Jongeren gratis met de trein door Europa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:30

En ondertussen zijn bij twee zorgcentra in Zoetermeer de warme maaltijden in het weekend geschrapt vanwege bezuinigingen 8)7 .
Dus terwijl oma op zondag op een boterham zit te kauwen kunnen haar kleinkinderen gratis door Europa toeren.......Dit land is knettergek.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:33

onbarefeet schreef:
Ik zou het persoonlijk geweldig vinden, maar komop, dat is toch niet haalbaar.. :=

Waarom niet? Trein rijdt toch al.

Zo reisden wij vroeger ook gratis: auto's reden toch al, alles wat je nodig had was een dikke stift en een stuk karton :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:44

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:46

alex66 schreef:
En ondertussen zijn bij twee zorgcentra in Zoetermeer de warme maaltijden in het weekend geschrapt vanwege bezuinigingen 8)7 .
Dus terwijl oma op zondag op een boterham zit te kauwen kunnen haar kleinkinderen gratis door Europa toeren.......Dit land is knettergek.

Ik ben het met je eens dat er beter meer geld naar de zorg kan gaan. Maar het afschaffen van warme maaltijden is toch écht een keuze van de zorginstelling... Een belachelijke keuze, want het is niet nodig. Er is aardig wat geld in de zorg maar de keuzes van sommige instellingen maken het helemaal bar.

loveslimpie

Re: Jongeren gratis met de trein door Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:48

Ik zit op dit moment in Oostenrijk en ik heb ze er hier ook over gehoord. Het stond vorige week volgensmij hier al in de krant. Wat ik igg wilde toevoegen is dat het volgensmij eerder een Europees besluit is dan een Nederlands.

Ik ben wel voorstander, het is een mooie manier om wat meer te kunnen zien :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 18:00

loveslimpie schreef:
Ik zit op dit moment in Oostenrijk en ik heb ze er hier ook over gehoord. Het stond vorige week volgensmij hier al in de krant. Wat ik igg wilde toevoegen is dat het volgensmij eerder een Europees besluit is dan een Nederlands.

Ik ben wel voorstander, het is een mooie manier om wat meer te kunnen zien :)

Als je het daar ook gehoord heb denk ik eigenlijk ook dat het een Europees besluit is ipv Nederlands. Zoals het in de media verschijnt lijkt het meer op een mogelijk Nederlands besluit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:52

Alsof Europa zijn geld niet beter te besteden heeft.
Gaat zo geweldig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:44

Ik vind het besluit belachelijk. Onze jongeren die een studie volgen hebben al gratis vervoer in Nederland. Laat Europa of Nederland alsjeblieft het geld beter besteden

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:47

Ik vindt het goed datje voor je studie binnen Nederland gratis kan reizen, maar daar buiten slaat het nergens op inderdaad. Tuurlijk wil je gratis reizen, maar er zijn zoveel dingen waar het beter aan besteed kan worden!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 18:52

purny schreef:
Ik vind het besluit belachelijk. Onze jongeren die een studie volgen hebben al gratis vervoer in Nederland. Laat Europa of Nederland alsjeblieft het geld beter besteden

Het is geen besluit maar een voorstel ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:04

Heel gaaf idee, als je 18 bent.....Ik vind het vooral jammer dat de jongeren van begin 20 die niet studeren overal voor gepakt worden. Voor deze groep wordt heel weinig gedaan. Als ze de maand gratis reizen nou eens tot de leeftijd van 25 zouden doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:15

Het idee is sowieso slecht. En het gaat teveel geld kosten. Waar gaat dat geld vandaan gehaald worden? Bij de belastingbetaler dus

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:24

Rex_Rolfo schreef:
Zolang er geen extra treinen hoeven te rijden valt het met de kosten wel mee.

Uitdaging: denken in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden ;)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 19:24

mvdende schreef:
Heel gaaf idee, als je 18 bent.....Ik vind het vooral jammer dat de jongeren van begin 20 die niet studeren overal voor gepakt worden. Voor deze groep wordt heel weinig gedaan. Als ze de maand gratis reizen nou eens tot de leeftijd van 25 zouden doen?
Ja dat zou eigenlijk wel beter zijn naar mijn mening.

purny schreef:
Het idee is sowieso slecht. En het gaat teveel geld kosten. Waar gaat dat geld vandaan gehaald worden? Bij de belastingbetaler dus

Is het idee sowieso slecht of is het idee slecht omdat het teveel geld gaat kosten? Zijn twee verschillende dingen vind ik...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:27

Het is een slecht idee omdat het teveel geld gaat kosten en omdat de belastingbetaler er dan voor op moet draaien. Laat ze maar lekker in Nederland toeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:49

mvdende schreef:

Nou zijn de studenten van begin 20 doorgaans wel de studenten die nog gebruik hebben gemaakt de prestatiebeurs ipv een volledige lening.