Dani schreef:Emmaa_ schreef:De slachtoffers zeggen levenslang en piemel eraf
Lang niet allemaal. Er zijn ook slachtoffers die rationeel blijven denken en die beseffen dat extreem zware straffen niets oplossen. Overigens er zijn ook genoeg slachtoffers van zedendelicten die er prima overheen komen en zeker niet levenslang getraumatiseerd zijn. Het argument dat zij het levenslang meesleept en hij daarom ook levenslang gestraft moet worden ben ik het dus niet mee eens.
Ik weet dat je bewust chargeert maar soms wordt er té makkelijk uit naam van slachtoffers gesproken waar dat niet terecht is, dus ik wilde er toch even op reageren.
Als slachtoffer spreek ik vanuit mezelf, dus dat klopt inderdaad. Nou denk ik er ook lang niet zo heftig over, het is zeker overtrokken. Maar ik denk dat er weinig slachtoffers zijn die denken 'yes, mijn verkrachter heeft 6 maanden gekregen, dan kan hij daarna aan zichzelf werken'.
Niet iedereen sleept inderdaad een trauma mee, maar voor een zeker deel maakt het altijd deel uit van je leven. Dat deel kan heel klein worden, maar het kan ook op elk moment weer groter worden.