Japanse ouders laten jongetje voor straf in bos achter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Japanse ouders laten jongetje voor straf in bos achter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:18

Ik heb de vader op TV gezien gisteren of eergisteren in het ochtendjournaal. Hij was erg ontdaan.

Tja,...je hebt het hier voor mij over de overtreffende trap van dom. In het gebied waar beren rondlopen je kind voor straf achterlaten. En dat was vast niet het enige gevaar daar.

Ik hoop dat ze hun kind weer heelhuids terug vinden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:38

ellepel schreef:
Karuna,Klopt niet helemaal wat je zegt.
Het kind was vervelend in de auto,dus hebben ze die er uit gezet, toen ze later terug zijn gereden was het jongetje dus weg.

Mijn moeder heeft het vroeger ook wel gedaan, waren mijn zus en ik zo vervelend in de auto,dat ze ons er uit zette bij een parkeerplaats. Is gevaarlijk om rizie makende kinderen in de auto te hebben :j
Maar wij bleven dan gewoon wachten want wisten dat se ons weer op haalde.
:D

Heb al met meerdere kennisen er over gehad,vele zijn wel eens uit een auto gezet omdat ze vervelend waren.
In dit geval is het wel heel triest dat het jongetje is gaan lopen in het bos.
Ik praat niks goed,ouders hadden echt niet verwacht dat dit zou gebeuren,is meer om dan even te laten schrikken dat kinderen in de auto gewoon rustig moeten zijn.

Wel eng, hopelijk vinden ze het jongetje nog op tijd!

mijn ouders hebben dzt nooit gedaan. Zodra we thuis waren konden we de rest van de week op de kamer blijven of huisarrest.

Ik vind het eng idee om kinderen eruit te zetten en dan later weer op te rijden. Ook bij een parkeerplaats er zal net een zijn die er een gelegenheid in zien om kind te ontvoeren of erger.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:43

Kindontvoerders lopen natuurlijk ook overal... Dat je als kind daar bang doorgemaakt werd ala, maar als volwassene zou je toch wel andere redenen kunnen verzinnen om je kind niet zonder zeer duidelijke reden achter te laten op een parkeerplaats. Uit frustatie is geen duidelijke reden, trouwens.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:54

Ben ik nu de enige die niets van dit verhaal geloof? Buiten het feit dat er verschillende versies zijn over hoe het kind kwijt is geraakt...(versie die de ouders zelf veranderde. Ik hoorde op tv dat het kind met stenen gooide naar andere auto's en voor straf buiten de auto is gezet. Dus de weg! En dat eerst vertelt was, dat ze paddenstoelen zochten en het kind voor straf achterlieten ...dus het bos)Het lijkt mij dat als je als kind uit de auto gezet of achtergelaten, dat je achter de auto aan gaat rennen, janken en op de weg blijft lopen. Alle krokodillentranen van de vader ten spijt, in plaats van helikopters in te zetten, zou ik sporenonderzoek doen waar de ouders beweren het kind te hebben achtergelaten. Als je moe , bang en hongerig bent en een kind , ga je geen kilometers lopen. Tenzij het kind diep in de bossen is achtergelaten en helemaal niet aan de weg of op een parkeerplaats.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:02

En wie zegt dat ze dat nochtans niet gedaan hebben? Japan is een erg gesloten land en die verschillende verhalen kunnen ook nog door de media afgeweken zijn.

Waarom zou een kind niet gaan lopen? Mogelijk in paniek, achtergelaten.. weten wij veel.. Wees 'blij' dat je hier over kan speculeren ipv het op ervaring te weten wat je wel of niet doet als je zes jaar bent en voor straf uit de auto bent gezet.

Vooralsnog wacht ik de berichtgevingen wel even af hoe en wat er verder nog bekend raakt.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:41

@ sammie. Tja je kunt bij alle berichtgevingen wel doen alsof je neus bloed en geen mening hebben en afwachten tot je het hele verhaal leest.
Je kan ook (zoals ik) en je gedachte uitspreken en er meteen iets van denken. Loop je wel het risico dat je die gedachte moet bijstellen, maar daarmee train je je geheugen. Of je gaat in het gevolg iets minder je gedachtes op de vrije loop gaan, of je denkt later "zie je nu wel".
Persoonlijk vind ik dat je op een forum best je mening mag delen en helemaal niet hoeft af te wachten tot je alle details kent. Tenslotte gebeuren er zat dingen waarbij we nooit het hele verhaal te horen krijgen.
Ik vind het een triest verhaal. Heb diepe medelijden met het kind . Wacht jij daar maar mee tot je alle berichtgevingen kent. Feit is, dat het kind al dagen spoorloos is. Geen één uitleg vind ik goed genoeg om dit goed te praten. En dat heeft niets met speculeren te maken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:49

Nog geen updates over het nieuws? Dan vrees ik het ergste..., maar hoop ik op een wonder :(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:58

Ersina schreef:
Ben ik nu de enige die niets van dit verhaal geloof? Buiten het feit dat er verschillende versies zijn over hoe het kind kwijt is geraakt...(versie die de ouders zelf veranderde. Ik hoorde op tv dat het kind met stenen gooide naar andere auto's en voor straf buiten de auto is gezet. Dus de weg! En dat eerst vertelt was, dat ze paddenstoelen zochten en het kind voor straf achterlieten ...dus het bos)Het lijkt mij dat als je als kind uit de auto gezet of achtergelaten, dat je achter de auto aan gaat rennen, janken en op de weg blijft lopen. Alle krokodillentranen van de vader ten spijt, in plaats van helikopters in te zetten, zou ik sporenonderzoek doen waar de ouders beweren het kind te hebben achtergelaten. Als je moe , bang en hongerig bent en een kind , ga je geen kilometers lopen. Tenzij het kind diep in de bossen is achtergelaten en helemaal niet aan de weg of op een parkeerplaats.

Nee hoor. Het is ook door mijn hoofd geschoten.

Alleen we weten het niet en wellicht zullen we het nooit weten.
Ik wil eigenlijk zelfs niet aan deze optie denken :o
(Al deed ik het dus wel :o )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:03

Ersina schreef:
@ sammie. Tja je kunt bij alle berichtgevingen wel doen alsof je neus bloed en geen mening hebben en afwachten tot je het hele verhaal leest.
Je kan ook (zoals ik) en je gedachte uitspreken en er meteen iets van denken. Loop je wel het risico dat je die gedachte moet bijstellen, maar daarmee train je je geheugen. .

Aangeven dat je voorzichtig bent met je mening en doen alsof je neus bloedt zijn wel twee heel verschillende dingen... Verder weet je er een mooie draai aan te geven :') Iemand even een flinke trap geven mwah... ja sorry.. dat was een geheugentraining :') Diezelfde geheugentraining kan je ook leren niet gelijk van wal te steken met allerlei suggestieve ideeën in een situatie waar je details niet van kent.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:09

Sammie schreef:
Aangeven dat je voorzichtig bent met je mening en doen alsof je neus bloedt zijn wel twee heel verschillende dingen... Verder weet je er een mooie draai aan te geven :') Iemand even een flinke trap geven mwah... ja sorry.. dat was een geheugentraining :') Diezelfde geheugentraining kan je ook leren niet gelijk van wal te steken met allerlei suggestieve ideeën in een situatie waar je details niet van kent.
[/quote]
Ik doe helemaal niet of mijn neus bloed. In mijn geheugen heb ik vaker een mening gehad en later gelezen dat ik er niet naast zat. Het is een gegeven (laatst zijn er nog cijfers bekend gemaakt op tv) dat mensen die zielig iets vertellen , best wel eens minder onschuldig waren , dan in de 1e instantie leek.
Iemand virtueel een trap geven (eh, wat doe jij? ) kan helemaal geen kwaad in een forum, zolang het onderbouwd is , waarom je dit vind en er geen grof geschut bij komt. Ik slaap er geen nacht minder om en ga ervan uit dat een ander volwassen iemand er ook tegen kan eens een mening te horen die niet strookt met je eigen opvatting. Nogmaals, het kind is spoorloos en ik vind het vreemd dat jij valt over de virtuele schop en niet over het feit dat er een kind weg is. Mijn inziens leg jij de prioriteiten verkeerd. Wat iemand schrijft vind je erger dan wat er gebeurd. Ik ben het tegenovergestelde. Ik vind in dit geval wat iemand schrijft , minder erg, dan wat er is gebeurd. Ik ben een mens van grote lijnen en die details waar jij het over hebt, kunnen me in dit geval gestolen worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:12

Ik heb dan ook niet gezegd dat jij doet of je neus bloedt.. Jij maakt die opmerking en vergelijking zelf over iemand anders danwel in het algemeen. Daar haak ik op in.

En virtueel een trap geven ik? Hoe? :+ Ik ben juist voorzichting met conclussies in deze zaak :+

En je verdere suggesties over dat ik mij niet val over dat een kind weg zit zijn ook nergens op gebaseerd. Misschien je geheugen nog even wat beter trainen.. Er klopt niks van je suggesties.

En je kent het spreekwoord the devil is in the details? Details maken het verschil en kan juist je mening compleet veranderen. Dus zolang je niet alle details weet moet je ook niet speculeren over die details. Dat laat echt nog voldoende ruimte over voor je mening over het verdwijnen van dat kind.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:23

Zullen we het verder gezellig houden dames? Het onderwerp van gesprek is namelijk al triest genoeg!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:26

Ik vind het gezellig genoeg hoor :) 'buiten het onderwerp wbt de verdwijning natuurlijk'

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:35

Toch is het gewoon een feit dat ouders die hun kind vermoorden over het algemeen prachtige zielige verhalen ophangen en dan blijkt later dat het allemaal gelogen is dus zo gek is het op zich niet om in die richting te denken...

Het hele doel van een forum en discussie is ook nog eens dat je een mening gaat vormen. Die kan nog alle kanten op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:45

Het is dat ik de naam van de familie niet meer weet, anders had ik een linkje hier geplempt. Maar in de jaren 70 of 80 is er ooit eens een 2-jarig kind in de VS plotseling verdwenen. Die was op eigen houtje weggelopen en niet bewust achtergelaten. Dat was niet in een bos, maar ergens aan het water in een park oid. Ouders kregen daar ook het vingertje van vermoord en gedumpt. Door het slijk gehaald in de pers, in het dorp, door familie en vrienden. Hedendaagse twitter en FB had ze gelynched. Ouders hebben altijd ontkent. Zeker 15 jaar later vinden ze in die opgeving delen van de kleren van het kind terug.. Blijkt het kind gewoon slachtoffer geweest te zijn van een roofdier....!

En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Wat is het probleem om dat soort berichtgevingen gewoon af te wachten ipv de conclusies al klaar te hebben. Ook dan stel je je mening bij, maar dan wel op een dusdanige manier dat je mensen niet vals beschuldigd van het vermoorden van hun eigen kind. Als dat geval lijkt te zijn kun je altijd nog zeggen wat een eikel of schandalig dit of dat ipv oeps.. ik heb ze x beschuldigd, het blijkt toch wat anders in elkaar te zitten.

Ondertussen zijn ze nog steeds op zoek. -> http://edition.cnn.com/2016/06/01/asia/ ... ssing-boy/
In dit artikel staat trouwens wel dat de vader in eerste instantie idd een ander verhaal vertelde over hoe de jongen vermist is geraakt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:02

Sammie het een sluit het ander niet uit. Dat het soms niet zo is andersom, wil niet zeggen dat mensen die hun kind vermoorden het niet doen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 14:06

Mijn eerste gedachte was ook niet dat wat de vader beweerde dat er gebeurd was. Steeds ander verhaal en vreemd dat gezegd wordt heb pas later hulp ingeroepen omdat ik me schaamde. En daarna als je terugrekend zou er binnen korte tijd na verdwijning gezocht zijn. Zaterdag zijn ze gaan zoeken geloof ik en zou kind verdwenen zijn. Maar als vader in eerste instantie zegt dat ie pas een dag later hulp is gaan vragen. Klopt er iets niet.

Hoe dan ook ik heb eigenlijk alleen medelijden met het jochie en als hij nu niet meer leeft dat hij dan hopelij snel en pijnloos is gestorven zonder lijdensweg |(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:07

Lusitana schreef:
Sammie het een sluit het ander niet uit. Dat het soms niet zo is andersom, wil niet zeggen dat mensen die hun kind vermoorden het niet doen....

Dat zeg ik dan toch ook nergens.. :Y) Enkel pas gewoon op met enkele gemaakte suggesties. Het verhaal steekt zelden zo in elkaar zoals mensen zelf de details aan elkaar knopen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:11

Ik knoop niks aan elkaar. ik kom met het feit dat vaak blijkt dat ouders krokodilletranen gebruiken als ze een kind zelf vermoord hebben. Ik heb het over dit specifieke geval niet eens gehad.
Ik begrijp alleen de gedachtengang van mensen die in die richting gaan denken en sprak dat uit.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:13

Ik vraag me eigenlijk af hoe oud het jongetje is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:14

7

Er is nog steeds niets nieuws te vinden over of er iets gevonden is -O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:18

Maakt het beeld voor mij toch al heel anders dan wanneer het een 4 jarige was geweest.

hoop dat ze hem snel vinden. Arme ding zal vast bang zijn..

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:29

@ Sammie. Doe je dit bewust? Het lijkt erop dat je mijn mening wil ontkrachten. Zelf voeg je niets toe aan de discussie. Want dat is het in mijn ogen. We zitten niet in de rechtszaal of op het politiebureau.
Dit forum vraagt een mening en die heb ik geventileerd.
Je vergroot de zaak uit , haalt er woorden bij die ik nooit zou gebruiken.
Om even iets over de link te zeggen. Ik heb hem niet bekeken, want ik weet dat er ook zaken zijn dat de ouders onterecht beschuldigd zijn. Een spreekwoord kun je ook niet altijd loslaten. Het is belangrijk dat alle details aanwezig zijn als een mens veroordeeld wordt. Maar nu is het een discussie die je bij kunt stellen. Dat er boosaardig over de ouder gesproken wordt doet de ouder nu niets, omdat de ouder dit nooit leest. Anders is het als ik het openbaar schrijf op FB of dergelijke.
Een mening, hoeft niet hetzelfde te zijn, als de uiteindelijke conclusie. Dat jij alles wil weten over deze zaak, is aan jou. Maar die virtuele trap,waar ik het over had, deel je aan mij uit, omdat je het niet eens bent met mijn mening. Geeft niets, ik kan daar tegen. Een discussie hoeft helemaal niet gezellig te zijn en mag best wat diepgang vertonen. Maar verder laat ik het wel hierbij, want ik vind het jammer als anderen zich niet in dit topic willen storten, omdat het nu toch wel wat te persoonlijk wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:30

Lusitana schreef:
Ik knoop niks aan elkaar. ik kom met het feit dat vaak blijkt dat ouders krokodilletranen gebruiken als ze een kind zelf vermoord hebben. Ik heb het over dit specifieke geval niet eens gehad.
Ik begrijp alleen de gedachtengang van mensen die in die richting gaan denken en sprak dat uit.

Zullen we het maar laten rusten.. Want ik heb ook weer nergens gezegd dat jij letterlijk dingen aan elkaar knoopt. Ik heb wel gereageerd op jouw reactie.

Ondertussen gaat dit weer helemaal nergens over.

@Ersina.. En dat geldt ook voor jou.. Jouw hele reactie lijkt wel tegen een compleet ander persoon gericht te zijn. Je haalt allemaal dingen aan die ik nergens heb gezegd noch heb beweert noch jou van heb beschuldigd.. laat staan dat ik jouw mening wil ontkrachten..Vooropgesteld dat dat niet eens kan.. En als iemand al een trap uitdeelt omdat ie het niet eens is met andermans mening.. Ha die is leuk! Dan wordt er wel een hele hoop geschopt in de wereld. Laat dat nou niet de trap zijn waar ik op doelde.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-06-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:32

Ach dat arme mannetje... Wat er ook gebeurd is, wat zal hij bang (geweest) zijn -O-