Ik zag al een paar oproepen op Insta, of er mensen bloed wilden doneren in de buurt daarvan, omdat ze bloedtekort hadden of zo iets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deksel schreef:Gadverdamme. Ik kan hier echt door gaan janken, wat is er mis met al deze mensen die zoiets krankzinnigs in hun hoofd halen?!
Ik zag al een paar oproepen op Insta, of er mensen bloed wilden doneren in de buurt daarvan, omdat ze bloedtekort hadden of zo iets
[ [url=m/AJB7q8.jpg]Afbeelding[/url] ]
eenitraM schreef:Fenrir; wapenwet of niet. Schoolbeschietingen of niet. Massamoorden of niet. Dat het in Amerika regelmatig voorkomt staa imo los van de wapenwet. Neem Alphen aan de Rijn? Als Nederland de grootte zou hebben als Amerika en met dezelfde aantal inwoners gebeurt het net zo vaak als in Amerika.
Als iemand het eenmaal in de kop heeft, houdt een sterkere wapenwet het echt niet tegen. Als je wapens wil hebben, kun je er aan komen. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die verschrikkelijk ziek zijn om zulke dingen te doen. Diep, diep triest.
Maar ik ben wel van mening dat het niet nodig is dat men zichzelf moet beschermen middels een wapen. Helaas is een groot gedeelte van de Verenigde Staten het daar nog niet mee eens en voelt men zich veiliger met een wapen. Wat ik tegenwoordig ook wel weer snap, want de wereld is fiets up.
Domi_94 schreef:Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Veel sterkte voor de slachtoffers en nabestaanden.
De wapenwet in de VS mag van mij best strenger worden gemaakt. De mogelijkheid tot zelfverdediging is iets anders dan een heel wapenarsenaal in je kast hebben liggen. Zelfverdediging kan ook door bijv. pepperspray
xCarpediem schreef:Ik denk dat het afschaffen van de wapenwet wel degelijk een deel van het probleem oplost. Nu kan iedere gek een wapen aanschaffen en is het de normaalste zaak van de wereld dat dit gebeurt. Door de wapenwet af te schaffen wordt het wat moeilijker om aan wapens te komen en kan niet iedere idioot een wapen aanschaffen in een winkel naast de supermarkt.
Ja, er zullen aanslagen gepleegd blijven worden, maar er worden ook veel mensen neergeschoten door individuen die het IQ van een visstick hebben en door de wapenwet tóch heel eenvoudig aan een wapen kunnen komen.
@eenitraM, als je moet kiezen tussen eer of het aantal dodelijke slachtoffers verminderen zou ik het wel weten.