Het moet toch niet gekker worden…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:34

Een kwaaie haan er bij zetten :=
Wat belachelijk zeg die kinderen zijn vast niet met dieren opgegroeid..

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:36

Echt jammer dat de ouders hun kinderen niet willen corrigeren.

Ik denk dat de mensen van de kinderboerderij met de beelden die ze hebben het beste naar de politie gaan om te bespreken wat ze het beste kunnen doen. Dit gedrag moet gewoon stoppen.

Als het niet helpt is het volgens mij het beste om er voor te zorgen dat de kids niet meer zomaar bij de dieren kunnen. Jammer voor de ouders/kids die met de beste bedoelingen komen maar het welzijn van de dieren gaat voor.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:44

josien_m_ schreef:
Courses schreef:
Zo pardon? Ouders die zeggen dat je dan dieren niet moet laten loslopen? Zijn ze toen ze klein waren van de tafel gevallen ofzo? Doe even normaal hoor. Als zulk volk zich mag voortplanten zouden we dat snel moeten laten castreren. Lekker voorbeeld voor je kids ben je dan.

En welk voorbeeld geef jij met deze uitspraken?

Welk voorbeeld?

Dus het is normaal dat mensen dieren mishandelen en ouders dat goedkeuren? Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. Als je zelf als persoon zijnde niet eens de normen en waarden kunt opbrengen om te snappen dat je dieren niet mishandeld en dat ook op zo'n manier projecteert tegenover je kids, lijkt het me slim dat je eerst je eigen normen en waarden maar eens op orde stelt voordat je iemand anders gaat/wil opvoeden :j

Jolene85

Re: Het moet toch niet gekker worden…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:01

Ziekelijk dit en gek genoeg zie ik steeds vaker dat kinderen geweld gebruiken tegen elkaar, dieren of zelfs naar hun ouders. Laatst nog zag ik n 6 jarig jochie zn moeder schoppen en slaan; hij ging helemaal los. En moeder? Die zat erbij, beschermde haar gezicht wat en zei en deed niks!
Kikkers opblazen? Nog nooit in me opgekomen als kind zijnde, zoiezo kreeg je mee dat dieren beschermd moesten worden omdat je als mens groter en sterker was.

Zou zulke kinderen idd verbannen vd kinderboerderij; of een stel zwanen erbij zetten. 1 mep van hun en wellicht stopt het dan.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:10

Jolene85 schreef:
Zou zulke kinderen idd verbannen vd kinderboerderij; of een stel zwanen erbij zetten. 1 mep van hun en wellicht stopt het dan.

En dan heeft de kinderboerderij er een probleem bij. Het gaat hier nog steeds om kinderen. Oké dit gedrag moet worden bijgestuurd maar wel op een kindvriendelijke manier.

- Praat met politie (met de beelden) wat er het best kan worden gedaan om dit te stoppen
- Ontzeg kinderen die de dieren mishandelen de toegang tot het terrein met een duidelijke motivatie waarom. Wanneer kinderen oprecht berouw tonen (dit kan bijvoorbeeld in een brief etc... kan er altijd een systeem bedacht worden om ze een tweede kans te geven)
- Zorg er voor dat de kinderen niet meer aan de dieren kunnen.
- ...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:15

Dit is precies de reden waarom onze kinderboerderij elke dag open is, maar overal sloten op. En dan 3 dagen in de week is alles open zodat de kinderen bij de dieren in kunnen, maar dan zijn er vrijwilligers aanwezig. 1 keer een dier lastigvallen en ze staan buiten het hek.

Jammer dat het nodig is!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:32

het is wel echt sneu dit. Snap ook niet zo goed waarom ouders dit toelaten. En alles achter slot en grendel bederft het dan ook wel weer voor de mensen die er wel van genieten dat de kipjes loslopen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:39

Ongelofelijk dit. Ik zou inderdaad met een pasjessysteem en zwarte lijst gaan werken als ik hun was.
Kinderen hebben zich te gedragen! Als ze zich willen uitleven gaan ze maar naar de speeltuin

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:44

Paar zwanen, paar ganzen, paar rammen erbij.. komen ze ook niet meer terug.

Maar ongelofelijk.. wie weet hoe dat soort kinderen eindigen. Achter slot en grendel, samen met de ouders.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:00

Schuur_ schreef:
Ongelofelijk dit. Ik zou inderdaad met een pasjessysteem en zwarte lijst gaan werken als ik hun was.
Kinderen hebben zich te gedragen! Als ze zich willen uitleven gaan ze maar naar de speeltuin

Dit zou inderdaad een heel goed systeem zijn :j
Leren ze ook eens de gevolgen van dit soort gedrag..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:04

Riel schreef:
Jolene85 schreef:

En dan heeft de kinderboerderij er een probleem bij. Het gaat hier nog steeds om kinderen. Oké dit gedrag moet worden bijgestuurd maar wel op een kindvriendelijke manier.

- Praat met politie (met de beelden) wat er het best kan worden gedaan om dit te stoppen
- Ontzeg kinderen die de dieren mishandelen de toegang tot het terrein met een duidelijke motivatie waarom. Wanneer kinderen oprecht berouw tonen (dit kan bijvoorbeeld in een brief etc... kan er altijd een systeem bedacht worden om ze een tweede kans te geven)
- ...

Kindvriendelijke manier? Ik had die allang een mep om de oren gegeven, en dan ben ik zelf nog maar een 'kind'!

Ik denk dat het vroeger ook heel anders was, dat je zeker een fikse tik kreeg als je zoiets deed?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:10

KittyDylan schreef:
Riel schreef:

- ...

Kindvriendelijke manier? Ik had die allang een mep om de oren gegeven, en dan ben ik zelf nog maar een 'kind'!

Ik denk dat het vroeger ook heel anders was, dat je zeker een fikse tik kreeg als je zoiets deed?

Ik had inderdaad ook een harde draai om mijn oren geregen indien ik zoiets in mijn hoofd zou gehaald hebben. Net zals mijn neefje nu een tik op de vingers krijgt als hij aan mijn kat haar staart trekt en als hij het opnieuw probeert mag hij lekker gaan afkoelen ergens en wordt de kat de eerste tijd niet geknuffeld (hij is gek op de kat)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:11

Mijn zoon heeft een keer de buurkat een trap gegeven. Ik heb hem geroepen een trap tegen zijn kont gegeven en hem daarna gevraagd of het pijn deed. Zijn antwoord was ja. Toen heb ik hem verteld dat het de kat ook erg pijn deed en heb ik hem naar zijn kamerngestuurd. Hij heeft nooit meer een dier pijn gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat ouders het toestaan dat hun kinderen dieren pijn doen, zulke ouders en kinderen moet je niet meer toelaten en ze een cursus geven over hoe je met dieren omgaat

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:26

Mijn haren gaan overeind staan bij het lezen van dit bericht. Het ergste vind ik dat het niet om een incident gaat, maar dat het stelselmatig gebeurt. In mijn ogen heeft de kinderboerderij er alles aan gedaan om gebeurtenissen als deze te vermijden. Lijkt mij verstandig een bord bij de ingang te zetten met de mededeling dat alles gefilmd wordt en voor educatieve doeleinden getoond. Een filmzaaltje maken en laten zien hoe de mensen de dieren voeren en verzorgen, eventueel de geboorte van een dier en vervolgens hoe de dieren mishandelt worden en door wie. Sociale controle doet heel veel. Ik denk dat een meerderheid het niet goedkeurt. Een film kan gedoseerd worden en de nadruk kan leggen op hoe de kinderboerderij wil dat men omgaat met dieren. Zij zijn degene die de regels mogen stellen. Een antwoord van een ouder, dat zij zich niet met de kinderen hoeven te bemoeien en dat ze dan maar hun dieren niet los moeten laten lopen is kul. Je bent op andermans terrein en hebt je te gedragen.
Ik hoop dat de berichtgeving dat alles gefilmd en getoond wordt, wél voorkomt dat de dieren mishandelt worden!
De kinderen de toegang ontzeggen, vind ik een minder idee. Ze moeten leren op een goede manier met dieren om te gaan en bij ontzegging wordt m.i. het kind alleen geleerd dat je beter iets stiekem kan doen. Een mens met een geweten kan best leren wat wel en wat niet kan. Persoonlijk zou ik wel naast de ouders blijven lopen. Hoogst irritant voor de ouders, maar dat zijn hun kinderen ook. Woorden zijn op een gegeven moment niet meer op zijn plaats en dat punt is wel bereikt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:30

Ik weet niet wat ik erger vind: de acties van de kinderen, of de reacties van de ouders.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:34

Riel schreef:
Als het niet helpt is het volgens mij het beste om er voor te zorgen dat de kids niet meer zomaar bij de dieren kunnen. Jammer voor de ouders/kids die met de beste bedoelingen komen maar het welzijn van de dieren gaat voor.

Dit vind ik de omgekeerde wereld. Het is bekend wie het doen, dus die kinderen met ouders horen aangepakt te worden. Het zou anders zijn als je NIET weet wie het doet. Dan geef ik je gelijk. Naast de ouders blijven lopen, niets zeggen en desnoods met steeds meer medewerkers om hun heen lijkt mij eerlijker.