Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:beatje.. en in geval van uitzetting dan?
wat moet er dan met zo'n dier gebeuren?
of vind je dan dat iedereen er aan mee moet betalen zodat diegene niet naar de opvang moet,
maar een mooi huisje krijgt (waarbij de kat dus ook moet verhuizen) omdat een goedkopere oplossing geen huisdieren toelaat?
dan zou toch iedereen die in de schulden dreigt te raken het beste gelijk huisdieren kunnen nemen?
ariatje schreef:Ik vind het aan ieder menselijk aspect voorbij gaan.
Geld regeert tegenwoordig over menselijkheid. Kan me nog iets herinneren van een veiling bij Patty Brart waarbij de knuffels van dochterlief onder de hamer gingen en ze er geen meer mocht uitzoeken.
Het wordt hoog tijd dat de praktijken van deurwaarders aan banden worden gelegd. Zaken worden ver onder de waarde verkocht, zo ook met huizen. De macht van geld is volledig uit proportie gekomen. Er is nog nooit zoveel armoede en zoveel uithuiszettingen geweest. Te zot voor woorden in onze maatschappij.
Steeds meer "normen" waar Nederland ooit voor stond zijn "verkocht" aan de hoogste bieder. Nu zitten we met de ellende. Straks ook nog de kerncentrales in de verkoop.... Korte termijn politiek!
Yasmijntje schreef:Vind het vervelender als het een hond zou betreffen dan een kat.
Als het diertje naar een goed huis gaat is tenslotte alleen het wennen aan een nieuwe omgeving vervelend voor het dier. Als het om een hond gaat zou die moeten wennen aan nieuwe baasjes, terwijl hij zich heel erg heeft gehecht aan de vorige.
Blijft natuurlijk vervelend, maar in het belang van het dier maakt het voor een kat (als hij naar een prima eigenaar gaat) denk ik minder uit.
elenaMM77 schreef:petitparis schreef:ivm het beestje krijgt het beter: het is niet omdat de eigenaar schulden heeft, dat het dier het per definitie slecht heeft/had.
helaas worden huisdieren als "goederen" gezien en kunnen ze dus in beslag genomen worden en/of geveild. Persoonlijk vind ik het voor honden en katten (of eigenlijk alles wat in huis leeft en waar je een band mee kan opbouwen) enorm erg om op zo'n manier herplaatst te worden. Paarden zijn ook gewoontedieren, dus ook voor hen zal van eigenaar z'n weerslag hebben, maar ik denk dat over het algemeen zij zich er indien goede zorgen en veel routine aangeboden wordt wel sneller kunnen overzettten dan een hond of kat die bij manier van spreken bijna 24/7 bij z'n baasje kan zitten...
Genoeg paarden die verkocht en/of geveild worden, zonder al te veel problemen, uitzonderingen heb je altijd.
Een voorwerp heeft geen gevoelens, dat is in het geval van emotionele waarde enkel en alleen erg voor de eigenaar.
klopt.. dier hoeft het niet slecht te hebben.. maar als het dier wel alles krijgt wat het nodig is..
dus goed hoogwaardig voer, schone bak met goed grit, dierenarts op z'n tijd.
En de schulden bouwen zich elders op, dan heeft zo'n kat het dus goed op kosten van een ander, niet op kosten van de eigenaar.. want die betaalt dus een ander dan niet. Anderen betalen dan dus feitelijk al voor het dier.
het is voor de kat echt niet erg, of slechter of beter om ergens anders te wonen bij iemand die er goed geld voor betaalt en dus echt geen rare dingen met het dier van plan is.
Het dier had het misschien niet slecht, maar het komt ook echt niet zomaar slecht of slechter terecht.
het is ook niet erg voor het dier, maar vooral voor de eigenaar dat het op zo'n manier gebeurd. En voor de eigenaar is het wel beter, ook al voelt het niet zo, om niet gebonden te zijn aan dieren in een tijd van grote financiele onzekerheid.. want nogmaals, men veilt niet zomaar een huisdier van een paar honderd euro.. dan heb je het niet over een schuld van 1000 euro.. want dat haal je al door andere boedel te verkopen.
_sharonnn schreef:Tja als we met alle kleine "dingetjes" zo denken, wordt het een dure bedoening.. Waar trek je de grens? Zoals eerder gezegd, er zijn al zoveel stations gepasseerd voordat dit plaatsvindt. Paarden gaan onder de hamer, niet wetend wie/wat ze opvangt, waarom deze kat dan niet? En een opvang, fantastisch idee, maar wie betaalt dit?
Wendy schreef:_sharonnn schreef:Tja als we met alle kleine "dingetjes" zo denken, wordt het een dure bedoening.. Waar trek je de grens? Zoals eerder gezegd, er zijn al zoveel stations gepasseerd voordat dit plaatsvindt. Paarden gaan onder de hamer, niet wetend wie/wat ze opvangt, waarom deze kat dan niet? En een opvang, fantastisch idee, maar wie betaalt dit?
Daar hebben we al een voorziening voor die we met z'n allen betalen, het asiel
juliomariner schreef:Ik denk dat de kat uiteindelijk niet wordt geveild maar dat de deurwaarder het als pressiemiddel gebruikt.
Ik las laatst ergens in een regionaal dagblad dat van alle autoveilingen door deurwaarders (de bekende advertenties in de krant) 80% niet doorgaat doordat de schuldenaar uiteindelijk gewoon de vordering betaald doordat familie/vrienden en kennissen de knip trekken.
beatje schreef:elenaMM77 schreef:beatje.. en in geval van uitzetting dan?
of vind je dan dat iedereen er aan mee moet betalen zodat diegene niet naar de opvang moet,
maar een mooi huisje krijgt (waarbij de kat dus ook moet verhuizen) omdat een goedkopere oplossing geen huisdieren toelaat?
dan zou toch iedereen die in de schulden dreigt te raken het beste gelijk huisdieren kunnen nemen?
We betalen al zoveel mee dan kan die kat er ook nog wel vanaf.Deze mensen krijgen hoogst waarschijnlijk wel ergens onderdak dus meestal kan een dier dan wel mee.En bovendien als het echt net zou kunnen zou ik hem liever zelf plaatsen bij mensen die ik ken.
beatje schreef:Yasmijntje schreef:Vind het vervelender als het een hond zou betreffen dan een kat.
Als het diertje naar een goed huis gaat is tenslotte alleen het wennen aan een nieuwe omgeving vervelend voor het dier. Als het om een hond gaat zou die moeten wennen aan nieuwe baasjes, terwijl hij zich heel erg heeft gehecht aan de vorige.
Blijft natuurlijk vervelend, maar in het belang van het dier maakt het voor een kat (als hij naar een prima eigenaar gaat) denk ik minder uit.
Dat is ook flauwekul er zijn net zo goed katten die niet willen eten omdat hun eigenaar er niet is.Mijn ene kat hangt erg aan mij volgt mij de hele dag en slaapt bij mij,zit voor het raamte wachten tot ik terug ben.Zo'n dier veil je toch niet.
ariatje schreef:Ik vind het aan ieder menselijk aspect voorbij gaan.
Geld regeert tegenwoordig over menselijkheid. Kan me nog iets herinneren van een veiling bij Patty Brart waarbij de knuffels van dochterlief onder de hamer gingen en ze er geen meer mocht uitzoeken.
Het wordt hoog tijd dat de praktijken van deurwaarders aan banden worden gelegd. Zaken worden ver onder de waarde verkocht, zo ook met huizen. De macht van geld is volledig uit proportie gekomen. Er is nog nooit zoveel armoede en zoveel uithuiszettingen geweest. Te zot voor woorden in onze maatschappij.
Steeds meer "normen" waar Nederland ooit voor stond zijn "verkocht" aan de hoogste bieder. Nu zitten we met de ellende. Straks ook nog de kerncentrales in de verkoop.... Korte termijn politiek!
elenaMM77 schreef:beatje.. en in geval van uitzetting dan?