Naakte man gewond na zelfmoordpoging in leeuwenverblijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Re: Naakte man gewond na zelfmoordpoging in leeuwenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:55

Hopelijk krijgt de man een serieuze straf (indien hij het overleeft). Wat hij heeft gedaan is gewoonweg vreselijk. Wat een verlies voor deze zoo!

De verzorgers hebben gewoon correct gehandeld. Ook als het duidelijk was dat het ging om een zelfmoordpoging, hadden zij de taak om de veiligheid van de bezoekers te garanderen. Dit hebben ze goed gedaan.

Sterkte aan de verzorgers, eigenaars van de zoo, de omstaanders (kinderen, ouders, ...) en de familieleden/vrienden van de man

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:52

Azmay schreef:
Verdoving duurt een minuut voordat dat gaat werken, dat kan die man al dood zijn.

Hij wilde toch dood?? Nu zijn er twee onschuldige dieren gedood, dankzij zijn stomme actie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:55

Heel sneu dat er leeuwen gedood zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:23

farahdiba46 schreef:
Azmay schreef:
Verdoving duurt een minuut voordat dat gaat werken, dat kan die man al dood zijn.

Hij wilde toch dood?? Nu zijn er twee onschuldige dieren gedood, dankzij zijn stomme actie.

Dat wisten ze toen nog niet dat hij dood wou.... Ze gingen niet rustig zijn kleding zoeken, briefje pakken en lezen en dan pas ingrijpen. Dierentuin heeft een protocol en dat volgen ze.

De vraag is eerder: hoe is het mogelijk dat hij daar kon komen?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:36

vuurneon schreef:

Inderdaad, dat vroeg ik me ook af. Hoe krijg je het voor elkaar om jezelf uit te kleden en vervolgens een leeuwenverblijf in te klimmen zonder dat ook maar iemand dat ziet? Lijkt me nou niet echt een gangbaar tafereel, zelfs niet in een dierentuin.

Maar het blijft hoe dan ook triest voor alle partijen. De dierentuin, de bezoekers, de opzichters, uiteraard de leeuwen en ja, zelfs die man.
Ik snap wel dat ze de leeuwen hebben doodgeschoten, zoveel tijd heb je niet als een koppeltje leeuwen besluiten mensenvlees aan hun menu toe te voegen, en uiteraard ga je niet aan iemand die verscheurd wordt eerst rustig vragen of ie dat fijn vindt.
En het zou me niets verbazen als de man heel ernstig in de war is geweest. Het is nogal een bizarre manier om aan je einde te willen komen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:42

Ik kan hier alleen maar heel erg nijdig over zijn -:(- die vent wilde er een eind aan maken maar heeft duidelijk niet nagedacht (tjah, of juist wel) wat de gevolgen er van zouden zijn! Die leeuwen hadden in dit geval nooit afgeschoten mogen worden!
Natuurlijk is er een protocol, maar zorg er eerst maar eens voor dat er niemand zo'n verblijf in kan kruipen!!
Die vent moeten ze wegstoppen in een hokje met behangpapier van die leeuwen die hij om zeep heeft laten helpen door zijn stomme actie!
Mensen in die staat zijn psychisch niet on staat juist te redeneren, ben ik mij echt wel van bewust. Maar deze manier van zelfmoord ligt echt niet Voor de hand. Dus in zekere zin was deze vent redelijk bij zijn verstand toen hij voor deze manier koos. Hij had zelfs nog een afscheidsbriefje geschreven.
Geen medelijden met deze krankzinnige vent!! Goed dat hij nog leeft, mag hij de rest van zijn leven zien en horen hoe er over hem gedacht wordt!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:47

Ianrowan2009 schreef:
Dus in zekere zin was deze vent redelijk bij zijn verstand toen hij voor deze manier koos. Hij had zelfs nog een afscheidsbriefje geschreven.
Geen medelijden met deze krankzinnige vent!! Goed dat hij nog leeft, mag hij de rest van zijn leven zien en horen hoe er over hem gedacht wordt!

Héél knap geconcludeerd :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:37

jessdaniels schreef:
Ianrowan2009 schreef:
Dus in zekere zin was deze vent redelijk bij zijn verstand toen hij voor deze manier koos. Hij had zelfs nog een afscheidsbriefje geschreven.

Héél knap geconcludeerd :+

Doek het Pieter baan centrum maar op, slechts 1 berichtje op het nieuws en T eindrapport is al daar!

Ik heb wat zelfmoordbrieven gelezen (van geslaagde zelfmoorden) en het feit dat er een briefje is, wil niet altijd zeggen dat ze helder van geest waren := heb onwijs warrige berichten gelezen van mensen die absoluut niet meer helder dachten en onsamenhangende verhalen ophingen. Feit dat iemand een briefje achter heeft gelaten wil niet zeggen dat ze bij hun verstand zijn, als iemand daarbij ook naakt tussen de leeuwen springt heb ik juist mijn twijfels over de mentale gesteldheid op dat moment. Ik hoop dat de hulpverlening in Chili goed is iig.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:44

Heel erg sneu voor de leeuwen.

Verdoving werkt vaak niet snel genoeg. Zeker als de dieren onder de adrenaline zitten omdat de man ze heeft uitgedaagd.
Dan had de man zeker dood geweest.

Maar vind het inderdaad jammer dat de man hier zelf voor gekozen heeft en dat 2 leeuwen nu dood zijn door zo'n domme man.. ik had als verzorger ontzettend kwaad geweest.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:48

Ik krijg er echt kippenvel van. Zonde van de leeuwen en deze man heeft heel snel hulp nodig..
Wel vind ik het een beetje een rare plak om zelfmoord te plegen, straks hebben kinderen gezien en hebben ze een trauma voor heel hun leven (en voor oudere mensen kan 't natuurlijk ook best heftig zijn).

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:53

Ik vermoed dat ze, om de man te redden, met kogels hebben geschoten..
Een verdovingsgeweer duurt nog een langere tijd voordat die daadwerkelijk werkt, en dus kon in die tijd de man afgemaakt zijn door de leeuwen.

Wat EN voor de kinderen die het zagen niet goed was, maar ook zeker de aansprakelijkheid van de dierentuin (je hebt fam. Die dan geld willen claimen, want ja door die leeuwen is hun kind (dankzij een verwarde toestand) toch in het verblijf kunnen komen en aangevallen. Ondanks dat het zijn eigen verantwoording was).

Ja, het is jammer en spijtig dat ze 2 leeuwen hebben moeten afmaken..
MAAR...
1-maal mensenbloed geproefd, dan zijn ook de verzorgers daar niet meer veilig.
Ondanks dat ze er al 20 jaar woonden..

Kent niemand die beelden van ik meen vorig jaar? Dat een leeuw zijn verzorger dood heeft gebeten? Daar werd ook duidelijk door experts gezegd dat als ze 1 keer mensenbloed geproefd hebben, ze niet meer te vertrouwen zijn

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:57

vuurneon schreef:
Doek het Pieter baan centrum maar op, slechts 1 berichtje op het nieuws en T eindrapport is al daar!

Ik heb wat zelfmoordbrieven gelezen (van geslaagde zelfmoorden) en het feit dat er een briefje is, wil niet altijd zeggen dat ze helder van geest waren := heb onwijs warrige berichten gelezen van mensen die absoluut niet meer helder dachten en onsamenhangende verhalen ophingen. Feit dat iemand een briefje achter heeft gelaten wil niet zeggen dat ze bij hun verstand zijn, als iemand daarbij ook naakt tussen de leeuwen springt heb ik juist mijn twijfels over de mentale gesteldheid op dat moment. Ik hoop dat de hulpverlening in Chili goed is iig.

Mee eens.

Als de man erg warrig was en tot zelfmoord in staat was zou er mogelijk wel eens een erge depressie of zelfs psychose aan zijn daad ten grondslag kunnen liggen.

Tegen iemand met een een ernstige dubbele longontsteking zeg je ook niet oepsie,..tja beter de volgende keer een jas aan trekken als je naar buiten gaat....om deze persoon vervolgens niet te helpen.

Het is inderdaad een zeer verdrietige samenloop van omstandigheden. Hoop dat ze de man kunnen helpen en er voor kunnen zorgen dat niemand meer zomaar bij de leeuwen naar binnen kan wandelen.
De nieuwe leeuwen dan....(niet grappig bedoeld)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:02

Erg dit, temeer omdat er alleen maar slachtoffers zijn. De dierentuin, de dieren, degenen die het gezien hebben en de man die er nu mee moet leven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:44

vuurneon schreef:
farahdiba46 schreef:

Dat wisten ze toen nog niet dat hij dood wou.... Ze gingen niet rustig zijn kleding zoeken, briefje pakken en lezen en dan pas ingrijpen. Dierentuin heeft een protocol en dat volgen ze.

Lijkt me heel duidelijk als je op het geniale idee komt een leeuwenverblijf binnen te gaan.
Iemand die wil leven doet zoiets gewoon niet en als ze dat wel doen is het toch hun eigen domme schuld.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:49

Hm, en dan? 'Dierentuin laat leeuwen man verscheuren'. Dierentuin failliet, waarschijnlijk sowieso nog de dieren afgemaakt. Je schiet er niks mee op. Het was een vreselijke actie wat de man gedaan had, hij heeft er mensen en dieren mee getraumatiseerd. Ik hoop dat hij het nog zou kunnen inzien, en inderdaad nog eens het mooie van het leven zou kunnen zien.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:51

Mariett schreef:
Hm, en dan? 'Dierentuin laat leeuwen man verscheuren'. Dierentuin failliet, waarschijnlijk sowieso nog de dieren afgemaakt. Je schiet er niks mee op. Het was een vreselijke actie wat de man gedaan had, hij heeft er mensen en dieren mee getraumatiseerd. Ik hoop dat hij het nog zou kunnen inzien, en inderdaad nog eens het mooie van het leven zou kunnen zien.

Waarom zou de dierentuin failliet gaan? Mensen hebben ook hun eigen verantwoording en je hoeft niet alles af te schuiven op andere. Heel vervelend voor toeschouwers en zeker als er ook kinderen aanwezig waren maar de enige die daar schuld aan heeft is de naakte man.

Domme mensen heb je nu eenmaal daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien. Zelfde als mensen hun raampje open laten staan of foto's van wilde dieren wil maken gek hé dat je op gevreten wordt.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:53

Omdat je niet iemand levend mag laten verscheuren door jouw (dierentuin)dieren zonder in te grijpen.
Ik vind het echt heel triest wat er gebeurd is, een typische situatie met alleen maar verliezers.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:01

Tigra_ schreef:
Mariett schreef:

Waarom zou de dierentuin failliet gaan? Mensen hebben ook hun eigen verantwoording en je hoeft niet alles af te schuiven op andere. Heel vervelend voor toeschouwers en zeker als er ook kinderen aanwezig waren maar de enige die daar schuld aan heeft is de naakte man.

Domme mensen heb je nu eenmaal daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien. Zelfde als mensen hun raampje open laten staan of foto's van wilde dieren wil maken gek hé dat je op gevreten wordt.

Zo werkt het in de praktijk niet. De dierentuin zou de enige zijn met een probleem als ze de man zouden laten verscheuren, er hoort niemand in een leeuwenverblijf te kunnen komen, en niks doen terwijl er een hele hoop toeristen staan te kijken is natuurlijk not done...

Las het bericht ook al op facebook, heel triest :(

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:04

Op fb gaat een filmpje rond. Het is gefilmd. Afschuwelijk filmpje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:16

Tigra_ schreef:
vuurneon schreef:

Lijkt me heel duidelijk als je op het geniale idee komt een leeuwenverblijf binnen te gaan.
Iemand die wil leven doet zoiets gewoon niet en als ze dat wel doen is het toch hun eigen domme schuld.

Iemand met bv een psychose kan ook levensgevaarlijke dingen doen, zonder er zelf rationeel bij te zijn. je weet niet als iemand dat doet wat de reden is en de dierentuin heeft het doel ook bezoekers te beschermen. Ook bij stommiteiten. Het protocol is heel rationeel ontwikkeld en bevat dus ook 'hoe te handelen als iemand (ongeacht oorzaak, want dat weet je immers niet: zoveel tijd heb je niet op dat moment) bij de leeuwen komt". T zijn geen geiten waarbij je rustig zelf het hok in loopt om iemand eruit te trekken. Met je handen over elkaar staan en toekijken hoe hij wordt verscheurd door de leeuwen is echt onethisch. Gelukkig is de dierentuin zich daar ook van bewust ;)

Er zijn alleen maar slachtoffers hier. Dierentuin heeft correct gehandeld (en helaas vreselijk voor de dieren) en zal zich vast nu buigen over hoe dit voorkomen kan worden en hopelijk alle dierentuinen even extra check.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:27

Ieder z'n mening. Van mij hadden ze anders mogen handelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:49

Gelukkig dat de dierentuin niet handelt vanuit emotie maar keurig vanuit een goed opgesteld protocol :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:59

Tigra_ schreef:

Ok, maar stel dan even dat de leeuwen de man verscheurd en verorberd hadden. Kunnen de verzorgers er naderhand dan nog veilig bij komen of worden die dan in het vervolg ook als wandelende maaltijd gezien? Want in dat geval heb je geen andere keuze dan de dieren afmaken. Als het niet is om het leven van deze geesteszieke man te redden, dan toch minimaal om de veiligheid van je eigen medewerkers te waarborgen. Het zijn geen schootkatjes hè.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:48

Roodvos schreef:
Tigra_ schreef:

Ok, maar stel dan even dat de leeuwen de man verscheurd en verorberd hadden. Kunnen de verzorgers er naderhand dan nog veilig bij komen of worden die dan in het vervolg ook als wandelende maaltijd gezien? Want in dat geval heb je geen andere keuze dan de dieren afmaken. Als het niet is om het leven van deze geesteszieke man te redden, dan toch minimaal om de veiligheid van je eigen medewerkers te waarborgen. Het zijn geen schootkatjes hè.

Naar mijn idee horen mensen sowieso niet in het verblijven van leeuwen, tijgers end. Volgens mij is dat ook niet de bedoeling dat verzorgers er zomaar tussen lopen. Normaal gezien worden ze verdooft als er iets moet gebeuren en als er gevoerd of hokken schoon gemaakt, worden de dieren elders opgesloten.
Gebeurt toch nog weleens hoor dat er een deur niet goed dicht is gedaan door een verzorger en ze aangevallen worden. Neem aan dat dierentuinen hun eigen voorzorgsmaatregelen nemen en hun verzorgers niet in gevaar brengen. Al is een fout menselijk natuurlijk. Maar dat heeft verder niets met dit voorval te maken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:52

Mijn eerste (politiek incorrecte) reactie: sneu voor de leeuwen, zij dood omdat er een of andere mafketel besloot dat hij er publiekelijk een einde aan wilde maken.

Nu leeft die man nog, is hij daarmee geholpen? En 2 van die prachtige dieren hun leven kwijt.

Maargoed, ik weet ook wel dat het ethisch gezien natuurlijk anders werkt