"Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:02

Dat is blijkbaar een rage, inbreken op verlaten plekken.
Youtube staat er vol mee en in sommige gevallen is het nog levensgevaarlijk ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:03

In 1985 toen het park sloot, waren de dieren natuurlijk ook 30 jaar jonger, dus hadden ze toen iets moeten doen.

minikatje

Re: "Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:05

Wat hadden die lui daar te zoeken?
Gelukkig zaten ze bij de aap en niet bij een wat meer dodelijker diersoort :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:07

superpony schreef:
In 1985 toen het park sloot, waren de dieren natuurlijk ook 30 jaar jonger, dus hadden ze toen iets moeten doen.

Er zijn indertijd wel meer dieren achter gebleven. Misschien konden ze niet alles herplaatsen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:13

Volgens de dierentuin was er geen intresse voor de apen toendertijd.
Stichting aap was ook op de hoogte van de apen, ze wisten alleen niet dat er inmiddels 1 was overleden.
De dierentuin heeft in 2014 nog controle gehad, toen waren er nog 2 apen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:18

Lekker laten zitten en goed verzorgen. Zo lang zal hij niet niet meer hebben en het lijkt mij dat deze aap het prettiger zal vinden om op deze vertrouwde plek te blijven dan om in een nieuwe omgeving te komen met allemaal vreemde apen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:55

Nu zal het te laat zijn. Maar volgens mij zijn de meeste apen dieren die echt gezelschap nodig hebben. Met een maatje oke, maar zonder betwijfel ik het geluk wel. Dieren rouwen ook en daar moet wel goed op gelet worden. Maar goed, zullen ze wel doen dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:58

superpony schreef:

Is ook uitgelegd.. Was geen plaats voor :)

"Er was destijds geen plek voor twee apen in andere dierentuinen, toen Dierenpark Wassenaar werd ontruimd na onenigheid tussen de gemeente en de eigenaar. Dus werd er besloten de dieren op de plek oud te laten worden."

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:06

Sammie schreef:
Die lui van StukTV had dit eigenlijk nooit mogen doen. Leuk en spannend, maar vooral een beetje lomp.

Ik was al bang dat ik de enige was :o

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 19:08

Laurie schreef:
Sammie schreef:
Die lui van StukTV had dit eigenlijk nooit mogen doen. Leuk en spannend, maar vooral een beetje lomp.

Ik was al bang dat ik de enige was :o

Haha, no offence, maar eigenlijk is hun Youtube kanaal er juist op gericht om dingen te doen die niet mogen. Kijk maar eens wat ze nog meer hebben gedaan (nog wel ergere dingen) :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:11

Haha I know :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:14

Dat maakt t mi niet oké ;)

Overigens zullen ze wrs eerder de grenzen opzoeken, echt dingen dien die niet mogen zou voor t OM een achteroverleunbaantje worden als ze zelf t belastende bewijsmateriaal online zetten.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-03-16 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:15

Eens Sammie :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:28

superpony schreef:

Goed lezen! Was toen nergens te plaatsen, dan maar lekker zo op hun eigen stekkie gelaten.

Er wordt voor gezorgd en ze zijn erg oud geworden dus...zo slecht hebben ze het niet.........
Liever lekker oud kunnen worden in alle rust zonder de dagelijkse menselijke pottenkijkers dan dat ie een spuitje moet krijgen........

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:29

StukTV wordt regelmatig opgepakt door de politie en krijgt vaak boetes haha. Maar ik vind het geweldig wat ze doen. Trouwens die boetes zitten ze niet mee, door youtube worden ze rijk zat.
Cayenne: Urbexen is niet persé van nu hoor.. Al groeit het aantal urbexers wel. (met name in Nederland) Dit wat zij doen heeft daar niet zoveel mee te maken, de meeste mensen doen het om foto's te maken. (waaronder ik)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:32

Video's zouden dan ook verwijderd moeten worden of een boete ter hoogte van de verwachte opbrengst.. Dat is eerder gedaan.. Ik kan er nou niet bepaald om lachen eigenlijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:36

Ach nee joh het meeste is best onschuldig (laatst hadden ze een caravan in de hens gezet en toen kwamen er veel brandweerlui en politie maar daar hebben ze ook wel een paar uur voor in de bak mogen zitten, ging wel wat ver) Wel vette video overigens :o

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:37

Bovenal is t natuurlijk vervelend voor t apje en had iedereen het vast graag anders gezien. Maar ook in dierenpark Artis is dit ooit een voor gevallen met een nijlpaard... dus niet alleen in gesloten parken komt het voor.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:42

Maatje van aap is inderdaad 2 jaar geleden overleden. De aap zelf wordt goed verzorgd en is zeer gehecht aan zijn verzorger! Ik ken die man via via.
Arme man krijgt opeens erg veel over zich heen door de media :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:45

J_Mewfeuille schreef:
Maatje van aap is inderdaad 2 jaar geleden overleden. De aap zelf wordt goed verzorgd en is zeer gehecht aan zijn verzorger! Ik ken die man via via.
Arme man krijgt opeens erg veel over zich heen door de media :(

Precies, een hoop heisa om niets.

Er wordt goed voor het dier gezorgd anders was ie niet zo oud geworden.........Lekker zo laten!
Dat is het meest diervriendelijk in dit geval en ook voor de verzorger, die is vast en zeker ook zeer aan het dier gehecht.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:51

Sommige stunts van die jongens zijn wel leuk, maar dit is eigenlijk niks anders dan inbraak :)

Ik ken de verzorger en de eigenaar van het park ook. Ik weet niet beter dan dat ze altijd het beste met de dieren voor gehad hebben, jammer dat ze nu zo negatief in het nieuws komen!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:00

Wat een gedoe voor deze man door zo filmpje..

Het aapje is oud, wordt verzorgd etc. Lekker zo in deze situatie laten.

Nu komt dit aan het licht maar hoeveel mensen verwaarlozen thuis normale diertjes niet, asielen zitten vol met dieren wat maar aangeschaft wordt en gedropt.. daar lig ik eerder wakker van..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:29

Het is prive tuin nu. De dieren worden al tientallen jaren prima verzorgd door vaste ervaren verzorgers en hun eigenaar. Aap heeft een eigen eiland met bomen, komt bij goed weer dagelijks buiten.
Bewonderenswaardig dat zij hun verantwoordelijkheid blijven nemen en tot het eind voor hun dieren zorgen.

Ik zie geen enkele reden om de aap uit zijn vertrouwde omgeving te halen.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:37

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:39

Aap mag blijven zitten is inmiddls bekend. Verzorging en verblijf zijn meer dan in orde. Blijkt dat aap al lang op de hoogte was van deze aap alleen het overlijdennvan vriendje niet. Er is vandaag inspectie geweest en na overleg is het beter en veiliger dat hij blijft zitten waar hij zit. Ook ivm de risicos van transport van een dergelijk oudje,

Goed nieuws