Nou ja jeugd? Waar zijn de ouders hier? Jong ontspoord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:26

Tja je mag het niet zeggen natuurlijk. Maar ik gok zomaar dat de twee Nijmeegse jongens geen Diederik-Jan of Pepijn-Olivier heten... En feit is idd dat binnen bepaalde groepen kinderen snel los worden gelaten of er wordt niet naar ze omgekeken. En dan heeft de rest vd omgeving (vriendjes, buurt etc) vrij spel...

mie123gie

snuffie123 schreef:
Ja mijn ouders weten het. Ze vonden het eigenlijk niet goed,maar mijn vader kan het enigszins begrijpen en we kennen mijn broertje. Die gaat echt niet iemand pijn doen met het mes tenzij hij zelf in levensgevaar is. Het is voor hem ook een fijn idee dat hij iets heeft om zich mee te verdedigen.

De school weet natuurlijk niet dat al die kinderen een mes hebben. Dat gaan ze natuurlijk niet laten zien.

Daks ik weet niet hoe oud je bent. Maar tegenwoordig hebben we google en zijn de kinderen die nu 13 zijn opgegroeid met dit internet. Mijn broertje kan ook het schoolsysteem platleggen en hij heeft vriendjes die eventueel zijn cijfers kunnen aanpassen naar hoger als hij dat zou willen. Veel kods van 13 zullen wel zo'n vriendje hebben die dat kan. Dan kun je ook via internet wel aan fals geld komen.

Tja sommige zijn helaas gevoeliger voor om erbij te horen. Mijn andere broertje is op de basisschool gepest en is als de dood dat dit weer gebeurd dus hij zal ook eerder stelen of een mes dragen om erbij te horen.

Ik vind het ook wel erg allemaal hoor maar aangezien jullie er niets van snapte probeerde ik jullie deze kant van het verhaal toe te lichten.

Als je dat weet dan ga je als ouder zijnde toch naar school toe? En je controleert toch ook wat je kinderen bestellen op het internet? Ik vind dit eigenlijk echt niet kunnen hoor.

dromertje2

K verbaas me er toch over hoe gelaten mensen kunnen zijn en het "normaal" vinden dat een kind van 13 jaar met een mes op zak loopt . Dan is het al erg geworden tegenwoordig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:30

Voor mij zijn dit soort nieuwsberichten een bevestiging dat mijn keuze om niet aan kinderen te beginnen de juiste is...
Halve scholen bewapend het schoolplein op... lekker handig met al die "stabiele" pubers...
Als ik om me heen kijk wat er allemaal "heel normaal" is, geloof dat ik maar lekker bij mijn uitstervingsbeleid blijf :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:33

chanel1985 schreef:
K verbaas me er toch over hoe gelaten mensen kunnen zijn en het "normaal" vinden dat een kind van 13 jaar met een mes op zak loopt . Dan is het al erg geworden tegenwoordig.

Ik liep ook al redelijk jong met een zakmes, mijn man was helemaal jong (boerderij).
Nu loopt hij thuis ook altijd met een zakmes op zak.

Mijn opa eigenlijk altijd en overal (heeft standaard zijn werkmes op zak).

Destination

Re: Nou ja jeugd? Waar zijn de ouders hier? Jong ontspoord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:36

Zo dan, ze worden ook steeds jonger :oo
In de Jumbo waar ik werk hebben we wel stelende jongetjes van een jaar of 10/12, maar ik heb nog geen messen of vals geld van ze gezien. Ik vind het ook wel bijzonder dat als je als ouder zijnde weet dat je kind met een mes rondloopt, je er niets aan doet. IMO gaat daar ook iets verkeerd...
"Iedereen doet het, dus hij ook." Als al je vriendjes in de sloot springen, spring jij er toch niet achteraan? :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:37

chanel1985 schreef:

Inderdaad! Daarbij, wie loopt er nu sowieso rondmet een mes op zak? Dan ben je in mijn ogen geen haar beter als al die wapen dragende amerikanen. Als je je echt onveilig voelt, is een bus deo of pepperspray toch genoeg? Waarom met een mogelijk moordwapen rondlopen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:38

Er is een verschil met wat voor reden en soort mes. Vroeger werd zo'n "zakmes" gebruik voor andere dingen dan er mee te pronken of ter "zelfverdediging.

Denk dat je opa stabieler is dan een 13 jarige puber.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:39

Ik ben ook gepest vroeger maar geen enkel haartje op mijn hoofd heeft eraan gedacht mijn mes mee naar school te nemen.

Als je weet dat broertje zo n meeloper is zou ik juist naar school gaan. Volgende stap,is beroof dat oude vrouwtje anders hoor je er niet bij. Of steek die homo dood anders hoor je er niet bij enz.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:40

karuna schreef:
En jullie komen niet op het idee de school te informeren zodat iedereen gecontroleerd wordt en zijn zooi mag inleveren? Dan ben je net zo schuldig als diegene die zelf steekt met een mes. Mes kan afgepakt worden en tegen je gebruikt worden.

En ik vind het erg triest en sneu en schokkend dat je ouders en jij het kennelijk volstrekt normaal,vinden ook nog. Dan niet raar staan kijken als het helemaal uit de hand loopt en ook niet gaan piepen of mauwen als broertje dadelijk dood is of een moordenaar,

Ik had die "vriendjes" niet vroeger hoor.

En wat denk je dat er dan gebeurd? De school controleerd neemt alles in. De volgende dag heeft iedereen weer een nieuw mes... dat is dweilen met de kraan open.

Dat het mes dan afgepakt word is waar ik inderdaad ook bang voor ben. Maargoed dat is zijn keuze en helaas vrij weinig aan te doen.
Als hij zich er fijner bij voelt... en ik verwacht ook absoluut niet dat het ooit nodig is.

Ik vind je laatste uitspraak vrij onbeschoft en erg aanvallend naar mij toe. Dat is niet de bedoeling van dit topic. Volgensmij heb je ook niet helemaal goed gelezen wat ik heb gezegd?

Tja en dat jij niet zulke vriendjes had vroeger, wat moet ik daarmee? Ik ook niet namelijk...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:41

Inderdaad. Juist omdat hij zo beïnvloedbaar is, zou men er juist streng op moeten toezien en de nodige maatregelen nemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:43

Wat is er onbeschoft aan? Als je weet dat er zoveel messen op,school zijn en je meldt dit niet aan school ben je medeschuldig. Als je weet dat je buurman een zwaar illegaal geweer of een bomgordel heeft en je meld dat niet en buurman knalt iemand ermee neer ben je mede schuldig omdat je dat verzwegen hebt. Is dat onbeschoft of logisch nadenken?

En ja misschien dweilen met de kraan open. Maar als school het lang genoeg volhoud stoppen ze er wel mee. Ze komen vanzelf bij halt of in jeugddetentie terecht. En voor die tijd kost ze het geld.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:48

Op school gebeurt een groot deel van de opvoeding. En als de ouders beter geen kinderen hadden kunnen krijgen, is de school het enige dat nog iets kan oplossen.
Scholen waar messen dragen normaal is, is gewoon compleet uit den boze. Daar moet zo snel mogelijk iets aan gedaan worden, in plaats van het goed te praten!

Brainless

chanel1985 schreef:
Er is een verschil met wat voor reden en soort mes. Vroeger werd zo'n "zakmes" gebruik voor andere dingen dan er mee te pronken of ter "zelfverdediging.

"Vroeger" kreeg je gewoon een zakmes van je ouders (iig op de boerderij).
Daar liep je gewoon mee (vaak ook mee naar de lagere school), maar bijna elke jongen (en enkele meiden) hadden er een.
Dus niet alleen de volwassenen; ook pubers.
Mijn man had zijn zakmes eigenlijk altijd op zak totdat hij naar de MTS ging, daar was het verboden er een bij je te hebben.

Destination

snuffie123 schreef:
En wat denk je dat er dan gebeurd? De school controleerd neemt alles in. De volgende dag heeft iedereen weer een nieuw mes... dat is dweilen met de kraan open.

Nou, dan kunnen we de politie ook wel opheffen. Boetes hebben geen nut meer, want de volgende dag rijden mensen toch weer te hard... Draaideurcriminelen oppakken heeft geen nut meer, want wanneer ze de kans krijgen doen ze het toch weer... Mensen aanpakken op diefstal heeft geen nut meer, want de volgende keer doen ze het weer...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:49

Nu vinden deze kinderen dit normaal. Binnen 5 jaar vinden ze het nog normaal. Wil jij dat iedereen met messen op straat rondloopt?? Is dit waar we naartoe gaan?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:49

Brainless schreef:
chanel1985 schreef:

"Vroeger" kreeg je gewoon een zakmes van je ouders (iig op de boerderij).
Daar liep je gewoon mee (vaak ook mee naar de lagere school), maar bijna elke jongen (en enkele meiden) hadden er een.
Dus niet alleen de volwassenen; ook pubers.
Mijn man had zijn zakmes eigenlijk altijd op zak totdat hij naar de MTS ging, daar was het verboden er een bij je te hebben.

Waarom hadden ze dan een zakmes nodig?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:53

Mwah, op een boerderij kan ik het me nog voorstellen, daar is het gewoon praktisch om 1 bij je te hebben. Het is nogal vervelend als je achter op het land bent en je moet even een touwtje doorsnijden en je hebt geen mes bij je, bijvoorbeeld :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:53

Maar hadden jullie de intentie om daar iemand mee te steken als het moet? Of omdat je onder druk stond om er ook één te hebben omdat iedereen er één heeft/had?

Denk dat dat vroeger meer een traditie was dat je dat kreeg van je ouders, of voor het praktische maar dat mes werd niet als wapen gebruikt, nu wordt dat wel gedaan.

Dat is het verschil!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:54

Mijn man kreeg hem van zijn vader (woonde op de boerderij, was makkelijk bij het werk) en eigenlijk elke jongen had er 1.

Als ik bij/met de paarden aan het werk ben heb ik ook een ruiterzakmes bij mij (zit standaard in mijn paardenjas).
Op de lagere school gingen wij in de pauze stokjes/houtjes snijden, ook sneden wij er een appeltje mee (de meester had ook gewoon een zakmes).
Mijn dochter neemt ook gewoon een schilmesje mee naar school als ze fruit mee neemt.
Nog nooit gehoord dat dat verboden zou zijn.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:54

Komt nooit meer goed met dit soort types. Onontwikkeld geweten. De types die oude vrouwtjes beroven, woning overvallen plegen en daarmee gezinnen kapot maken.

Ik geloof niet in heropvoeding. Deze mensen zijn gewoon stuk. Geen oplossing voor.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:56

Maar Brainless, er zit nogal een verschil tussen een schilmesje meenemen om je appel te schillen op school en een mes meenemen omdat je vriendjes dat ook hebben of zodat je je kan verdedigen.

Dyanne_z, dat vind ik persoonlijk nogal hard gezegd en er zijn ongetwijfeld ook gevallen waarbij het wel weer in orde is gekomen.

Brainless

chanel1985 schreef:
Maar hadden jullie de intentie om daar iemand mee te steken als het moet? Of omdat je onder druk stond om er ook één te hebben omdat iedereen er één heeft/had?

Denk dat dat vroeger meer een traditie was dat je dat kreeg van je ouders, of voor het praktische maar dat mes werd niet als wapen gebruikt, nu wordt dat wel gedaan.

Dat is het verschil!

Nou.... normaal werd er niet mee gedonderd.
Ik kan mijn iig niet herinneren dat op de lagere school iemand bedreigd werd met een mes.
Maar mijn vader is ook weleens (60 jaar terug dan..) gestoken omdat ze onderling ruzie hadden.
Dat is echt niet iets van nu.

dromertje2

Brainless schreef:
Mijn man kreeg hem van zijn vader (woonde op de boerderij, was makkelijk bij het werk) en eigenlijk elke jongen had er 1.

Als ik bij/met de paarden aan het werk ben heb ik ook een ruiterzakmes bij mij (zit standaard in mijn paardenjas).
Op de lagere school gingen wij in de pauze stokjes/houtjes snijden, ook sneden wij er een appeltje mee (de meester had ook gewoon een zakmes).
Mijn dochter neemt ook gewoon een schilmesje mee naar school als ze fruit mee neemt.
Nog nooit gehoord dat dat verboden zou zijn.

Nu zeg je het zelf, je man gebruikte die op de boerderij. Jij gebruikte die om appels te schillen en derg.

Denk je dat pubers daar nu appels mee gaan schillen op school?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:57

karuna schreef:
Ik ben ook gepest vroeger maar geen enkel haartje op mijn hoofd heeft eraan gedacht mijn mes mee naar school te nemen.

Als je weet dat broertje zo n meeloper is zou ik juist naar school gaan. Volgende stap,is beroof dat oude vrouwtje anders hoor je er niet bij. Of steek die homo dood anders hoor je er niet bij enz.

Jij misschien niet omdat je er misschien ook niet mee werd geconfronteerd. Hij wel, iedereen is anders.

Maar ik wil je echt vragen beter proberen te lezen. (Ik zal ook proberen het duidelijker neer te zetten). Ik heb het daar over mijn ANDERE broertje. Lees maar terug. Hij heeft geen mes bij zich, als hij dat ooit wel zou doen,zouden mijn ouders er denk ik wel meer mee doen inderdaad.