[***] schreef:Ik vind dit zo walgelijk he.

Hoe kan je jezelf dan nog aankijken in de spiegel? Het is tijd dat zulk soorten mensen eens goed aangepakt worden!
Het aanpakken van die mensen ligt in de handen van het betreffende land en de wet daar. Zolang het legaal is mag en kan er niemand aangepakt worden.
Een slager zal zichzelf ook aankijken in de spiegel zonder schuldgevoel. Net als een visser, een stroper en een kannibaal.
Los daarvan: net even wat beelden bekeken en ben daar heel misselijk en heel verdrietig van geworden. Maar dat word ik ook als ik naar de bio-industrie kijk, naar massa-slachtingen van zeehondjes en de zo zinloze walvisjacht.
Het word tijd dat wij, mensen, overal ter wereld eens ons verstand gaan gebruiken. De over-consumptie zorgt voor al dit dierenleed.
Dit festival is ook weer een voorbeeld van over-consumptie. Gedurende een week lang (?) lekker veel vreten. Hond, in dit geval. Is kerst niet hetzelfde? Alleen eten WIJ dan geen hond. Maakt dat ons beter? Nee. Want van onze vreetpartij die kerst heet zijn andere dieren de dupe.
We moeten onszelf eens ernstig achter de oren gaan krabben. En minder vlees eten in het algemeen. Of dat nu koe, varken, haai of hond is doet er niet toe.