StellaMay schreef:Het is vreselijk wat er gebeurd is. Voor die arme ouders, eeuwig dat ene laatste beeld op hun netvlies.
De angst van dat kleintje, zijn laatste minuten. Je wil er gewoon niet aan denken.
En toch ben ik in dubio met mijn rationele gevoelens. Op mijn facebook pagina zitten er voor het grootste gedeelte (jonge) ouders en die zijn het qua een ding allemaal met elkaar eens. 'Het jong moet in een cel wegkwijnen'.
En dat zeg ik nu nog netjes, want er staan veel vreselijkere dingen. Echt je bek valt op dek.
Ik kan mijzelf zo goed herinneren toen ík 18 was. Toen ik nét mijn rijbewijs had.
Ik reed soms ook nog wel eens te hard, dan had ik een verkeersbord niet gezien en raakte ik daarna volledig in paniek, want 'oh god, wat als iemand dat heeft gezien, krijg ik een boete, etc..etc.
Wat als de paniek voor hem ook zo hoog was geweest? Je rijd 'iets of iemand aan' (op dat moment zit je in een roes), je voelt het onder je auto doorgaan. Ik zou in pure paniek mijn gas in hebben getrapt. Weg. Nu.
En ook al weet je dat het strafbaar is, op dat moment weet je niet eens je eigen naam denk ik.
Ik praat het in geen enkel geval 'goed'. Maar, zoals die aardige mensen hem op social media noemen, een moordenaar is hij niet. Letterlijk.
Hij heeft niet dat muppie zien oversteken en heeft ook niet gedacht 'hee, even mijn gaspedaal indrukken'.
Misschien mag ik hier niet op zo'n manier over denken. Op mijn eigen facebook pagina werd ik afgeschilderd als 'iemand zonder kinderen' en had ik dus ook niet het 'recht' om erover mee te praten.
Just my 2 cents. Sorry als ik iemand hiermee vreselijk kwets. Absoluut niet mijn bedoeling.
je hebt helemaal gelijk, we moeten allen niet denken dat hij opzettelijk dit jongetje heeft aangereden.
ik ben erg benieuwd naar het verhaal van deze 18 jarige jongen.
zoals ik eerder had gemeld; ik weet niet wat er is gebeurd zo ik kan ook niet oordelen.
wat ik nog wil zeggen is; ik was 1 keer in blinde paniek, probeer dan nog goed bij je hoofd te blijven.. ik kon mijzelf later weer tot rust brengen Maar ik kan me goed voorstellen dat hij zo in paniek was dat hij dacht dat het niet echt is gebeurd.
ik weet niet wat er precies gebeurd is Maar ik kan me het voorstellen.
ook had iemand mij verteld dat zijn 3 jarige zusje ook was aan gereden, deze bestuurder had 30 gereden Maar zijn zusje lag lange tijd op de IC. zij heeft het gelukkig overleefd. ook dit Meisje was plotseling achter auto's vandaan gerend en deze bestuurder kon niet Meer remmen.
en zelf als 15 jarige had ik een hoofdletsel, ternauwe dood overleefd.. zo'n kleine jongen is natuurlijk nog kwetsbaarder!
nogmaals sterkte met de nabestaanden