Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Tot je een keer van je paard valt Tobbes, een knobbeltje voelt of over een stoeprand struikelt...
Ritje met een ambulance kostte al 750 euro, dus daar gaat je eigen risico al... Traumateam, foto's, CT scan, opname, nacomtroles.... Dan lopen de kosten snel op en ben je blij dat je verzekerd bent. Anders krijg je Amerikaanse toestanden, mensen met torenhoge schulden door zorgkosten en dat lijkt me totaal niet wenselijk.
Drico schreef:Helaas is het eigen risico toch landelijk ingesteld en kan meneer Oomen wel zeggen dat hij het onzin vindt maar afschaffen kan toch niet.
<KNIP>
Tobbes schreef:tiwi1969 schreef:Tot je een keer van je paard valt Tobbes, een knobbeltje voelt of over een stoeprand struikelt...
Ritje met een ambulance kostte al 750 euro, dus daar gaat je eigen risico al... Traumateam, foto's, CT scan, opname, nacomtroles.... Dan lopen de kosten snel op en ben je blij dat je verzekerd bent. Anders krijg je Amerikaanse toestanden, mensen met torenhoge schulden door zorgkosten en dat lijkt me totaal niet wenselijk.
Maar dat kost echt geen 10.000,-
En waarschijnlijk bel ik geen ambulance maar ga ik met de auto of vraag een stalgenoot om mij te brengen.
Tobbes schreef:tiwi1969 schreef:Tot je een keer van je paard valt Tobbes, een knobbeltje voelt of over een stoeprand struikelt...
En waarschijnlijk bel ik geen ambulance maar ga ik met de auto of vraag een stalgenoot om mij te brengen.
Morganlefay schreef:DSW is al jaren de luis in de pels van verzekeraars Nederland, is ook de enige die het preferentiebeleid mbt medicijnen aanvecht. Goede polissen, maken geen onderscheid bij leeftijd, simpele pakketten, verwerken declaraties akelig snel en zijn niet duur.
En ja ben al een flink aantal jaren bij ze verzekerd.
En DSW betaalde tot een jaar geleden als ze premieoverschot hadden een stukje premie terug.
purny schreef:Het eigen risico werkt 2 kanten op. Het is een goede stimulans om mensen daadwerkelijk bewust te maken van de kosten van medicatie en ziekenhuiskosten.
ElineS schreef:Ik ben nu ook de eigen risico in één klap kwijt. Vorig jaar + nog allerlei extra eigen bijdrages bij bepaalde dingen die ik moest hebben voor mijn zorg en revalidatie. Dit jaar weer eigen risico + extra's en de fysio die niet compleet vergoed word... En het is straks alweer 2017 en dat komt er ook weer bij. Ik ben dan in totaal al 2300 afgerond kwijt aan mijn zorg en het is gewoon zwaar lastig dit op te brengen..
Dan heb ik ook nog familie en vrienden die het niet zo breed hebben. Eén iemand die ik ken had zware kiespijn en ontstekingen etc. Maar goed, de bijstand, ze kon de tandarts niet veroorloven en geen enkele verzekering wilde haar aannemen voor de tandarts verzekering, want dan verdienen ze er niet aan. Je moet een bijna perfect gebit hebben wil je een tandarts verzekering, maar die mensen nemen vaak geen extra verzekering want het is niet nodig. Gevolg was dat die persoon jaren heeft rondgelopen met kiespijn en ontstekingen en gewoon heeft moeten wachten tot het zo uit de hand liep dat die naar de kaakchirurg moest. Dan was je ook eigen risico kwijt, maar dan was dat in ieder geval de max en daar was dan ook voor gespaard, dat dat betaald kon worden. Behalve dan ook nog het gebit wat erbij kwam, aangezien alles eruit moest, zo erg was het geworden. Even 400,- voor het gebit... Dus nu heeft die persoon een gebit al ver voor zijn 40ste en een schuld van 400 erbij. Als die gewoon jaren geleden naar de tandarts had gekund, dan had het niet zo ver hoeven komen.
Het is triest dat zoiets kan in Nederland... Zeer triest.
Volgend jaar stijgt de eigen risico niet, want tja, het is dan verkiezingstijd hé. Niemand wil dan zijn vingers daaraan branden. Maar het jaar daarop gaat het gestaag door. Het was wat, 150 in het begin, en het word straks het driedubbele en dat in maar een paar jaar tijd. Het is belachelijk die stijging.
En het werd ingevoerd om mensen te ontmoedigen naar de dokter te gaan. Ja, dat doen ze zeker ja. Mensen gaan gewoon niet meer omdat ze het niet kunnen veroorloven. Maar hé, je kan ook maandelijks aflossen. Ja, klinkt leuk, maar in de praktijk betekend dat vaak dat je niet kan overstappen in december, want je mag niet weg bij je verzekering zolang er een schuld is.. En het jaar daarop, weer je eigen risico kwijt, en dus blijf je afbetalen en kan je nooit naar een andere verzekeraar.
Ik kan me er soms behoorlijk over opwinden. Gewoon omdat ik in een milieu leef met veel mensen met een minimum salaris en hoe ze omgaan met ziektes etc.
Een vriendin kan niet eens steunzolen voor haar dochtertje veroorloven. Ze heeft platvoeten. Maar ze moet het zelf betalen, word niet vergoed.. En dus krijgt haar kindje geen steunzolen. Zo word je al door de zorg in de rug gestoken voordat je zelf erover kan beslissen.
Ik snap niet waarom het volk dit zolang blijft pikken. Er zijn al zoveel pogingen gedaan om te protesteren, om de straat op te gaan, maar een paar honderd mensen komen opdagen en dat heeft niet veel impact.
Waarom maken we wel allemaal lawaai over allerlei andere zaken, maar blijft de zorg liggen, ondanks dat grote aantallen het niet meer oké vinden... We draaien ons op onze rug en laten het allemaal maar over ons heen komen.
Het is absurd.
@Eight: Eén van de redenen waarom ik toch wil overstappen, want ik heb veel fysio nodig maar heb het gewoon nu niet voldoende kunnen doen, omdat ik maar 9 lessen per jaar vergoed krijg en hoger gaan wel heel duur is. Ik ben voordeliger uit bij DSW
@Liezel: Deze man uit al jaren kritiek op het zorgstelsel en doneerde delen van zijn salaris al aan goede doelen/werknemers ver voordat hij directeur werd bij DSW.
Daarnaast, wat kan mij het schelen als 125.000 euro doneren aan de Voedselbank een verkooppraatje is, als de Voedselbank even 125.000 euro krijgt! En ik met een verzekering zit met gunstige polis voorwaarden. Hij zijn nieuwe klant en ik steun voor mijn gevoel iets goeds en een gulle man, of dat nou uit de goedheid van zijn hart komt of omdat het zakelijk een slimme zet is, dat kan me geen bal schelen. Hij doneert tenminste geld en is een miljonair met invloed, die het eens is met bepaalde grote zorgen onder vooral de minima. Dat zie je niet heel vaak.
Het verkooppraatje in mijn eerste post is trouwens mijn verkooppraatje. Ik heb even de info die ik had opgezocht kort in mijn eigen woorden beschreven. Artikel die gelinkt staat wat de aanleiding was en de meest recente, gaat over zijn kritiek op de eigen risico.