Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:08

xyzutu2 schreef:
Citaat:
Een vader is bestempeld als ‘schandalig en dom’ nadat een lachend paard een selfie met hem en zijn zoontje besloot te fotobommen en hij de foto instuurde voor een wedstrijd.

Op zich vind ik dit nog knapper van dat paard dan het tong uitsteken op de foto. :')

Als je het zo leest wel, ja! _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:14

Ayasha schreef:
Voorop gesteld dat ik het zo ver nooit zou gedreven hebben als deze mevrouw doet máár ik begrijp wel haar frustratie. Ik heb ze aan mijn weide ook wel eens gevraagd om geen foto's van de paarden te maken (hier kwam wel bij dat ze officieel niet eens tot die weide mogen komen.). en ze met rust te laten/niet te voeren voor leuke foto's te krijgen. Wellicht zit de frustratie van de vrouw eerder daar in.
Wil je foto's met dieren ga dan naar een dierentuin of een kinderboerderij.

gewoon even voor voor mijn 'vermeack'.

waarom vind je het zo vervelend als iemand een fotootje van je paard zou maken, even buiten beschouwing dat ze niet op die plek mogen komen of dat ze de foto trekken om m uit te buiten?

ik zit er totaal niet mee als iemand een fotootje van z'n gezin op het bospad maakt en mijn pony toevallig op de achtergrond staat.. Zelfs niet als hij uit eigen beweging in de buurt van de fotograaf zou scharrelen. ook niet als ze denken 'He wat een leuk paardje' en ze er een foto van maken.

ik moet alleen niet merken dat mijn foto op een site van een fotograaf staat in zijn porfolio zonder mijn toestemming want dan heeft hij wel wat uit te leggen.. het dier staat immers in een wei en is dus iemands eigendom, waarom zou je je willen verrijken door te flaneren met andermans eigendom.

Maar mocht iemand een selfie trekken waarop mijn pony, zijn hoofd in de lucht gooit, finaal over de mensen heen kijkt, alsof ze enorm stinken (daar is mijn pony een Meester in), en ze winnen een vakantie.. Och, stuur mij een ansicht? en verder een heerlijke vakantie toegewensd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:17

Shirley schreef:
Zoiets kan ik me ook voorstellen, maar dan moet je die mensen wegsturen of je paard verplaatsen ;)

Geen geld eisen, dat is gewoon flauw -O-

Paard verplaatsen? Omdat mensen zich niet aan regels kunnen houden? (in mij geval mogen ze daar niet eens komen.) Wat een kul. Ik zeg toch ook al dat ik het niet zo ver zou drijven als deze vrouw?
Maar ja, ik heb inderdaad al mensen gevraagd mijn erf te verlaten.

MarlindeRooz schreef:
Ik hoop dat het paard de eigenaresse in haar gezicht bijt. :')

Wauw, echt wauw, wat sneu deze reactie.

secricible schreef:
Heb je de foto überhaupt gezien? vader maakt een selfie met paard op de achtergrond en paard doet (per ongeluk) iets geks op de achtergrond. Gewoon toeval. Er is geen sprake van voeren of in de wei staan oid...
Echt heel overdreven van die eigenaresse.

Ja, ik heb de foto gezien, heb jij mijn reactie gezien? Ik zeg toch dat ik het niet zo ver zou drijven. Bij mij stonden ze ook niet ín mijn weide, echter wél op mijn grond en op een weg waar ze niet mogen komen (enkel mensen die grond bezitten waar je enkel kan komen via die weg mogen de weg gebruiken). Ik wil ook niet dat er foto's van mijn paarden gemaakt worden en verspreid worden zonder dat dat gevraagd wordt. Als ik zie hoe mensen reageren wanneer hun paarden gebruikt worden in paardenspellen dan heb ik het idé dat er zo nog veel meer mensen zijn.

elena: Omdat je nooit weet hoe die foto's gebruikt gaan worden. :) Simple as that.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:17

Shirley schreef:
Dat dat paard nog kan lachen met zo'n eigenaar...

Wat een zuurpruim, zeg :n
Hoop dat de vakantie toch doorgaat voor deze mensen!

:') :') :')

Ben het er wel mee eens, sneu van die mevrouw. Als die man niet mee had gedaan had ze het niet eens geweten.

Ik zou eens willen weten hoeveel mensen mijn paarden al op de foto hebben gezet, ze staan nou eenmaal op een toeristische plek, wel op eigen land, maar aan de openbare weg...

Ik kwam laatst mijn mini nog tegen in een blog, hoe leuk hij was. Gemaild dat ik de eigenaar was en of ik misschien de foto mocht hebben, want het was een hele leuke foto.

Zo kan 't toch ook dan?

MarlindeRooz

Re: Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:19

Ik word zovaak gefotografeerd terwijl ik aan het zwemmen ben met de shets, in mijn bikini. En ik huil toch ook niet? :')

En ja die mensen zetten er serieus de auto voor langs de weg om vanaf de brug foto's te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:19

Dat is fijn voor jou dat jij dat leuk vindt. Een ander vindt dat niet en dat is diens goed recht.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:21

Misschien moeten ze toch maar eens fototoestellen gaan verbieden. Als je al geen paard op een wei meer mag fotograferen. Of stel je voor dat je voor een simpele fotowedstrijd enkel je eigen bezit mag fotograferen. Dan maken alleen de rijksten nog een kans. Die vrouw zou zich moeten doodschamen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:22

Ayasha schreef:
Ja, ik heb de foto gezien, heb jij mijn reactie gezien? Ik zeg toch dat ik het niet zo ver zou drijven. Bij mij stonden ze ook niet ín mijn weide, echter wél op mijn grond en op een weg waar ze niet mogen komen (enkel mensen die grond bezitten waar je enkel kan komen via die weg mogen de weg gebruiken). Ik wil ook niet dat er foto's van mijn paarden gemaakt worden en verspreid worden zonder dat dat gevraagd wordt. Als ik zie hoe mensen reageren wanneer hun paarden gebruikt worden in paardenspellen dan heb ik het idé dat er zo nog veel meer mensen zijn.

In het verhaal in de OP zie ik nergens dat de mensen op het erf van de mevrouw liepen..

KimD

Ayasha schreef:
Dat is fijn voor jou dat jij dat leuk vindt. Een ander vindt dat niet en dat is diens goed recht.

Als ze mijn paarden gaan voeren om ze op de foto te krijgen word ik ook boos, of als mensen ongevraagd de wei in gaan. Dan ben ik opeens de dochter van Satan. Maar als mensen, zoals deze man, gewoon een foto maken? Kom op zeg! :+

Zet ze dan maar in de huiskamer achter geblindeerde ramen, stel je voor iemand ziet jou paard. Tut tut zeg. -O-

Anoniem

Omdat je dat dus uiteindelijk nooit weet van te voren ElenaMM77, wat ze met die foto's gaan doen, waar jij of de jouwen opstaan.
Ik houd er ook niet van en vind het zelfs zeer onbehoorlijk, als er zonder eerst te vragen, foto's van mij op paard, of idd paard met voer worden gelokt om maar foto's te kunnen maken van ze.
Ik hoef ook echt niet in een of ander blaadje te komen, laat mij maar lekker zo anoniem mogelijk blijven.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:23

Wat een triest wijf,
Iemand iets misgunnen anno 2016

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:23

KootMiraDrum schreef:
Paard op de Twitterfoto steekt haar tong niet eens uit...

Klopt, dat is de vertaling die verkeerd is gegaan. Engelse tekst meld dat hij OOK zijn tong uit kan steken op commando.

Ik vind het een vervelende jaloerse actie van de eigenaresse.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:24

KimD schreef:
Ayasha schreef:

Als ze mijn paarden gaan voeren om ze op de foto te krijgen word ik ook boos, of als mensen ongevraagd de wei in gaan. Dan ben ik opeens de dochter van Satan. Maar als mensen, zoals deze man, gewoon een foto maken? Kom op zeg! :+

Zet ze dan maar in de huiskamer achter geblindeerde ramen, stel je voor iemand ziet jou paard. Tut tut zeg. -O-

Want even vragen als ze me ZIEN lopen of ze een foto mogen maken is zo'n inmense ramp?
En zo staan ze basicly al gezien ze daar wettelijk niet mogen komen. (ja dat is een besluit dat in een rechtzaak uitgesproken is een aantal jaren voor dat ik de grond kocht.)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:28

Ik heb het niet over jou situatie, maar over de situatie zoals aangegeven in de OP. Ik ga er bij jou vanuit dat jou paarden achter twee meter hoge ondoorzichtige hekken staan met prikkeldraad erop, want stel je voor er wordt een foto gemaakt vanaf de openbare weg. En ja, ik heb gelezen dat ook mensen op je erg komen, en nee dat is niet netjes, en ja dan sta je in het volste recht ze weg te sturen. Maar het gaat hier over een openbare situatie.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:30

Wat een zeikwijf zeg. Wees eens blij voor een ander. Gatverdamme wat bestaan er een hoop egoïstische mensen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:30

Nee, zo staan ze niet want buiten ik zelf en drie anderen (die daar ook grond hebben liggen) mag daar niemand komen. :D Vanaf de openbare weg is het niet zichtbaar. Hoewel duidelijk aan gegeven staan er toch wel eens wandelaars aan de weide. :+ En nee, dat vind ik niet leuk.
Hoe dan ook, daar ging het allemaal niet over; het ging er omdat k me kan voorstellen dat deze vrouw het niet leuk vindt dat er ongevraagd een foto gemaakt én gebruikt wordt voor commerciële doeleinden van haar dieren zonder haar daar over in te lichten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:32

ayasha: als ze inderdaad op terrein zijn waar ze niet mogen komen, dan heb je groot gelijk en zou ik ze ookv ragen om toch even het terrein te verlaten.

deze foto is echter vanaf een openbaar pas dat aan de weide grenst gemaakt. de mensen mochten hier dus gewoon lopen. het zou me niet verbazen als het paard inderdaad al gekke bekken trok en ze er op die manier een selfie van hebben gemaakt. maar ze liepen niet op verboden terrein

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:32

Michellkuh schreef:
Ik had het ze juist gegund en trots zijn op mijn paard

:j +:)+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:50

Ik word altijd een beetje naar van dit soort berichten. -O-

Er is al zo veel ellende in de wereld en op veel daarvan hebben wij geen invloed. Maar als je dan dit leest denk ik: is het echt zo moeilijk iemand iets te gunnen zonder al dat: ik, ik, ik. Bah, nare mensen zijn helaas overal. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:32

Wat sneu: mensen die zelf de middelen niet hebben en in alle onschuld een foto hebben gemaakt vanaf openbare weg, hun vakantie niet gunnen.... Ja ik kan niet anders dan dit een heel nare houding vinden. Dit is iets totaal anders dan op iemands erf komen, dieren ongevraagd voeren en foto's maken.... Hoop dat de vakantie alsnog kan gaan plaatsvinden....

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:03

ah wat een misgunning weer zeg bekrompenheid van de bovenste plank.
Juist fijn dat de vakantie terecht komt bij een gezin die het normaal zich niet kan veroorloven. Snap de eigenaresse van het paard totaal niet.

Stel iemand zou een leuke foto van mijn hond met een kindje maken (nogal goed getrainde chihuahua) en die wint daarmee een prijs leuk toch. ..zie dan totaal niet in waarom ik dan ook recht op een prijs zou hebben.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:19

Achterbaks van de eigenaar zeg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:39

gekvanfleur schreef:
Ik word altijd een beetje naar van dit soort berichten. -O-

Er is al zo veel ellende in de wereld en op veel daarvan hebben wij geen invloed. Maar als je dan dit leest denk ik: is het echt zo moeilijk iemand iets te gunnen zonder al dat: ik, ik, ik. Bah, nare mensen zijn helaas overal. :(

Nou idd.
Hoe zwaar wil je het leven maken zeg..

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:46

Ik zou toch ook wel even schrikken als ik 1 van mijn paarden ineens ergens op foto tegen kom hoor. Er veel aan veranderen kun je niet denk ik.

Vind het wel overdreven van die vrouw hoor, als er geen vakantie gewonnen was had je ze misschien niet eens gehoord...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:48

en dan moet je als eigenaar ook maar een bordje plaatsen,
waarop vermeld staat waar je bereikbaar bent ...
dit is echt flauw !