ElizeVdS schreef:Raar dan, Resistance. Ben het helemaal eens met StableDoor trouwens.
Standaard regels die ik op verenigingen door heel het land tegen kwam:
Niet met je rug naar de bar zitten (barpersoneel staat er immers vrijwillig). Straf: bier in je nek
Niet vozen in de soos (zit niemand op te wachten immers). Straf: bier over je heen.
Dat soort dingen die wat mij betreft alleen maar een fatsoenlijke gedragsnorm aangeven en echt niet zo schokkend zijn als de media doet denken.
Ja, je komt wel eens een figuurtje tegen waarop is aangegeven wie met elkaar bezig geweest is (zonder specificatie wat dan en al helemaal geen bangalijst) maar zulke dingen zie je ook op studieverenigingen.
Ik vind het overigens ook heel jammer dat er rotte appels tussen zitten die er voor zorgen dat alles direct een slechte naam heeft. Het is ook te bizar voor woorden dat het in Groningen op korte termijn meerdere keren achter elkaar mis is (zeker gezien mijn ervaring is dat de URaad er toch echt bovenop zit).
Jij vindt het een fatsoenlijke gedragsnorm om bier in iemands nek of overheen te gooien omdat iemand met z'n rug naar de bar zit

Sorry, maar dit gaat mij al echt te ver

Veel mensen die in zo'n studentenvereniging zitten zijn sommige dingen normaal gaan vinden die m.i. absoluut niet normaal zijn