Moet dat nou??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 13:25

Het gaat om de duidelijke ellende en onbegrip die het dier uitstraalt. Heeft niets met wel/geen bloed te maken idd. Ik hoef het allemaal niet te zien, stoor me aan dit soort beelden. Ik ben geen hypocriet maar wil mijn dag gewoon niet zo beginnen. Het is al moeilijk genoeg om nog een beetje onbezorgd de dag te beginnen zonder dit soort walgelijkheden.

Ineke2

Re: Moet dat nou??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:09

Er zit ook een knop op de tv hoor. :+

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 14:10

Goh echt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:11

Die leeuw kwam zo uit het niets, daar was niet tegenop te zappen. (heb de aflevering teruggekeken)

Ik kijk overigens om die reden gewoon geen nieuws meer. Zijn er echt grote dingen dan hoor/zie ik het toch wel. En voor de rest, ik hoef al die ellende niet te zien.

Geen krant en geen nieuws kijken en het leven is een stuk relaxter.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 14:14

Ja het is al zo lekker fleurig allemaal op tv. Dood, ziekte, en vooral veel andermans ellende. Fantastisch.. Weet soms ook idd snel de uitknop weer te vinden. Leve Netflix.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:16

Amaris schreef:
Die leeuw kwam zo uit het niets, daar was niet tegenop te zappen. (heb de aflevering teruggekeken)

Ik kijk overigens om die reden gewoon geen nieuws meer. Zijn er echt grote dingen dan hoor/zie ik het toch wel. En voor de rest, ik hoef al die ellende niet te zien.

Geen krant en geen nieuws kijken en het leven is een stuk relaxter.

Ik heb het niet gezien en ga hey ook niet kijken. Verder kijk ik ook bewust geen nieuws meer, de belangrijkste dingen komen toch nog wel ergens voorbij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:17

Ineke2 schreef:
Er zit ook een knop op de tv hoor. :+

Het is alleen zo jammer dat we die moeten gebruiken om te voorkomen dat we dit soort gruwelbeelden te zien krijgen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:55

Nou nou sommige hier doen wel enorm dramatisch hier. Zo erg dat ik er om moet lachen. Sorry, kan er niets aan doen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:06

Ineke2 schreef:
Nou nou sommige hier doen wel enorm dramatisch hier. Zo erg dat ik er om moet lachen. Sorry, kan er niets aan doen.

omdat ze liever geen dierenleed op tv zien? ...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:08

Ineke2 schreef:

Hoezo dramatisch?

Het is gewoon een naar beeld om te zien.

Vind jij van niet dan?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:21

Hoe moeilijk is het dan om even een banner in beeld te gooien: Pas op, nu volgen schokkende beelden. Of een nieuwslezer die dat zegt en dan de beelden starten. Zijn wij als mensheid gewaarschuwd en kunnen wij zèlf kiezen of we het willen zien of niet. Kost max 5 á 10 seconden. Kan er wel een knop op de tv zitten maar hoe vaak zie je het niet dat ze even waarschuwen voor schokkende beelden. Waarom dan niet altijd bij dergelijke beelden? Als het op het heftigste moment wordt gestart dan kàn je er al niet meer omheen en dat vind ik een kwalijke zaak. Prima dat je de beelden laat zien maar waarschuw even.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:55

Nee Amaris ik vond het inderdaad niet zo erg om te zien. De gemiddelde leeuwenjacht op een gazelle ziet er namelijk een stuk erger uit en duurt langer dan die 2/3 seconden die je nu zag. Het item ging al over dierenleed door toedoen toeristen. Nu als je daar niet tegen kan kijk dan gewoon weg.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 17:37

Ineke2 schreef:
Nee Amaris ik vond het inderdaad niet zo erg om te zien. De gemiddelde leeuwenjacht op een gazelle ziet er namelijk een stuk erger uit en duurt langer dan die 2/3 seconden die je nu zag. Het item ging al over dierenleed door toedoen toeristen. Nu als je daar niet tegen kan kijk dan gewoon weg.

Nou, fijn voor jou dat je het allemaal kunt nuanceren. Ik kan dat niet, want ik vind de jacht van de leeuw op de gazelle nog altijd puur natuur. Heel wat anders dan deze wanstaltige actie van een stel imbecielen die over de rug van dieren geld verdienen. Op een gruwelijke manier.
En wegkijken lukte helaas niet even. Anders had ik het wel gedaan. Daar ging het allemaal te snel voor. Het gaat van leeuwtjes aaien plots naar het verrot schieten van een leeuw. Dat zag ik even niet aankomen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:42

Wat denk je dat er in het slachthuis gebeurd?
Het lijkt wel zolang men het niet ziet,is het er niet.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik weinig naar het nieuws kijk,want ik wordt er af en toe
helemaal naar van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:44

:(:) ik hoop dan maar dat jezelf niet met schattige diertjes op de foto gaat in het buitenland, of aait, of er mee zwemt, of erop gaat zitten.

Daarbij gok ik dat je op zijn minst vegatarier bent.

Aedema

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:45

Ik kijk ook niet meer naar het nieuws, kan er zo slecht tegen en kan me er echt druk om maken soms.. En ja, ik krijg er soms zelfs nachtmerries van.
Als er echt belangrijk nieuws is zie ik het wel op Facebook voorbij komen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:46

Dat je zo over die mensen praat zegt meer over jou dan wat anders. Als je het allemaal puur natuur wil houden kunnen we beter weer in grotten gaan wonen met berenvellen. Moeten we natuurlijk wel eerst op beren gaan jagen :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:52

Gadver. Dat wil ik ook niet zien.

Ik kijk ook nooit naar het journaal, al die negativiteit en ellende van facebook is wel genoeg. De helft van de mensheid spoort gewoon niet, is gek. Leeuwen moet je met rust laten, ook toeristen, heel gaaf hoor, maar het hoort niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:57

Nou vanmorgen zag ik ook ineens ontlede potvissen voorbij komen met mega veel bloed. Daar werd ik nou ook niet echt blij van.
Maar ik heb weleens schokkendere dingen gezien. Ook dingen die ik niet had willen zien en die ik soms nog steeds weleens voor me zie. Is al jaren geleden maar was gewoon een documentaire op RTL4.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 18:07

Je hoeft geen vegetarier te zijn om dit soort dingen te verafschuwen.. Onzin. Ik zou me schamen als ik hier zonder gevoel naar kon kijken en de schouders op kon halen. Maar fijn voor de bikkels die dat wel kunnen en direct met een onnozel oordeel komen en persoonlijk worden.
Laatst bijgewerkt door PortRoyal op 15-01-16 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:12

ik vind dit nogal een rare mentaliteit. 'ik wil dat niet zien' Wel het is niet omdat je het niet ziet dat het er niet is. Dat is typisch de mentaliteit van tegenwoordig. Zeuren omdat ze iets gezien hebben dat ze niet willen zien, nu gaat het over een dier, maar voor ook over kinderen in oorlogsgebieden. Wel jij zeurt omdat je dat niet wil zien, wel weet je? Die mensen op die beelden hebben gene keus om te zien of niet, die zitten er middenin. Ik vind het goed dat deze beelde getoont worden. Het maakt ons westerlingen attent op wat er gebeurd daar en dan kan je het wel niet willen zien en in jouw perfecte wereld willen blijven leven, maar allerlij gruwel gebeurd constant overal over de wereld. Die betrokkenen kunnen ook niet kiezen om het niet te zien.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 18:15

Ik hoef het niet te zien. Punt. Het wordt me door de strot gedrukt, ik vraag er niet om. Dus geen journaal meer. Kijk ook wel naar de Simpsons.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:15

Zoe_97 schreef:
ik vind dit nogal een rare mentaliteit. 'ik wil dat niet zien' Wel het is niet omdat je het niet ziet dat het er niet is. Dat is typisch de mentaliteit van tegenwoordig. Zeuren omdat ze iets gezien hebben dat ze niet willen zien, nu gaat het over een dier, maar voor ook over kinderen in oorlogsgebieden. Wel jij zeurt omdat je dat niet wil zien, wel weet je? Die mensen op die beelden hebben gene keus om te zien of niet, die zitten er middenin. Ik vind het goed dat deze beelde getoont worden. Het maakt ons westerlingen attent op wat er gebeurd daar en dan kan je het wel niet willen zien en in jouw perfecte wereld willen blijven leven, maar allerlij gruwel gebeurd constant overal over de wereld. Die betrokkenen kunnen ook niet kiezen om het niet te zien.

Ten eerste is het niet zo dat mensen die het niet willen zien dom en onwetend zijn, mensen die het niet willen zien weten net zo goed wat er speelt in de wereld.
Ten tweede; ik heb de keuze om er wel of niet naar te kijken, ik zou niet weten waarom ik er verplicht naar moet kijken omdat er mensen zijn die midden in de ellende zitten.
Dat is een soort van 'mijn leven is miserabel, dus jij moet er maar naar kijken'.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 18:19

_/-\o_ zo is dat en bovendien is mijn wereld ook niet zo perfect.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:24

Als je geen vegetariër bent.... Sorry maar dan ben je in mijn ogen inderdaad voor dat deel hypocriet. Het "Zolang men het niet ziet is het er niet" deel.

Waarom zou ik mij moeten schamen dat ik deze beelden zonder hysterisch te worden kan bekijken? Het is de realiteit en als je daar niet tegen kunt tja dan is GTST wel een optie wellicht.

Jagen zelf is niks voor mij, maar ben wel bij een slachterij geweest en heb gezien hoe een paard gedaan werd. Niet leuk maar evengoed stond ik met een groepje langs de kant met de heren die het werk deden grapjes te maken hoor. Life goes on.

Het is ook juist de bedoeling om iets soms schokkends te laten zien. Ik hoop dat het voor heel erg veel mensen dermate schokkend is dat ze als toerist beter nadenken. Dán stop je dit soort leed namelijk.
Woorden zeggen nog altijd minder dan beelden.

Dat word hier maar weer eens bewezen.