Frozen van Netflix, ouders in paniek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:04

https://www.bol.com/nl/p/frozen/9200000022701194/
Problem solved. :P

Warboel schreef:
Warboel in paniek want Doctor Who gaat ook van Netflix -O-

Ik snap dat het jammer is, maar de dvd kan je ook gewoon kopen...

Doctor Who is ook gewoon leuk, net pas ontdekt maar gelukkig op tijd alles kunnen zien!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:05

bruintje123 schreef:
Wat hadden wij het vroeger dan toch zwaar zonder netflix en dvd.
Gewoon een boekje waar eigen fantasie ook nog de vrije loop kan krijgen ipv voor gekauwde beelden.

''vroeger was alles beter''

:')

bruintje123

Re: Frozen van Netflix, ouders in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:05

Nee niet alles was beter.
Maar ook niet alles slechter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:06

Ik had van die luisterboeken, weet je wel... *ping* bladzijde omdraaien.
Mijn favoriete verhaal (Heidi) crashte het bandje van. En oh ja, ik heb ben er echt wel even verdrietig om geweest, maar ik was niet ontroostbaar en mijn moeder deed ook niet of de wereld verging....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:10

Feit is wel dat veel kinderen tegenwoordig niet leren hoe ze moeten spelen, denk aan verstoppertje, vies en lekker, fantasiewereld met barbies, lego etc. Tegenwoordig moeten ze al op 3 jaar een tablet hebben. :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:11

magda_90 schreef:
Feit is wel dat veel kinderen tegenwoordig niet leren hoe ze moeten spelen, denk aan verstoppertje, vies en lekker, fantasiewereld met barbies, lego etc. Tegenwoordig moeten ze al op 3 jaar een tablet hebben. :n

Eens.
Ga hutten bouwen ofzo. Leer knutselen. Maak een lego-dorp.
Ik snap sowieso niet dat kleuters al met hun tengeltjes aan dure apparatuur mogen zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:11

Leffroi schreef:
Maar Shadow, waarom moet een kind elke dag of soms zelfs 2x daags frozen zien?

Twee keer per dag de hele film lijkt me wat teveel van het goede, maar een bepaald liedje... kinderen hebben erg behoefte aan bepaalde patronen en rituelen, herkenbaarheid, voorspelbaarheid, herhaling, herhaling, herhaling.

En waarom zou een knuffel zo anders zijn dan een film? Uiteindelijk gaat het er volgens mij om dat een kind zich ergens aan verbindt, op een emotionele manier. Wat maakt een knuffel nou een knuffel, tsja, het is iets dat kinderen erin zien. Moeilijk te omschrijven. En het voelt goed en ruikt goed, precies zoals het hoort.

Bij een filmpje is het volgens mij net zo moeilijk te omschrijven, maar verbinden ze zich net zo goed aan iets. En het klinkt goed en het ziet er goed uit.

De gehechtheid lijkt me in elk geval niet wezenlijk anders. Dat verschil zit in ons als volwassenen - wij willen een verschil zien. Maar dat is maar onze projectie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:12

Natuurlijk zijn kleuters en peuters zwaar overstuur.
Maar het is wat de media ervan maakt..

Want kleuters en peuters houden nu eenmaal van herhalen herhalen herhalen.
Alle sesamstraat filmpjes zijn toch ook eender? zelfde soort thema's steeds in een nieuw jasje..
Er wordt niet 1x geteld maar wel 5x..

en de teletubbies: Nog een keer, Nog een keer.. Ja, kleuter en peuter eigen, als iets leuk is, willen ze het steeds weer zien.

Er staat toch ook een favoriet stukgelezen boekje in iedere kinderkamer.. hoe vaak moet je wel niet hetzelfde sprookje voorlezen..

En laten we eerlijk zijn, hoe vaak heb je je eigen favoriete kinderserie of film wel niet gezien, vast niet maar een keer?

De drama's als een favoriet knuffeltje kwijt is? Niet voor niets dat je beter 2 stuks kan hebben

En ja kinderen zijn enorme dramaqueens op dat soort dingen.. Het is namelijk hun vertrouwde wereldje dat dan even instort.. Hun wereldje is nog niet zo groot als het onze, voor een klein kind is een favoriet filmpje of knuffeltje of verhaaltje een 'veilig' gevoel, iets dat er altijd is.

Het is aan de ouders om een kind te leren om met het verdriet om te gaan en/of ze andere en nieuwe dingen aan te bieden. Of wees niet zo'n krent en koop die film voor een paar euro.

Het is de media die kwijlt over de tijdelijke hysterie van kleine kinderen en er een heel drama van maken.. niet de ouders of de kinderen..

---

maar ook oudere kinderen kunnen er wat van..

vergeten we even niet hoe menig tiener dacht dat de wereld ineenstortte en het leven geen zin meer had toen 'Doe Maar' in 1984 uit elkaar ging, het drama heeft zelfs het journaal gehaald. En niet te vergeten 'Thake that' in 1996 uit elkaar.

Hoe jonger je bent hoe kleiner de wereld, en hoe belangrijker die kleine dingen die er altijd waren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:13

Een knuffel geeft geborgenheid en steun.
Omdat het letterlijk vast gehouden kan worden.
Heel wat anders dan tv.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:14

Dan nog is dit drama overdreven, zwaar zelfs: koop de DVD!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:15

Het is maar waar ouders zich tegenwoordig druk om maken.... Ik zou me als ouder over HELE andere dingen druk maken, bijvoorbeeld dat de kids 2x per dag TV kijken? Echt belachelijk.. Laat die kinderen lekker spelen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:18

bruintje123 schreef:
Heel wat anders dan tv.

Daarom zenden ze Sesamstraat ook al jaren uit op exact dezelfde tijden met dezelfde formules met maar heel weinig aanpassingen..

ook sesamstraat kun je niet vasthouden, maar is wel een vaste formule in het leven van een klein kind.

Twee keer per dag is natuurlijk zwaar overdreven.. dat zijn enkelen, die als voorbeeld gebruikt worden..

Maar onze LP met sprookjes werd ook stukgedraaid thuis hoor.. stond misschien wel 20-30x per jaar op omdat we er geen genoeg van konden krijgen. Toen de video werd uitgevonden en meer beschikbaar was, kregen we ieder jaar met kerst 1 familiefilm.. Ook die werd grijs gedraaid.

Ieder kind heeft tenminste 1 verhaal, 1 film, of 1 muziekje waar je je ouders mee tot wanhoop dreef of hebt gedreven, dat is nu eenmaal je kindertijd.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:20

Okay prima dat de kinderen zich dan hechten aan telkens frozen kijken.
Maar ga je dan als ouder niet zo kinderachtig gedragen en koop die dvd als je je kindje blij wilt houden.
ipv drama schoppen en jezelf voor schut zetten tegen netflix
Laatst bijgewerkt door Chasingmood op 05-03-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:20

haha. las een reactie dat een ouder speciaal een blue ray speler heeft gekocht zodat haar dochter frozen kon kijken...

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:21

Er is een reden waarom Disney films altijd heel goed verkopen: ze zijn maar voor een korte periode te koop. Dat wil zeggen dat dit jaar bijvoorbeeld de Kleine zeemeermin weer op dvd / blu ray te koop is, maar na een x aantal maanden worden de restanten terug gestuurd naar Disney en gaat de film weer voor een paar jaar "in de kluis" zoals Disney dat noemt.

Je kunt zo'n film dan dus niet meer kopen, tenzij hij wel een Netflix licensie heeft.

Als Frozen dus "in de kluis" ligt, dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is voor ouders als je de film niet kunt kopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:23

Hij staat gewoon bij Bol voor nog geen 10,-.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:23

Zoals magda al eerder een link postte, is frozen nog gewoon te koop, oa bij bol.com

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:24

Ik vind het trouwens wel bijzonder, dat er veel mensen zijn die zeggen dat kinderen te vroeg te maken krijgen met ipad en zo. Terwijl de ouders die deze kinderen opvoeden tot dezelfde generatie behoren.
Als iedereen dit zo belachelijk vind, hoe kan het dan dat het wel gebeurt?

Of zie ik het helemaal fout?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:27

amkeVH schreef:
Maar ga je dan als ouder niet zo kinderachtig gedragen en koop die dvd als je je kindje blij wilt houden.

dat is ook precies wat ik eerder zei..

Het zijn met name de ouders, maar vooral ook de media die het drama creëren..
het 'drama' van het kind dat iets vertrouwd verdwijnt is heel normaal en hoort bij het leven,
zien we ook in iedere generatie op de een of andere manier wel terug.

gewoon film kopen klaar.. of gewoon wat nieuws aanbieden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:33

elenaMM77 schreef:
amkeVH schreef:

dat is ook precies wat ik eerder zei..

Het zijn met name de ouders, maar vooral ook de media die het drama creëren..
het 'drama' van het kind dat iets vertrouwd verdwijnt is heel normaal en hoort bij het leven,
zien we ook in iedere generatie op de een of andere manier wel terug.

gewoon film kopen klaar.. of gewoon wat nieuws aanbieden.

Ik vraag me af hoe mensen ermee omgaan als de cavia dood gaat.
Laten we het niet hebben over grootouder.

Een nieuwe klonen?
Verlies van dingen hoort erbij. Juist bij kleine dingen als een film is dat toch een mooi leerproces?

Shadow0

bruintje123 schreef:
Heel wat anders dan tv.

Maar we zijn helemaal niet alleen maar ons lichaam. En het is niet meer dan logisch, en ook erg noodzakelijk, dat kinderen ook die stap maken van alleen maar fysiek naar abstractere vormen zoals verhalen en muziek.
En dat doen ze dus blijkbaar op een vergelijkbare manier: het zoeken naar vastigheid en veiligheid. Kinderen willen immers niet zomaar knuffels, maar die ene. En ze willen niet zomaar filmpjes, maar dat ene filmpje met dat ene liedje. Steeds en steeds weer.

AngeliqueB

Warboel schreef:
Warboel in paniek want Doctor Who gaat ook van Netflix -O-

Ik snap dat het jammer is, maar de dvd kan je ook gewoon kopen...

Dit is veel erger! Doctor Who mag niet weg!! (Tis niet zo dat ik, en mijn oudste zoon ze niet allemaal al tig keer gezien hebben... Zet ter variatie Torchwood er maar op!)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:35

Shadow0 schreef:
Leffroi schreef:
Maar Shadow, waarom moet een kind elke dag of soms zelfs 2x daags frozen zien?

Twee keer per dag de hele film lijkt me wat teveel van het goede, maar een bepaald liedje... kinderen hebben erg behoefte aan bepaalde patronen en rituelen, herkenbaarheid, voorspelbaarheid, herhaling, herhaling, herhaling.

En waarom zou een knuffel zo anders zijn dan een film? Uiteindelijk gaat het er volgens mij om dat een kind zich ergens aan verbindt, op een emotionele manier. Wat maakt een knuffel nou een knuffel, tsja, het is iets dat kinderen erin zien. Moeilijk te omschrijven. En het voelt goed en ruikt goed, precies zoals het hoort.

Bij een filmpje is het volgens mij net zo moeilijk te omschrijven, maar verbinden ze zich net zo goed aan iets. En het klinkt goed en het ziet er goed uit.

De gehechtheid lijkt me in elk geval niet wezenlijk anders. Dat verschil zit in ons als volwassenen - wij willen een verschil zien. Maar dat is maar onze projectie.

Als het echt om een liedje gaat, zet je youtube op. 5 minuten en dan heb je dat ook gehad. Een knuffel is tastbaar en op elk moment van de dag inzetbaar. Frozen niet. Althans, als je een beetje fatsoenlijke ouder bent niet. Moet jouw kind leren dat de technologie het belangrijkste is? Geen wonder dat ik tegenwoordig zoveel lastige kinderen tegen kom. Maargoed, dat is een geheel andere discussie die ik hier niet wil houden.

Ja, een knuffel is anders dan een film. En ouders moeten ook maar eens nee leren zeggen. Een kind hoeft niet dagelijks dezelfde (of uberhaupt) een film te zien. Laat ze lekker buiten spelen, veel belangrijker en gezonder.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:44

Dat ouders er helemaal van in paniek zijn is wel beetje overdreven inderdaad. Dvd kopen is nou niet zo duur en ze zijn vast ook 2e hands te koop.

Maar dat jullie het gek vinden dat die kinderen elke dag Frozen kijken verbaasd me wel. Dit was 20 kaar geleden bij mij ook hoor. Ik heb de aristocats grijs gedraaid en toen deed die het niet meer... ik heb ook echt gehuild daarvan.

Dit is volgensmij van alle tijden wel. Echt niks ergs aan.

Dat kleine kinderen nu ook al een ipad hebben vind ik ook niet gek. Het is gewoon het speelgoed van nu. Meegaan met de tijd is niks ergs aan. Het kan juist heel nuttig zijn. Kennis van deze techniek is vandaag de dag gewoon nodig en hoe eerder ze er mee beginnen hoe beter ze ermee om leren gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:46

bruintje123 schreef:
Ik vraag me af hoe mensen ermee omgaan als de cavia dood gaat.
Laten we het niet hebben over grootouder.

Een nieuwe klonen?
Verlies van dingen hoort erbij. Juist bij kleine dingen als een film is dat toch een mooi leerproces?

Het lijkt mij niet dat je bij het verdwijnen van een film een vergelijkbare situatie hebt als bij een overlijden.. Of wilde je een pra
atje gaan houden met zo'n kind over leven en dood/teleurstellingen..

Je leert met kleine teleurstellingen omgaan.. En je leert over leven en dood en hoe je met echte tegenslagen om gaat. Meestal leer je eerst wat kleine teleurstellingen zijn, voordat je met echt drama moet leren leven. Als je echt pech hebt in het leven, krijg je eerst met een groot drama te maken, voor dat je fifi het knuffeltje verdronken in de wasmachientje treurig voor het raampje ziet langs drijven.

En dat is toch ook precies wat ik zeg:

Neemt niet weg dat de kinderen niet in tranen zullen zijn, maar het zijn de ouders en vooral de media die er gelijk iets van maken dat het voor de kinderen niet is, een levensdrama.