Ik woon in een straat waar best wat moslims wonen en het is precies te merken wanneer het suikerfeest is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:_Siri schreef:Ik werk in het onderwijs en een groot deel van mijn leerlingen zijn moslim. Vaak kun je het aan de leerlingen wel merken dat ze wat rustiger zijn.
Ik vind mijn leerlingen vaak juist (zeker op het einde van de ramadan) wat sneller geïrriteerd, ze hebben dan duidelijk een korter lontje.
Emmaa_ schreef:Maar wat maakt het jou uit of iemand meedoet aan de ramadan maar zich verder niet aan de regels van het islamitische geloof houdt? Vind het juist enorm raar dat jij de drang voelt om mensen daarop aan te spreken.
Minimus schreef:Kun je daar iets over uitleggen Anjali? Ik ben benieuwd hoe het vasten van de Rooms-katholieken gaat. Zelf katholiek geboren maar het heeft me nooit getrokken, dus ook nooit gevast
Mag je dan ook de hele dag niks eten en drinken?
aikon schreef:Ik doe er niet aan en houd er ook geen rekening mee. Een ander hoeft voor mijn ook geen rekening te houden met mijn dieet en mag eten wat die wil.
Verder vind ik persoonlijk de vasten maand helemaal geen vasten. Ze mogen alleen niet tussen zonsopgang en zonsondergang eten of drinken. Heb wel mensen gekend die het van geloof deden en wat die na zonsondergang naar binnen werkteDat is voor mij geen vasten meer
Vasten is voor mij een week of wat helemaal geen eten, wel water om te drinken. Dan heeft vasten pas effect op het reinigen van het lichaam.
Mixje90 schreef:Ik vraag me af of de meeste hier wel weten waarom de moslims vasten...
Niet dat alle moslims daar een eenduidig antwoord op geven, maar toch...