Honden-eet festival in China; Cultureel erfgoed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:02

[***] schreef:
danzzz schreef:
Dagelijks worden 10.000 koeien en varkens in Nederland geslacht, ik snap het probleem niet zo

'Honden van de straat geplukt, dood geslagen, levend gevild of gekookt'

Serieus, zie je daar het probleem niet van in??

koeien en varkens uit de stal geplukt, ook geslagen maar dood geschoten. kreeften worden ook levend gekookt.

De honden en katten worden gewoon net zo geslacht als hier de varkens en koeien en ook daar lopen lompe mongolen rond die het toebrengen van leed aan een dier fijn vinden, maar die mongolen lopen hier ook in de voedselindustrie rond.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:03

Ik ben ook niet tegen tradities.
Wel tegen wreedheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:04

danzzz schreef:
ens uit de stal geplukt, ook geslagen maar dood geschoten. kreeften worden ook levend gekookt.

De honden en katten worden gewoon net zo geslacht als hier de varkens en koeien en ook daar lopen lompe mongolen rond die het toebrengen van leed aan een dier fijn vinden, maar die mongolen lopen hier ook in de voedselindustrie rond.

Dus omdat het ook in Nederland gebeurd is het geen probleem?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:06

[***] schreef:
danzzz schreef:
ens uit de stal geplukt, ook geslagen maar dood geschoten. kreeften worden ook levend gekookt.

nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het probleem niet snap omdat dit zelfde hier dagelijks gebeurd met allemaal koeien en varkens en niemand daar een probleem van maakt.

Omdat dit nou honden en katten zijn is het ineens erg?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:08

danzzz schreef:
[***] schreef:

nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het probleem niet snap omdat dit zelfde hier dagelijks gebeurd met allemaal koeien en varkens en niemand daar een probleem van maakt.

Ach kom op zeg.
Hier is het ook niet perfect en hier lijden ook dieren.
Maar hoe vaak hoor je dat hier, in Nl, koeien en varkens (voor de lol!!!) levend gevild of levend gekookt worden? Wil je die vergelijking nu serieus maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:11

danzzz schreef:

Het is beide vreselijk, maar het topic gaat over honden in China, niet over de vee industrie in Nederland. Overigens hoor ik (gelukkig!) zelden dat veedieren hier levend gevild worden, en dat (huis)dieren van je gestolen worden om vervolgens op een bord te belanden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-16 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:12

Goof schreef:
Ach kom op zeg.
Hier is het ook niet perfect en hier lijden ook dieren.
Maar hoe vaak hoor je dat hier, in Nl, koeien en varkens (voor de lol!!!) levend gevild of levend gekookt worden? Wil je die vergelijking nu serieus maken?

Daar is het ook een exces, en zeker niet standaard. Het wordt enorm uitvergroot die excessen maar normaal worden ze vergast en daarna verwerkt tot een maaltijd

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:13

[***] schreef:
Het is beide vreselijk, maar het topic gaat over honden in China, niet over de vee industrie in Nederland. Overigens hoor ik (gelukkig!) zelden dat veedieren hier levend gevild worden, en dat (huis)dieren van je gestolen worden om vervolgens op een bord te belanden.

dat gebeurd daar ook niet, slechts incidenteel net als hier.

Anoniem

Re: Honden-eet festival in China; Cultureel erfgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:14

Ben wel benieuwd naar een bron dan.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:15

Google is your best friend!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:16

[***] schreef:
Ik vind dit zo walgelijk he. :( Hoe kan je jezelf dan nog aankijken in de spiegel? Het is tijd dat zulk soorten mensen eens goed aangepakt worden!

Het aanpakken van die mensen ligt in de handen van het betreffende land en de wet daar. Zolang het legaal is mag en kan er niemand aangepakt worden.
Een slager zal zichzelf ook aankijken in de spiegel zonder schuldgevoel. Net als een visser, een stroper en een kannibaal.

Los daarvan: net even wat beelden bekeken en ben daar heel misselijk en heel verdrietig van geworden. Maar dat word ik ook als ik naar de bio-industrie kijk, naar massa-slachtingen van zeehondjes en de zo zinloze walvisjacht.

Het word tijd dat wij, mensen, overal ter wereld eens ons verstand gaan gebruiken. De over-consumptie zorgt voor al dit dierenleed.
Dit festival is ook weer een voorbeeld van over-consumptie. Gedurende een week lang (?) lekker veel vreten. Hond, in dit geval. Is kerst niet hetzelfde? Alleen eten WIJ dan geen hond. Maakt dat ons beter? Nee. Want van onze vreetpartij die kerst heet zijn andere dieren de dupe.

We moeten onszelf eens ernstig achter de oren gaan krabben. En minder vlees eten in het algemeen. Of dat nu koe, varken, haai of hond is doet er niet toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:17

danzzz schreef:

Als we zo gaan beginnen :wave:

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:20

danzzz schreef:
[***] schreef:

dat gebeurd daar ook niet, slechts incidenteel net als hier.

Nouja, dat gebeurt daar dus wel degelijk. Dat is een van de redenen waarom zoveel mensen tegen dat 'festival' zijn.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:23

[***] schreef:
danzzz schreef:

Als we zo gaan beginnen :wave:

moet ik ook je huiswerk maken? Kom op, ik heb zelf ook goed gezocht op objectieve websites. Kan jij ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:25

Palmera schreef:
[***] schreef:
Ik vind dit zo walgelijk he. :( Hoe kan je jezelf dan nog aankijken in de spiegel? Het is tijd dat zulk soorten mensen eens goed aangepakt worden!

Het aanpakken van die mensen ligt in de handen van het betreffende land en de wet daar. Zolang het legaal is mag en kan er niemand aangepakt worden.
Een slager zal zichzelf ook aankijken in de spiegel zonder schuldgevoel. Net als een visser, een stroper en een kannibaal.

Los daarvan: net even wat beelden bekeken en ben daar heel misselijk en heel verdrietig van geworden. Maar dat word ik ook als ik naar de bio-industrie kijk, naar massa-slachtingen van zeehondjes en de zo zinloze walvisjacht.

Het word tijd dat wij, mensen, overal ter wereld eens ons verstand gaan gebruiken. De over-consumptie zorgt voor al dit dierenleed.
Dit festival is ook weer een voorbeeld van over-consumptie. Gedurende een week lang (?) lekker veel vreten. Hond, in dit geval. Is kerst niet hetzelfde? Alleen eten WIJ dan geen hond. Maakt dat ons beter? Nee. Want van onze vreetpartij die kerst heet zijn andere dieren de dupe.

We moeten onszelf eens ernstig achter de oren gaan krabben. En minder vlees eten in het algemeen. Of dat nu koe, varken, haai of hond is doet er niet toe.

Helemaal mee eens! En gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die zich dit gaan beseffen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:26

Wij in Europa zijn hoofdzakelijk tegen dat festival omdat wij honden anders zien. Als vriend en huisgenoot.

Als alle honden in China met een snelle kogel/pin geslacht zouden worden ben ik ervan overtuigd dat Europa nog steeds verder protesteerd. Omdat wij het eten van onze vrienden niet kunnen begrijpen.

Zoals een moslim niet begrijpt dat wij het onreine varken en eten en een Hindoe niet begrijpt dat wij de heilige koe eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:27

danzzz schreef:
moet ik ook je huiswerk maken? Kom op, ik heb zelf ook goed gezocht op objectieve websites. Kan jij ook doen.

Jij bent toch degene die beweerd dat het slechts incidenteel gebeurd? Dus mijn huiswerk? Volgens mij niet hoor.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:29

Palmera schreef:
Wij in Europa zijn hoofdzakelijk tegen dat festival omdat wij honden anders zien. Als vriend en huisgenoot.

Als alle honden in China met een snelle kogel/pin geslacht zouden worden ben ik ervan overtuigd dat Europa nog steeds verder protesteerd. Omdat wij het eten van onze vrienden niet kunnen begrijpen.

Zoals een moslim niet begrijpt dat wij het onreine varken en eten en een Hindoe niet begrijpt dat wij de heilige koe eten.

dit dus.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:29

MelissaYM schreef:
Gadverdamme zeg, typte het in op Google en heb vreselijke spijt. Wat een walgelijk gebeuren.

Maar oke, hond eten vind ik prima mits ze op een normale manier behandeld en geslacht worden.

Mensen die het vergelijken met de dieren hier en/of vissen snap ik niet helemaal. Omdat die dieren ook niet op een goede manier behandeld en geslacht worden moeten we dit ook maar oke vinden?
Wat proberen jullie hiermee te zeggen?

Dat het een beetje een gevalletje wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

Het is heel makkelijk om China te veroordelen om wat er daar gebeurd, terwijl we hier op grote schaal en ook als hobby dieren op een gruwelijke manier aan hun einde brengen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:30

[***] schreef:
danzzz schreef:

Jij bent toch degene die beweerd dat het slechts incidenteel gebeurd? Dus mijn huiswerk? Volgens mij niet hoor.

omdat ik een mening wilde vormen met de juiste gegevens en geen propaganda sjit heb ik inderdaad op google veel informatie gevonden en zo tot deze eigen conclusie gekomen. Kan jij ook doen

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:36

Btw, let ook op dat je geen bont of lekker warme angora ed truien koopt, veel van deze dieren worden ook levend gevild (en het kijken van filmpjes raad ik heel sterk af ) :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 20:38

Het gaat mij er niet om dat het nu een hond of een kat zou zijn.

Waar het om gaat is de sadistische en wrede manier van een dier doden onder het mom van "Cultureel erfgoed "
Én dat het wereldwijd mensen dus te weinig boeit om hun stem te willen laten horen.
Waarom wél tegen het 'Cultureel erfgoed "van de Spanjaarden zijn als het gaat om stierenvechten, maar op deze manier dieren slachten onder het mom van "wij zijn ook niet altijd even aardig voor ons slachtvee" naast ons neer leggen.
Is het dan het onbekende of is het de ver van mijn bed show?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:40

Ik ben ook niet tegen stierenvechten (ik hoef het niet te zien en wordt er zeker niet vrolijk van) maar een ding is zeker. Je kan beter geboren worden als vechtstier in Spanje dan vleesstier in Nederland.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:41

Damned schreef:
Btw, let ook op dat je geen bont of lekker warme angora ed truien koopt, veel van deze dieren worden ook levend gevild (en het kijken van filmpjes raad ik heel sterk af ) :)

En wat dacht je van die o zo lekker zittende ugly's.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:47

RaafSmits schreef:
Het gaat mij er niet om dat het nu een hond of een kat zou zijn.

Waar het om gaat is de sadistische en wrede manier van een dier doden onder het mom van "Cultureel erfgoed "
Én dat het wereldwijd mensen dus te weinig boeit om hun stem te willen laten horen.
Waarom wél tegen het 'Cultureel erfgoed "van de Spanjaarden zijn als het gaat om stierenvechten, maar op deze manier dieren slachten onder het mom van "wij zijn ook niet altijd even aardig voor ons slachtvee" naast ons neer leggen.
Is het dan het onbekende of is het de ver van mijn bed show?

Ik denk dat het een combinatie is. Als je het hebt over stierenvechten wordt ook al vrij snel onze eigen bio industrie aangehaald.

Ik denk dat mensen niet perse een probleem hebben met het feit dat het aangekaart wordt dat er ergens ter wereld dingen fout gaan (walvissen jacht, haaienvinnensoep, op veel plekker worden insecten en slangen ook levend gewokt/gekookt) maar aan het feit dat we onszelf moreel superieur lijken te vinden.