Theeglas schreef:Oke, ik ben het er niet mee-eens. Maar dat je niet kunt werken omdat je savonds naar school moet, vind ik dan ook weer een beetje onzin. Je kunt ook overdag werken.
Sterker nog; voor de studenten die al aan de slag zijn (ik) is het juist fijn dat je jouw studie makkelijker naast je baan(tje) kunt volgen.
Hoe dan? Ik heb doorgaans college/ kliniek van half 8 tot 5, en dan ook altijd een dag in het weekend. Dus ik zou niet zo goed weten hoe ik overdag dan genoeg moet verdienen om mijn huur te betalen. Het is nu al lastig, en dan werk ik minimaal twee avonden in de week, als ik minder onderwijs heb werk ik full time.
Dit is mogelijk omdat ik al 9 jaar voor dit bedrijf werk, en mijn baas de roosters aanpast op mijn studierooster. Hoeveel werkgevers doen dat nou? Zonder de ontzettend soepele en meewerkende instelling van het bedrijf waar ik werk, had ik allang niet meer kunnen studeren op deze manier.
Indien het onderwijs tot 19.00 uur duurt, kom ik dus elke dag 1,5 uur te laat op het werk... Dan gaat het wel een keer ophouden voor het bedrijf vrees ik. Bovendien is het dan de moeite niet meer. 4 uur reizen om 1,5 uur te werken...
En werk zoeken in mijn studiestad? Alsof iemand me aanneemt als ik dus elke week een ander rooster/programma heb en dus heel onregelmatig kan werken, maar wel minimaal 2 dagen in de week wil. Voor mij 100 anderen....