Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:21

Margee schreef:
Hij zal wel weer aandacht nodig hebben, de knapperd!
:D

Met zulke oppervlakkige mensen zou ik niet eens om willen gaan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:22

Ergens heeft hij wel gelijk. Waylon zei laatst ook zoiets maar dan wat subtieler.
Nederlandse vrouwen mogen best wat beter voor zich zelf zorgen.
Geef je zelf de aandacht die je verdiend. Trek die leuke kleren aan, ook al heb je overgewicht, doe smorgens even een klein beetje mascara op zodat je ogen net wat meer stralen of koop dat fijne lingerie setje waar jij je zo goed in voelt want dat staal je uit!!
En dat wil niet zeggen dat je er altijd opgetut bij hoeft te lopen maar kijk bijv eens naar de franse of italiaanse vrouwen, die zijn over het algemeen wel wat meer bezig met hun uiterlijk.
En daarvoor hoef je geen fotomodel te zijn

En wat betreft Giel Beelen, mwah daar loop ik met mijn dikke kont maar mét mascara, hippe jurkje en opgeheven hoofd zo voorbij hoor

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:22

Een deel van de te dikke mensen is onverzorgd, helemaal eens.
Maar om dat iedereen zo over een kam te scheren: doe. normaal. :(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:23

Kahawa schreef:
BKonline schreef:
Ik vind wel dat hij gelijk heeft. Toen ik te dik was, lag dit niet aan de medicijnen (ook al neemt de honger/trek dan toe) of aan het te veel aan vocht. Ik was toch echt zelf verantwoordelijk en een beetje slapjes wanneer ik die kilo's er niet af kreeg.

Maar dat betekent niet dat hij er een oordeel over hoeft te vellen? Vind dit net zoiets als bijvoorbeeld afgeven op andermans rookverslaving. :')

Hij mag dus geen mening hebben en die eerlijk vertellen als hem het gevraagd wordt ivm paar tere zieltjes?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:23

De reden dat mensen overgewicht hebben kan je echt niet zomaar linken aan geen karakter of doorzettingsvermogen.

Heel veel mensen met overgewicht zijn net enorme harde werkers en doorzetters die heel veel hebben meegemaakt in hun leven en veel druk op zichzelf leggen. Die heel hun leven daarnaast blijven vechten tegen hun verslaving (want dat is het vaak) en die succes kennen maar ook terugval kennen.

Je kan imo nooit zo'n oordelen over andere mensen vellen en veralgemenen. Maar ik ben een eeuwige grijsdenker :).

Ik ben ook te zwaar en geef enorm om gezonde voeding, ben sportief en ben zeker niet karakterloos. Maar als er op suiker aankomt is het zwaar, net als dat is voor veel mensen met een andere verslaving.

Je hele leven blijven je best doen om jezelf te accepteren voorbij wie je bent, werken aan je zelfbeeld en je stressbestendigheid en daarnaast nog aan je gezonde levensstijl. Dat noem ik doorzettingsvermogen.

Het is niet allemaal zo zwart-wit jammer genoeg, dat zou toch eens gemakkelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 03-06-16 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:24

Ja sorry maar eten is gewoon een verslaving net als roken. := Van eten / sigaretten niet af kunnen blijven is gewoon een gebrek aan doorzettingsvermogen. Je wordt echt niet dik van lucht. Of heeft heel Nederland allemaal ziektes waarvan je dik wordt? Behalve de welvaartsziekte.

Oh ik moet ook opletten hoor, doe ik dus ook... En mijn vriend weet ook dat ik het onaantrekkelijk vindt als hij 10 kilo aan komt. Tja...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:24

xniieeenke schreef:
Een deel van de te dikke mensen is onverzorgd, helemaal eens.
Maar om dat iedereen zo over een kam te scheren: doe. normaal. :(

Ik ken ook wel de nodige dunne mensen die onverzorgd zijn, dat is niet voorbehouden aan een lichaamsvorm.

MarlindeRooz schreef:
Ja sorry maar eten is gewoon een verslaving net als roken. := Van eten / sigaretten niet af kunnen blijven is gewoon een gebrek aan doorzettingsvermogen. Je wordt echt niet dik van lucht. Of heeft heel Nederland allemaal ziektes waarvan je dik wordt? Behalve de welvaartsziekte.

Oh ik moet ook opletten hoor, doe ik dus ook... En mijn vriend weet ook dat ik het onaantrekkelijk vindt als hij 10 kilo aan komt. Tja...

Met 1 groot verschil: eten moet. Roken kun je volledig afzweren en met eten is dat wel wat lastiger :Y)

Lichaamsvorm is ook voor een groot deel erfelijk bepaald. Bv. een kennis van me is echt dik. Al haar hele leven. Ze heeft precies dezelfde vorm als haar moeder en haar broers. Haar dochters zijn ook zo, hoewel haar man lang en dun is. Als ik zie wat ze eten, dan kan het daar niet van zijn. De kinderen zitten allemaal op een sport en zij doet alles op de fiets. En toch lukt het niet om af te vallen. Ze zal echt niet de enige zijn...
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 03-06-16 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:25

Gillbo schreef:
Ergens heeft hij wel gelijk. Waylon zei laatst ook zoiets maar dan wat subtieler.
Nederlandse vrouwen mogen best wat beter voor zich zelf zorgen.
Geef je zelf de aandacht die je verdiend. Trek die leuke kleren aan, ook al heb je overgewicht, doe smorgens even een klein beetje mascara op zodat je ogen net wat meer stralen of koop dat fijne lingerie setje waar jij je zo goed in voelt want dat staal je uit!!
En dat wil niet zeggen dat je er altijd opgetut bij hoeft te lopen maar kijk bijv eens naar de franse of italiaanse vrouwen, die zijn over het algemeen wel wat meer bezig met hun uiterlijk.
En daarvoor hoef je geen fotomodel te zijn

En wat betreft Giel Beelen, mwah daar loop ik met mijn dikke kont maar mét mascara, hippe jurkje en opgeheven hoofd zo voorbij hoor

Ook dat is maar weer net wat je belangrijk vind.
Ik draag geen kapotte kleding maar wel altijd basic t-shirts met een spijkerbroek. Mascara draag ik niet en mijn vriend vind dat veel aantrekkelijker dan met makeup.

Ik let dan wel weer op mijn suikerinname, eet veel groente, weinig vlees en drink veel water. Op die manier blijf ik toch zo gezond mogelijk, ik heb het idee dat veel mensen gewoon niet kijken naar wat ze eten/drinken eigenlijk :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:27

Met dik bedoel ik ook echt mensen die 30 kilo of meer teveel mee hebben. Tuurlijk kan je nare dingen meegemaakt hebben waardoor je veel bent gaan eten. Maar dat vindt ik geen excuus, je stop het zelf in je mond toch?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:28

Gianti schreef:
Hij mag dus geen mening hebben en die eerlijk vertellen als hem het gevraagd wordt ivm paar tere zieltjes?

Heb het toch niet over tere zieltjes? Wil je me geen woorden in de mond leggen aub?

Ik vind het gewoon nergens voor nodig om een beetje generaliserend en neerbuigend (semi) open deuren in te trappen.

Moet hij zelf weten idd, maar dat versta ik niet onder een punt maken.

Wie weet vind jij deze post met mijn irrelevante mening nergens voor nodig, daarin ben ik het dan zelfs nog best met je eens ook. :D ;)

Jildau

Re: Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:31

Ik vind 10 broodjes hamburger wegwerken ook getuigen van een flinke dosis doorzettingsvermogen. :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:32

Ik vind dat hij zelf moet weten wat hij mooi vindt of niet.
Er zijn ook mensen die te dun zijn en er zijn mensen die dat niet mooi vinden. Om nou overal een excuus voor te verzinnen.. Ieder zijn eigen ding. Al had ik het persoonlijk niet zo in een interview gezegd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:33

Twee punten:
A: dik zijn is inderdaad ongezond. Ongeacht wat de oorzaak is van het dik zijn
B: dun zijn betekend echter niet zwart op wit dat je wél gezond bent.

Iedereen heeft imo recht op eigen mening en smaak. Ook deze man.
Ik geef toe dat ik ook meer op het sportieve type man val, omdat ik zelf sportief ben. Heeft iets te maken met een gezamelijke hobby/levensstijl. ;)

Diegenen die zeggen dat hij niet zo mag praten over dikke vrouwen maar vervolgens commentaar leveren op zíjn uiterlijk zijn imo geen haar beter.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:34

Jildau schreef:
Ik vind 10 broodjes hamburger wegwerken ook getuigen van een flinke dosis doorzettingsvermogen. :')

:')

edwardway

Maar wat maakt hun gezondheid jullie nu uit? Jullie kennen ze niet eens.
Ik snap de kritiek wanneer jij je geld eraan uit mag geven (dat in het ziekenhuis landen oid hè), maar dat is dan weer een heel ander verhaal.

Jildau _O-

Gianti

Kahawa schreef:
Gianti schreef:

Heb het toch niet over tere zieltjes? Wil je me geen woorden in de mond leggen aub?

Ik vind het gewoon nergens voor nodig om een beetje generaliserend en neerbuigend (semi) open deuren in te trappen.

Wie weet vind jij deze post met mijn irrelevante mening nergens voor nodig, daarin ben ik het dan zelfs nog best met je eens ook. :D ;)

mensen ervaren het zelf neerbuigend, ook zat mannen die niet met Hollandse meiden een relatie willen omdat ze te lang vinden, of Moslima's/Christelijke omdat ze geen zin hebben in een godsdienst. Waarom moet je met iedereen maar relatie willen hebben? Juist hier in topic zie ik meer woorden in de mond gelegd worden, ik lees nergens in dit stuk dat hij dun linkt aan mooi.. tussen dun en ongezond dik zitten heel wat kilo's nog.

en tsja, dan moeten er ook geen semi open deuren gevraagd worden :P

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:35

Ik denk dat veel mensen ook oordelen vellen door gebrek aan kennis, want zo simpel als 'je stopt het toch zelf in je mond' is het helaas bijna nooit.

Er gaan altijd mensen zijn de blijven veralgemenen en ik hoop dat niemand zich door die posts persoonlijk aangevallen voelt, maar ik ken mezelf een beetje en weet dat er mensen zijn die hier gevoelig op kunnen reageren (inclusief mezelf).

Als het komt op de keuze van je partner kies je inderdaad vaak iemand met dezelfde levensstijl. Wat niet perse wilt zeggen dat iemand die er zwaarder uit ziet meteen geen sportieveling is of niet graag gezonde maaltijden eet. En of je het aantrekkelijk vindt mag je ook gewoon zelf bepalen, iedereen heeft zijn eigen voorkeur en dat is toch perfect normaal. Maar meteen karakterloos en zonder doorzettingsvermogen er in gooien vind ik persoonlijk en brug te ver.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 03-06-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:36

oomens schreef:
Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslect is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.

Ben het hier ook mee eens ...
Maar vraag me altijd af, ik heb het geluk dat ik amper moeite hoef te doen voor een mooi lijntje, maar stel dat dat wel zo was, dat ik dik was oid, hoe zou ik er dan over denken ... dan heb je immers de ervaring erbij, nu heb je alleen een beeld ...

Edit:
Ine23 schreef:
Ik denk dat veel mensen ook oordelen vellen door gebrek aan kennis, want zo simpel als 'je stopt het toch zelf in je mond' is het helaas bijna nooit.

Hoe zit het dan in elkaar? Naar mijn inziens is het toch echt het eten dat men dik heeft gemaakt, al dan wel niet in combinatie met psychische problemen?
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 03-06-16 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:38

Of die kop van hem niet om van te kotsen is...
Giel hou je bij je leest, en blijf alsjeblieft alleen maar plaatjes draaien en ga niet de deskundige uithangen, want over karakter weet jij dus helemaal niets!
konthaar...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:38

Gianti schreef:
Kahawa schreef:

mensen ervaren het zelf neerbuigend, ook zat mannen die niet met Hollandse meiden een relatie willen omdat ze te lang vinden, of Moslima's/Christelijke omdat ze geen zin hebben in een godsdienst. Waarom moet je met iedereen maar relatie willen hebben? Juist hier in topic zie ik meer woorden in de mond gelegd worden, ik lees nergens in dit stuk dat hij dun linkt aan mooi.. tussen dun en ongezond dik zitten heel wat kilo's nog.

en tsja, dan moeten er ook geen semi open deuren gevraagd worden :P

Hoe is generaliserend categoriseren als lui en ongezond niet neerbuigend? Want daar linkt hij dik zijn aan. Heb het verder niet over het esthetische gedeelte gehad.

Ik had het ook alleen over zijn algemene uitspraken, niet de uitspraak van zijn persoonlijke voorkeuren trouwens.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:40

jorika1986 schreef:
Of die kop van hem niet om van te kotsen is...
Giel hou je bij je leest, en blijf alsjeblieft alleen maar plaatjes draaien en ga niet de deskundige uithangen, want over karakter weet jij dus helemaal niets!
konthaar...

Zie hier een goed voorbeeld van wél weten wat karakter is. :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:41

Maar wat is te dik? :o Ik zelf ben 1.73 (of een a twee cm groter?) En weeg ± 65 kg. Ik ben wel wat mollig ja, maar te zwaar voor mijn lengte..?

En er zijn ook knappe mensen die dik zijn. Die zijn heus niet allemaal lelijk hoor :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:43

KittyDylan schreef:
Maar wat is te dik? :o Ik zelf ben 1.73 (of een a twee cm groter?) En weeg ± 65 kg. Ik ben wel wat mollig ja, maar te zwaar voor mijn lengte..?

Dan val jij hoe dan ook niet onder dik!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:45

Het eerste wat er in Me op kwam was.
Beter dat hij het zegt dan iemand met verstand.

Als radio 3 op staat en Giel is op dan schakel ik altijd ergens anders op.
Arrogante kwal. In alles. Niet alleen over dit onderwerp.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:46

xEmily schreef:
Ine23 schreef:

Hoe zit het dan in elkaar? Naar mijn inziens is het toch echt het eten dat men dik heeft gemaakt, al dan wel niet in combinatie met psychische problemen?

Zo simpel is het dus ook wel gewoon... Er zit er echt wel een grote maar aan vast. De reden van het in je mond stoppen kan divers zijn. En net als dat niet iedereen zeldzame stofwisselingsziekte heeft is ook niet iedereen een emo/verdrieteter met een rugzakje.

Er is ook gewoon een hele grote groep mensen die gewoon echt niet beseffen hoeveel calorieen er in een worstenbroodje zit, dus je kan er best 4 van op eten als ontbijt. En die weten ook niet dat als je tussen de middag patat eet dat je s avonds misschien maar beter een boterham kan eten ipv warm eten. En dat je calorieen verbrandt door de trap te nemen ipv de lift. Veelste vermoeiend.

Maar wat Giel doet is natuurlijk veelste generaliserend.. Die groep die hij aanhaalt die vrouwen zijn er wel, maar genoeg dikke vrouw die gezonder zijn dan de dunste 'pannelat'. En er zit ook nogal wat variatie aan dik zijn. Iemand met een beetje overgewicht of iemand die dik 200kg weegt..? Het scheelt nogal. Hij heeft in dat opzicht niet echt heel goed nagedacht over zijn uitspraken óf... het blad heeft er weer een leuk sensatieverhaal van gemaakt. :+