Trein ontspoord nabij Dalfsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:14

Gadsiedarrie, wat naar. -O-

Die hoogwerker is ook flink meegenomen, wat een klap moet dat zijn geweest zeg.

Maar wat ik apart vind, die hoogwerker moet dus zo langzaam gereden hebben dat ondertussen de slagbomen naar beneden zijn gegaan, of er moet iets mis zijn gegaan met het sein dat de trein niet opgemerkt werd door de oversteek maar die kans lijkt mij nihil. Maar er moet toch wel bekend zijn dat zo'n hoogwerker gewoon echt heel erg langzaam rijd, moet er dan niet iets geregeld worden waarop je kan zien wanneer er treinen langs een oversteek komen ongeveer, zodat van die grote bouwvoertuigen gewoon over kunnen steken. Je kan wel links en rechts kijken, maar als je zo langzaam gaat kan dat toch nooit op tegen de snelheid van een trein. :\

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:16

Ik snap het ook echt niet, het is echt een overzichtelijk stuk. Deze trein voelde altijd een beetje als thuiskomen omdat ik er zoveel uurtjes in heb doorgebracht. Ik vind het heel onwerkelijk.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:17

Heftig nieuws zeg. Onvoorstelbaar hoe zoiets kan gebeuren.. Dat stuk wat je in het weiland ziet liggen, hoort dat ook bij de trein? Het moet behoorlijk hard gegaan zijn zoals hij zo dwars op z'n kant ligt. Erg heftig.

Edit: oh lees dat er een hoogwerker omgereden is. Dat maakt een beste klap inderdaad, wat moet dat schrikken geweest zijn. Ik hoop dan eigenlijk voor de machinist dat het snel gegaan is en dat hij/zij niet geleden heeft.

Suliko

Re: Trein ontspoord nabij Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:20

@friendly, volgens mij zijn die stukken die voor de trein liggen, delen van de hoogwerker die niet meer echt heel te noemen zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:22

Wat een drama voor alle betrokkenen.

Ik vraag me ook af hoe het kon gebeuren en ben 'benieuwd' naar de uitkomst van de Onderzoeksraad. Dat zal ook nog wel even duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:25

In de spits gaan de treinen elke 15 minuten van Emmen naar Zwolle toe. Na 9 uur gaan ze elk half uur... Was hij een uurtje later geweest dan was het allemaal anders verlopen.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:26

Volgens een live blog zeggen ze nu dat er 1 is overleden ( wie nog niet bevestigd ) en maar één zwaar gewond is.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:27

:oo Jeetje, wat een ongeluk! Die foto's zien er zo onwerkelijk uit!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 11:31

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de bestuurder van die wagen gaat :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:31

Er was op radio10 net een extra uitzending i.v.m. de ontspoorde trein. Daar spraken ze over 'ongeveer 5 inzittenden'. En inderdaad, de machinist overleden.
Verschrikkelijk nieuws, ik zat ook regelmatig in die trein..
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 23-02-16 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:32

friendly schreef:
Heftig nieuws zeg. Onvoorstelbaar hoe zoiets kan gebeuren.. Dat stuk wat je in het weiland ziet liggen, hoort dat ook bij de trein? Het moet behoorlijk hard gegaan zijn zoals hij zo dwars op z'n kant ligt. Erg heftig.

Edit: oh lees dat er een hoogwerker omgereden is. Dat maakt een beste klap inderdaad, wat moet dat schrikken geweest zijn. Ik hoop dan eigenlijk voor de machinist dat het snel gegaan is en dat hij/zij niet geleden heeft.

Als een trein ontspoord hoeft het helemaal niet hard te gaan om een ravage aan te richten, als de voorkant al uit de rails is gaat de achterkant nog door. Het gewicht van de trein duwt hem steeds verder uit de rails.

sterkte voor de betrokkenen en de collega's

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:33

alex66 schreef:
friendly schreef:

Als een trein ontspoord hoeft het helemaal niet hard te gaan om een ravage aan te richten, als de voorkant al uit de rails is gaat de achterkant nog door. Het gewicht van de trein duwt hem steeds verder uit de rails.

sterkte voor de betrokkenen en de collega's

De kop ligt 100 meter verderop... dat moet hard zijn gegaan.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:34

Er is sprake van 1 dode en 10 gewonden bij dit ongeval, zegt burgemeester Han Noten op NPO Radio1. Om 12 uur geeft hij een persconferentie. In een gesprek later met de Stentor zei Noten dat hij zich versproken had. Het zou om 1 dode en 1 gewonde gaan.

Vind het een vrij grote verspreking

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:36

Ik hoor zonet op de radio dat de dode de machinist van de trein zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:45

Wat een naar nieuws!

Heftig voor de inzittenden. Zoiets vergeet je nooit meer :(
Ook ik hoorde dat de machinist is overleden, erg veel sterkte voor familie en vrienden..

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:48

Ik lees zo veel onzin... De hoogwerker zou hebben staan wachten tot 1 trein langs was, om vervolgdens over te steken en geraakt te worden door een tfein van de andere kant. Volgens een omwonende kan dat niet omdat het een enkel spoor is. Diezelfde omwonende beweerd dat de hoogwerker bezig was met snoeien van bomen toen hij geraakt werd. Een andere omwonende zegt 5 pasagiers uit de trein te hebben gehaald en zegt dat er zo'n 14 mensen in de trein zaten. Nu ineens maar 5???

Oftewel eerst de persconferentie maar afwachten...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:04

Maar wat ik niet snap, zo'n hoogwerker zal vast niet heel hard gaan maar zo langzaam toch ook weer niet. Ik hoorde net een mw. Op tv zeggen dat hij 10 minuten over de oversteek van het spoor zou doen. Dat is toch niet gewoon, dan kun je ook niet op de openbare weg rijden met zo'n ding.

Ik zie ook mensen zeggen dat de rupsbanden hem langzaam maken maar dat valt toch ook best mee...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:18

Ik heb in de liveblog van het ad gelezen dat de hoogwerker vast kwam te zitten bij de oversteek. (volgens een ooggetuige)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:30

En ik ben totaal niet verbaast.
Zolang er geen noodknoppen zijn bij een overgang of een systeem die eerst kijk of overgang echt vrij is zullen dit soort ongelukken blijven gebeuren.

Is net zelfde als je bij een groen stoplicht volgas een krusining oversteekt met je ogen dicht.

Het gebeurd zo vaak dat lange vrachtwagen of wat anders vast komt te zitten op een overgang en vervolgens kun je niks gezien er geen systeem er voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:36

Bizar dat moet hard gegaan zijn , erg triest maar als je de trein zo ziet dan begrijp ik dat je het als machinist niet overleefd. Niks over van de voorkant

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:46

Op nos werd net gezegd dat de machinist inderdaad dood is, daarbij zijn er nog 2 zwaar gewonden en 5 licht gewonden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:53

Maureen95 schreef:
Je kan momenteel via periscope meekijken. Omstander is het aan het filmen
https://www.periscope.tv/w/1lDGLbXgwjkxm

Dit snap ik dus écht niet! Deze vorm van sensatiezucht ontgaat mij totaal.

Het is wel een vreselijk ongeval geweest, het is wonderlijk dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen. Wat een zwarte dag voor de nabestaanden van de machinist. ;(

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:04

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:16

Hij reed met zijn kraan op de rails??? >;) |o