Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:1 merrie is dankzij donaties teruggekomen bij de oude eigenaresse die haar heeft moeten verkopen. Zijzelf zegt wel geld te hebben gespaard, maar dit niet te willen uitgeven voor de aankoop, omdat ze het wil achterhouden voor als er iets met het paard gebeurd..
Kuggur schreef:Dimphyl schreef:1 merrie is dankzij donaties teruggekomen bij de oude eigenaresse die haar heeft moeten verkopen. Zijzelf zegt wel geld te hebben gespaard, maar dit niet te willen uitgeven voor de aankoop, omdat ze het wil achterhouden voor als er iets met het paard gebeurd..
Vrij vertaald, ze bedelt de aankoopsom bij elkaar omdat ze hem zich niet kan/wil veroorloven. Ik vraag me af waar je gevoel voor eigenwaarde dan zit......
Lous schreef:Crowdfunding om een bedrijf op te zetten zit anders in elkaar. Hier leent iemand dat geld aan dat bedrijf om het later terug te krijgen als het bedrijf van de grond is gekomen en winst heeft gedraait. Degene die het geld dan heeft geleend, krijgt dat bedrag terug, samen met een percentage van dat geleende bedrag. Of dat geleende bedrag + bijvoorbeeld een tegoedbon of speciale klantenkaart.
Kuggur schreef:Dimphyl schreef:1 merrie is dankzij donaties teruggekomen bij de oude eigenaresse die haar heeft moeten verkopen. Zijzelf zegt wel geld te hebben gespaard, maar dit niet te willen uitgeven voor de aankoop, omdat ze het wil achterhouden voor als er iets met het paard gebeurd..
Vrij vertaald, ze bedelt de aankoopsom bij elkaar omdat ze hem zich niet kan/wil veroorloven. Ik vraag me af waar je gevoel voor eigenwaarde dan zit......
Kuggur schreef:Het is gebedel. En om iets als een paard? Te belachelijk voor woorden. Pas je levensstijl aan bij je inkomen.
En het hebben van een paard hoort daarin een hele lage prioriteit te hebben.
En over prioriteiten gesproken, er zijn nogal wat goede doelen van mensen die zich werkelijk in nood bevinden, waar ik eerder geld aan zou spenderen dan aan één of andere miep in één van de meest welvarende delen van de wereld die haar dure speelgoed niet zelf kan bekostigen....
mysa schreef:Luxe is een relatief begrip. Wat de een luxe noemt is voor de ander van het grootste belang. Stel dat ik in ernstige problemen zou komen, dan zou ik ook proberen aan geld te komen om mijn ponies in leven te kunnen houden. (ik heb wel een voorziening voor ze, voor de langere termijn, het zou dan gaan om een jaar of twee/drie). Het geval waar hier aan gerefereerd wordt vind ik ook niet zo onbegrijpelijk. En nogmaals, je doet er aan mee of niet, niemand dwingt je.