Ai groot probleem bij medicijntest, 1 dode, 5 heel slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:33

karuna schreef:
Vreem dat er zoveel onduidelijkheid is. Eerste iets met canabis, daarna klopt dat niet maar is het een pijstiller en nu weer iets tegen parkinson.

Dan begrijp ik beter waarom het fout kan gaan. Als er bv bevingen geremd moeten worden of een klein stuk hersen moet worden gedeactiveerd. Ja dan kan het sneller verkeerd gaan.

Bij onderzoek naar medicijnen gaat het om grote financiele belangen. Daar zijn de fabrikanten en onderzoekers niet bepaald open over het hoe en wat.

veilig is een raar begrip wat vaak meer met een gevoel dan met feiten te maken heeft.
100 % veilig bestaat niet, alles heeft wel een risico.

Pijnstillers als diclofinac en uit dezelfde groep hebben ook een verhoogd risico op hartfalen. Miljoenen mensen gebruiken het met veel positief effect. Of er doden zijn weet ik niet, maar ja je zal maar die ene zijn.

Alles voor de wetenschap, nee echt niet. Ik hoop dat deze mensen op fatsoenlijke gronden zich als vrijwilliger hebben gemeld, en niet omdat ze het geld nodig haden. Voor de familie hoop ik dat alle feiten boven water komen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:44

geerke schreef:
tja...wat ik mij dan afvraag,zijn er nog geen pijnstillers genoeg?

Helaas, het korte antwoord daarop is: nee, die zijn er niet. Er is namelijk nog een heel scala aan aandoeningen waarbij chronische pijn komt kijken die niet (of nauwelijks) reageert op de pijnstillers die nu bekend zijn. Daarnaast zijn er dan nog de pijnstillers, zoals morphine, die weliswaar in sommige gevallen kunnen helpen waar andere pijnstillers niet werken, maar die wel erg nadelige bijwerkingen hebben. Reden genoeg om te blijven zoeken naar effectievere pijnstillers!

Als ik de latere berichten mag geloven dan was dit een vorm van medicatie die de afbraak van endocannabinoiden zou remmen. Dan is het wel begrijpelijk dat oorspronkelijk gedacht was dat het om cannabis ging; dat zijn dus stoffen die dezelfde receptoren binden als de werkzame stof van cannabis, maar de medicatie in kwestie was dus niet daadwerkelijk cannabis.

Christiene

Re: Ai groot probleem bij medicijntest, 1 dode, 5 heel slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:04

na een tijdje als dit weer even geleden is, word het weer wat na de achtergrond verplaats, dan gaan er weer genoeg mensen mee doen aan die test voor geld dat zal altijd wel blijven. er zal nu wel even een tijdje een dip zijn.

ik lees nu bijv alweer mensen die toch weer bijv de diane pil willen slikken toen dat zo in het nieuws was kwa bijwerkingen las je andere berichten