Sakura789 schreef:@TS ben je wel eens naar ontwikkelingsgebieden geweest? (geen aanval hoor, maar ben gewoon heel benieuwd)
Nee.
Die lokale projectjes waar mensen zienderogen van opknappen vind ik mooi

Maar o.a. dit stoort mij:
Citaat:Deze landen/gebieden stonden op eigen benen voordat westerse mensen daar kwamen om er te "oogsten". Dan gaat het om delfstoffen, agrarische producten en arbeidskracht waardoor de bestaande infrastructuur wordt vernietigd. Vervolgens moet onze vorm van maatschappij organisatie daar opgezet worden van ons, meer democratie. Helaas werkt dat niet zo...En het oogsten blijft doorgaan door het westen.
Citaat:Zo was ik begin dit jaar in Zimbabwe, waar de noodtoestand was uitgeroepen wegens de droogte. De oogst ging verloren, mensen leden honger, enz. Toen na die droge maanden de regentijd eindelijk aanbrak, deden ze niks met het water. Ook niet toen hen werd uitgelegd dat het belangrijk is om met bijvoorbeeld reservoirs water op te slaan zodat je voorraad hebt voor de droge periode. Daar wilden ze niet aan, ze snapten het nut niet en ze zouden het wel redden als het weer droog werd. Zo kom je natuurlijk niet verder.