de HEMA folder rel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:26

Brainless:
1. 'Die buitenlanders' zijn bij nader inzien toch echt Nederlanders.
2. Er is vziw niemand die zegt dat het niet mag.
3. Maar in mijn omgeving heeft niemand christelijke associaties bij kerst, en wordt het samenzijn gevierd op dagen ergens tussen half december en begin januari zo'n beetje - echt niet allemaal strict op een van de kerstdagen.
Prettige feestdagen dekt die lading dan ook een stuk beter (en neemt gelijk het oud-en-nieuwfeestje mee.)

En wat pasen betreft:
1. PowNed is volstrekt negeerbaar, en draagt nooit bij aan een leukere wereld.
2. Vrolijk voorjaar allitereert! Erken dit mooie stijlfiguur dat pasen gewoon nooit echt voor elkaar kreeg.

Ik zal binnenkort eens naar de Hema gaan om daar wat vrolijke voorjaarsdingen te halen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:43

Dammie schreef:
Op zich apart als moslims zich ergeren aan paashazen en paaseieren. Beiden hebben namelijk niets met het christelijk geloof te maken. Pasen is het feest van de opstanding, in de hele bijbel is echt geen paasei te vinden.
Powneds redenatie kan ik dus überhaupt niet volgen.

Maar wie zegt dat Moslims zich eraan ergeren?

ik vind het trouwens prima van de Hema, pasen is religieus, dat er nu vanuit commercie anders tegenaan wordt gekeken is prima, maar het blijft een religieuze tijd. voorjaar is voor iedereen.. Dus of je nu atheïst bent, jood, katholiek, christen, islamiet.. voorjaar spreekt iedereen aan..

vind het juist apart dat mensen het voorjaar vieren aangrijpen als anti islam standpunt..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:14

Brainless schreef:
LesleyxLinn schreef:
Dit is misschien wat overdreven, maar ik begrijp heel goed dat mensen het idee krijgen dat 'onze' tradities van ons worden afgepakt. Ook op andere gebieden moeten we zoveel inleveren de laatste jaren.
Mensen hebben het idee dat er geen rekening met ze gehouden wordt. Er is zoveel te doen om tegenstanders van zwarte pieten, vluchtelingen, moslims etc.

Dat kan je aanstellerij vinden, maar er zit een grote kern van waarheid in...

Toen er nog geen gedoe over buitenlanders was, waren er genoeg ouders die niet wilde dat er bv het kerstverhaal verteld werd op en openbare school.
Want alles moest godsdienstloos zijn.
Een gedeelte van de ouders wilde wel dat de oorsprong van kerst/pasen enz werd verteld.

Het grootste gedeelte van Nederland heeft niets met godsdienst, vinden het absurd dat er politieke partijen zijn die dat wel heel belangrijk vinden (bv zondagsrust enz).
Maar owee als het nu ineens zou zijn voor de buitenlanders... waarvan de meeste geeneens weten wat er aan de hand is; geen problemen maken enz.
Maar nu is onze cultuur in gevaar en dan springt iedereen van zijn stoel omhoog.

Pasen is een christelijk feest, de meeste weten geeneens wat de betekenis is.... maar je mag het geen voorjaarsfeest noemen.
Maar ook niet dat alles te veel christelijk wordt, want Nederland moet godsdienstloos geregeerd worden.

Dat ouders niet willen dat het kerstverhaal op een openbare school wordt verteld kan ik prima inkomen. Maar als ze de hele kerst voor iedereen willen afschaffen zou ook iedereen in opstand komen. Dat heeft niets met die 'buitenlanders' te maken.

Dat veel mensen zondagsrust overdreven vinden betekent niet dat dat maar voor iedereen afgeschaft moet worden. In sommige plaatsen is dat nog steeds, prima toch? Iedereen mag daar voor kiezen.

Dat Pasen een christelijk feest is en veel mensen de betekenis niet weten, maar er wel een leuke dag van maken met de kinderen is niets mis mee..

Maar tegenwoordig kan je niet meer kiezen voor zwarte piet, tegenstanders weten niet hoe hard ze naar kinderen moeten roepen dat sinterklaas niet bestaat en er zijn zelfs zwarte pieten in elkaar geslagen. En dat is echt belachelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:24

Shadow0 schreef:
2. Vrolijk voorjaar allitereert! Erken dit mooie stijlfiguur dat pasen gewoon nooit echt voor elkaar kreeg.

Prettig Pasen

Ook ik werd overigens getroffen door de alliteratie.

On topic. Wat een Nederlandse rel weer. Dat Hema haram rookworsten verkoopt negeren we gewoon even en we gaan zeiken over dat er in maart een voorjaarsfolder wordt uitgebracht? Really? Soms schaam ik me dat ik Nederlander ben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:46

LesleyxLinn schreef:
Maar tegenwoordig kan je niet meer kiezen voor zwarte piet, tegenstanders weten niet hoe hard ze naar kinderen moeten roepen dat sinterklaas niet bestaat en er zijn zelfs zwarte pieten in elkaar geslagen. En dat is echt belachelijk.

Dat van sinterklaas in niet alleen van tegenwoordig hoor.

Moet je eens als officiële Nederlander geen sinterklaas vieren...
Je bent verplicht mee te doen en iedereen te instrueren niets tegen (kleine) kinderen te zeggen dat hij niet bestaat; want dan ben je de pineut.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:47

vrolijk voorjaar? vrolijk Pasen? Wat maakt het uit... hetgeen de commercie bedoeld met Pasen is toch niet wat voor de christenen Pasen is.
Pasen is voor het merendeel van de Nederlanders toch een voorjaarsfeest. dus wat dat betreft zit de Hema goed ;-)

paaseieren staan voor de vruchtbaarheid geloof ik? welke bij heel veel dieren vooral in de Lente start? paaseieren paas takken paas enz... is voornamelijk voorjaar en commercie... Want Voor mij is dat geen Pasen.
Pasen is voor mij dat Jezus geleden heeft aan het kruis en weer opgestaan.
Al doen onze kinderen gewoon vrolijk mee met het voorjaar vieren met PAAS eieren zoeken.

Dus ik snap het geneuzel niet zo? Het merendeel van de mensen vieren pasen alleen omdat ze toevallig vrij zijn, en het wel leuk vinden een feestje. Dus of dat nou paas of voorjaarfeest zijn, wat maakt het uit? het moet zo antichristelijk zijn/worden in ons land. Maar mocht het nou toevallig moslimspesten kunnen zijn (want dat merk ik in dit topic) dan ineens moet ons land wel aan de CHRISTELIJKE tradities vast houden... net als veel discussies die gaan over het suikerfeest.

Het valt me vaak op (niet alleen op Bokt) Dat christenen hun mond moeten houden, geloven moeten ze maar thuis, en vooral niet uitdragen buitenshuis. christelijke scholen moeten sluiten enz... Maar op het moment dat anderen dan wat willen (en vooral moslims) dan ineens is het onze tradities, en van oorsprong... dit en dat, daar moeten ze van af blijven. dan is het ineens wel "prettig" die christelijke feestdagen. Hoezo meten met 2 maten?

xniieeenke

Re: de HEMA folder rel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:50

Welk stel mensen kan hier over zeuren? juist, mensen die geen reet te doen hebben en zoeken naar dingen om te zeuren.
HEMA heeft gewoon 'n leuke folder gemaakt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:54

wendyenbram schreef:
vrolijk voorjaar? vrolijk Pasen? Wat maakt het uit... hetgeen de commercie bedoeld met Pasen is toch niet wat voor de christenen Pasen is.
Pasen is voor het merendeel van de Nederlanders toch een voorjaarsfeest. dus wat dat betreft zit de Hema goed ;-)

paaseieren staan voor de vruchtbaarheid geloof ik? welke bij heel veel dieren vooral in de Lente start? paaseieren paas takken paas enz... is voornamelijk voorjaar en commercie... Want Voor mij is dat geen Pasen.
Pasen is voor mij dat Jezus geleden heeft aan het kruis en weer opgestaan.
Al doen onze kinderen gewoon vrolijk mee met het voorjaar vieren met PAAS eieren zoeken.

Dus ik snap het geneuzel niet zo? Het merendeel van de mensen vieren pasen alleen omdat ze toevallig vrij zijn, en het wel leuk vinden een feestje. Dus of dat nou paas of voorjaarfeest zijn, wat maakt het uit? het moet zo antichristelijk zijn/worden in ons land. Maar mocht het nou toevallig moslimspesten kunnen zijn (want dat merk ik in dit topic) dan ineens moet ons land wel aan de CHRISTELIJKE tradities vast houden... net als veel discussies die gaan over het suikerfeest.

Het valt me vaak op (niet alleen op Bokt) Dat christenen hun mond moeten houden, geloven moeten ze maar thuis, en vooral niet uitdragen buitenshuis. christelijke scholen moeten sluiten enz... Maar op het moment dat anderen dan wat willen (en vooral moslims) dan ineens is het onze tradities, en van oorsprong... dit en dat, daar moeten ze van af blijven. dan is het ineens wel "prettig" die christelijke feestdagen. Hoezo meten met 2 maten?

Maar er zijn dus geen moslims die zich druk maken over vrolijk voorjaar ipv vrolijk pasen. Dat zijn gewoon autochtone Nederlanders.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:30

Nee snap ik... Maar die autochtone Nederlanders schuilen zich erachter dat alles wat verandert komt door de moslims.... en zeggen dan, dat nederlandse tradities moeten blijven zoals ze waren, want we zijn een christelijk land, met christelijke gebruiken..............Echter diezelfde autochtone nederlander roept ook heel hard. geloven doe je maar binnen je eigen huis, val mij er niet mee lastig, en hoe bekrompen ben je als je geloofd in zo`n oud boek......

Dus onze christelijke roots komt ze dan ineens heel goed uit, als ze tegen moslims kunnen schoppen.
Als je tegen moslims bent, of in ieder geval tegen hun manier van doen... prima moet je zelf weten. Maar ga daar geen geloof voor gebruiken (het christelijke)

DAT is wat ik er mee wilde zeggen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:32

Man man man wat een discussiepunt weer.

Wat mij betreft zetten ze 'vergeet uw billen niet af te vegen na het toiletbezoek' op de voorkant met koeienletters. Vrolijk pasen, vrolijk voorjaar... Wat deert het toch? :roll:

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:35

Supervixen schreef:
First world problems..

precies, dit _/-\o_

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:38

HEMA is van oorsprong een joods bedrijf...Gaan we daar geen punt van maken dan?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:43

Waar kunnen mensen zich druk om maken zeg.
het is dat jij het nu zegt, mij was het niet eens opgevallen..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:48

Sjongejonge...
En maar gal spuwen over buitenlanders die hun normen en waarden flexibel moeten bijstellen naar de onze en vervolgens zelf krampachtig in een scheet schieten vanwege "vrolijk voorjaar" ipv ver van deze tijd voorbij "vrolijk Pasen..."

Het zou mij aan m'n reet oxideren hoe of wat, maargoed ik vier dan ook geen Pasen. Ik eet chocolade-eitjes. Boeiend.

Ik had er nog niet over gehoord, dankzij bokt ben ik weer up to date :Y) :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:10

Brainless schreef:
LesleyxLinn schreef:

Dat van sinterklaas in niet alleen van tegenwoordig hoor.

Moet je eens als officiële Nederlander geen sinterklaas vieren...
Je bent verplicht mee te doen en iedereen te instrueren niets tegen (kleine) kinderen te zeggen dat hij niet bestaat; want dan ben je de pineut.

Ja wat gebeurd er dan als ik geen sinterklaas vier?

En instrueren niets tegen kleine kinderen te zeggen? Waarom zou je het wel doen? Het is niet alsof je er regelmatig over praat dat hij niet bestaat en dat je opeens op moet letten dat kinderen het niet horen. Als je niets met sinterklaas hebt dan praat je er toch ook niet over? Ik snap het probleem niet zo..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:14

Azijnpissers die van een mug een olifant maken :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:15

Paasei moet blijven?

:')

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:15

prugelpiet schreef:
Azijnpissers die van een mug een olifant maken :D

Die mug is anders behoorlijk vervelend :D :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:18

Wat een geneuzel, Pasen staat genoeg vermeld in de folder :+

Heeft de rechtse kant niet nuttigers te doen? Vluchtelingen nu al saai geworden? :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:20

Ik voel me enorm door de HEMA tegemoet gekomen.

Vrolijk voorjaar iedereen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:21

minikatje schreef:
Paasei moet blijven?

:')

Eens, en vooral die nu bij de Appie Happie liggen!

Ohhh die zijn lekker... :9

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:22

Die caramel zeezout van de hema zijn trouwens ook hemels (om even in de sfeer te blijven haha) Hmmm

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:23

LesleyxLinn schreef:
Ja wat gebeurd er dan als ik geen sinterklaas vier?

En instrueren niets tegen kleine kinderen te zeggen? Waarom zou je het wel doen? Het is niet alsof je er regelmatig over praat dat hij niet bestaat en dat je opeens op moet letten dat kinderen het niet horen. Als je niets met sinterklaas hebt dan praat je er toch ook niet over? Ik snap het probleem niet zo..

Wel als je kinderen op school hebt zitten en zelfs de juf zegt: goh Pietje heb jij niks in je schoen gehad?
Kinderen in de klas: Dan ben jij stout geweest...
Juf: :j

Ontzettend leuk is dat.
Moet je je kinderen op jonge leeftijd laten liegen omdat andere ouders willen dat hun kind tot minimaal 8 jaar geloofd in Sinterklaas.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:24

vuurneon schreef:
Die caramel zeezout van de hema zijn trouwens ook hemels (om even in de sfeer te blijven haha) Hmmm

Sorry of-topic....maar die gaan we proberen.
Klinkt hemels....om het maar een klein beetje terug te brengen naar Pasen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:24

Brainless schreef:
Wel als je kinderen op school hebt zitten en zelfs de juf zegt: goh Pietje heb jij niks in je schoen gehad?
Kinderen in de klas: Dan ben jij stout geweest...
Juf: :j

Iedere juf die daar niet een betere reactie op weet te geven dient ter plekke ontslag te nemen en iets te gaan doen zonder kinderen.