waarom paarden vermoord worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:50

Tja, wie zegt dat het mannen zijn die de merries zo open snijden? Misschien is het wel een gefrustreerde vrouw

Voor zover ik me kan herinneren heb ik bij geen van de berichten gelezen dat de merries eerst verkracht zijn.
Ook bij het toetakelen met stokken en andere voorwerpen heb ik dit nergens gelezen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:51

Desiree schreef:
Jawel. Check de cijfers.

Natuurlijk bestaan er slechte moeders, evengoed als slechte vaders. Maar het komt minder vaak voor. Ook zullen moeders minder snel hun kinderen in de steek laten. Als een moeder dat dan ook doet, wordt ze er harder op afgerekend want je verwacht het minder van ze.

Geweld vanuit een vrouw gebeurt vaker dan je denkt. ;) Vrouwen komen er alleen vaker mee weg omdat het 'normaler' is dat dit soort geweld vanuit mannen komt. Als een vrouw een man verkracht, kan de vrouw het algauw draaien op een eigen slachtoffer rol, omdat het niet 'gewoon' is in de maatschappij dat een vrouw een man/jongen iets aan doet. En die komen er dan nog werkelijk mee weg ook.
Dat ze er mee weg komen komt ook omdat het verkrachten van een vrouw makkelijker is (je kan daar alles naar binnen stoppen) dan een man, die zal eerst stijf moeten worden. En ja, er zijn gewoon echt zaken waarbij de man geen wil heeft maar toch een stijve krijgt... Dan kan de vrouw het gemakkelijk gooien op "hij wou het zelf".
En daarbij komt ook nog dat een mannelijk slachtoffer veel minder snel aangifte doet, voornamelijk uit schaamte omdat ze overmeesterd zijn door een vrouw.

Ik las daar een keer een heel stuk over en wat dat betreft is het echt gruwelijk hoeveel vrouwen wegkomen met dit soort zaken. Puur omdat ze in de ogen van de maatschappij onschuldiger ogen dan mannen. Ja, het aantal van mannen is nog steeds groter dan vrouwen. Maar vergis je niet in de cijfers.

Qimm

Re: waarom paarden vermoord worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:56

En dan is er nog de enorme groep vrouwen die helemaal niet gek is op paarden. Wil je zo veel mogelijk vrouwen dwarszitten, kun je beter een aanslag plegen op Zalando of zo

Dit hele paarden mishandel verhaal zou ik eerder wegzetten onder macht. Een veel sterker dier domineren en verwonden... En er mee wegkomen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:57

Leeuwnie schreef:
Oeh, Desiree. Wat kom je gefrustreerd over!

'De mens is een kwaadaardig wezen, vooral de man'

Meid, als je zó in het leven staat, heb je t heel zwaar, lijkt me.

Nou dit dacht ik dus ook inderdaad... :x

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:03

Leeuwnie schreef:

Nee, ik kan er mee omgaan. Ik heb het niet zwaar. En ik weet dat er veel meer zo over denken hoor. Maar vinden jullie dit zo erg dat jullie me er op moeten veroordelen? Ik zou liever weer on topic gaan want dit wordt te persoonlijk.

Nogmaals de reden van dit topic is omdat ik meer wil weten over de achtergrond waarom mannen paarden vernielen en wat dit in het verband brengt met geweld naar vrouwen. Want dat staat in de petitie beschreven maar ik kan niet achterhalen waarom.

Qimm schreef:
En dan is er nog de enorme groep vrouwen die helemaal niet gek is op paarden. Wil je zo veel mogelijk vrouwen dwarszitten, kun je beter een aanslag plegen op Zalando of zo

:D Dat zou ik liever hebben dan op paarden. Maar ik ben dus nog steeds niet achter het waarom en achter het verband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:06

Simpel, mannen uiten problemen eerder naar buiten, vrouwen houden problemen vaak binnen. Mannen uiten het door agressie, vernieling, etc, vrouwen zijn piekeraars.
En dan gebeurt het nog dat mannen vaker ernstige persoonlijkheidsproblemen hebben dan vrouwen. Waarom dat is? Dat weten ze niet. Genetisch bepaald? Toeval?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:06

Wie neemt deze petitie nou serieus. Enig idee wat vogelvrij verklaren betekend?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:08

Joolien schreef:
Simpel, mannen uiten problemen eerder naar buiten, vrouwen houden problemen vaak binnen. Mannen uiten het door agressie, vernieling, etc, vrouwen zijn piekeraars.
En dan gebeurt het nog dat mannen vaker ernstige persoonlijkheidsproblemen hebben dan vrouwen. Waarom dat is? Dat weten ze niet. Genetisch bepaald? Toeval?

Er is wel een theorie over.
Het ontstaat in de baarmoeder. Elke vrucht is lichaamseigen aan de vrouw en is daarmee dus vrouwelijk, ook mannelijke vruchten.
Door het y chromosoom ontstaan er echter mannelijke hormonen waardoor een proces in werking wordt gezet om de vrouwelijke vrucht mannelijke kenmerken te geven.

In elk proces kan er iets mis gaan. Dit is een proces die een vrucht met xx chromosomen niet hoeft te ondergaan, dus zoveel risico te minder om te doorstaan.
Gillbo schreef:

Vogelvrij verklaren is feitelijk de jacht openen.
Vogelvrij is niet vrij namelijk. Vogelvrij verklaard worden is een van oorsprong middeleeuwse straf voor halsmisdrijven. Dit betekende dat iemand buiten de wet werd geplaatst.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:12

Maarre, volgens mij is het toch helemaal niet bewezen dat het mannen zijn?
Kunnen evengoed (gedeeltelijk) vrouwen zijn met een steekje los wat mij betreft.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:18

Desiree schreef:
Leeuwnie schreef:

Nee, ik kan er mee omgaan. Ik heb het niet zwaar. En ik weet dat er veel meer zo over denken hoor. Maar vinden jullie dit zo erg dat jullie me er op moeten veroordelen? Ik zou liever weer on topic gaan want dit wordt te persoonlijk.

Nou Desiree, waar zie jij dat ik je veroordeel? En ik zie ook geen persoonlijke aanval. ÍK ben niet degene die al die persoonlijke gedachten op een openbaar forum zet, hoor. Ik leg alleen bloot hoe jij, door je gedachten, (voor mij) vreemde conclusies en generalisaties op míj overkomt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:29

Desiree schreef:
Onderzoek en het verleden heeft uitgewezen dat paardenbeulen zich later gaan vergrijpen aan vrouwen.

.

Dat dit bij de petitie staat wil niet zeggen dat het de waarheid is. Heel typisch dat deze opmerking neergezet wordt zonder enige bron of wat dan ook. En nog erger dat mensen het dan ook meteen als waarheid aannemen.

Je zegt dat je het topic geopend hebt omdat quote 'ik meer wil weten over de achtergrond waarom mannen paarden vernielen en wat dit in het verband brengt met geweld naar vrouwen' Niks mis met zelf onderzoek doen maar alles wat hier gezegd wordt leg je meteen ook op die manier uit dat het volgens jou wel moet kloppen wat er staat. Omdat 'jouw gevoel' dat ook zegt.

Beetje koudegrond psychologie dit topic.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:31

Sleeper schreef:
Desiree schreef:
Onderzoek en het verleden heeft uitgewezen dat paardenbeulen zich later gaan vergrijpen aan vrouwen.

.

Dat dit bij de petitie staat wil niet zeggen dat het de waarheid is. Heel typisch dat deze opmerking neergezet wordt zonder enige bron of wat dan ook. En nog erger dat mensen het dan ook meteen als waarheid aannemen.

Je zegt dat je het topic geopend hebt omdat quote 'ik meer wil weten over de achtergrond waarom mannen paarden vernielen en wat dit in het verband brengt met geweld naar vrouwen' Niks mis met zelf onderzoek doen maar alles wat hier gezegd wordt leg je meteen ook op die manier uit dat het volgens jou wel moet kloppen wat er staat. Omdat 'jouw gevoel' dat ook zegt.

Beetje koudegrond psychologie dit topic.

Bullshit. Ik zet hier heel duidelijk neer dat ik meer achtergrond wil naar het hoe en waarom, hoewel het mijn gevoel bevestigd. Maar ik laat duidelijk merken dat ik meer wil weten dan op basis van gevoel. En gevoel heeft met psychologie volgens mij niet zoveel te maken. Want dan zou ik een wetenschappelijke verklaring erbij moeten kunnen geven.

En omdat het bij de petitie staat, zég ik nog niet dat ik dit voor waarheid aanneem. Vandaar dat ik de bron wel eens zou willen weten.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:34

Altijd prettig om met iemand een discussie te gaan voeren als die persoon meteen Bullshit gaat lopen roepen. :wave:

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:54

Sleeper schreef:
Altijd prettig om met iemand een discussie te gaan voeren als die persoon meteen Bullshit gaat lopen roepen. :wave:

Op de opmerking dat het net zo goed vrouwen kunnen zijn heeft ze niets te zeggen blijkbaar, dat zegt toch genoeg ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 14:33

Sleeper schreef:

Dan moet je niet met valse aannames komen om mijn beweegredenen.

palousa_boy schreef:
Sleeper schreef:

Op de opmerking dat het net zo goed vrouwen kunnen zijn heeft ze niets te zeggen blijkbaar, dat zegt toch genoeg ;)

Vind ik ook de moeite niet om op in te gaan. Aangezien dat toch niemand gelooft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:37

wat een maf topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:39

En het 19 jarige meisje uit Duitsland dan? Die bij een shetlander alle 4 de benen eraf zaagde, letterlijk?

Dus ga er niet zomaar vanuit dat het 1 persoon is, of alleen maar mannen kunnen zijn...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:41

Amaris schreef:
wat een maf topic

Ik had al eens getypt: wat een raar topic is dit :=
Maar toch weer weg gehaald omdat het wellicht aan mij zou liggen. Gelukkig niet dus :+

Ik snap er de ballen van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:48

Ik snap de redenatie in de OP wel. De geschiedenis leert ook dat de meeste verkrachters, anti-sociale plegers en moordenaars mannen zijn.

Let op het woord meeste. Bij vrouwen komt het uiteraard ook voor. Maar die verdeling is niet 50/50, om het zo maar te zeggen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:52

Ik snap de redenatie ook. Maar alles wat daarna volgt in het topic niet meer. :+
Kan ook aan mij liggen natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:53

Sokje_6 schreef:
Ik snap de redenatie ook. Maar alles wat daarna volgt in het topic niet meer. :+
Kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Nee, dat ligt niet aan jou :)).

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:59

Desiree schreef:
Gillbo schreef:

Vogelvrij verklaren is feitelijk de jacht openen.
Vogelvrij is niet vrij namelijk. Vogelvrij verklaard worden is een van oorsprong middeleeuwse straf voor halsmisdrijven. Dit betekende dat iemand buiten de wet werd geplaatst.

In de petitie staat (oa) het volgende:
"Paardenbeulen zijn dus vogelvrij verklaart, en kunnen doen wat ze willen. Hier moet een einde aan komen."

Volgens de wiki betekent vogelvrij het volgende:
"Vogelvrij verklaard worden is een van oorsprong middeleeuwse straf voor halsmisdrijven. Dit betekende dat iemand buiten de wet werd geplaatst. Het ging hierbij om veroordelingen bij verstek, omdat de aangeklaagde niet voor het gerecht was verschenen en er dus niet direct een straf kon worden opgelegd.[1]
Alle burgerlijke en publieke rechten werden de vogelvrije ontnomen. Het betekende dat hij geen nationaliteit of bezit meer kon hebben en geen aanspraak meer kon maken op bescherming van zijn mensenrechten door de overheid want die waren vervallen. Hij kon dus worden gedood zonder dat de dader daardoor strafrechtelijk zou worden vervolgd. Eventueel werd daarvoor zelfs een beloning uitgeloofd."

De paardenbeulen mogen dus -volgens de petitie- door iedereen aangepakt worden, want ze zijn niet meer beschermd door de wet. Degenen die de paardenbeulen aanpakt/mishandelt/dood worden vervolgens ook niet strafrechtelijk vervolgd. Sterker nog ... die krijgen mogelijk zelfs een beloning.
Klinkt goed, toch? :D

Klopt dus niet zo heel veel van, want ik ben er vrij zeker van dat dit niet meer toegestaan is in NL. :+

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:00

Wie zegt dat het een man is of een vrouw? Misschien wel een groep.

Kijkende naar alle mishandelingen in Nederland, Duitsland, Belgie en zelfs noord Frankrijk.

Het varieert van benen, kop inslaan, keel afsnijden tot gevallen van snijden.

Misschien een groep die bepaalde fantasieen laten uitkomen en daarna tekenen. Ik zie veel overeenkomsten met de zogenaamde " Horse Guro" die bijna identieke tekeningen maken.

Heb er een aantal gezien en de overeenkomsten zijn heel duidelijk. Heb de politie aangegeven ook eens in die hoek te kijken en niet alleen in Nederland. Echter doen zij er niets mee helaas.

TS het is veel te kort door de bocht omn aan te nemen dat dit een man is. Ook vrouwen zijn tot zulke dingen in staat. Ik heb de petitie getekend en hoop dat het helpt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:10

Dat jij het niet gelooft desire, zegt niet dat niemand het gelooft dat het ook een of meerdere vrouwen zouden kunnen zijn.

Dat is alweer een mooi voorbeeld van de eerdere "onschuld" van vrouwen, want "die doen dat niet".

Vrouwen kunnen net zo verknipt zijn als mannen wat dat betreft.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:25

Ja want alles wat er in een petitie staat is waarheid. Koekoek...ik mis een hoop wetenschappelijk onderzoek en een lijst met bronnen.

Een feit is dat dit soort personen beginnen met kleinere dieren..en uiteindelijk de kans bestaat dat ze over gaan op mensen. Er moet dus in het leven van deze persoon / personen al meer incidenten voor gedaan hebben. Het is erg onwaarschijnlijk dat ze zomaar aan een paard beginnen.

Verder wat betreft die mannen haat hier...alsof vrouwen schatjes zijn. Ik denk dat vrouwen geraffineerder zijn en er inderdaad vaker mee wegkomen.