Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:08

NatasjavE schreef:
Ik had ook van die hele vlugge ondernemende. Zich loswringen uit jouw hand om vlug "iets" te bekijken. Ik had op een goed moment een elastieken band waar het ene uiterste om hun polsje zat en het andere om dat van mijn pols.

Dan kreeg ik commentaar dat het geen hondjes waren. Wat verwachten mensen nu eigenlijk van je? Dat zodra je kind bijna voor de auto staat, je veranderd in Super Mandy maar ze verder alle vrijheid van de wereld bied?

Een dergelijk ongeluk zoals bij dit jongetje zit in een klein hoekje.

Ik werk op de luchthaven en ik zie genoeg koters die 'aan de riem' gaan. Ik snap wel waarom! Nee, het zijn geen hondjes, maar als de veiligheid in het geding is kun je best even doen alsof.

En we kunnen blijven speculeren over de schuld van de bestuurder (en de domme actie om door te rijden) en waar de ouders van dat kind waren. Maar niemand hier weet precies hoe het gegaan is. Mss had de bestuurder het in eerste instantie niet eens in de gaten of was hij in paniek geraakt. En mss was het kind wel watervlug aan de aandacht van de ouders ontsnapt. Een ongeluk zit idd in een klein hoekje...

Liselot

Re: Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:32

Wat vreselijk voor de ouders van het kindje.
Ik snap niet zo goed hoeveel mensen hier goedpraten dat de jongen doorgereden is. Ook al ben je jong enin paniek, doorrijden is een misdrijf!!

En om dit soort dingen gaat mijn kind straks langs de weg aan een lijntje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:39

Ik was best geschokt over het nieuws gister. Dacht eerst ook misschien paniek gehad. En gaf bestuurder voordeel van de twijfel.

Vermoeden is nu dat de bestuurder veel te hard heeft gereden in een bmw of opgepimpte megane. Maar nu samen met deze omschrijving en dat hij zich pas heeft gemeld nadat zijn auto was gevonden uren later. Na deze berichten neig ik er toch naar dat bestuurder iets heeft gedaan dat een bewuste actie was om door te rijden, wat zijn reden op dat moment er ook voor was.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-04-16 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:44

Volgens NU.nl heeft de betrokkene zich gemeld: 18 jarige inwoner uit Breda.
Kindje zou enkele tientallen meters meegesleurd zijn door de auto.

Al met al, echt een nachtmerrie

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:45

KIjk met een vrachtwagen kan ik mij nog voorstellen dat je iemand niet "voelt"klinkt verschrikkelijk.

Je kunt mij niet wijsmaken dat je met een personen auto..zeker als het kind nog 10tallen meter word meegesleurd je niets merkt.

En dan overigens ook nog je auto dumpen....tja sorry hoor maar dan ben je fout bezig.

(als je bij wijze van spreken omdat je echt niets hebt gemerkt gewoon thuis op de bank zit met je auto netjes voor de deur, dan kan ik het mij nog enigszins voorstellen).

Maar iemand die zijn sporen probeert uit te wissen...daar heb ik geen goed woord voor over. (of het hele ongeluk nu zijn schuld is of niet) Doorrijden doe je gewoon NIET punt uit basta.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:46

ravellie schreef:
Volgens NU.nl heeft de betrokkene zich gemeld: 18 jarige inwoner uit Breda.
Kindje zou enkele tientallen meters meegesleurd zijn door de auto.

Al met al, echt een nachtmerrie

Dat staat gewoon in de OP hoor ;-)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:48

Ghe ghe, ik begon achteraan met lezen :o :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:49

Rocamor schreef:
Dit is een situatie met alleen maar verliezers. Ik ga er in ieder geval vanuit dat de chauffeur niet bewust is doorgereden.

Mijn vader was beroepschauffeur en heeft bij het nemen van een bocht ooit een bejaarde man doodgereden. Hij is ook doorgereden en aangehouden Door de politie. Mijn vader heeft het niet eens gemerkt. Het slachtoffer schijnt de aanhanger niet gezien te hebben en is tussen de motorwagen en aanhanger overgestoken waarna hij overreden is Door de aanhanger. Dit alles is gebeurd in de dode hoek van de combinatie. Mijn vader heeft het dus nooit kunnen zien of voelen. Die is er echt kapot van geweest want hij heeft (ondanks dat hij er niets aan kon doen) hoe je het ook wendt of keert, de bejaarde man was wel dood....

Ik ga ervan uit dat deze jongen het ook niet gemerkt heeft. Of dat hij Door de schrik in een flight reactie kwam. Dat laatste is niet goed te keuren maar wel begrijpelijk.

Vooralsnog ga ik daarom uit van een situatie met alleen maar verliezers. Totdat het bekend zou worden dat de jongen willens en wetens is doorgereden.

Ik wil alle betrokkenen ontzettend veel sterkte wensen.

exact dit. alleen maar verliezers...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:59

tja...ik heb ook ooit een aanrijding gehad...gelukkig alleen maar met een muur, maar het was 2 uur s nachts, het regende, ik was moe en kwam in een slip...over de stoep bam tegen een muur aan...auto heel erg veel blikschade. Ik was totaal in shock (ook door de vermoeidheid), ik kwam uit Zweden en was 500 meter van huis af ongeveer en ben doorgereden...thuis kwam ik weer bij mijn positieven en heb toen de politie gebeld met het verhaal en dat ik me toch zorgen maakte of ik niemand geraakt had..die zijn gelijk gaan kijken en daarna bij mij langs gekomen om te zien hoe het met mij was...ik had dus idd niemand geraakt. Zelf had ik een schedelbasisfractuur. En dat terwijl ik normaal altijd help...regelmatig gebeurt er hier voor op de weg een ongeluk en ik ren er met tel. in de hand al naar toe om te helpen als ik dat kan ik ben 2 keer overvallen en ben zo rustig als het maar kan, maar toch....als ergens dat stemmetje begint: oliebol! Dat er nu iemand misschien dood is komt door mij, gaat het denken toch net ff anders. Vergeet daarbij ook niet dat 18 heel erg jong is...ook ik heb toen ik net mijn rijbewijs had een aanrijding gehad (Dat was niet mijn schuld, er klapten mensen achterop me die afgeleid waren door een paardenkoets)..ik ben nu heel relaxed als er iets gebeurd en kan beter inspringen op de situatie...ik weet nog wel dat ik echter destijds heel erg in paniek was..zelfs nadat de mensen aangaven dat het echt 100% hun fout was en ze alle schade zouden vergoeden.

Het is verschrikkelijk voor zowel kindje en familie, maar ook voor de jongen en zijn familie...hij heeft sowieso niet juist gehandeld door door te rijden, maar of het nou een gepimpte auto was, of hij nu te hard gereden heeft, ik vermoed dat hij dat niet gedaan heeft met de intentie om een 3 jarig kindje dood te rijden. Ik vind dat trouwens altijd wel bizar....iedereen staat klaar om te oordelen, maar zijn er ook mensen die hun eigen weggedrag aanpassen na zoiets? Ik lees nl. regelmatig mensen die mopperen op boetes voor bijv 3 km te hard binnen bebouwde kom (dan reed je dus al 8 km te hard ofzo), ik zie regelmatig mensen bezig met hun mobiel achter het stuur etc. etc. 9 van de tien mensen hebben dan het geluk dat er niet net een kind de weg op komt tussen de auto\s door...die ene die dat wel overkomt is dan ineens een monster....ergens klopt er iets niet....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:09

Voor iedereen die roept dat je niet door rijd; hoeveel peuters hebben jullie overreden dat jullie weten wat je in die situatie doet?
Ik ken wel iemand die op een 80 weg iemand heeft dood gereden, die is in eerste instantie ookdoor gereden.
Pas bij en volgende afslag, 3 km verder besefte hij dat het echt waar was en hij terug moest. Hij heeft 112 gebeld met de melding; ik weet niet of dit een droom is, maar zo niet heb ik iemand overreden.

Tevens mocht ik om deze reden niet langs de straat spelen, spelen zijn speeltuinen en achtertuinen voor, niet langs de straat, want als ik de weg op zou rennen kan een auto niet meer optijd stoppen, iets nu maar al te duidelijk is.
Ik denk niet dat je alle schuld dan ook bij de bestuurder kunt leggen, want een 3 jarige langs de straat spelen is als ouder ook je verantwoordelijkheid nemen denk ik.

Afgrijselijk bericht, met over heel het internet nog ergere reacties. Sterkte voor alle betrokkenen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:00

Net op het nieuws dat de jongen volgens zijn advocaat in blinde paniek en volledige stress is doorgereden. Er is nog niet bekend of er alcohol of drugs in het spel waren.

Het doorrijden is begrijpelijk, maar wel onacceptabel natuurlijk. Zijn rijbewijs is ingenomen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:07

doorrijden kan voorkomen door stress...

Maar zeg nu zelf je sporen uitwissen? dat is toch echt een zeer bewuste actie hoor...en dan zeg ik het zaakje stinkt.

(want wie dumpt er zijn auto zomaar???)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:33

studiemiep schreef:
doorrijden kan voorkomen door stress...

Maar zeg nu zelf je sporen uitwissen? dat is toch echt een zeer bewuste actie hoor...en dan zeg ik het zaakje stinkt.

(want wie dumpt er zijn auto zomaar???)

Kan zijn dat hij zijn auto heeft gedumpt.
Maar Breda, grote stad met parkeerproblemen, zeker gisteren met dat enorm grote festival.
Kan zijn dat hij de auto ergens neerzet om met overgewicht verder te gaan.
Als ik in Amsterdam moet zijn, parkeer ik bv altijd in Noord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:34

Jongen zou helemaal in paniek zijn geweest en totaal de weg kwijt na de aanrijding. Hij heeft al gezegd volledige medewerking te geven. Bloed is afgenomen om onder invloed uit te sluiten of vast te stellen. Tot die tijd blijft hij vastzitten.

Aangereden kindje wordt zaterdag begraven.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:12

karuna schreef:
Jongen zou helemaal in paniek zijn geweest en totaal de weg kwijt na de aanrijding. Hij heeft al gezegd volledige medewerking te geven. Bloed is afgenomen om onder invloed uit te sluiten of vast te stellen. Tot die tijd blijft hij vastzitten.

Aangereden kindje wordt zaterdag begraven.

Dat kan ik me helemaal voorstellen, en ik denk dat hij beter even vast kan zitten tot hij hulp heeft om hier mee om te gaan want staan nare dingen over hem genoemd die hij zelf waarschijnlijk niet aan kan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:21

Het ongeluk is niet gebeurd in de buurt van het centrum. Parkeergelegenheid genoeg, ook waar de auto is gevonden. Of hij de auto bewust heeft gedumpt geen idee, daar kan men over speculeren. Ook staat er niet dat hij zijn auto niet gewoon voor de deur heeft gezet of vlakbij zijn woning.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:12

Het is zo erg dat zulke dingen zoals dit gebeuren. Mijn vriendin heeft een tuigje voor haar kindje en daar krijgt ze best veel afkeurende reacties op. Zo jammer is, want als tuigjes wat meer sociaal geaccepteerd zouden zijn, zouden ouders het misschien sneller/vaker gebruiken en zou iets zoals dit misschien minder gebeuren.. Heel misschien. Een tuigje is ook niet alles, maar kinderen zijn zo snel soms en als je er meerdere hebt, of je handen vol tassen, of je loopt langs een drukke weg, dan denk ik, liever zo'n tuigje dan voor de rest van je leven verdriet als je kind iets overkomt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:28

Ach; vanmorgen op werk (Schiphol) weer eentje die bijna onder een bevoorradingskarretje liep...
Een wildvreemde passagier moest de koter bij zijn lurven grijpen want anders was-ie dus mooi plat geweest.
En de ouders? Die namen niet eens de moeite om achter hun ronddwalende kroost aan te lopen! Ze vonden het maar wat schattig dat dat wurm z'n goddelijke gangetje ging...
Het verbaast me helaas niks dat zulke ongelukken gebeuren...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:58

Lous schreef:
Het ongeluk is niet gebeurd in de buurt van het centrum. Parkeergelegenheid genoeg, ook waar de auto is gevonden. Of hij de auto bewust heeft gedumpt geen idee, daar kan men over speculeren. Ook staat er niet dat hij zijn auto niet gewoon voor de deur heeft gezet of vlakbij zijn woning.

Hij stond in de buurt waar hij normaal nooit stond.
Daarom hebben de mensen die daar wonen de auto door gegeven aan de politie.

Dus waarschijnlijk niet bij de dader in de buurt.

Dus gedumpt lijkt het dan wel.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:36

Mijn grootste nachtmerrie, hier heb ik mijn kinderen ook aan tuigjes, op de oudste na, die is bijna 9. Mijn 7 jarige zoon heeft autisme en kan niet inschatten wat gevaar is en hoe te handelen. Dochter van 6 kan nu bijna altijd loslopen, maar vind dr rugzakje veel te leuk en wil maar wat graag dat ik de lijn er nog aan hou, ook omdat ze doodsbang is ons kwijt te raken. De rest is gewoon nog te klein om los te lopen of zit in de kinderwagen.
Rare blikken? Ja, hoewel het in Engeland wel mee valt (de raarste blikken zijn nog dat er 7 kinderen zijn, niet de rugzakjes met lijn), maar ik woon in London en op straat lopen is gewoon gevaarlijk, zeker als er kinderen met een beperking bij zijn die gevaar gewoon niet of moeilijk in kunnen schatten.

Doorrijden is niet goed, maar ik snap de paniek wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:50

Ten eerste vind ik het verschrikkelijk wat er is gebeurd. Maar als ik dan hoor dat hij net z'n rijbewijs had...
Volgens mij werd er ook verteld door een omstander dat hij veel te hard had gereden. In een straat waar kinderen spelen moet je altijd je snelheid aanpassen en bedacht zijn op overschietende kinderen.
Nooit meer een rijbewijs geven

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:59

Ze rijden hier in de buurt inderdaad soms echt als gekken. Of nemen het niet nauw met de voorrangsregels. En er spelen hier in de buurt inderdaad erg veel kinderen buiten. Waarvan dit jongetje er dus eentje was.
Daarnaast zitten hier ook aardig wat scholen.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:05

Het is vreselijk wat er gebeurd is. Voor die arme ouders, eeuwig dat ene laatste beeld op hun netvlies.
De angst van dat kleintje, zijn laatste minuten. Je wil er gewoon niet aan denken.
En toch ben ik in dubio met mijn rationele gevoelens. Op mijn facebook pagina zitten er voor het grootste gedeelte (jonge) ouders en die zijn het qua een ding allemaal met elkaar eens. 'Het jong moet in een cel wegkwijnen'.
En dat zeg ik nu nog netjes, want er staan veel vreselijkere dingen. Echt je bek valt op dek.

Ik kan mijzelf zo goed herinneren toen ík 18 was. Toen ik nét mijn rijbewijs had.
Ik reed soms ook nog wel eens te hard, dan had ik een verkeersbord niet gezien en raakte ik daarna volledig in paniek, want 'oh god, wat als iemand dat heeft gezien, krijg ik een boete, etc..etc.

Wat als de paniek voor hem ook zo hoog was geweest? Je rijd 'iets of iemand aan' (op dat moment zit je in een roes), je voelt het onder je auto doorgaan. Ik zou in pure paniek mijn gas in hebben getrapt. Weg. Nu.

En ook al weet je dat het strafbaar is, op dat moment weet je niet eens je eigen naam denk ik.

Ik praat het in geen enkel geval 'goed'. Maar, zoals die aardige mensen hem op social media noemen, een moordenaar is hij niet. Letterlijk.
Hij heeft niet dat muppie zien oversteken en heeft ook niet gedacht 'hee, even mijn gaspedaal indrukken'.

Misschien mag ik hier niet op zo'n manier over denken. Op mijn eigen facebook pagina werd ik afgeschilderd als 'iemand zonder kinderen' en had ik dus ook niet het 'recht' om erover mee te praten.

Just my 2 cents. Sorry als ik iemand hiermee vreselijk kwets. Absoluut niet mijn bedoeling.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:19

StellaMay schreef:
Hij heeft niet dat muppie zien oversteken en heeft ook niet gedacht 'hee, even mijn gaspedaal indrukken'. .

Dat denk ik dus ook hij zal het heus niet expres hebben gedaan en waarschijnlijk ook niet met een al te hoge snelheid een kind van 3 is gewoon hardstikke kwetsbaar bij ons zouden we geraakt zijn aan onze benen het kind waarschijnlijk gelijk tegen het hoofd geraakt tja had echt een wonder geweest had hij dit kunnen overleven..

De jongen zal zich nu ook hardstikke rot voelen hierover!
Gun de jongen niks toe hij reed gewoon op de weg het was een ongeluk en is in paniek door gereden.. Meschien wel bang voor woedende ouders op zn dak te krijgen en wie weet wel in elkaar geslagen te worden..

Ik blijf erbij degene die op het kind pasten hadden beter op moeten letten met een peuter moet je ontzettend scherp zijn en gelukkig zijn de meeste mensen dat ook anders werden er dagelijks peuters dood gereden.. Dit heeft nederland goed op geschrikt en hoop dat mensen hier ook echt van leren je moet zo zuinig op je kind zijn want je kan het zo kwijt zijn... Lekker schijt hebben aan de mensen die een riem afkeuren!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:24

StellaMay schreef:
Het is vreselijk wat er gebeurd is. Voor die arme ouders, eeuwig dat ene laatste beeld op hun netvlies.
De angst van dat kleintje, zijn laatste minuten. Je wil er gewoon niet aan denken.
En toch ben ik in dubio met mijn rationele gevoelens. Op mijn facebook pagina zitten er voor het grootste gedeelte (jonge) ouders en die zijn het qua een ding allemaal met elkaar eens. 'Het jong moet in een cel wegkwijnen'.
En dat zeg ik nu nog netjes, want er staan veel vreselijkere dingen. Echt je bek valt op dek.

Ik kan mijzelf zo goed herinneren toen ík 18 was. Toen ik nét mijn rijbewijs had.
Ik reed soms ook nog wel eens te hard, dan had ik een verkeersbord niet gezien en raakte ik daarna volledig in paniek, want 'oh god, wat als iemand dat heeft gezien, krijg ik een boete, etc..etc.

Wat als de paniek voor hem ook zo hoog was geweest? Je rijd 'iets of iemand aan' (op dat moment zit je in een roes), je voelt het onder je auto doorgaan. Ik zou in pure paniek mijn gas in hebben getrapt. Weg. Nu.

En ook al weet je dat het strafbaar is, op dat moment weet je niet eens je eigen naam denk ik.

Ik praat het in geen enkel geval 'goed'. Maar, zoals die aardige mensen hem op social media noemen, een moordenaar is hij niet. Letterlijk.
Hij heeft niet dat muppie zien oversteken en heeft ook niet gedacht 'hee, even mijn gaspedaal indrukken'.

Misschien mag ik hier niet op zo'n manier over denken. Op mijn eigen facebook pagina werd ik afgeschilderd als 'iemand zonder kinderen' en had ik dus ook niet het 'recht' om erover mee te praten.

Just my 2 cents. Sorry als ik iemand hiermee vreselijk kwets. Absoluut niet mijn bedoeling.

je hebt helemaal gelijk, we moeten allen niet denken dat hij opzettelijk dit jongetje heeft aangereden.

ik ben erg benieuwd naar het verhaal van deze 18 jarige jongen.

zoals ik eerder had gemeld; ik weet niet wat er is gebeurd zo ik kan ook niet oordelen.

wat ik nog wil zeggen is; ik was 1 keer in blinde paniek, probeer dan nog goed bij je hoofd te blijven.. ik kon mijzelf later weer tot rust brengen Maar ik kan me goed voorstellen dat hij zo in paniek was dat hij dacht dat het niet echt is gebeurd.

ik weet niet wat er precies gebeurd is Maar ik kan me het voorstellen.

ook had iemand mij verteld dat zijn 3 jarige zusje ook was aan gereden, deze bestuurder had 30 gereden Maar zijn zusje lag lange tijd op de IC. zij heeft het gelukkig overleefd. ook dit Meisje was plotseling achter auto's vandaan gerend en deze bestuurder kon niet Meer remmen.

en zelf als 15 jarige had ik een hoofdletsel, ternauwe dood overleefd.. zo'n kleine jongen is natuurlijk nog kwetsbaarder!

nogmaals sterkte met de nabestaanden