Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik ben toch bang hoe fanatiek je ook promoot dat er nooit zoveel vrouwen/meisjes die opleidingen gaan doen. Het moet je ook liggen om iets technisch te gaan doen. Net als mannen niet snel kleutermeester worden.
Voor een technische opleiding zul je toch beta hersens moeten hebben en enige aanleg ook nog. En vreemd genoeg hebben vrouwen dat vaak niet.
karuna schreef:Voor een technische opleiding zul je toch beta hersens moeten hebben en enige aanleg ook nog. En vreemd genoeg hebben vrouwen dat vaak niet.
karuna schreef:Voor een technische opleiding zul je toch beta hersens moeten hebben en enige aanleg ook nog. En vreemd genoeg hebben vrouwen dat vaak niet.
karuna schreef:Edit ik denk echt hebben ze niet kwa inzicht of interesse. Beide is nodig helaas.ken voldoende vrouwen en meisjes die wel graag iets technisch zouden willen doen maar die domweg ruimtelijk inzicht missen en het ook niet aangeleerd krijgen. Heb vrij lang technika 10 begeleid maar je merkte echt verschil in inzicht bij jongetjes en meisjes. Bij de jongens ging het als een soort tweede natuur bij de meisjes moest je echt stap voor stap alles voorkauwen. Terwijl ze echt wel graag wlden.
It of chemische richtingen en bouwkunde zal sneller gaan maar de echte "mannenberoepen" zoals offshore, werktuigbouw, praktische natuurkunde zal echt lastig worden denk ik om daar 30 % te gaan halen.
Sizzle schreef:Wat ik ook kwalijk vind is dat veel gelijkheidsinitiatieven gericht zijn op het onderwijzen van vrouwen in hoge functies over hoe ze meer 'mannelijk' kunnen zijn in de communicatie.
Vrouwen zijn geen mannen, mannen zijn geen vrouwen.
Men moet goed communiceren, niet naar geslacht communiceren.
Maeve schreef:Ik denk dat het het belangrijkste is dat vrouwen zichzelf niet in een slachtofferrol plaatsen. Ik vind dit hele stuk een opsomming van voorbeelden waarin iemand (de schrijver van het stuk, in dit geval) die vrouwen in een slachtofferrol plaatst en dat vind ik veel kwalijker dan het maken van eventueel (licht) seksistische opmerkingen.
Sizzle schreef:Een relatief groot deel van de leidinggevende engineers bij ons is vrouw.
Omgekeerd heeft ons kdv ook een man in dienst. Dat is iets wat voor mannen vaak ook tot negatieve reacties komt.
Ik heb in het verleden ook wel meegedaan aan pro-vrouw 'dingen'.
Echter vind ik dat al vaak snel verzanden in feministisch overdreven gedoe.
Je hoeft immers niet gelijk te zijn of te worden, mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet gelijk, zolang je maar geaccepteerd wordt en niet benadeeld wordt.
Echter weet men dat zelfs al iets simpels als voornamen tot een bepaald vooroordeel leiden (bij sommige namen stelt men zich een lager IQ voor) dus volledige 'discriminatie' uitbannen is waarschijnlijk een illusie.