Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:03

Gadverdamme. Ik kan hier echt door gaan janken, wat is er mis met al deze mensen die zoiets krankzinnigs in hun hoofd halen?!
Ik zag al een paar oproepen op Insta, of er mensen bloed wilden doneren in de buurt daarvan, omdat ze bloedtekort hadden of zo iets
Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:09

Fenrir; wapenwet of niet. Schoolbeschietingen of niet. Massamoorden of niet. Dat het in Amerika regelmatig voorkomt staa imo los van de wapenwet. Neem Alphen aan de Rijn? Als Nederland de grootte zou hebben als Amerika en met dezelfde aantal inwoners gebeurt het net zo vaak als in Amerika.

Als iemand het eenmaal in de kop heeft, houdt een sterkere wapenwet het echt niet tegen. Als je wapens wil hebben, kun je er aan komen. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die verschrikkelijk ziek zijn om zulke dingen te doen. Diep, diep triest.

Maar ik ben wel van mening dat het niet nodig is dat men zichzelf moet beschermen middels een wapen. Helaas is een groot gedeelte van de Verenigde Staten het daar nog niet mee eens en voelt men zich veiliger met een wapen. Wat ik tegenwoordig ook wel weer snap, want de wereld is fiets up.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:11

deksel schreef:
Gadverdamme. Ik kan hier echt door gaan janken, wat is er mis met al deze mensen die zoiets krankzinnigs in hun hoofd halen?!
Ik zag al een paar oproepen op Insta, of er mensen bloed wilden doneren in de buurt daarvan, omdat ze bloedtekort hadden of zo iets
[ [url=m/AJB7q8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ik las het.

The LADbible liet een filmpje zien van een ouder die het telefoongesprek via app of sms liet zien. Zoon zat opgesloten in vrouwentoilet en appte met zijn moeder en verzocht haar de politie t bellen, hij was er van overtuigd dat hij dood zou gaan en hij zei dat hij van der hield ;(

eclair98

Re: Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:17

Als ik in de buurt was, hadden ze mijn bloed mogen hebben, ondanks dat ik een gruwelijke hekel heb aan naalden :o Als ik op die manier kan helpen!

Elke keer als ik beelden zie, heb ik weer kippenvel :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:19

eenitraM schreef:
Fenrir; wapenwet of niet. Schoolbeschietingen of niet. Massamoorden of niet. Dat het in Amerika regelmatig voorkomt staa imo los van de wapenwet. Neem Alphen aan de Rijn? Als Nederland de grootte zou hebben als Amerika en met dezelfde aantal inwoners gebeurt het net zo vaak als in Amerika.

Als iemand het eenmaal in de kop heeft, houdt een sterkere wapenwet het echt niet tegen. Als je wapens wil hebben, kun je er aan komen. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die verschrikkelijk ziek zijn om zulke dingen te doen. Diep, diep triest.

Maar ik ben wel van mening dat het niet nodig is dat men zichzelf moet beschermen middels een wapen. Helaas is een groot gedeelte van de Verenigde Staten het daar nog niet mee eens en voelt men zich veiliger met een wapen. Wat ik tegenwoordig ook wel weer snap, want de wereld is fiets up.

Je kan het iemand door verandering van wetten moeilijker maken om aan wapens te komen en andere landen hebben laten zien dat er dan wel degelijk een daling is qua incidenten. Zeker ook wat kleinere delicten betreft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:25

Vorig jaar was er bijna dagelijks een schietpartij met minstens 4 slachtoffers in de vs. Na een zeer grote schietpartij stijgt de wapenverkoop weer. Natuurlijk kun je een mafketel niet tegen houden, maar t zal al wat schelen als de mafketels niet naast de supermarkt wapens kunnen kopen en dat wapens niet meer gewoon in een huis horen als een schilderij.

Dit is afschuwelijk dat dit is gebeurt. En ik hoop van harte dat trump dit niet misbruikt om nog meer angst en haat te zaaien....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:26

Pff ja nu zeg je wat... Verkiezingsjaar.. En maar doorlobbyen.. :(

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:28

Ik zit al de hele middag CNN te kijken, en zowel overlevenden als de autoriteiten verklaren dat de dader een isis sympathisant was.
Ik ben geschokt en boos maar niet verbaast, het was een kwestie van tijd voordat de LGBTQ gemeenschap het slachtoffer zou worden.
Niet de (inderdaad belabberde)wapenwet in de VS heeft dit veroorzaakt maar de onafgebroken haat die dagelijks gepreekt wordt door de islam tegen LGBTQ's/Joden/ongelovige en ga zo maar door.
Deze massamoordenaar is niet geboren met een haat tegen homo's, dat is er ingepompt en wat mij betreft mogen de gene die dat doen worden gezien als medeplichtigen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:30

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat de islam dagelijks haat preekt tegen LGBTQ's/Joden/ongelovigen e.d. Iets met iedereen over één kam scheren...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:31

Of de wapenwet hier debet aan had, horen wij nog wel: als hij de wapens gewoon netjes legaal heeft gekocht bij de wapentoko op de hoek van de straat dan is het voor hem wel erg makkelijk gemaakt om op de legale manier zichzelf tot de tanden toe te bewapen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:31

Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Veel sterkte voor de slachtoffers en nabestaanden.
De wapenwet in de VS mag van mij best strenger worden gemaakt. De mogelijkheid tot zelfverdediging is iets anders dan een heel wapenarsenaal in je kast hebben liggen. Zelfverdediging kan ook door bijv. pepperspray

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:37

Domi_94 schreef:
Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Veel sterkte voor de slachtoffers en nabestaanden.
De wapenwet in de VS mag van mij best strenger worden gemaakt. De mogelijkheid tot zelfverdediging is iets anders dan een heel wapenarsenaal in je kast hebben liggen. Zelfverdediging kan ook door bijv. pepperspray

Eens. Maar het afnemen van de wapens voelt als het afnemen van de eer en het zijn van een echte Amerikaan met wapenrecht. Voor ons is het anders. Stel voor dat bij ons de vrijheid wordt afgenomen middels een avondklok. Dat kun je niet voorstellen aangezien wij de vrijheid nu zijn gewend.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:40

Ik denk dat het afschaffen van de wapenwet wel degelijk een deel van het probleem oplost. Nu kan iedere gek een wapen aanschaffen en is het de normaalste zaak van de wereld dat dit gebeurt. Door de wapenwet af te schaffen wordt het wat moeilijker om aan wapens te komen en kan niet iedere idioot een wapen aanschaffen in een winkel naast de supermarkt.

Ja, er zullen aanslagen gepleegd blijven worden, maar er worden ook veel mensen neergeschoten door individuen die het IQ van een visstick hebben en door de wapenwet tóch heel eenvoudig aan een wapen kunnen komen.

@eenitraM, als je moet kiezen tussen eer of het aantal dodelijke slachtoffers verminderen zou ik het wel weten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:42

xCarpediem schreef:
Ik denk dat het afschaffen van de wapenwet wel degelijk een deel van het probleem oplost. Nu kan iedere gek een wapen aanschaffen en is het de normaalste zaak van de wereld dat dit gebeurt. Door de wapenwet af te schaffen wordt het wat moeilijker om aan wapens te komen en kan niet iedere idioot een wapen aanschaffen in een winkel naast de supermarkt.

Ja, er zullen aanslagen gepleegd blijven worden, maar er worden ook veel mensen neergeschoten door individuen die het IQ van een visstick hebben en door de wapenwet tóch heel eenvoudig aan een wapen kunnen komen.

@eenitraM, als je moet kiezen tussen eer of het aantal dodelijke slachtoffers verminderen zou ik het wel weten.

Ik ook. iIkzelf snap niet dat men een wapen hebben voor bescherming en vind de ongelukken met wapens bizar hoog en nergens voor nodig. Maar helaas heeft niet iedereen in dit geval dezelfde normen en waarden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:47

Dat ben ik helemaal met je eens. :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:59

Ik wacht wel de onderzoeken wel af ipv die paniekzaaiende reacties hier. Ben benieuwd waar Obama meekomt..

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:09

@alex66 ik ben dat ook zeker met jou eens

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:15

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:17

Verschrikkelijk wat er gebeurd is.. Y;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:22

Haat is een gruwelijke drijfveer...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:25

Wat vreselijk...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:36

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:42

Ik kan er niet bij waarom je zo iets zou doen.. Vreselijk. Y;(

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:49

"
2 uur2 uur geleden
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump
Appreciate the congrats for being right on radical Islamic terrorism, I don't want congrats, I want toughness & vigilance. We must be smart!

14.265

32.795
"
https://mobile.twitter.com/realdonaldtrump

50 mensen zijn overleden en hij bedankt anderen voor de complimenten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:55

Komt gewoon omdat hij niet kan sympathiseren met de slachtoffers. Naast anti-islam is Trump namelijk óók anti-LGBTQ. :+

Ik ben overigens fel tegen het veroordelen van alle moslims voor een daad van terreur door een extremistische organisatie.

IS heeft niks met Islam te maken.