Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildDreams schreef:
WildDreams schreef:@Hananas en Ayasha, compleet mee eens!
Ik was alseerst wat braver met mijn mening, maar na meer onderzoeken te hebben gelezen en de reacties in dit topic, ben ik er echt steevast op tegen. Hoe graag ik ook strijdt voor vrijheid van geloof en tegen racisme, we leven in het nu en weten ondertussen beter. Tijd om de regels aan te passen.
NIET VOOR DE GEVOELIGE MAAG:
https://www.piepvandaag.nl/veertig-seco ... le-slacht/
Een koe doet er 40seconden over om hersendood te gaan, het filmpje is bewijs, en ook van het pijn en lijden van de dieren tijdens de rituele slacht. (Hoe erg sommige professoren/hoogleraren er ook op staan dat pijn bij dieren niet bewezen is)
Tortilla schreef:WildDreams schreef:@Hananas en Ayasha, compleet mee eens!
Ik was alseerst wat braver met mijn mening, maar na meer onderzoeken te hebben gelezen en de reacties in dit topic, ben ik er echt steevast op tegen. Hoe graag ik ook strijdt voor vrijheid van geloof en tegen racisme, we leven in het nu en weten ondertussen beter. Tijd om de regels aan te passen.
NIET VOOR DE GEVOELIGE MAAG:
https://www.piepvandaag.nl/veertig-seco ... le-slacht/
Een koe doet er 40seconden over om hersendood te gaan, het filmpje is bewijs, en ook van het pijn en lijden van de dieren tijdens de rituele slacht. (Hoe erg sommige professoren/hoogleraren er ook op staan dat pijn bij dieren niet bewezen is)
Alhoewel ik het meest bizarre misschien nog wel vind dat er onder het filmpje in de reacties iemand doodleuk post dat het vlees zoveel smakelijker is. Is het je dat waard?
finnens schreef:Ik maak me er niet druk om maar erger me wel heel erg aan de hypocriete mensen die perse halal vlees moeten eten maar het verder niet boeit wat er in hun eten zit. Eet dan gewoon ook normaal geslacht vlees.
sureido schreef:finnens schreef:Ik maak me er niet druk om maar erger me wel heel erg aan de hypocriete mensen die perse halal vlees moeten eten maar het verder niet boeit wat er in hun eten zit. Eet dan gewoon ook normaal geslacht vlees.
Ik erger me ook aan de hypocriete mensen die halal vlees super zielig vinden voor het dier, dat ze pijn lijden tijdens de slacht, maar net wel een plofkip weg gegeten hebben.
Ik vind het heel erg dat dit mag in Nederland.
kanniet schreef:sureido schreef:Ik erger me ook aan de hypocriete mensen die halal vlees super zielig vinden voor het dier, dat ze pijn lijden tijdens de slacht, maar net wel een plofkip weg gegeten hebben.
Ik vind het heel erg dat dit mag in Nederland.
De halal geslachte dieren zijn precies dezelfde dieren die wij eten, alleen wordt wreder geslacht. Halal is dus ook plofkip.....
purny schreef:Ik weet niet wat meer leed veroorzaakt. 6 uur op een transport met zoveel mogelijk dieren op een kluitje of een dier uit de wei plukken en ritueel slachten.
Maar ik ga me er niet mee bezig houden.
powiepower schreef:klein feit om de discussie nog meer aan te wakkeren; er wordt veel meer Halal geslacht dan er gegeten wordt. Dit wordt opgelost door het overschot aan de Halal-vlees bij het "reguliere" vlees te doen.
Dit vind ik een grote schande.....als iemand er voor kan kiezen om Halal te eten, moet er ook een keuze zijn om dit NIET te doen.
sureido schreef:Ik snap je punt niet echt? Als mensen wel vallen over halal, maar ondertussen wel plofkip eten (halal geslacht of niet) vind ik raar. In mijn optiek heeft een plofkip evenveel leed gehad als een dier dat halal geslacht wordt. Misschien een plofkip nog wel meer.