Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snuffie123 schreef:Ja mijn ouders weten het. Ze vonden het eigenlijk niet goed,maar mijn vader kan het enigszins begrijpen en we kennen mijn broertje. Die gaat echt niet iemand pijn doen met het mes tenzij hij zelf in levensgevaar is. Het is voor hem ook een fijn idee dat hij iets heeft om zich mee te verdedigen.
De school weet natuurlijk niet dat al die kinderen een mes hebben. Dat gaan ze natuurlijk niet laten zien.
Daks ik weet niet hoe oud je bent. Maar tegenwoordig hebben we google en zijn de kinderen die nu 13 zijn opgegroeid met dit internet. Mijn broertje kan ook het schoolsysteem platleggen en hij heeft vriendjes die eventueel zijn cijfers kunnen aanpassen naar hoger als hij dat zou willen. Veel kods van 13 zullen wel zo'n vriendje hebben die dat kan. Dan kun je ook via internet wel aan fals geld komen.
Tja sommige zijn helaas gevoeliger voor om erbij te horen. Mijn andere broertje is op de basisschool gepest en is als de dood dat dit weer gebeurd dus hij zal ook eerder stelen of een mes dragen om erbij te horen.
Ik vind het ook wel erg allemaal hoor maar aangezien jullie er niets van snapte probeerde ik jullie deze kant van het verhaal toe te lichten.
chanel1985 schreef:K verbaas me er toch over hoe gelaten mensen kunnen zijn en het "normaal" vinden dat een kind van 13 jaar met een mes op zak loopt . Dan is het al erg geworden tegenwoordig.
chanel1985 schreef:K verbaas me er toch over hoe gelaten mensen kunnen zijn en het "normaal" vinden dat een kind van 13 jaar met een mes op zak loopt . Dan is het al erg geworden tegenwoordig.
karuna schreef:En jullie komen niet op het idee de school te informeren zodat iedereen gecontroleerd wordt en zijn zooi mag inleveren? Dan ben je net zo schuldig als diegene die zelf steekt met een mes. Mes kan afgepakt worden en tegen je gebruikt worden.
En ik vind het erg triest en sneu en schokkend dat je ouders en jij het kennelijk volstrekt normaal,vinden ook nog. Dan niet raar staan kijken als het helemaal uit de hand loopt en ook niet gaan piepen of mauwen als broertje dadelijk dood is of een moordenaar,
Ik had die "vriendjes" niet vroeger hoor.
chanel1985 schreef:Er is een verschil met wat voor reden en soort mes. Vroeger werd zo'n "zakmes" gebruik voor andere dingen dan er mee te pronken of ter "zelfverdediging.
Denk dat je opa stabieler is dan een 13 jarige puber.
snuffie123 schreef:En wat denk je dat er dan gebeurd? De school controleerd neemt alles in. De volgende dag heeft iedereen weer een nieuw mes... dat is dweilen met de kraan open.
Brainless schreef:chanel1985 schreef:Er is een verschil met wat voor reden en soort mes. Vroeger werd zo'n "zakmes" gebruik voor andere dingen dan er mee te pronken of ter "zelfverdediging.
Denk dat je opa stabieler is dan een 13 jarige puber.
"Vroeger" kreeg je gewoon een zakmes van je ouders (iig op de boerderij).
Daar liep je gewoon mee (vaak ook mee naar de lagere school), maar bijna elke jongen (en enkele meiden) hadden er een.
Dus niet alleen de volwassenen; ook pubers.
Mijn man had zijn zakmes eigenlijk altijd op zak totdat hij naar de MTS ging, daar was het verboden er een bij je te hebben.
chanel1985 schreef:Maar hadden jullie de intentie om daar iemand mee te steken als het moet? Of omdat je onder druk stond om er ook één te hebben omdat iedereen er één heeft/had?
Denk dat dat vroeger meer een traditie was dat je dat kreeg van je ouders, of voor het praktische maar dat mes werd niet als wapen gebruikt, nu wordt dat wel gedaan.
Dat is het verschil!
Brainless schreef:Mijn man kreeg hem van zijn vader (woonde op de boerderij, was makkelijk bij het werk) en eigenlijk elke jongen had er 1.
Als ik bij/met de paarden aan het werk ben heb ik ook een ruiterzakmes bij mij (zit standaard in mijn paardenjas).
Op de lagere school gingen wij in de pauze stokjes/houtjes snijden, ook sneden wij er een appeltje mee (de meester had ook gewoon een zakmes).
Mijn dochter neemt ook gewoon een schilmesje mee naar school als ze fruit mee neemt.
Nog nooit gehoord dat dat verboden zou zijn.
karuna schreef:Ik ben ook gepest vroeger maar geen enkel haartje op mijn hoofd heeft eraan gedacht mijn mes mee naar school te nemen.
Als je weet dat broertje zo n meeloper is zou ik juist naar school gaan. Volgende stap,is beroof dat oude vrouwtje anders hoor je er niet bij. Of steek die homo dood anders hoor je er niet bij enz.