Zoolgangster schreef:xxCYNNxx schreef:ik ben wel voor deze regel.
Echter; als je niet geeft, kom je ook niet in aanmerking voor ontvangst, vind ik te ver gaan. Ieder heeft zo zijn/haar eigen reden om geen donor te willen zijn, maar vind niet dat dat gelijk betekend dat je daarmee een levensreddende operatie in de kliko flikkert.
Dat recht mag je niet afnemen. Bovendien stap je dan een grens over waarbij dingen snel bergafwaarts gaan; bv alleen nog maar rijken, of alleen nog maar als je daarna gegarandeerd weer aan het werk kunt voor die o zo gewenste belastingcenten......dat is een pad die je niet moet willen inslaan imo.
Dus iedereen donor tenzij je je uitschrijft; dikke prima.......geen donor, dan ook geen recht op een orgaan die je leven red; big no no
Lijkt redelijk maar... als je een orgaan nodig hebt, betekent dat, dat in ieder geval dàt orgaan zelf al niet geschikt is om als donor orgaan te dienen voor een ander.![]()
Daarbij: als je een erg slecht werkend orgaan hebt, willen de andere organen ook nog wel eens slecht werken.
En we kunnen het ook uitbreiden naar bloed: zou je dan ook geen bloed mogen ontvangen, als je zelf geen donor bent... (terwijl daar soms hele goede redenen voor kunnen zijn).
Volgens mij begrijp je mij verkeerd, want je eerste voorbeeld is al niet van toepassing op wat ik zei. En je tweede voorbeeld is dus precies wat ik ook al bedoelde