Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martine_R schreef:Een nepgeloof oprichten omdat je geloven zo stom vindt.
Ongeveer net zo stom als die Facebook pagina met ''ik haat paarden''.
Laat elkaar lekker in hun waarde..
_San87_ schreef:Martine_R schreef:Een nepgeloof oprichten omdat je geloven zo stom vindt.
Ongeveer net zo stom als die Facebook pagina met ''ik haat paarden''.
Laat elkaar lekker in hun waarde..
Ik geloof dat je het idee achter dit geloof niet helemaal snapt.
tamary schreef:Relativeren van religie is eerder de boodschap als je je geloof te serieus neemt stijgt het dodental exponentieel mee. Om jezelf en wat je gelooft kunnen lachen is een goede maatstaf voor hoe serieus je je religieuze overtuigingen neemt.
Lanolynn schreef:Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin
Martine_R schreef:_San87_ schreef:
Ik geloof dat je het idee achter dit geloof niet helemaal snapt.
Geloof het wel hoor (pun intended)
Uiteindelijk gaat dit om het bekritiseren van religie in het algemeen.
Religie, waar 100 jaar geleden 99% van de wereldbevolking zich mee bezig hield.
En tegenwoordig ook nog meer mensen wèl dan niet (over de hele wereld bekeken).
Maar tegenwoordig zijn mensen die zich bezighouden met religie maar domme mensen die in sprookjes geloven.
Dat vervolgens wèl algemeen geaccepteerd wordt dat je met droge ogen zegt dat je gelooft in geesten, Derek Ogilvie en de kracht van natuurstenen is helemaal zo heerlijk hypocriet
Overigens ben ik zelf niet gelovig.
Maar ik zie ook geen reden om er onintelligente grapjes over te gaan maken.
Kan hier dus ook de humor niet van inzien.
Lanolynn schreef:Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin
Ayasha schreef:Lanolynn schreef:Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin
Ohja? Waar is dat dan want dat heb ik gemist geloof ik...
En al die jaren dat er geen bewijs was van "God" mocht toch ook niemand zeggen dat ie niet bestond want er was geen bewijs dat ie niet bestond. Nou er is ook geen bewijs dat deze niet bestaat.
Mars schreef:Lanolynn schreef:Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin
Uhm, waar is het bewijs dan dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat? En jij beledigt nu wel de pastafari gemeenschap, maar daar sta je niet bij stil? Maar jouw geloof mag niemand iets van zeggen zeker?
_San87_ schreef:Heb bekritiseren van extremistische gedachtengangen. Op een zeer humoristische wijze.
Lanolynn schreef:Ayasha schreef:
Ohja? Waar is dat dan want dat heb ik gemist geloof ik...
En al die jaren dat er geen bewijs was van "God" mocht toch ook niemand zeggen dat ie niet bestond want er was geen bewijs dat ie niet bestond. Nou er is ook geen bewijs dat deze niet bestaat.
Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)
Laibadji schreef:Is deze religie er niet gekomen als reactie op het feit dat enkel foto's met hoofddoek of keppeltje mogen op een pasfoto omdat dit religieuze uitingen zijn en andere hoofddeksels verboden zijn omdat het niet religieus is. Als reactie hierop wou een man met zijn vergiet op het hoofd op zijn pasfoto omdat hij het niet eerlijk vond. Dit mocht niet en daarom heeft hij de religie uitgevonden waardoor hij wel met de foto op zijn paspoort mocht. Tja...