TUI ziet populariteit Turkije sterk dalen na aanslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:37

Ik zou ook naar een andere bestemming uitkijken. Macedonië moet ook erg mooi en goedkoop zijn.
Het is natuurlijk niet voor niks dat Turkije zo goedkoop is..
Mijn vriend en ik zouden vorig jaar naar Egypte gaan maar hebben een paar weken van tevoren toch omgeboekt naar Griekenland. Leuk zo'n goedkope vakantie maar als je uiteindelijk met je leven betaalt..

c_esther

Re: TUI ziet populariteit Turkije sterk dalen na aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:54

Ik kom nu al een aantal jaren in Egypte, en er worden wel degelijk dingen verdraaid/erger gemaakt door de media.
Ik was daar aan het werk, met dansende mensen op straat, omdat de president weg was, en wat zend de media uit; dezelfde beelden met dat er ruzie's ontevredenheid is..

Ik denk dat tegenwoordig overal terreurdreiging is. In het Midden-Oosten, maar ook in Frankrijk, België, Nederland, Amerika, noem maar op..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:01

Er worden altijd wel beelden verdraaid of anders geïnterpreteerd, maar niet zodanig dat Egypte net zo veilig is als pakweg 10 jaar terug (en toen was het al niet superduperveilig). En die terreurdreiging daar is van een iets ander niveau dan in België of Nederland of Amerika.. ;) Als je naar Philae eiland wil moet je door een haag aan politie/leger met een doorgeladen geweer, als je bij het Anne Frank-huis voor de deur sta sta je met dik 20 anderen gezellig te kletsen. Erg sneu voor de Egyptenaren, maar laten we de situatie ook weer niet af doen als 'allemaal overdreven en onzin'.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:08

Ik ben dit jaar naar tenerife geweest,maar dat is meer omdat ik Turkije niet echt een leuk vakantie land vond, althans het deel waar wij zaten in marmaris. Maar ook met de jeep en boot vond ik het tegenvallen. We willen wel nog graag ooit piramides zien,maar het schijnt dat dat ver van het toeristische gebied zit?

In tenerife zeiden ze ook wel dat er echt veel meer boekingen waren voor de zomer dan in voorgaande jaren.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:14

Ik en mijn moeder hebben wel gekeken naar de aanslagen. Turkije leek ons niet zo verstandig (ook ivm bootvluchtelingen). Daarom hebben we nu een vakantie geboekt naar Zakynthos, Griekenland. Hier komen de vluchtelingen als het goed is niet.

Verder ga ik wel gewoon een dagje naar Brussel en een weekend naar Disneyland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:17

Dat ligt er aan welke piramides en wat je bedoelt met het toeristische gebied :D Het is nl. goed mogelijk om vanuit de McDonalds (of die andere fastfoodtent) een patatje te eten met uitzicht op de piramides en de Sfinx. Dat is cheops (grote piramide), Chefren en de kleinere Mycerinus. Die liggen op pakweg 500 meter ofzo aan de rand van de stad. Je kunt daar dus ook gewoon hotelskamers boeken met uitzicht op.. Wil je naar de trappiramide die zijn inderdaad verder weg in de woestijn en aan de andere kant van de stad. Het is een stad van dik 15 miljoen inwoners dus dat kan een rit zijn :D Het is overigens nog wel gewoon mogelijk om dergelijke 1 op 1 reizen te boeken, maar dan zul je zelf goed moeten zoeken. Ik weet evt. nog wel een klein bedrijfje. Zij is van oorsprong een Nederlandse getrouwd met een Egyptenaar. Ze woont er al bijna 15 jaar en heeft ook te kampen met de reisbureau's die dergelijke familie/groeps/persoonlijke reizen via hen niet meer aanbieden.

Maar ik snap heel goed dat er mensen niet meer naar toe durven. hoor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:23

Spanje is toch ook leuk of Portugal, Canarische eilanden....
hoeft ook niet perse veel te kosten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:33

de avond voor dat ik van de zomer naar Thailand zou vliegen, was daar een heftige bomaanslag, de volgende ochtend waren er nog 2 bomaanslagen. ik en mijn vriend hebben er voor gekozen om toen niet te gaan, aangezien de thai zelf niet wisten waar ze het zoeken moesten, en dat de bomaanslagen ( zo kwam het in het nieuws) direct gericht is naar westerlingen en dat ze ook meer aanslagen konden verwachten.

eeuwig spijt gehad, en ik ga ook nooit meer ergens NIET heen door angst. tuurlijk, ikzal niet snel naar jordanie gaan oid, maar ik laat me niet meer bang maken. wij hebben de reis van ons leven gemist, en 1500 euro aan vliegtickets..

:(

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 15:19

rapido schreef:

Zijn ook hele mooie landen. Maar voor dezelfde luxe is het toch altijd duurder. Na jaren kamperen wil ik wel de luxe *\o/*

@Femo. zonde dat je de reis hebt moeten laten gaan. Al moet ik bekennen dat ik in dat geval ook echt niet was gegaan.

@Joy-Mennings, Zakynthos schijnt in ieder geval heel mooi te zijn!

@moonsparkle, hoe ging de boot/ jeep dan? was er niets te zien? of? Hier hadden wij wel interesse in namelijk.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:34

waah! weet je wat echt heel erg leuk is?

Kroatie! daar heb ik zo verschrikkelijk genoten! griekenland is ook fantastisch maar ik ben heel panisch dat ik tegen een lichaam aanzwem.. met die arme vluchtelingen die misschien zijn verdronken... :( :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:43

_Yasmine_ schreef:
rapido schreef:

Zijn ook hele mooie landen. Maar voor dezelfde luxe is het toch altijd duurder. Na jaren kamperen wil ik wel de luxe *\o/*

@Femo. zonde dat je de reis hebt moeten laten gaan. Al moet ik bekennen dat ik in dat geval ook echt niet was gegaan.

@Joy-Mennings, Zakynthos schijnt in ieder geval heel mooi te zijn!

@moonsparkle, hoe ging de boot/ jeep dan? was er niets te zien? of? Hier hadden wij wel interesse in namelijk.

Ik vond het niet zo bijzonder, geen mooie bloemen, weinig groen, op een paar rotsige eilandjes met geiten en een paar vissen na met de boot ook weinig bijzonder gezien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:36

femo schreef:

Kroatie! daar heb ik zo verschrikkelijk genoten! griekenland is ook fantastisch maar ik ben heel panisch dat ik tegen een lichaam aanzwem.. met die arme vluchtelingen die misschien zijn verdronken... :( :(

Nu doe je net of die met bosjes daar in het water ronddrijven :=

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:42

Sammie schreef:
femo schreef:

Nu doe je net of die met bosjes daar in het water ronddrijven :=

Ja, ik weet gewoon niet wat ik me erbij voor moet stellen. -O- :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:51

Kijk even hoe en wat met je reisverzekering als je naar gebieden met een verhoogd risico wilt reizen. Soms dekt die niet ok.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:58

femo schreef:

:)) Niet zo erg als wat jij omschrijft. Afhankelijk van welk eiland je bezoekt kom je wrs niet eens in aanraking met vluchtelingen. Die worden vanaf het strand direct weggenomen richting een opvangplek. Mocht er een situatie zijn waarbij een boot kapseist dan weten ze dat meestal diezelfde dag. Ik wil het ook weer niet te mooi maken, maar de kans dat je een lichaam gaat zien drijven is wel erg klein. Ze verdrinken er - gelukkig- niet elke dag of bij elke boottocht! Ik denk dat die kans even zo groot is als dat je een duik in Nederland neemt en er drijft iemand voorbij. :) Nihil dus.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:08

Sammie schreef:
femo schreef:

:)) Niet zo erg als wat jij omschrijft. Afhankelijk van welk eiland je bezoekt kom je wrs niet eens in aanraking met vluchtelingen. Die worden vanaf het strand direct weggenomen richting een opvangplek. Mocht er een situatie zijn waarbij een boot kapseist dan weten ze dat meestal diezelfde dag. Ik wil het ook weer niet te mooi maken, maar de kans dat je een lichaam gaat zien drijven is wel erg klein. Ze verdrinken er - gelukkig- niet elke dag of bij elke boottocht! Ik denk dat die kans even zo groot is als dat je een duik in Nederland neemt en er drijft iemand voorbij. :) Nihil dus.

Bwaaaah, Mijn kinderangst is weer toegenomen!

thnks voor de opheldering! :) :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:53

Kennis van mij was afgelopen voorjaar op een Grieks eiland waar ze al jaren kwamen. Zij zagen daar wel dagelijks vluchtelingen aan komen op het strand. Ze hebben toen steeds flesjes water uit gedeeld. Ze was blij dat ze thuis was en wilde er voorlopig niet meer naar toe.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:56

Welk eiland was dat dan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:06

Lesbos. Net voor het in Europa zo een groot probleem ging worden.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:09

Kefalonia en Zakynthos komen ze inderdaad niet. Ligt totaal aan de andere kant van Griekenland, naast Italië zeg maar. En voor Joy_Mennings, Zakynthos is gaaf <3

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:16

xAntoinettex schreef:
Kefalonia en Zakynthos komen ze inderdaad niet. Ligt totaal aan de andere kant van Griekenland, naast Italië zeg maar. En voor Joy_Mennings, Zakynthos is gaaf <3

Okee fijn om te horen :) Ben erg benieuwd naar het eiland. Ik hoop nog een paar mooie foto's te kunnen maken daar.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:26

Echt onzin dat mensen Turkije ontwijken.. Er worden niet eens aanslagen gepleegd op toeristen maar vooral op het leger etc.

Mijn vriend woont in Turkije, ik ben nu ook weer in Istanbul. Van de zomer ga ik zelfs naar het oosten.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:02

Booo, waarom ontwijken mensen Egypte dan, werden ook geen aanslagen gepleegd op touristen (voor het vliegtuig), en toch bleef iedereen weg.

Ik zou deze zomer in turkije gaan werken, maar twijfel nu wel hoor.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:15

Omdat Turkije wat meer Europees is dan Egypte denk ik?
Ben er zelf vrij nuchter onder.. Wat gebeurt, gebeurt.. Mensen ontwijken Turkije, en boeken inplaats daarvan zuid Frankrijk? Parijs vergeten?.. Wat ik wil zeggen is dat het overal kan gebeuren.

Als ik jou was zou ik heerlijk gaan werken hoor! :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:34

Booooo schreef:
Echt onzin dat mensen Turkije ontwijken.. Er worden niet eens aanslagen gepleegd op toeristen

Vorige maand zijn er anders helaas 9 Duitse toeristen omgekomen door een zelfmoordterrorist in Istanbul.

Turkije kent natuurlijk een nogal verhoogde dreiging. Naast de dreiging die er standaard is.
Vorige maand, eergisteren en gister een aanslag. Niemand weet op voorhand waar men toeslaat. Of wanneer.
Turkije heeft serieuze vijanden in de PKK en İS. En Turkije is zelf ook niet vies van geweld. Dat roept weer geweld op. Vaak in de vorm aan aanslagen. Dan slaat turkije weer terug enz. Vandaar een grotere dreiging in toeristisch turkije dan in Zuid Frankrijk.

Mijn man is van geboorte Turk.
We volgen het turkse nieuws.

Turken groeien op met terrorisme en geweld op het nieuws op tv. Zij zijn daarom vaak veel nuchterder onder mogelijk gevaar dan Europeanen. Ze zien toeristen graag komen, zeker nu de Russische toeristen wegblijven. Dus natuurlijk valt het allemaal best mee.

Ieder moet gewoon voor zichzelf de afweging maken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 19-02-16 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt