Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quanneh schreef:nynke55 schreef:
Ik ben ook van mening dat we deze mensen niet moeten opvangen, maar kan het wel begrijpen dat ze een beter leven zoeken. Tenslotte deden en doen wij dat ook in grote getale, eerder naar Canada en Australie, tegenwoordig naar Spanje en Italie.
Even hierop ingehaakt; Waarom zouden wij inderdaad wel mogen emigreren naar Amerika 'voor ons lolletje' zonder problemen, maar mensen niet hiernaartoe? (Afgezien van overbevolking, meer het idee)
Quanneh schreef:Even hierop ingehaakt; Waarom zouden wij inderdaad wel mogen emigreren naar Amerika 'voor ons lolletje' zonder problemen, maar mensen niet hiernaartoe? (Afgezien van overbevolking, meer het idee)
Quanneh schreef:Ik ben ook van mening dat we deze mensen niet moeten opvangen, maar kan het wel begrijpen dat ze een beter leven zoeken. Tenslotte deden en doen wij dat ook in grote getale, eerder naar Canada en Australie, tegenwoordig naar Spanje en Italie.
nynke55 schreef:Even hierop ingehaakt; Waarom zouden wij inderdaad wel mogen emigreren naar Amerika 'voor ons lolletje' zonder problemen, maar mensen niet hiernaartoe? (Afgezien van overbevolking, meer het idee)
Maiske schreef:Quanneh schreef:Even hierop ingehaakt; Waarom zouden wij inderdaad wel mogen emigreren naar Amerika 'voor ons lolletje' zonder problemen, maar mensen niet hiernaartoe? (Afgezien van overbevolking, meer het idee)
Misschien omdat wij onze koffers niet pakken als we niet in ons eigen onderhoud kunnen voorzien elders? Deze mensen komen hier naartoe met de verwachting dat wij ze gaan onderhouden. Staat het ze niet aan dan gaan ze nog klagen ook, ondanks nog nooit een euro bijgedragen te hebben aan onze maatschappij.
Ik ben er niet blij mee en zoek het dus ook niet om in een AZC te gaan helpen. We vangen hier in het dorp 1000 asielzoekers op, buiten de 800 polen die we al hebben. Dat op 16000 inwoners.....
Als ik zie hoe het er hier aan toe gaat op straat en in de winkels sinds deze 'gasten' er zijn.... Nee bedankt
bruintje123 schreef:Szan
Die kras loten kopen jij en ik dus.
En nee daar wil ik niet voor betalen.
ZE hebben hier onderdak, medische zorg en eten.
Af en toe een kleding bon en meer zou er niet te besteden mogen zijn van ons geld.
Schandalig als ze geld kunnen weg gooien aan loten. Dan hebben ze dus teveel te besteden.
bruintje123 schreef:Quanneh.
Kunnen ze ook hun eigen eten kopen.
Judass schreef:Dus als hier oorlog gevoerd wordt en je vreest voor je leven mag je niet vluchten want je hebt geld en net geknipt haar?
Maiske schreef:En dan daarbij waar is de rest van de familie, die zitten nog in die straat waar continue bommen vallen? Ik zie hier alleen maar jonge gasten...
xkimmieejj schreef:Nee, ik zou hun niet willen helpen. In mijn ogen vind ik dat hun naar nederland komen, en alles krijgen. Een uitkering, ze krijgen eten en ze kunnen leven en zijn nogsteeds niet tevreden.
Dat vind ik best erg.
Ik zelf ben ziek geworden ''chronisch''ziek, ziekenhuizen willen niet te veel geld aan me uitgeven voor onderzoek, omdat het te onbekend is. Een uitkering krijg ik niet omdat ze vinden dat ik gewoon kan werken. Mijn ziekte kosten zijn momenteel rond de 200,- per maand.. Ik betaal in termijnen af, omdat ik geen cent missen kan. Behandelingen bij mijn therapeut kan ik niet krijgen omdat het ik elke keer forse rekeningen ervan krijg. Ik moet nu gaan lenen bij mijn ouders omdat ik het niet betalen kan.
En als ik dan hoor dat vluchtelingen en asielzoekers hierheen komen, en vooral de mannen, hun vrouw en kind daar achterlaten?!!! Dat vind ik echt heel heftig.
Vervolgens krijgen ze alle zorg die ze nodig hebben, en hoeven geen zorgkosten te betalen. Krijgen eten, hebben een onderkomen. En ze zijn zo vrij als ik weet niet wat. Dat doet me onwijs veel pijn en verdriet! Waarom het eigen volk niet, en vluchtelingen wel?? Echt als ik iets voor mijn geld doen kon, was ik allang weer aan het werken! En hun hoeven niks te doen!!
Misschien zijn mensen het hier niet mee eens, en vinden het ''zwart-wit'' bekeken. Maar dit is hoe ik het zie en beleef
bruintje123 schreef:xkimmieejj schreef:Nee, ik zou hun niet willen helpen. In mijn ogen vind ik dat hun naar nederland komen, en alles krijgen. Een uitkering, ze krijgen eten en ze kunnen leven en zijn nogsteeds niet tevreden.
Dat vind ik best erg.
Ik zelf ben ziek geworden ''chronisch''ziek, ziekenhuizen willen niet te veel geld aan me uitgeven voor onderzoek, omdat het te onbekend is. Een uitkering krijg ik niet omdat ze vinden dat ik gewoon kan werken. Mijn ziekte kosten zijn momenteel rond de 200,- per maand.. Ik betaal in termijnen af, omdat ik geen cent missen kan. Behandelingen bij mijn therapeut kan ik niet krijgen omdat het ik elke keer forse rekeningen ervan krijg. Ik moet nu gaan lenen bij mijn ouders omdat ik het niet betalen kan.
En als ik dan hoor dat vluchtelingen en asielzoekers hierheen komen, en vooral de mannen, hun vrouw en kind daar achterlaten?!!! Dat vind ik echt heel heftig.
Vervolgens krijgen ze alle zorg die ze nodig hebben, en hoeven geen zorgkosten te betalen. Krijgen eten, hebben een onderkomen. En ze zijn zo vrij als ik weet niet wat. Dat doet me onwijs veel pijn en verdriet! Waarom het eigen volk niet, en vluchtelingen wel?? Echt als ik iets voor mijn geld doen kon, was ik allang weer aan het werken! En hun hoeven niks te doen!!
Misschien zijn mensen het hier niet mee eens, en vinden het ''zwart-wit'' bekeken. Maar dit is hoe ik het zie en beleef
Zo beleef ik als chronisch zieke het ook.
Net als jij ook geen uitkering. Werken valt me zwaar. Ook veel kosten aan peuten en medicijnen.
Nee daar kan de gelukszoeker niets aan doen maar ben daarom wel tegen.
En de echte vluchteling mag van mij hier blijven op mijn kosten. Maar geen verblijfs vergunning. Terug als het weer veilig is.
Nederland mag van mij net zulke strenge eisen aan stelling aan mensen die hier permanent willen komen wonen als Australië.
Hierje eigen bedruipen. Prima. Anders geen plek.
Judass schreef:Dus als hier oorlog gevoerd wordt en je vreest voor je leven mag je niet vluchten want je hebt geld en net geknipt haar?
maava schreef:Judass schreef:Dus als hier oorlog gevoerd wordt en je vreest voor je leven mag je niet vluchten want je hebt geld en net geknipt haar?
Dit. Veel mensen die zeggen van "ooh vluchtelingen willen we niet opvangen, ze hebben genoeg geld, ze klagen te veel." Dit soort mensen willen wanneer er hier oorlog is wel opgevangen worden in een ander land en zullen ook zeker gaan klagen in dat land.
xkimmieejj schreef:maava schreef:
Dit. Veel mensen die zeggen van "ooh vluchtelingen willen we niet opvangen, ze hebben genoeg geld, ze klagen te veel." Dit soort mensen willen wanneer er hier oorlog is wel opgevangen worden in een ander land en zullen ook zeker gaan klagen in dat land.
Maar als er dan oorlog is en het is zo slecht daar waar hun zitten. Waarom laten de mannen in hemelsnaam dan hun vrouw, en al helemaal hun kind achter?! En dat die dan het risico nog lopen op vermoord te worden.. Je zorgt dan toch voor je hele gezin? Of zie ik het totaal verkeerd?