Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:49

Tytonidae schreef:
Silly1972 schreef:
De religie van andere wordt zo opgedrongen, want nog even en je wordt gewoon te bang om in een rokje over straat te gaan

In Duitsland wordt dit in sommige plaatsen al opgedrongen. Daar dragen sommige scholen al het bericht uit aan hun vrouwelijke studenten om geen rokje te dragen omdat dat 'de vluchtelingen ivm hun religie wel eens zou kunnen beledigen'. 8)7

Je weet dat de NL endurance club in de regels heeft staan dat er niet met blote schouders noch blote buik gereden mag worden? Dat is omdat er anders door de christelijke gemeenteraden op de Veluwe geen toestemming gegeven wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:50

vuurneon schreef:
(Maar goed, ad heeft het ook over 'zou' dus t is natuurlijk nog steeds geen bevestiging van justitie)

Justitie gaat dit sowieso niet bevestigen op deze manier :) Meer informatie zal gedurende dag wel bekend worden of pas later tijdens het proces over het hoe wat en waarom.

Booooo schreef:
Als 'mensen' dit doen in de naam van Allah, zijn het dus geen echte moslims

Moet je eens in Syrië gaan vertellen.. Hey jullie zijn geen echte moslims. :D

Ik snap je punt, maar het motief maakt het voor de dader zelf niet minder. De daad wordt ook niet erger of minder erg door iets te benoemen als dat is niet 'echt'. Het helpt alleen in het besef dat niet iedere moslim zo is.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:52

Citaat:
Je weet dat de NL endurance club in de regels heeft staan dat er niet met blote schouders noch blote buik gereden mag worden? Dat is omdat er anders door de christelijke gemeenteraden op de Veluwe geen toestemming gegeven wordt.

En je punt is?

Het bovenstaande is gewoon even idioot. Elke religie (die aanstoot neemt aan kleding) is belachelijk. :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:55

Tytonidae schreef:
Citaat:

En je punt is?

Mijn punt is:

Citaat:
Het bovenstaande is gewoon even idioot. Elke religie (die aanstoot neemt aan kleding) is belachelijk. :Y)

en Boktsters kunnen daar een puntje aan zuigen in eigen NL paardenland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:12

Aparte opmerking.. Je kan ook prima aanstoot nemen aan kleding zónder religie te 'hebben'. :=

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:15

Sammie schreef:
Aparte opmerking.. Je kan ook prima aanstoot nemen aan kleding zónder religie te 'hebben'. :=

Ik zeg ook niet dat alleen religies aanstoot nemen aan kleding. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:17

karuna schreef:
Tsja dat maakt het idd wat waarschijnlijker.

Maar hoe rem je dit soort mensen en hoe voorkom je dat geweld zo snel gebruikt wordt?

Laten zien dat dit niet getolereerd wordt

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 16:19

vuurneon schreef:
Meer idioten die los lopen, dan vast zitten.... :n

Ts, de wereld wordt steeds gekker? Nou ja, dit is natuurlijk al eeuwen zo. Zijn genoeg mafketels in de wereld die met liefde een ander wat aandoen. Of het nou komt omdat ze psychisch niet oke zijn, andere motieven hebben of er domweg van genieten. -O-
Op bokt loopt een topic over een meid die door haar vriend het ziekenhuis is in gemept, zonder echte reden. Gewoon omdat het kan.... Er lopen engerds rond. Gelukkig is de dader van dit enorm tragische voorval nu wél van de straat af.

Ja je hebt zeker gelijk dat er al eeuwen gekken rondlopen. En het zal ook wel door de media komen dat er nu natuurlijk veel meer aandacht voor is en het sneller bij ons terechtkomt. Maar ik heb ook wel het idee dat door al deze media-aandacht er ook steeds meer gekken opstaan die daadwerkelijk ook actie ondernemen naar hun idiote gedachtengang. Of dit ook wetenschappelijk onderbouwd kan worden geen idee, daar heb ik me nog niet in verdiept.

Maar wat een idioot motief. Moest je als vrouw zijnde al bang zijn dat je werd aangerand wanneer je je te bloot kleedde in het oog van de ander, moeten we nu ook nog bang zijn dat je wordt neergestoken. Echt ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat je dit soort dingen doet (en dan ben ik zelf opgeleid als psycholoog, blijft toch niet te bevatten dit soort dingen). Krijg bijna de neiging om lekker in m'n blootje over straat te gaan rennen en iedereen die er ook maar iets van vindt of een vinger naar me uitsteekt lik op stuk beleid te geven. Echter ben ik in het echte leven niet zo stoer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:23

Nymeria schreef:
Krijg bijna de neiging om lekker in m'n blootje over straat te gaan rennen en iedereen die er ook maar iets van vindt of een vinger naar me uitsteekt lik op stuk beleid te geven. .

Geeft net als het endurance Veluwe voorbeeld aan dat ook in onze maatschappij (ont)kleding niet zo vrij is als we graag willen denken.
De rest is een glijdende schaal.

tengeltje11

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:28

Er een probleem mee hebben is 1 iets,maar er anderen kwaad mee doen is toch nog iets totaal anders.

Dat je scheef bekeken wordt omdat je bv met blote buik over de straat loopt,staat toch totaal los van dingen die nu gebeuren?mensen verwonden en vermoorden.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:34

Tytonidae schreef:
Sammie schreef:

Ik zeg ook niet dat alleen religies aanstoot nemen aan kleding. :)

Lees eens even heel kritisch je zin door.. Want dan kan ik nog wel een andere discussie met je gaan voeren. Sowieso is het woord belachelijk al niet erg vriendelijk en speelt er bij een godsdienst wel iets meer dan alleen maar kleding. Een godsdienst kan ook heel veel moois bieden en net als heel veel andere dingen heeft het goede en minder goede dingen. e.e.a. afhankelijk van hoe ver je er in mee gaat. En dat is nu net persoonsgebonden.

Een persoon die aanstoot neemt aan kleding hoeft ook niet belachelijk genoemd te worden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:46

Skyefate schreef:
Het is gewoon gruwelijk. Ik ben zelf atheïstisch en snap er ook helemaal geen zier van, al dat gedoe over kleren... laat mensen gewoon dragen wat ze willen. In Brussel kan je als student ook al niet rondlopen met een broek boven de knie of een jurk... laat staan een rokje. Ook altijd zeker zijn dat je een trui bij hebt om over je top aan te doen in de valavond...

Niet alleen brussel, Antwerpen ook.Maar je mag er niks over zeggen dan ben je intollerant en discrimineer je.Het zelfde als dat mannen bepaalde uren niet in het zwembad welkom zijn dan is het moslimvrouwen zwemtijd.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:55

het is op TV allang bevestigd, dat de reli-gek in Fr. een moslim is..
je zou bijna zeggen -uiteraard...

grefo's mogen dan ook wel vrij fundamentalistisch zijn, maar ze steken niemand neer, gooien geen bommen, of rijden niemand omver.
imo heb je verder geen last van deze mensen, dus het is niet altijd de religie..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:58

Huertecilla schreef:
Tytonidae schreef:

In Duitsland wordt dit in sommige plaatsen al opgedrongen. Daar dragen sommige scholen al het bericht uit aan hun vrouwelijke studenten om geen rokje te dragen omdat dat 'de vluchtelingen ivm hun religie wel eens zou kunnen beledigen'. 8)7

Ergens aanstoot aan nemen is nog iets anders dan gelijk maar met messen gaan lopen zwaaien.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:59

beatje schreef:
Skyefate schreef:
Het is gewoon gruwelijk. Ik ben zelf atheïstisch en snap er ook helemaal geen zier van, al dat gedoe over kleren... laat mensen gewoon dragen wat ze willen. In Brussel kan je als student ook al niet rondlopen met een broek boven de knie of een jurk... laat staan een rokje. Ook altijd zeker zijn dat je een trui bij hebt om over je top aan te doen in de valavond...

Niet alleen brussel, Antwerpen ook.Maar je mag er niks over zeggen dan ben je intollerant en discrimineer je.Het zelfde als dat mannen bepaalde uren niet in het zwembad welkom zijn dan is het moslimvrouwen zwemtijd.

Uh watte? Meen je dit ? Wat een zieke wereld hebben we toch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:10

Loretta schreef:
Ergens aanstoot aan nemen is nog iets anders dan gelijk maar met messen gaan lopen zwaaien.

Het verschil is een glijdende schaal van intolerantie,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:40

Ongelofelijk gewoon! Ik hou er ook niet van als bijvoorbeeld (oude)mannen met een ontbloot bovenlichaam rondlopen, hoef ik echt niet te zien, maar het is hun keuze, hun lichaam dus ik kijk mooi de andere kant op. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik denk dat meneer beter naar Iran kan verhuizen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:49

Linda, inderdaad. Live and let live op die manier hoor... Mijn ogen zullen ook wel even poppen als ik een knappe man met ontbloot bovenlijf zie rondlopen maar hey, zelfcontrole? Altijd maar steken op hun religie. Een vriendin van me is van oorsprong Marokkaans en bezoekt ook haar grootouders en ooms ieder jaar. Zij is het gewend van in België rond te lopen met korte mouwen of een rok als het warm is, en draagt geen hoofddoek. Ze was aan het ruziemaken met haar broer door de gangen van de hotelkamers en ze werd tegengehouden omdat ze zich onzedig gekleed had. Onzedig, als in een t-shirt met korte mouwen en een lange jeansbroek... Allemaal oke als ze zo archaïsch willen denken daar tegenwoordig (vroeger heerste er in Marokko een sfeer met veel meer acceptatie, ook erg jammer dat het nu zo is) maar dat ze het dan daar houden, zeg. We zijn toch een beetje meegegaan met de tijd op dat vlak. Grow up zeg... aanstoot nemen aan een stuk kledij en dan zo reageren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:51

spicegirl schreef:

grefo's mogen dan ook wel vrij fundamentalistisch zijn, maar ze steken niemand neer, gooien geen bommen, of rijden niemand omver.
imo heb je verder geen last van deze mensen, dus het is niet altijd de religie..

een vriendin van mij is door een 'grefo' in de jaren 80 compleet afgetuigd en afgevoerd naar het ziekenhuis, om exact dezelfde reden.. geen mes, maar blote knuisten werk.. hij zou haar wel eens leren hoe een vrouw gekleed hoorde te gaan, hij had haar al meerdere keren gewaarschuwd :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:01

elenaMM77 schreef:
spicegirl schreef:

een vriendin van mij is door een 'grefo' in de jaren 80 compleet afgetuigd en afgevoerd naar het ziekenhuis, om exact dezelfde reden.. geen mes, maar blote knuisten werk.. hij zou haar wel eens leren hoe een vrouw gekleed hoorde te gaan, hij had haar al meerdere keren gewaarschuwd :(.

Nou, dan mag meneer wel wat vaker naar de kerk, of hij heeft niet zo goed opgelet. Gij zult u naaste liefhebben als uzelf ofzo

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:25

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:

Het verschil is een glijdende schaal van intolerantie,

Je kunt het beter een glijdende schaal van zinloos geweld noemen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:43

Dus zogenaamd 'te bloot' is niet goed.. Maar iemand neersteken omdat diegene 'te bloot' is.. Is wel goed? :')

Kijk hadden die dames hem aangevallen had ik het nog kunnen snappen... Maar vanwegen kleding?

Hij zal maar op een naaktstrand lopen zonder dat ie weet dat het een naaktstrand is. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:52

[***] schreef:
Ongelofelijk gewoon! Ik hou er ook niet van als bijvoorbeeld (oude)mannen met een ontbloot bovenlichaam rondlopen, hoef ik echt niet te zien, maar het is hun keuze, hun lichaam dus ik kijk mooi de andere kant op. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik denk dat meneer beter naar Iran kan verhuizen.

Deze meneer gaat natuurlijk naar het gevang verhuizen :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:58

Verschrikkelijk!

Hopelijk wordt de wereld wakker en gaan dit soort misbaksels aanpakken en opsluiten, ze zijn serieus een gevaar voor de wereld en de samenleving.

En direct retour naar land van herkomst, laat ze daar lekker hun straf gaan uitzitten en nooit meer mogen vrij reizen, maar altijd in eigen land blijven.

Ze lijken niet in te zien dat ze zelf naar landen gaan dat geen moslimland is en dus hele andere cultuur hebben. Ze zijn gek zeg!!! dat ze denken dat alles en iedereen zich aan hun moeten aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:12

Misschien moeten we wat meer begrip hebben,, net zoals dat we de Efteling moeten laten aanpassen. In het vervolg gewoon niet meer zo naakt rondlopen. Zo erg is dat toch niet, om een beetje rekening te houden met de gevoelens van een ander }:0