Wanneer gaat dit kabinet eens wakker worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:44

Aan briljante uitspraken heb je alleen niks. (wat heet briljant.. je prikt er zo doorheen.. Het is grootspraak, even iets roepen waardoor ie in het nieuws en in de picture blijft, waar je in de praktijk werkelijk niks mee kan. PVV is qua programma nagenoeg de VDD (je weet wel die partij die nu aan het roer staat van dat 'flut-'kabinet), maar dan met een vent met peenhaar. De PVV is niet eens democratisch als partij!) Je moet wel een regering hebben die iets doet. We moeten geen toy-boy aan het roer, maar ook geen clown..

Ik vind uit 'protest' stemmen op een bepaalde partij wel een beetje een vreemd iets. Hoe maak je dan ooit duidelijk dat je het niet eens bent met het beleid. Stem dan blanco, meldt jezelf aan bij een partij of stem op een partij waar je het meest in gelooft. Maar de boel in stand houden door Wilders of PvdD te stemmen vind ik echt vreemd.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-01-16 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Re: Wanneer gaat dit kabinet eens wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:51

De PVV en PvdD zijn twee partijen waar ik nooit op zou stemmen. Zelfs de SGP, Piratenpartij of MenS krijgen dan eerder mijn stem.

Zelf ben ik een D66-stemmer, omdat ik denk dat ze uiteindelijk Nederland het beste verzorgen. Ze waren vaak de eerste die met nare maatregelen kwamen, zoals bijvoorbeeld afschaffen van de Stufie, die in mijn geval toch een behoorlijk bedrag behelst, maar de onderbouwing is goed en het uiteindelijke nut ook. Hoewel de D66 voor mij persoonlijk niet altijd direct het meest gunstig is, is het daarom toch mijn keuze.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:51

Wilders zou ik echt niet aan de macht willen. Ook hij beloofd dingen die hij niet waar kan maken. Ik zie liever dat hele kabinet verdwijnen. En als hij aan de macht kon vrees ik wel een beetje voor de veiligheid.

Die kerel die toen pedo bleek te zijn, dat is toch ook een grote doofpot geworden. En hypocriet zijn om heel nederland azc's door de strot te duwen maar niet bij hun eigen in de wijk hoor.

Ouderen die gevochten hebben voor onze vrijheid nog even lekker een trap na geven door ze op alles te korten. Mijn oude buurtjes moesten spaargeld uitgeven anders werden ze gekort op hun pensioen. Mensen zijn 80+ wonen nog zelfstandig en hebben hun hele leven keihard gewerkt. Mijn buurvrouw van 81 maakt gewoon nog 2x per week schoon bij mensen thuis. Maar dan nog even lekker vervelend doen.

Nederland is echt niet democratisch, ze doen het ons geloven maar uiteindelijk hebben wij gewoon een dictator hier. Kijk maar eens naar de ziekenfondsen, aow, ouderenzorg, belastingen etc.
Als je 40.000 per jaar verdiend betaal je meer belasting dan als 2 mensen 20.000 verdienen. Die krijgen ook nog eens extra geld in de vorm van bijslag maar diegene die 40.000 verdiend mag én meer inleveren én krijgt minder bijslag voor dingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:54

Heeft wilders niet ook bij de vvd gezeten?
De programma's lijken inderdaad redelijk wat op elkaar, maar vvd geeft helemaal niks om dierenrechten terwijl pvv dat wel doet en zelfs de dierenpolitie en het nummer 144 heeft bedacht.
Wat programma betreft vind ik de pvv echt niet verkeerd. Ze zouden alleen inderdaad niet zo'n clown moeten hebben als partijleider.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:14

Wilders is idd een ex-vvd'er :j

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:11

ik zou echt echt niet weten waar ik op zou moeten stemmen.....
er is bij iedere partij wel iets wat me aanspreekt maar dat alles in 1 partij kan ik niet vinden.
Buiten dat,zodra ze de grootste partij zijn veranderen ze wel heel snel al hun beloftes....

En nee nog even als reaktie, vroeger was niet alles beter,maar toen was er nog wel de gulden,was er ziekenfonds en gingen mensen de straat op.

Nu betaal ik voor een doosje pindas bij de supermarkt 4,99 euro....kan me niet herinneren dat ik ooit ruim 10 gulden moest betalen voor zoiets.
De euro zou ons helpen,ja de vernieling in.

Kijk eens naar het simpele ziekenfonds, nu ong 130 euro per maand dat is bijna 300 gulden,jezus dat betaalden de allerrijksten toendertijd zelfs niet als ze particulier verzekerd waren.

Er wordt van alles door je strot geduwd en je werkt je kapot om rond te komen.Nu mijn kinderen de deur uit zijn en wij 2 verdieners zijn is t echt goed te doen maar als ik om me heen kijk,gezinnen,oudere mensen pfoe!schaamte voel ik

en wees nou niet zo dom om (chronisch)ziek te worden,dan ben je helemaal ver van huis!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:19

connie64 schreef:
er is bij iedere partij wel iets wat me aanspreekt maar dat alles in 1 partij kan ik niet vinden.
Buiten dat,zodra ze de grootste partij zijn veranderen ze wel heel snel al hun beloftes....!

Dan kies je de partij waar je je het meest in kan vinden..

De beloftes worden niet veel veranderd (tenzij je 1000 euro belooft of roept dat je gaat regelen dat er minder Marokkanen komen :+ ) maar ons stelsel leent zich niet voor 1 partij 1 beslisser, dus moeten partijen samenwerken en dus moet er water bij de wijn. Dus krijg je dat partijen concessies moeten doen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:00

connie64 schreef:
Buiten dat,zodra ze de grootste partij zijn veranderen ze wel heel snel al hun beloftes....

En nee nog even als reaktie, vroeger was niet alles beter,maar toen was er nog wel de gulden,was er ziekenfonds en gingen mensen de straat op.

Nu betaal ik voor een doosje pindas bij de supermarkt 4,99 euro....kan me niet herinneren dat ik ooit ruim 10 gulden moest betalen voor zoiets.
De euro zou ons helpen,ja de vernieling in.

Kijk eens naar het simpele ziekenfonds, nu ong 130 euro per maand dat is bijna 300 gulden,jezus dat betaalden de allerrijksten toendertijd zelfs niet als ze particulier verzekerd waren.

Er wordt van alles door je strot geduwd en je werkt je kapot om rond te komen.Nu mijn kinderen de deur uit zijn en wij 2 verdieners zijn is t echt goed te doen maar als ik om me heen kijk,gezinnen,oudere mensen pfoe!schaamte voel ik

en wees nou niet zo dom om (chronisch)ziek te worden,dan ben je helemaal ver van huis!

Mijn ouders betaalden toen 30 jaar terug een vergelijkbaar bedrag (vergeleken met het modaal salaris) als nu omdat ze toen net buiten het ziekenfonds vallen, want ook toen was de zorg niet goedkoop. Ook nu kan je vanaf 69€/maand verzekeren.

Vanaf 1998 (in 1999 werden de valuta van de eurolanden vastgezet ter voorbereiding van de euro) is de inflatie 40.7% geweest. Het bruto modaal inkomen per jaar is van 23.597€ naar 35.500€ gegaan, wat een stijging is van 50.4%. Dus ondanks de inflatie en de crisis zijn we toch meer gaan verdienen de afgelopen 18 jaar.

Ziektekostenverzekering modaal was gemiddeld 14% van het netto inkomen, dus dat zou nu zo'n 230€/maand zijn (gerekend met 50% bruto inkomen). Dat ben je nu niet kwijt.

Wat je in de zorg ziet is dat veel dingen tegenwoordig geautomatiseerd zijn maar dit met de zorg niet kan. Hierdoor werkt de inflatie van de lonen extra hard door, gecombineerd met het feit dat er relatief meer ouderen zijn, mensen met een verminderde gezondheid door overgewicht en/of minder bewegen én de steeds verdere inperking vanwege de risico's op rechtzaken, maakt goede zorg aanleveren dus een kostbare zaak en zie je dat er daar steeds meer kaalslag in wordt gehouden.

Edit: een zakje pinda's is nu ook zelden 5€. Bij ah.nl is de duurste zak 6€, dat is 2kg pelpinda's. Daarna komen extra deluxe pindarotjes van 4€, dan nog een speciale mix van 3€ en voor de rest is het allemaal tussen de 1€ en de 2.50€.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:06

Je vergeet alleen wel dat er steeds minder in de basisverzekering zit en dat het eigen risico (naast die 69 euro- en dan moet je eerst bellen naar welk ziekenhuis je mag) enorm is gestegen de laatste paar jaren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:16

230€/maand is genoeg om je vrij uitgebreid te verzekeren en je eigen risico mee incalculeren en dan nog wat buiten dingen buiten de verzekering te betalen. Overigens had het ziekenfonds voor mij gewoon mogen blijven bestaan, maar het verhaal dat het vroeger allemaal zo veel beter en goedkoper was en dat het allemaal de schuld is van de euro is gewoon niet waar. Sommige dingen waren goedkoper, veel dingen waren relatief duurder. Mijn vaders eerste laptop kostte 10.000 gulden (eind jaren '80 uit mijn hoofd gezegd), omgerekend naar nu is dat dus zo'n 16.000 gulden of ruim 7.000€. En zo zijn er een hoop dingen veel goedkoper geworden.

Een brood kostte in 2000, omgerekend naar euro's 1.29€. Nu kost het 1.20€. Kosten APK-keuring was in 2002 80€, in 2012 was het 34€. Een kopje koffie in de horeca was in 2002 1.41€, nu is het 2.12€, dus die is inderdaad meer gestegen dan inflatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:22

Vooral dat P2000 en veiligeheidsregio's is een prachtig voorbeeld van falende overheid.
Woon langs de Lek en wij hadden afgelopen zomer fik aan de overkant.
Brandweer moest van Nieuwpoort komen. Hier ligt en staat alles op 100 meter vanaf de Lek, incluis reservepont.
Maar handje helpen?? mag niet -:(-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:28

karuna schreef:
Bij blanco stem wordt je stem alsnog verdeelt helaas. Niet stemmen is voor mij geen optie. Dan maar een proteststem wat ik al jaren doe. Dat is de ellende. En elke politieke partij beloofd veel, tot ze aan dr macht komen en dan worden alle mooie loze beloftes overboord gezet.

Zie nu de vvd en pvda hebben notabene toegegeven dat ze dingen beloofd hadden voor de verkiezingen waarvan ze wisten dat niet waar te maken was. Echt zo erg voor mij.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verkiezing

Is een fabel dat blanco stemmen verdeeld worden. Telt alleen mee als opkomst.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:29

Ik was al weer bang dat we bijna moesten gaan stemmen, maar ik mag het inlezen nog even uitstellen zie ik :+
Het kabinet doet bij definitie erg weinig nuttigs mijn idee, nou is dat beeld ook wel gekleurd door de media natuurlijk. Hopelijk komt er nog eens verandering in en hoeft er niet meer te worden bezuinigd op belangrijke dingen terwijl ze miljoenen verdienen..
Vorige keer SP gestemd, maar daar ben ik ook een beetje van terug gekomen.

Mijn motto op het moment is eigenlijk: Alles behalve PVV(door Wilders).

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:31

Ach, alsof de andere kabinetten wel allemaal zo succesvol waren.. Schandalen vind ik iets van elk kabinet, er is altijd wel gezeik. Zo veel mensen zo veel wensen. Bijvoorbeeld met die Teeven-deal dat van der Steur daar nu in betrokken wordt.. Het is lang geleden, dat geld is voor een goed doel gebruikt (veel mensen uit de Amsterdamse onderwereld opgepakt bijvoorbeeld ;) ), laten we er over ophouden. Alles wordt zo uitgekauwd. Vind het belachelijk dat hij daar nu verantwoording voor moet afleggen.

En ja de Fyra.. Dat hadden meer mensen kunnen gebeuren. Volgens mij zijn wij niet het enige land dat daar ingestonken is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:42

Mizora schreef:
230€/maand is genoeg om je vrij uitgebreid te verzekeren en je eigen risico mee incalculeren en dan nog wat buiten dingen buiten de verzekering te betalen. Overigens had het ziekenfonds voor mij gewoon mogen blijven bestaan, maar het verhaal dat het vroeger allemaal zo veel beter en goedkoper was en dat het allemaal de schuld is van de euro is gewoon niet waar.
Dat geld moet je dan wel hebben... En daar wringt nu net de schoen..

Dat laatste is ook niet juist. Maar dat is nu eenmaal een trekje van mensen als ze kijken naar vroegâh. Bedrijven hebben van de euro (toen het economisch ook nog goed ging) wel misbruik gemaakt.. Voor de eurowisseling een prijsverhoging, toen de wisseling en daarna met al die rare afrondingen alles maar mooi naar boven afgerond. Koffie voor 2,12.. Denk dat je dan nog goedkoop zit. Die zie ik regelmatig voor 2.50 tot 3 euro voorbij komen.. Brood 1,20.. Zijn dat gemiddelde prijzen ofzo? Ik heb geluk als ik er een tref van 1,69.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:44

Wegbezuinigen spoorwegpolitie, Rijkspolitie, BOA's is niet fijn. Wij moeten naar Bergambacht, want wij hebben geen politiebureau meer.
Voor de HAP en SEH moeten wij naar Gouda. Ambulance staat op Gouda of op Berkenwoude en als beiden
weg zijn mogen ze uit Rotterdam komen. Fijn he, bij een hartstilstand of een ander naar iets is het gewoon einde oefening. Ga eens kijken hoe het gaat op de Eilanden, ook zo fijn geregeld.
Tja, alleen als er brand is..............alhoewel als het aan de Provincie ligt }:)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:46

Koffie is hier ook rond de 2,20 voor een normale bak koffie. Een heel brood bij de AH is al 2euro. En bij de bakker zal je ze niet veel goedkoper hebben. Of je moet budgetbrood nemen.

Die 230 heeft ook niet iedereen, hier zou dat dus al 460 per maand zijn met zijn tweetjes. Daar huur je een huis voor. Om nog maar te zwijgen over het eigen risico wat je hebt.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:55

Vind het een vreselijk kabinet voor die asiel lui kan alles en voor de ouderen en de thuiszorg kan niks veel medewerkers worden ontslagen echt erg en walgelijk.
En dan nog eens die zorg premie er zijn nu al meer dan 300.00 mensen die het gewoon niet meer kunnen betalen die premie en of eigen risico die mijden zorg.
Das echt vreselijk omdat ze daar geen geld voor hebben,Wilders zegt weleens iets dat is maar die asiel zoekers daar worden we mee overspoeld die krijgen wekelijks per man 60 euro zakgeld,en eigen volk kan naar de voedselbank.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:07

Mizora schreef:
De PVV en PvdD zijn twee partijen waar ik nooit op zou stemmen. Zelfs de SGP, Piratenpartij of MenS krijgen dan eerder mijn stem.

Zelf ben ik een D66-stemmer, omdat ik denk dat ze uiteindelijk Nederland het beste verzorgen. Ze waren vaak de eerste die met nare maatregelen kwamen, zoals bijvoorbeeld afschaffen van de Stufie, die in mijn geval toch een behoorlijk bedrag behelst, maar de onderbouwing is goed en het uiteindelijke nut ook. Hoewel de D66 voor mij persoonlijk niet altijd direct het meest gunstig is, is het daarom toch mijn keuze.

Maar D66 is wel gek op de euro.
Ik vind zeker pechtold een goed verhaal doen, maar hun/zijn uiteindelijke keuze(s) (en ook waar ze voor staan in hun partij) niet overeen komen.
Voor je gaat stemmen raad ik aan om je daar nog eens extra in te verdiepen.

Ik dacht er eerst ook aan namelijk :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:18

Het zijn inderdaad gemiddelde prijzen. Een bakkersbrood is inderdaad duurder, vergelijkbaar met de dure prijzen van de supermarkt overigens, volkorenbrood is 2.15€ en tarwebrood is 2.05€ bij bakker bart in tegenstelling tot 1€ voor volkoren- of tarwebrood bij de Hoogvliet en 1.19€ voor volkorenbrood en bruin brood bij de AH. Dat is nog niet het budgetbrood. De AH heeft tegenwoordig dacht ik 2 voor 1.50€ als budgetbrood.

Wat betreft D66: Ik ben ook voor de euro, dus dat scheelt. Ik heb nog weinig goed onderbouwde stukken gezien tegen de euro en wel veel goed onderbouwde stukken voor de euro. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar vaak was het kiezen uit 2 kwaden en is er toch het beste gekozen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:25

Ik vind D66 geen goede partij.
Verhogen eigen risico: Er zijn nu al 1000en mensen die het ER niet kunnen bekostigen
Verhogen AOW Leeftijd: Geef ouderen de kans die al vanaf hun 14e aan het werk zijn er op tijd met 65 jaar eruit te gaan en neem jongeren aan.
Stufie: Dit nieuwe systeem zorgt ervoor dat steeds minder jongeren willen gaan studeren.
En we moeten uit Europa. Het heeft ons niks dan naheffingen en ellende toegebracht.

Ik vind bijvoorbeeld de ChristenUnie een goede partij

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:38

Het is altijd heel makkelijk om te roepen dat een ander het niet goed doet. In dit geval dus de regering. Alles wat wel verbetert of goed gaat, daar hoor je meestal niemand over.

Dat met die verkiezingsbeloftes. Iedere gek weet dat zodra er verkiezingen in zicht komen, de politicie er alles aan doen om hoog in de opiniepeilingen te komen. Met dat in je achterhoofd al, en wetende dat alle partijen dat doen. Moet je niet op korte termijn zaken maar op lange termijn zaken je keuze baseren.

Op dit moment bijvoorbeeld loopt de pvda te verkondigen, ben even kwijt welke persoon, maar dat de grenzen dicht moeten. Dat vind ik dus echt een voorbeeld van loze belofte die je met een korreltje zout moet nemen. Die partij staat daar niet voor en zal niet snel die beslissing gaan maken.

Als je jezelf een beetje in politiek verdiept en krant/nieuws een beetje volgt dan is echt wel te achterhalen waar elke partij voor staat. En die beloftes, tja soms zou een partij welwillen maar moeten ze samen met een andere partij regeren om de meerderheid van stemmen te halen en dan moet er water bij de wijn en kunnen ze de beloftes niet waarmaken.

Eigenlijk moet je kijken naar de toekomst en waar jij belang bij hebt. Waar zal het land wel bij varen. Ik denk (voor mezelf) dat de economie gezond moet zijn. Bedrijven hier ruimte moeten krijgen om te ondernemen zodat mensen een baan kunnen hebben en houden en genoeg belasting binnen komt om het zorgstelsel en aow enzo te kunnen betalen. Vandaar dat ik helemaal niet zo verkeerd denk over hoe het nu gaat. Alleen die schandalen zouden niet moeten gebeuren nee, commissie stiekem, een lachertje toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:43

Wat ik gewoon heel belangrijk vind is dat er nu een systeem moet komen waarbij de vluchtelingen die er nu al rondlopen eerst geregistreerd worden en dan ga je verder kijken. Dit omdat de IND het aantal "loslopende" ongeregistreerde vluchtelingen niet meer aankan.
En dat Wajongers ook echt een kans krijgen. Het zoveelste banenplan van Asscher geloof ik niet meer in.
Mensen die buiten hun schuld om een uitkering krijgen mogen er ook wel eens een keer een extraatje bijkrijgen ipv altijd worden gepakt.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:49

14% is 230 euro van het netto inkomen????
nounou dus 2300 netto vind je een normaal inkomen.
hmm zie ik toch andere dingen om me heen

apk was 35 gulden...
en ja eerste laptop 10000 gulden is vergelijken met bv de eerste hybride auto of de 1e gsm met ik weet niet hoeveel giga byte.Kortom gadgets zijn altijd duur vind ik niet te vergelijken.

kom ik even op kaas, altijd kilo kaas voor 9,90 gulden,nu 10 euro
in mijn optiek is alles nog steeds van gulden naar euro gegaan behalve de salarissen.

En nee ik zeg niet dat alles vroeger beter was,zeker niet,maar heb nu t idee dat t allemaal echt de pan uitrijst!

ik blijf bij mijn bakje nootjes van 3,99 euro,belachelijk!

In de zomer ging ik eens ouderwets een sorbet eten,lekker op terras,21,95 euro dus een goede 45 gulden.....

de zorg vind ik heel zorgwekkend en ik hoop bijna niet dat ik oud wordt, ik zie echt schrijnende gevallen om me heen

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:50

Als jij de vluchtelingen het belangrijkste probleem vindt Purny dan is er maar 1 of 2 partijen die daar duidelijke visie hebben hoe aan te pakken :=