Ten ondergang van de aarde? Nieuwe voorspelling...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:41

Dood gaan we hoe dan ook. Da's een bijwerking van leven. Of het door een supervulkaan is, is iets anders.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:42

Mijn kalender gaat niet verder dan 31 december 2016 ... hmm, toch maar gaan voorbereiden. :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:47

Ohh joh.. 10% van de bevolking.. Dan maak ik me niet druk hoor. :')

En in de meeste films komt Nederland totaal niet voor dus wij zitten vast wel veilig. :))

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:19

puppy1128 schreef:
En in de meeste films komt Nederland totaal niet voor dus wij zitten vast wel veilig. :))

Haha, ja ... het is meestal Amerika, dus dan zitten wij nog goed. :D

Ayasha
Blogger

Re: Ten ondergang van de aarde? Nieuwe voorspelling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:36

Jullie beseffen wel dat als 1 geheel werelddeel er aan gaat, dat dat enorme invloed zal hebben op onze economie he?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:09

Ik zie het meer als onzin eigenlijk. Kan het allemaal niet zo serieus nemen, dus ga er ook niet echt serieus op in. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:11

Dat de wereld een keer zal vergaan (en vermoedelijk pas na dat de mensheid het begeven heeft) lijkt me gewoon onvermijdelijk. :) Als onze zon een keer opgebrand is wordt leven op deze planeet onmogelijk. :) Maar of we dat nog in ons leven kunnen verwachten? Dat denk ik niet.
De aarde zal het menselijke ras overleven met een koppel miljoen/miljard jaar. Maar zelfs het uitsterven van de mens in zijn geheel zullen wij noch onze kinderen nog mee maken denk ik.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-04-16 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:11

Droomde laatst nog over aliens , ooit is de aarde uitgeput . Maar niet zolang ik er nog ben :n XD

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 13:23

Er staat dat ze denken dat sowieso 10% zal worden uitgegroeid door een ziekte. Dat zijn zo', 740 miljoen mensen zeiden ze.
Ik geloof er ook niet in, maar vind het wel een discussie waardig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:24

Ik vrees dat die 740 miljoen vooral zullen gaan vallen in de armere/minder ontwikkelde streek om de simpele reden dat daar minder toegang is tot zorg.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 13:26

Staat ook nergens welke 'soort' mensen:)

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:26

Ik geloof er wel in dat op een dag de aarde toch echt een keer uitgeput is. Zal natuurlijk niet in een maand of jaar gebeuren, maar eens moet het ophouden. Zeker als je kijkt naar hoe we met z'n allen met deze planeet omgaan. Ik denk alleen dat wij of de volgende generatie dat niet mee zullen maken, dat duurt nog wel even..

Edit; zoals anderen hier ook zeggen, zal wel om miljoenen jaren gaan misschien.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 13:29

Loois93 schreef:
Ik geloof er wel in dat op een dag de aarde toch echt een keer uitgeput is. Zal natuurlijk niet in een maand of jaar gebeuren, maar eens moet het ophouden. Zeker als je kijkt naar hoe we met z'n allen met deze planeet omgaan. Ik denk alleen dat wij of de volgende generatie dat niet mee zullen maken, dat duurt nog wel even..

Ik denk dat het nog wel honderden jaren kan duren, niks om me druk over te maken, maar de onderzoekers vinden het blijkbaar nodig om dag nu al in het nieuws te gooien :+ (Álweer)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:34

Supervulkaan? Etna zeker ? Wordt Typhon weer wakker :D

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:37

bruintje123 schreef:
De Maya's hebben nooit ondergang voorspeld.
Dat maakte men er van want dat was spannender.

de mensen zeiden dat de aarde dan zou vergaan omdat de maya kalender af liep :') _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:38

O jee, daar gaan we weer. Tja, die tien procent snap ik, oorlogen en hongersnood genoeg. Kom je wel aan die hoeveelheden. En verder, de mens lijd het meest onder dat wat hij vreest.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:38

In zulke onderzoeken wordt alleen aangetoond dat het kán, en wat de gevolgen zijn.

Er wordt echter ook onderzoek op meteoren gedaan om dit te voorkomen/ af te wenden.

Het is geen banketstaaf, maar het wordt dramatischer voorgesteld. Gebeurt dit over 100 jaar? 200? 10.000?

Daarnaast wordt hier alleen gezegd 10% van de bevolking (door directe gevolgen), maar het heeft ook verstrekkende ecologische en economische gevolgen.

Denk bijvoorbeeld aan de dinosauriërs; die waren niet allemaal ineens dood, die zijn gestikt, verhongerd (geen zonlicht: geen planten. Geen planten: geen planten eters, en daarna geen vleeseters), etc. Etc.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:40

croyslover schreef:
bruintje123 schreef:
De Maya's hebben nooit ondergang voorspeld.
Dat maakte men er van want dat was spannender.

de mensen zeiden dat de aarde dan zou vergaan omdat de maya kalender af liep :') _O-

Afbeelding

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:45

Emmaa_ schreef:
Kijk naar Ebola.. Uiteindelijk is het niet 10% van de bevolking geweest maar het is wel een enorme uitroeiing geweest van een grote groep mensen. Als er geen grenzen op slot waren gegaan en zo veel preventieve maatregelen waren getroffen (die alsnog veel te laat op gang zijn gekomen) was dat echt keihard uit de hand gelopen.

Enorme uitroeiing? Zelfs in de gebieden in West-Afrika die flink zijn getroffen door Ebola, zijn er in de tijd van die uitbraak vele malen meer mensen gestorven door de 'gewone' ziektes en aandoeningen (malaria, HIV/AIDS, TBC, bevallingen, simpele verwondingen) die door het compleet stilvallen van de gezondheidszorg niet behandeld konden worden. Ebola zelf heeft 'slechts' een ruime tienduizend doden veroorzaakt. Zet dat uit tegen de normale jaarlijkse sterftecijfers daar, of tegen de totale bevolking van de regio, en je ziet dat het relatief meevalt.
Laatst bijgewerkt door oomens op 30-04-16 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Victory-Boy

Ayasha schreef:
Dat de wereld een keer zal vergaan (en vermoedelijk pas na dat de mensheid het begeven heeft) lijkt me gewoon onvermijdelijk. :) Als onze zon een keer opgebrand is wordt leven op deze planeet onmogelijk. :) Maar of we dat nog in ons leven kunnen verwachten? Dat denk ik niet.
De aarde zal het menselijke ras overleven met een koppel miljoen/miljard jaar. Maar zelfs het uitsterven van de mens in zijn geheel zullen wij noch onze kinderen nog mee maken denk ik.

Dat de wereld ooit zal vergaan geloof ik zeker. :j
Dat het te voorspellen is wanneer die zal vergaan, daar ben ik wat minder van overtuigd. Er zijn al zoveel "voorspellingen" geweest en nog geen ééntje is uitgekomen. Als het gebeurt, gebeurt het ... als het je tijd is, is het je tijd. Ik kijk graag naar al die rampenfilms over het vergaan van de aarde of de mensheid. Leuk vermaak. Maar meer niet. En zo zie ik deze "voorspelling" eigenlijk ook.
Ik nam aan dat puppy1128 haar comment meer humoristisch bedoelde en als zodanig reageerde ik daar op. Niet al te serieus nemen dus, haha.

420BlazeIt

Misschien word het toch eens tijd om een bunker te gaan bouwen :Y)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:47

De meeste van die rampen zijn niet bepaald bevorderlijk voor de mensheid, maar de aarde kan dat wel hebben hoor. :P Of er moet echt iets héél groots op knallen.

Het klinkt altijd zo grappig, alsof de aarde vergaat als de mens uitsterft. Ik denk dat het met de rest van het leven op de aarde een stuk beter gaat als wij opgerot zijn. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:52

Lepeltje schreef:
De meeste van die rampen zijn niet bepaald bevorderlijk voor de mensheid, maar de aarde kan dat wel hebben hoor. :P Of er moet echt iets héél groots op knallen.

Het klinkt altijd zo grappig, alsof de aarde vergaat als de mens uitsterft. Ik denk dat het met de rest van het leven op de aarde een stuk beter gaat als wij opgerot zijn. :D

hahah!! Nou, dat denk ik ook.
Wij zijn toch wel aardevervuilers.

Maar... over 100 jaar, zijn jullie allemaal dood...
En wij ook....
(Liedje)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:10

Ik denk dat de mogelijkheid dat er rampen, ziektes of eender wat uitbreken altijd bestaat. Die dingen gebeuren nu eenmaal.
Wel verbaas ik mij erover dat blijkbaar zo weinig mensen van het bestaan van supervulkanen afweten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Supervulkaan

Als zo'n ding uitbarst, of dat nu vlakbij is of niet, voelen zullen we het hoor, en niet enkel wat de economie betreft :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:14

Ik vind het altijd wel een raar/eng idee.
Dat er "ooit" niks meer is.