Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:57

Dammie schreef:
En waarom mag je wel verkondigen dat homoseksualiteit moet kunnen, en niet dat je het vanuit jouw overtuiging niet goed vindt?
Beiden zijn meningen.
Elk stel ouders leert zijn normen en waarden aan hun kinderen, ook Jehova getuigen hebben die vrijheid.
Dat hoort in een democratie.

Omdat het ene gevaarlijke, dodelijke, kwetsende meningen zijn en het andere niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:57

Dammie schreef:
En waarom mag je wel verkondigen dat homoseksualiteit moet kunnen, en niet dat je het vanuit jouw overtuiging niet goed vindt?
Beiden zijn meningen.
Elk stel ouders leert zijn normen en waarden aan hun kinderen, ook Jehova getuigen hebben die vrijheid.

Omdat zeggen dat homoseksualiteit moet kunnen niks meer is dan erkenning, en zeggen dat je het vanuit je overtuiging niet goed vindt discriminatie is. Homoseksualiteit is geen keuze, van mening zijn dat homoseksuelen geen rechten zouden hebben is wel een keuze.

Ben super pro vrijheid van religie hoor, iedereen moet het lekker zelf weten. Maar binnenshuis, op het moment dat ik te maken krijg met de religie van iemand anders ben ik het snel zat.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:03

Ik zal dit topic eens aan een vriendin laten zien, die JW is :')

Sommigen zijn erg gelovig. Maar volgens welk geloof staat in de bijbel dat homoseksualiteit toe gestaan is? Ga dat maar eens na en oordeel dan nog maar eens ;)
Wilt overigens niet zeggen dat ik er tegen ben, ieder zijn eigen mening en keuzes.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:03

Dat zij een andere mening hebben, daar kan ik prima mee leven, en dat recht heeft iedereen ook. Maar waar ik van 'schrok' was het gevoel wat ik kreeg bij wat het meisje moest zeggen tegen haar vriendinnetje en dat ze dat gingen oefenen.
Serieus?! Kan je niet een spontaan gesprek voeren? Gaan die ouders bepalen wat het meisje wel en niet mag zeggen?
Dat vind ik behoorlijk extreem. Ik kreeg een beetje een 'sekte-achtig' gevoel hierbij, terwijl dat behoorlijk indruist tegen wat ik ken van mensen die Jehova zijn. Hoewel, het geloof is wel waarom de vriendschap is geëindigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:04

Ten eerste is homoseksualiteit geen keuze, KittyDylan, en ten tweede staat het ook nergens in de Bijbel geschreven dat homoseksualiteit niet zou mogen. De Bijbel die wij lezen (alle religieuze boeken) zijn door interpretaties en wederhoor tot stand gekomen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:04

Dammie schreef:
Beiden zijn meningen.

de·mo·cra·tie (de; v; meervoud: democratieën)
1 staat(svorm) die aan het hele volk invloed op de regering toekent

Ik zie hier niets staan over normen en waarden in relatie tot democratie, maar dat terzijde. Iemand veroordelen om iets waar hij of zij niets aan kan doen, is mijns inziens niet correct. Zoals Emma en enkele anderen gezegd hebben, is homoseksualiteit geen keuze en daarom vind ik het niet oké om mensen daarom te veroordelen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:09

Emmaa_ schreef:
Ten eerste is homoseksualiteit geen keuze, KittyDylan, en ten tweede staat het ook nergens in de Bijbel geschreven dat homoseksualiteit niet zou mogen. De Bijbel die wij lezen (alle religieuze boeken) zijn door interpretaties en wederhoor tot stand gekomen.

Waar zeg ik dat dan? Ik ben zelf niet bepaald gelovig (wel gedoopt) dus ik weet niet wat in de bijbel zoal vermeld staat. ;)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:14

In het filmpje wordt niet gezegd dat homoseksualiteit de doodstraf verdient, of dat homoseksuelen hun burgerrechten ontnomen moeten worden, dus die reacties vind ik overtrokken.
In een democratie hoort de meerderheid minderheden vrijheid te geven om hun leven vorm te geven volgens hun eigen normen en waarden. Dat recht hebben Jehova getuigen ook.
Als je alleen mag leven naar wat de meerderheid het beste vindt, dan heb je geen democratie.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:19

"Jehova wil dat wij echt gelukkig zijn" en dat kan dus niet als homo stel? Nog maar het begin van het filmpje en ik walg hier al van.
EDIT wat ik wel weer heel goed vind is dat de personen van dit filmpje gekleurd zijn.
Laatst bijgewerkt door maava op 04-05-16 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:22

-ik heb niet het hele topic doorgelezen-
Vandaag had ik het er toevallig over met een vriendin die zelf ok Jehova is, zij is het hier niet mee eens. Ik wilde eigenlijk een mail sturen naar de site waar we het hadden gevonden (zo'n Jehova site). Geen emailadres te vinden, helaas.

Geachte ...,

Ik kwam op één of andere manier op jullie site terecht, ziet er best goed uit (qua layout).
Ik zag ook een filmpje: 'Éen man, één vrouw' (https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-lee ... -huwelijk/).
Daar werd in gezegd dat je 'echt' gelukkig kan zijn als je op het andere geslacht valt. Waarom kan je alleen gelukkig zijn als je op het andere geslacht valt? Ik kan me niet voorstellen dat een homo met een vrouw trouwt om gelukkig te zijn, dat kan gewoonweg niet. Als je gevoelens voor hetzelfde geslacht hebt, kan je die niet plotseling veranderen. Niet dat ik weet tenminste.

Ook werd er gezegd dat je kon veranderen, goed dat staat hierboven al. Je kan je gevoelens niet zomaar veranderen. En waarom zou je dat wel doen? God houdt toch van iedereen? Hij accepteert toch iedereen zoals die is? Ik ben zelf christelijk en mij is altijd geleerd dat hij zelfs van criminelen houdt. Als je iemand vermoord hebt, spijt hebt kan hij je zelfs vergeven. Maar hij kan het je niet vergeven als je toevallig van iemand houdt die hetzelfde geslacht heeft? Ik denk het niet, ik ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken.

Groetjes.

Als iemand een emailadres heeft waar ik dit naartoe kan sturen, graag.

Ik vind het filmpje dus helemaal nergens op slaan...

eilleen333

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:24

Ze legden dat op tv uit. Ze zouden het ermee eens zijn dat je je geaardheid niet kan veranderen, maar je kan er wel voor kiezen om er niet aan toe te geven. En dat is dus wat volgens jehova zou moeten. Hij zou dat van je willen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:28

Ik kan het geen shockerend filmpje vinden, ik vind het enorm spijtig dat ze zo denken maar ik denk dat net zoals alle dingen is dat het tijd nodig heeft om te veranderen... en deze verandering zal niet gebeuren met enorme haat tegen zo een filmpje.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:29

Ik vind dit knettergek, heb het niet eens gezien. Doe ik vanavond nog wel. Gewoonweg zielig denken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:30

eilleen333 schreef:
Ze legden dat op tv uit. Ze zouden het ermee eens zijn dat je je geaardheid niet kan veranderen, maar je kan er wel voor kiezen om er niet aan toe te geven. En dat is dus wat volgens jehova zou moeten. Hij zou dat van je willen.

want je bent pas echt gelukkig als je je echte ik onderdrukt.. :o? |o :?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:31

Dat dit soort denkbeelden niet passen in een moderne samenleving en dat je kinderen zo erg isoleert, zal voor de meeste wat strengere Jehova ouders niet zo'n grote zorg zijn. Het is over het algemeen toch niet echt de bedoeling dat je vrienden hebt die geen getuigen zijn.

Ik vind het persoonlijk walgelijk hoe kinderen zo geïndoctrineerd worden maar ja, tegelijkertijd geloof ik ook wel dat deze mensen oprecht geloven dat ze hun kinderen (en anderen) hiermee helpen :n Ik vind het vooral onwijs sneu voor homoseksuele kinderen, als je dit je hele leven te horen hebt gekregen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:31

Dat die moeder zelf zo denkt en dat ze dat aan haar kind wil meegeven tot daar aan toe, maar dat ze gaan oefenen om haar klasgenootje te vertellen dat haar moeders iets doen wat jehova niet goedkeurt en dat zij dus niet in t paradijs belanden vind ik toch wel ver gaan.
Ieder zijn geloof, maar val er anderen niet mee lastig.

Stel je voor dat je van je beste schoolvriendinnetje hoort dat je ouders in de hell komen omdat ze niet doen wat jehova wil. Lekkere vriendin :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:32

Wtf did I just watch.

Ik vind het echt heel erg jammer dat mensen zo denken. Kan daar echt verdrietig van worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:32

fleurtjeuh schreef:
eilleen333 schreef:

want je bent pas echt gelukkig als je je echte ik onderdrukt.. :o? |o :?

Ja, dat snap ik dus niet... Waarom maakt iemand een mens zo, dat wanneer deze probeert de voldoen aan de eisen van de schepper, deze persoon ongelukkig is?
Dat grenst een beetje aan sadisme... De kat op het spek binden...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:33

Eulogy schreef:
Dat dit soort denkbeelden niet passen in een moderne samenleving en dat je kinderen zo erg isoleert, zal voor de meeste wat strengere Jehova ouders niet zo'n grote zorg zijn. Het is over het algemeen toch niet echt de bedoeling dat je vrienden hebt die geen getuigen zijn.

Ik vind het persoonlijk walgelijk hoe kinderen zo geïndoctrineerd worden maar ja, tegelijkertijd geloof ik ook wel dat deze mensen oprecht geloven dat ze hun kinderen (en anderen) hiermee helpen :n Ik vind het vooral onwijs sneu voor homoseksuele kinderen, als je dit je hele leven te horen hebt gekregen.

Ik denk ook echt dat ze oprecht geloven, net zoals het ontzeggen van transfusies dat is soms ook echt een enorme ramp... dan moeten er wettelijke stappen genomen worden voor de gezondheid van het kind.
Maar in de ogen van de ouders doen ze het juiste ding

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:36

future_vet schreef:
Dat die moeder zelf zo denkt en dat ze dat aan haar kind wil meegeven tot daar aan toe, maar dat ze gaan oefenen om haar klasgenootje te vertellen dat haar moeders iets doen wat jehova niet goedkeurt en dat zij dus niet in t paradijs belanden vind ik toch wel ver gaan.
Ieder zijn geloof, maar val er anderen niet mee lastig.

Stel je voor dat je van je beste schoolvriendinnetje hoort dat je ouders in de hell komen omdat ze niet doen wat jehova wil. Lekkere vriendin :')

Jehova's geloven niet in het bestaan van de hel dus wat dat betreft kun je lekker doen waar je zin in hebt :D

Furrow: ja, precies. In de meeste gevallen hebben de ouders ook hun hele leven al dit soort dingen te horen gekregen, dan geloof je vast dat je doet wat juist is. Niet dat ik het goed keur, ik vind het persoonlijk niet zo'n lekkere religie en ik zie het vooral voor ellende zorgen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:38

Ben ik met je eens hoor Yanou, dat de ouders er niet zo veel om zullen geven. Maar met een grotendeels ontzuilde maatschappij zal het wel lastig worden voor kinderen om ook dit beeld te onderhouden.. Ik denk dat het steeds moeilijker wordt om zo 'gescheiden' te leven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:40

Iets vergelijkbaar had ik op mijn werk, maar dan met christenen. Die accepteerden niet dat een leerling een boek over heksen wilde meenemen. Het arme kind werd dusdanig toegesproken dat het met hangende schouders weer terug naar school ging. Zo mogen kinderen ook boeken van een bepaald genre niet meenemen (spookverhalen). Vreselijk dat kinderen zo kort worden gehouden vanwege een geloof. Waarom moeten mensen zich toch houden aan één stroming en wordt het ze moeilijk gemaakt als ze open staan voor meerdere stromingen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:55

Dat lijkt me steeds lastiger worden ja, op school en op internet kom je toch overal andere meningen/visies en andere soorten mensen tegen. Je wordt daar volgens mij wel behoorlijk voor afgeschermd en het wordt vaak zo erg ontmoedigd dat het een stuk makkelijker is om gewoon ja en amen (letterlijk :+ ) te zeggen en getuige te blijven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:56

Dammie schreef:
In het filmpje wordt niet gezegd dat homoseksualiteit de doodstraf verdient, of dat homoseksuelen hun burgerrechten ontnomen moeten worden, dus die reacties vind ik overtrokken.
In een democratie hoort de meerderheid minderheden vrijheid te geven om hun leven vorm te geven volgens hun eigen normen en waarden. Dat recht hebben Jehova getuigen ook.
Als je alleen mag leven naar wat de meerderheid het beste vindt, dan heb je geen democratie.

Je leert kinderen dat het zo niet hoort.

Wellicht is het kindje in het filmpje zelf wel homo. Die leert dat wat hij/zij voelt fout is, niet hoort. Dat hij/zij niet naar de hemel gaat.

Ik vind dat echt zeer verderfelijk om een kind op die manier op te laten groeien.

Kinderen horen te leren dat hun geaardheid in het geheel niet uitmaakt. Welke geaardheid dat ook is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:01

Dus als ik het goed begrijp en correct me if I'm wrong... Je mag best een JG worden maar als je andere gevoelens of keuzes hebt word je "uitgesloten".
Zo waren we een keer mijn zus aan het verhuizen, ze werkte in een zorgcentrum speciaal waar JG wonen. Bij haar waren een paar mensen die schijnbaar niet meer welkom waren in het huis, mag weten wat er voor was gevallen.
Wij zaten daar even een kopje koffie te drinken voordat we weer gingen rijden richting huis.
Komt er een man die zichzelf een broeder noemde en ging even zeggen dat het ons probleem was dat er in het huisje geen koffiezet apparaat meer was en dat hij er niet mocht komen.
Bij de Amish word je ook uitgesloten en verstoten als je niet leeft volgens hun waarden...