Bokt exit poll referendum Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt exit poll referendum wat heb je gestemd?

Poll eindigt op

Ja
121 (18%)
Nee
306 (46%)
Niet gestemd
238 (35%)

Totaal aantal stemmen: 665

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:03

Amburtjoz schreef:
LadyMadonna schreef:
Vraag aan de tegen en voor stemmers: weten jullie waar je voor of tegen hebt gestemd?

Ja, daar heb ik mijzelf in verdiept :Y) Als ik ergens geen kennis van heb zul je mij niet bij een stembus zien. Natuurlijk heb ik niet het hele verdrag doorgelezen maar wel veel verschillende website's bezocht, stukken gelezen etc. en daarop mijn stem gebaseerd

+:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:04

Tegen gestemd

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:06

NatasjavE schreef:
Ik weet niet of ik er om moet lachen of om moet huilen..... :(

Ik heb ook niet gestemd. Het gaat de initiators helemaal niet om dit verdrag. Ze willen een nexxit.

Ik wil best stemmen in een referendum maar dan niet voor deze onzin.

Arabesk schreef:
Ik vond het ook heel erg lastig. Ik kies liever eens in de vier jaar wie er zich voor mij gaat verdiepen in dit soort kwesties. Uiteindelijk toch maar gegaan en ja gestemd. Feitelijk is het een onzinnig referendum omdat er 26 andere landen al wel getekend hebben

karuna schreef:
Voor de allereerste keer sinds mijn 18 e niet gestemd. Ben vandaag een bewuste protest niet stemmer, :j

Dit is geen kritiek, maar iets wat ik gewoon niet snap:
Het is bekend dat de Nederlander weinig vertrouwen heeft in politici, zich vaak voorgelogen voelt door diezelfde politici en regelmatig lijnrecht tegenover door de politici genomen beslissingen staan.

Dan snap ik dus niet, dat als men de kans krijgt zijn/haar stem te laten horen, dit niet doet. Of die politici die we niet vertrouwen liever laten beslissen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:11

Palmera schreef:
Dan snap ik dus niet, dat als men de kans krijgt zijn/haar stem te laten horen, dit niet doet. Of die politici die we niet vertrouwen liever laten beslissen.

Als ik zou gaan stemmen zou ik alleen maar helpen de 30% te halen. 64% van de stemmers stemt tegen....en ik ben voor een dergelijk verdrag. Ik heb er dus blijkbaar meer aan om niet te stemmen.

Daarnaast ben ik gewoon erg tegen dit referendum. Het is opgestart om oneigenlijke gronden.
Daar wens ik gewoon niet aan mee te werken.

Heeft niets te maken met weinig vertrouwen hebben in politici. Juist niet. Ik heb voor de 2e kamer getemd en weet zeker dat deze mensen hun werk prima kunnen doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:12

Palmera schreef:
Het is bekend dat de Nederlander weinig vertrouwen heeft in politici, zich vaak voorgelogen voelt door diezelfde politici en regelmatig lijnrecht tegenover door de politici genomen beslissingen staan.

Ik heb ook bewust niet gestemd omdat ik hoop dat het opkomstpercentage onder de 30% blijf en het referendum nietig wordt verklaard.
De dubbele agenda van de initiatiefnemers is iets waar ik niet achter sta. Het is ook gewoon zonde van die 30 miljoen die het kost..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:12

Palmera: ik ben tegen het referendum.
Ik heb teveel mensen gezien die tegen gaan stemmen omdat ze tegen de eu zijn, tegen vluchtelingen zijn, voor Wilders zijn en weet ik veel wat nog meer waar het niet om gaat. Mensen die nee stemmen puur omdat het nee is, zonder dat ze ook maar enig idee hebben waar het over gaat.

Ik ben ook bang dat we op deze manier om elke scheet die overdwars zit straks een referendum krijgen.
Je kan het wel of niet eens zijn met de regering, maar die is wél democratisch gekozen, juist om dergelijke beslissingen te nemen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:13

NatasjavE schreef:
Juist niet. Ik heb voor de 2e kamer getemd en weet zeker dat deze mensen hun werk prima kunnen doen.

Heeft de moderator er wat aan gedaan? :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:13

fransje23 schreef:
Palmera schreef:

Ik heb ook bewust niet gestemd omdat ik hoop dat het opkomstpercentage onder de 30% blijf en het referendum nietig wordt verklaard.
De dubbele agenda van de initiatiefnemers is iets waar ik niet achter sta. Het is ook gewoon zonde van die 30 miljoen die het kost..

40 miljoen toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:14

fransje23 schreef:
NatasjavE schreef:
Juist niet. Ik heb voor de 2e kamer getemd en weet zeker dat deze mensen hun werk prima kunnen doen.

Heeft de moderator er wat aan gedaan? :D

Nee,...niks :') :') :')

Ja 40 miljoen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:16

Ik snap dat ook niet, juist áls je je stem kunt laten horen (al is het dus "maar een raadgevend referendum") moet je dat - vind ik - doen, en in deze zelfde lijn vind ik het belangrijk dat mensen zich er in verdiepen voor ze stemmen. En of het dan een simpele reden is voor een ja of nee stem dat maakt niet uit, als je maar enig idee hebt waarvoor je aan het stemmen bent.. Mensen die ja of nee stemmen omdat ze een vriend hebben die uit Oekraïne komt, of omdat ze tegen vluchtelingen zijn hebben zichzelf er niet in verdiept, en dat vind ik jammer..

Echter begrijp ik de mensen ook die voor de 2e kamer gestemd hebben en er van uitgaan dat zij de juiste keuzes maken, maar bij dit referendum wordt OOK door de partij van jouw keuze gevraagd om te komen stemmen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:19

Ik heb tegen gestemd.
Ja, ik heb mij ingelezen op diverse manieren en vanaf diverse bronnen.
Verder ga ik geheel mee met deze reactie van Amburtjoz; 9 v/d 10 zal hoogstwaarschijnlijk geen enkel idee hebben waar dit over gaat.
Ook zijn er velen die dan meteen denken dat Oekraine ook tot EU zal mogen toetreden en dat soort onzin.

Amburtjoz schreef:
Ik heb gestemd, en hoop van harte dat we de kiesdrempel gehaald hebben. Echter denk ik dat het gros van de Nederlanders geen idee heeft voor wat ze stemmen en waar het nou precies over gaat, en dat de opkomst om onder andere deze reden (te) laag zal zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:20

Ik wist niet eens dat het zo duur was, :oo met dat geld hadden ze leuke en nuttige dingen kunnen doen.

Ik heb dus echt heel bewust niet gestemd. Omdat ik dit referendum onzin vind, ik domweg geen verstand van zaken heb en daar dus geen zinvol dwingend advies over kan geven. Ik niet mee wil helpen met een 30 % opkomst. En daarnaast niet eens een keuze zou kunnen maken omdat zowel voor als tegen voor mij nuttige argumenten heeft.

En ik stem bij verkiezingen zodat de partijen hun vak kunnen uitoefenen. Ik kan ook niet beslissen welke behandeling geschiktst is voor een patient. Ook geen kennis over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:20

Ik heb tegen gestemd.. Tegen het handelsverdrag, dus tegen het importeren van de monsanto-zooi, tegen het importeren van spullen waar kinderarbeid en dierenleed aan te pas komt, tegen de komst van werknemers uit die landen.. En dan hoor je even later op het nieuws dat al lang getekend is voor dit soort handel, dat ligt al allemaal vast, en het enige waar wij voor stemmen is iets wat met het leger te maken heeft?! Als we allemaal tegen hebben gestemd dan veranderen ze simpelweg dat ene puntje en de rest wordt er gewoon doorheen gedrukt _-:(
Dus voor stemmen, tegen stemmen, niet stemmen.. Het heeft eigenlijk totaal geen zin :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:21

Oke 40 miljoen, nog erger.. Hadden ze ook uit kunnen geven aan in mijn ogen nuttigere dingen.

Maar goed het is burgerintiatief en op zich is het fijn dat deze mogelijkheid bestaat in onze democratie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:22

Voor gestemd...... Nah mijn naam is gebruikt.

Is voor de handel met Oekraïne ..... Meer werk voor ons, kans op meer banen

Anoniem

Re: Bokt exit poll referendum Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:23

Voor gestemd, in de hoop op een betere melkprijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:26

Hoezo dat? Hoe kan oekraine melkprijzen verhogen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:27

karuna schreef:

Groter afzet gebied voor Nederlandse melk en melkproducten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:27

Ik heb ook tegen gestemd. En ja ik heb me er in verdiept. Niet in de hoedanigheid wat ik zou doen als ik voor een politieke partij zou moeten stemmen maar heb wek de voors en tegens elkaar weggezet en toen voor nee gekozen. Niet dat er iets mee gedaan wordt maar oke :')

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:28

8nnemiek schreef:
Ik heb tegen gestemd.. Tegen het handelsverdrag, dus tegen het importeren van de monsanto-zooi, tegen het importeren van spullen waar kinderarbeid en dierenleed aan te pas komt, tegen de komst van werknemers uit die landen.. En dan hoor je even later op het nieuws dat al lang getekend is voor dit soort handel, dat ligt al allemaal vast, en het enige waar wij voor stemmen is iets wat met het leger te maken heeft?! Als we allemaal tegen hebben gestemd dan veranderen ze simpelweg dat ene puntje en de rest wordt er gewoon doorheen gedrukt _-:(
Dus voor stemmen, tegen stemmen, niet stemmen.. Het heeft eigenlijk totaal geen zin :=

Daarom heb ik ook tegen gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:28

fransje23 schreef:
karuna schreef:

Groter afzet gebied voor Nederlandse melk en melkproducten.

Precies, hoop dat we meer melk kunnen exporteren die kant op.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:31

Nieuwe update van RTL: Een nieuwe exitpoll van Ipsos: opkomst van 32 procent. De onzekerheid over de uitkomst blijft.

Kan nog steeds 3 procent verschillen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:31

Ik vraag me ook af hoe Oekraïne meer werk en een hogere melkprijs voor ons kan betekenen.. Het is toch geen rijk land.. Ik verwacht eerder dat ze naar ons komen, juist om hier te werken voor lagere lonen waardoor er minder voor ons over blijft, zoals we dat ook met de polen zien.
En ik kan me ook niet voorstellen dat ze onze melk importeren en daar ook nog eens meer voor kunnen betalen dan wij hier in nl doen.. Geldt ook voor andere nederlandse producten.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:34

Zoveel handel drijft Nederland nou ook weer niet met Oekraïne..

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:35

Tegen gestemd,met het oog vooral op dierenleed & corruptie.