Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:34

Wie zegt dat het een nepgeloof is? Niet nepper als geloven in god of allah.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:35

Of als in jouw inlevingsvermogen blijkbaar :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:35

Martine_R schreef:
Een nepgeloof oprichten omdat je geloven zo stom vindt.
Ongeveer net zo stom als die Facebook pagina met ''ik haat paarden''.

Laat elkaar lekker in hun waarde..

Ik geloof dat je het idee achter dit geloof niet helemaal snapt :D.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:38

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:39

lisa_xxx schreef:
Een vriendin en ik "geloven" in het vliegend spaghetti monster.
Wij zijn dus pastafari :+ en staan ook zo op fb

Hahaha Lisa, heb je wel eens naar mijn FB coverfoto gekeken? :+

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:42

Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:44

Lanolynn schreef:
Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin
Jij hebt zeker nooit in mijn container gekeken na het vorige maand weggooien van de overgebleven spaghetti.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:44

Martine_R schreef:

Relativeren van religie is eerder de boodschap als je je geloof te serieus neemt stijgt het dodental exponentieel mee. Om jezelf en wat je gelooft kunnen lachen is een goede maatstaf voor hoe serieus je je religieuze overtuigingen neemt.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:47

Vliegend spaghetti monster bestaat wel. En al wie een peuter in huis heeft kan er vast van meespreken.... :D Spaghetti rond de oren, over de schouders... de spaghetti vliegt zo in het rond :') Kinderen zijn zoo leuk _O-

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:49

_San87_ schreef:
Martine_R schreef:

Geloof het wel hoor (pun intended :D )
Uiteindelijk gaat dit om het bekritiseren van religie in het algemeen.
Religie, waar 100 jaar geleden 99% van de wereldbevolking zich mee bezig hield.
En tegenwoordig ook nog meer mensen wèl dan niet (over de hele wereld bekeken).

Maar tegenwoordig zijn mensen die zich bezighouden met religie maar domme mensen die in sprookjes geloven.
Dat vervolgens wèl algemeen geaccepteerd wordt dat je met droge ogen zegt dat je gelooft in geesten, Derek Ogilvie en de kracht van natuurstenen is helemaal zo heerlijk hypocriet _O-

Overigens ben ik zelf niet gelovig.
Maar ik zie ook geen reden om er onintelligente grapjes over te gaan maken.
Kan hier dus ook de humor niet van inzien.

edit:
tamary schreef:
Relativeren van religie is eerder de boodschap als je je geloof te serieus neemt stijgt het dodental exponentieel mee. Om jezelf en wat je gelooft kunnen lachen is een goede maatstaf voor hoe serieus je je religieuze overtuigingen neemt.

Ik denk inderdaad dat mijn ouders met een machinegeweer de straat op gaan als ik ze dit laat lezen :D

Om jezelf kunnen lachen is 1. Om je geloof lachen? Nee. Daarvoor is het tè persoonlijk.
Dat is hetzelfde als meelachen met mensen die grapjes over je moeder zitten te maken.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 28-01-16 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:51

Ik geloof uit principe niet, ik ben ook van mening dat als het geloof nooit was uitgevonden, dat er dan een stuk minder problemen waren geweest in de wereld.

Ik vind het een humoristisch iets om je mening in beeld te brengen en op deze manier komen er meer mensen er mee in aanraking :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:53

Lanolynn schreef:

Ohja? Waar is dat dan want dat heb ik gemist geloof ik...

En al die jaren dat er geen bewijs was van "God" mocht toch ook niemand zeggen dat ie niet bestond want er was geen bewijs dat ie niet bestond. Nou er is ook geen bewijs dat deze niet bestaat.
Dit is nou een kerk waar ik best lid van wil worden. Ik kan het wel eens zijn met hun lievernietjes. :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-01-16 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:53

Martine_R schreef:
_San87_ schreef:

Geloof het wel hoor (pun intended :D )
Uiteindelijk gaat dit om het bekritiseren van religie in het algemeen.
Religie, waar 100 jaar geleden 99% van de wereldbevolking zich mee bezig hield.
En tegenwoordig ook nog meer mensen wèl dan niet (over de hele wereld bekeken).

Maar tegenwoordig zijn mensen die zich bezighouden met religie maar domme mensen die in sprookjes geloven.
Dat vervolgens wèl algemeen geaccepteerd wordt dat je met droge ogen zegt dat je gelooft in geesten, Derek Ogilvie en de kracht van natuurstenen is helemaal zo heerlijk hypocriet _O-

Overigens ben ik zelf niet gelovig.
Maar ik zie ook geen reden om er onintelligente grapjes over te gaan maken.
Kan hier dus ook de humor niet van inzien.

Heb bekritiseren van extremistische gedachtengangen :j. Op een zeer humoristische wijze.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:57

Lanolynn schreef:

Uhm, waar is het bewijs dan dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat? En jij beledigt nu wel de pastafari gemeenschap, maar daar sta je niet bij stil? Maar jouw geloof mag niemand iets van zeggen zeker?

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:59

Ayasha schreef:
Lanolynn schreef:

En al die jaren dat er geen bewijs was van "God" mocht toch ook niemand zeggen dat ie niet bestond want er was geen bewijs dat ie niet bestond. Nou er is ook geen bewijs dat deze niet bestaat.

Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:59

Seriously? De bijbel is bewijs dat god bestaat?
Nou, de pastafari hebben een site. Bewijs is dus gewoon te lezen! :) Dat 't vliegend spaghetti-monster beetje moderner is dan God kan ie ook weinig aan doen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-01-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:00

Dat kan ook een groot sprookjesboek zijn, dat geeft niet weer dat er écht een god bestaat of écht een Jezus heeft bestaan. Dat is door de mens opgeschreven (en daarmee misschien ook wel bedacht).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:01

Mars schreef:
Lanolynn schreef:

Uhm, waar is het bewijs dan dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat? En jij beledigt nu wel de pastafari gemeenschap, maar daar sta je niet bij stil? Maar jouw geloof mag niemand iets van zeggen zeker?

Amen! O:) :D

Vanuit het geloof van het Vliegende Spaghettimonster mag mijn vader zelfs mensen in het echt verbinden :D

Monchou

_San87_ schreef:
Heb bekritiseren van extremistische gedachtengangen :j. Op een zeer humoristische wijze.

Smaken verschillen ;)

Wat ik me altijd wel afvraag he.. serieus.. Waarom.. willen mensen zo graag gelovigen ervan overtuigen dat er geen God bestaat?

Persoonlijk.. als ik een topic zie over geesten o.i.d, denk ik: ''Hmm. Geloof ik niet in.'' en scroll ik door :D

Maar sommige mensen.. lijken wel als een soort van groep 8-er tegen een kind van 3 dat nog in Sinterklaas gelooft in het gezicht te moeten schreeuwen: SINTERKLAAS BESTAAT NIEEEEETTTTT! HET IS BEWEZEN DAT HIJ NIET BESTAAT, ZWARTE PIET PAST NIET DOOR DE SCHOORSTEEN EN PAARDEN LOPEN NIET OVER DAKEN!

Waarom toch? :')
Laatst bijgewerkt door Monchou op 28-01-16 22:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Felicxa

Ik zie het niet echt als een grap, maar meer als een wijze om te zeggen "Waarom zou God wel bestaan, en een vliegend spaghetti monster niet? Voor allebei is evenveel bewijs." Ik vind het wel een leuke manier om mensen aan het denken te zetten :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:02

Lanolynn schreef:
Ayasha schreef:

Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)

Wauw....

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:02

Is deze religie er niet gekomen als reactie op het feit dat enkel foto's met hoofddoek of keppeltje mogen op een pasfoto omdat dit religieuze uitingen zijn en andere hoofddeksels verboden zijn omdat het niet religieus is. Als reactie hierop wou een man met zijn vergiet op het hoofd op zijn pasfoto omdat hij het niet eerlijk vond. Dit mocht niet en daarom heeft hij de religie uitgevonden waardoor hij wel met de foto op zijn paspoort mocht. Tja...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:03

Oh neeeee dit brengt hele rare herrineringen naar boven :') :')

Was twee jaar geleden op vakantie en zat bij het campvuur te praten met een jongen die zei dat hij in een vliegend spaghettimonster geloofde en dat dat geloof pastavaria heette dus ik dacht dat hij echt een beetje teveel gedronken had. Maar toen hij het opzocht bleek het echt te bestaan. Je schijnt ook met een of ander deksel op je hoofd op je id kaart te mogen staan als je dat geloof heb ofzo.

Felicxa

Laibadji schreef:
Is deze religie er niet gekomen als reactie op het feit dat enkel foto's met hoofddoek of keppeltje mogen op een pasfoto omdat dit religieuze uitingen zijn en andere hoofddeksels verboden zijn omdat het niet religieus is. Als reactie hierop wou een man met zijn vergiet op het hoofd op zijn pasfoto omdat hij het niet eerlijk vond. Dit mocht niet en daarom heeft hij de religie uitgevonden waardoor hij wel met de foto op zijn paspoort mocht. Tja...

Yep, althans zo werd het ons verteld in de klas.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 28-01-16 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Cayenne, het is Ramen he, niet Amen :P :D

Afbeelding