Zaak Brock Turner, iemand die dit gevolgd heeft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:17

Dani schreef:
Emmaa_ schreef:
De slachtoffers zeggen levenslang en piemel eraf

Lang niet allemaal. Er zijn ook slachtoffers die rationeel blijven denken en die beseffen dat extreem zware straffen niets oplossen. Overigens er zijn ook genoeg slachtoffers van zedendelicten die er prima overheen komen en zeker niet levenslang getraumatiseerd zijn. Het argument dat zij het levenslang meesleept en hij daarom ook levenslang gestraft moet worden ben ik het dus niet mee eens.

Ik weet dat je bewust chargeert maar soms wordt er té makkelijk uit naam van slachtoffers gesproken waar dat niet terecht is, dus ik wilde er toch even op reageren. :)

Als slachtoffer spreek ik vanuit mezelf, dus dat klopt inderdaad. Nou denk ik er ook lang niet zo heftig over, het is zeker overtrokken. Maar ik denk dat er weinig slachtoffers zijn die denken 'yes, mijn verkrachter heeft 6 maanden gekregen, dan kan hij daarna aan zichzelf werken'.

Niet iedereen sleept inderdaad een trauma mee, maar voor een zeker deel maakt het altijd deel uit van je leven. Dat deel kan heel klein worden, maar het kan ook op elk moment weer groter worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:18

Kesje schreef:
Fenrir schreef:
Voorkomen is beter dan genezen: de VS zou baat hebben hun mannen te leren vrouwen te respecteren (dat gaat uiteraard ook op voor andere landen).

Dit zie je al aan het feit dat ze vragen stellen aan het slachtoffer over wat ze voor kleding aanhad, of ze een relatie heeft en of ze seksueel actief is. Wat boeit dat in hemelsnaam! Zoals ze zelf al zei, dat ze graag intiem is met haar vriend, betekent niet meteen dat Jan en alleman dan ook maar even er overheen mag! :r

"Maar hij was dronken" is wel heel schofterig om zich achter te verstoppen. Als iemand bewusteloos is, dan ga je er toch niet van uit dat die wel zin heeft? En hij wilde vluchten toen die Zweden langs fietsten, dus wist hij donders goed dat hij fout bezig was, dronken of niet. Helemaal van de pot gerukt, die vader net zo erg 8)7

En dat hij gezegd zou hebben dat ze gevallen was en dat hij haar wilde helpen. Yeah right, dat doe je door eerst iemand haar kleding half uit te trekken en je handen op plaatsen te stoppen waar ze niet horen...

Volgens zijn advocaat had 'ie blijkbaar een erectie vanwege de kou. 8)7

Aradis

Re: Zaak Brock Turner, iemand die dit gevolgd heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:17

Ik wil zo'n jongen dan dolgraag vragen of dat excuus van dronken zijn ook zou gelden wanneer hijzelf bewusteloos op straat ligt en er een bezopen man/vrouw langs komt die seksuele handelingen met hem onderneemt.

Er was een tijdje terug ook ophef over een of ander Amerikaans joch dat (ik kan het me verkeerd herinneren) een aantal mensen had aangereden, er werd toen beweerd dat hij zou lijden aan een of ander verstoord beeld in verband met rijkdom. Weet niet meer (zeker) hoe het precies zat, maar ik vond het shockerend. In de VS hangt zo veel af van je afkomst/status wat betreft de kansen die je krijgt. Bizar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:05

Aradis schreef:
Ik wil zo'n jongen dan dolgraag vragen of dat excuus van dronken zijn ook zou gelden wanneer hijzelf bewusteloos op straat ligt en er een bezopen man/vrouw langs komt die seksuele handelingen met hem onderneemt.

Er was een tijdje terug ook ophef over een of ander Amerikaans joch dat (ik kan het me verkeerd herinneren) een aantal mensen had aangereden, er werd toen beweerd dat hij zou lijden aan een of ander verstoord beeld in verband met rijkdom. Weet niet meer (zeker) hoe het precies zat, maar ik vond het shockerend. In de VS hangt zo veel af van je afkomst/status wat betreft de kansen die je krijgt. Bizar.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/ame ... ~a4215756/

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:20

Stanford rapist’s dad set up website asking supporters to pay sex offender son’s legal fees

http://www.rawstory.com/2016/06/stanfor ... egal-fees/

Citaat:
“As a lifelong friend, mother and person who has watched this family grow, I am reaching out to you on behalf of Dan Turner and Carleen Bradfield Turner,” wrote Joni Magnus-Ramsey. “They are dealing with a monumental life-changing and tragic situation with Brock and their expenses continue to mount. As a mother and friend, I would do anything to help my child and save him.”

Citaat:
One of Turner’s supporters, a childhood friend who begged Persky for a lighter sentence, has suffered some blowback after her letter of character reference was published by NYMag.

“I don’t think it’s fair to base the fate of the next ten + years of his life on the decision of a girl who doesn’t remember anything but the amount she drank to press charges against him,” wrote Leslie Rasmussen, the longtime friend. “I am not blaming her directly for this, because that isn’t right. But where do we draw the line and stop worrying about being politically correct every second of the day and see that rape on campuses isn’t always because people are rapists.”

8)7

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:23

Oh bah zeg...
That rape on campuses isn't always because people are rapists??? Wat zijn het dan wel???

Ongelooflijk dat ze hier hem zo durven verdedigen! Echt waar, dit kan ik bijna niet geloven gewoon...

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:24

Wtf %) Ik dacht dat het niet gekker kon worden. "I don't blame her directly for this"? Blame HER?

Ziek ziek ziek.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 22:29

Citaat:
One of Turner’s supporters, a childhood friend who begged Persky for a lighter sentence, has suffered some blowback after her letter of character reference was published by NYMag.

“I don’t think it’s fair to base the fate of the next ten + years of his life on the decision of a girl who doesn’t remember anything but the amount she drank to press charges against him,” wrote Leslie Rasmussen, the longtime friend. “I am not blaming her directly for this, because that isn’t right. But where do we draw the line and stop worrying about being politically correct every second of the day and see that rape on campuses isn’t always because people are rapists.”

Deze heb ik ook gelezen ja, dit vond ik echt misselijkmakend. En dat is precies waar de schoen wringt denk ik. Op zulke momenten dat gedrag proberen goed te praten, zelfs af te schuiven op het slachtoffer. Als slachtoffer zou ik door dit soort dingen wel twee keer nadenken voordat ik aangifte zou doen. Ze zegt dat ze het meisje niet de schuld geeft, maar dat doet ze eigenlijk wel. Ongelooflijk gewoon.

Emma, jouw posts en toevoegingen vind ik ook ontzettend interessant om te lezen. Ik vind dat je een goed, weloverwogen standpunt hebt ingenomen, één waar ik me goed in kan vinden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:33

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:09

Hij is niet geband want dat konden ze helemaal niet, hij was namelijk helemaal niet meer bij de club sinds 2014.
Maar mocht hij zich ooit aanmelden wordt hij niet opgenomen vanwege zijn veroordeling.

Toch een tikkeltje anders en nu hopen dat hij ook niet meer mag uitkomen op nationale wedstrijden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:10

Heb je het artikel gelezen? Dat staat er gewoon in nl.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:18

Ja heb ik gelezen.
Hij mag nooit uitkomen voor de USA , voor de Olympische spelen bijvoorbeeld, er staat nergens dat hij helemaal geen zwemwedstrijden meer mag zwemmen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:20

Hij mag wel wedstrijdzwemmen, maar niet meer bij wedstrijden die door die bond georganiseerd worden. Dus in principe komt het erop neer dat hij niet meer op hoog niveau mee zal kunnen doen, en terecht :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:25

De bond heet USA Swimming, misschien verwar je dat in de titel met zwemmen in het algemeen.

Edit: er stond net een post maar nu is hij weer weg :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:26

Dat zal niet de enige zwemorganisatie zijn want hij zat daar al niet meer bij sinds 2014 en toch zwom hij wedstrijden en was hij een talent.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:31

USA Swimming is de national governing body voor zwemmen in de US. Zal misschien niet de enige bond zijn, wel de belangrijkste en degene die de teams voor internationale wedstrijden samenstelt en traint (waaronder de Olympische Spelen). Oftewel, een bond die in de toekomst van deze jongen met zijn ambities waarschijnlijk zeer relevant is/was.

Maar dat is dus ook wat er in het artikel staat (daar staat dan ook nergens dat hij helemaal niet meer mag zwemmen).

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:51

Een brief van de mama van Brock aan de rechter

Vind het toch bijzonder knap dat ze wél Brock z'n hele levensverhaal weet te vertellen, maar met geen woord rept over het feit dat hij iemand heeft verkracht, laat staan enige compassie toont met het slachtoffer. Nee, Brock is zielig en zij is ook zielig want ze kan nu geen familiefoto's meer ophangen in huis |o |o |o

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:04

Ik had niet eens de moeite gedaan de brief te openen..
Gewoon ziek dit.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:31

Ik heb wel de moeite genomen me door de brief te worstelen. En hoewel ik de brief een vreselijk hoog egocentrisch gehalte vind hebben en van weinig (nou ja, geen) sympathie/meelevingsvermogen richting het echte slachtoffer vind getuigen, schrok ik wel van het laatste stuk dat ze schreef. Zelfs al las ik over een dergelijke registratie hierboven door een andere bokker.

Wat hij gedaan heeft is walgelijk. Simpel. Schuldig --> straf. Nog simpeler. Maar ik vind het wel heftig om te zien dat je iemand verwoest voor de rest van zijn leven. En ik vraag me serieus af wat voor nut een dergelijke afstraffing gaat geven. Je wilt namelijk dat iemand dit nooit meer doet. Iemand had het al over respect hebben. Maar dit leert hem niets. Sterker nog, zijn leven is mogelijkerwijs nu zo vernietigt (geen fatsoenlijke baan ever, mogelijk daardoor financiele problemen, uitgekotst door de maatschappij) dat er juist vrij weinig reden is om dit niet nog eens te doen. Been there, done that; wat maakt het dan nog uit?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:46

Ik ga mee met djinnie. Ik vind het vreselijk om te lezen wat voor restricties er allemaal zijn en hoe iemand z'n leven compleet verwoest wordt. Gaat in mijn optiek echt veel te ver.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:58

Ik kan me ergens voorstellen wat jullie bedoelen.
Maar ik vind het ontzettend moeilijk om meedeleven te tonen voor een knul die al bijna volwassen is en zich het er zo makkelijk vanaf praat... Hij neemt haar niet eens serieus, terwijl zij óók met een levenslang trauma zit. Zijn vrienden geven haar notabene wel degelijk de schuld.

Nogmaals, ik begrijp jullie standpunt, maar kan me er zelf niet helemaal in vinden..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:59

Djinnie: ja, dat laatste is absoluut een probleem. Zulke keiharde oordelen helpen niemand.

Maar er zijn manieren om daar aandacht voor te vragen met respect voor het slachtoffer en erkenning van je eigen fouten, en erkenning van de omgeving waarin verkrachting niet als verkrachting gezien wordt maar als 'partying' ofzo, en zonder dat respect.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:04

Shadow0 schreef:
Djinnie: ja, dat laatste is absoluut een probleem. Zulke keiharde oordelen helpen niemand.

Maar er zijn manieren om daar aandacht voor te vragen met respect voor het slachtoffer en erkenning van je eigen fouten, en erkenning van de omgeving waarin verkrachting niet als verkrachting gezien wordt maar als 'partying' ofzo, en zonder dat respect.

Oh, absoluut eens. Er valt buiten dit stukje nog héél wat te zeggen over het gedrag/de gedragingen van mensen waar deze Brock mee omgeven is. En helaas nog veel meer mensen. De brief van de moeder toont vrijwel hetzelfde... er wordt nergens ook maar 'de hand in eigen boezem' gestoken en vaders opmerking over '20 minutes of action' zijn minstens zo respectloos. Er schort in de basis heel wat in zijn opvoeding.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 10:46

Echt een walgelijke brief als je het mij vraagt. Zeer egocentrisch. Met geen woord wordt gerept over het slachtoffer. Alleen over Brock en over haarzelf :n ...
Ik snap absoluut wat je bedoelt djinnie en ik ben het er ook gedeeltelijk mee eens. Echter is zo'n brief wat mij betreft totaal niet de plek om dat aan te kaarten. Het had haar juist gesierd om zich humble op te stellen, de hand in eigen boezem te steken en eens te kijken naar de andere kant van het verhaal (het slachtoffer). Nu komt het mij meer over als nog een laatste poging om Brock te 'redden', dan als het serieus aankaarten van een (substantieel) probleem. Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat Shadow zegt.

Waar ik van de week nog tegenaan liep is dat hij foto's schijnt te hebben gestuurd van het meisje. In een programma soortgelijk aan Whatsapp zou hij foto's hebben gestuurd van haar halfnaakt met de tekst 'Whose boobs are this'. Alleen die app had de mogelijkheid om gesprekken volledig te wissen, ookal had je ze zelf niet gemaakt. Een vriend zou dat dus gewist hebben. Ik kan alleen het artikel niet meer vinden. Is er nog iemand die dat gelezen heeft?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:53

Was de jongen donker van huidskleur geweest dan had de zaak een heeeeel andere wending gekregen in de Verenigde Staten. Geloof maar dat de jongen dan werkelijk door de hele media anders werd voorgesteld maar o wee als het een nette blanke jongen is... Die doen nooit wat verkeerd :\