2 jarige komt om het leven in hete auto, USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:07

Vreselijk ;(

Ik laat mijn kleine geen minuut alleen in de auto, ook niet als ze slaapt. Er kunnen namelijk nog meer dingen gebeuren dan alleen van de hitte bevangen raken.. moet er niet aan denken!

beatje

Re: 2 jarige komt om het leven in hete auto, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:28

Hier in Belgie is het ook al een paar keer gebeurd en kindjes ook overleden.Ik snap het ook niet.Ik ben mijn sleutels kwijt,mijn handtas ,mijn gsm en ik roep ook vaak dat ik nog net mijn hoofd niet verlies,maar ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik mijn honden of kinderen niet vergeet.Dat is toch je leven,daar draait toch alles om?Zeker als je in de kerk gaat zitten dat is toch niet zo belangrijk dat je de baby vergeet.Ik snap zulke dingen echt niet.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:31

Het is vreselijk, maar om nou geen medelijden te hebben met degene die het veroorzaakt heeft.... 'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:29

Laatst bijgewerkt door Lusitana op 01-08-16 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:47

Ongelooflijk. Je kunt ook al meteen het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel horen. "We" zijn het vergeten. Nee. JIJ bent het vergeten. Jouw kind, jouw verantwoordelijkheid. Niet ook dat van je andere dochter. Lekker zeg om daar je andere kind bij te betrekken :n

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:48

benangelique schreef:
Forgotten baby syndrome heeft te maken met het feit dat gewoontepatronen het overnemen van normaal denken en dat gebeurt over het algemeen door stress en slaapgebrek.

Juist. Exact dit. Zo compleet uitgeput zijn dat je niet helder meer denkt. Dat je naar je werk rijdt, daar parkeert en je vervolgens afvraagt hoe je daar in hemelsnaam naar toe gereden bent....

Ik begrijp niet dat je je kind vergeet, zeker niet in dit specifieke geval waarbij beide ouders het kind vergeten zijn. Maar k begrijp wel dat het kan gebeuren, wanneer een ouder totaal uitgeput wordt geleefd

Mijn moeder past op veel kinderen en heeft dit tot twee keer toe meegemaakt. Bij eentje belde ze op, waar blijf je? Hij zou toch bij ons komen? Bleek dat hij door slaapgebrek gewoon naar zijn werk was gereden en baby nog in het kinderzitje op de achterbank. Nou daar heeft hij ontzettend veel nachtmerries nog van gehad, geloof me hij vond het verschrikkelijk! Een ander kindje werd door de moeder opgehaald, boodschappen gedaan en bij thuiskomst de boodschappen opgeruimd en kindje vergeten uit de auto te halen. Nou geloof me, ook in haar schoenen wil je niet staan. Ze is uiteindelijk ook voor een tijdje gestopt met werken, zat tegen een burn out aan. Gelukkig voor beiden onder Nederlandse weersomstandigheden en voor een hele korte tijd.

Mijn tante uit USA heeft een keer de baby in de auto laten slapen (28 jaar geleden, California) om haar andere zoontje snel uit de klas te halen. Politie bij de auto en naar een heropvoedingscursus :Y) Daar heeft ze wel van geleerd en uiteraard nooit weer gedaan. Ook 'even' kan gewoon niet. Als het in Nederland zo warm is dan kijk ik altijd goed in de auto's op de parkeerplaatsen. Even een check of er geen kinderen/dieren in achtergelaten zijn.