Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:Die leeuw kwam zo uit het niets, daar was niet tegenop te zappen. (heb de aflevering teruggekeken)
Ik kijk overigens om die reden gewoon geen nieuws meer. Zijn er echt grote dingen dan hoor/zie ik het toch wel. En voor de rest, ik hoef al die ellende niet te zien.
Geen krant en geen nieuws kijken en het leven is een stuk relaxter.
Ineke2 schreef:Nee Amaris ik vond het inderdaad niet zo erg om te zien. De gemiddelde leeuwenjacht op een gazelle ziet er namelijk een stuk erger uit en duurt langer dan die 2/3 seconden die je nu zag. Het item ging al over dierenleed door toedoen toeristen. Nu als je daar niet tegen kan kijk dan gewoon weg.
Zoe_97 schreef:ik vind dit nogal een rare mentaliteit. 'ik wil dat niet zien' Wel het is niet omdat je het niet ziet dat het er niet is. Dat is typisch de mentaliteit van tegenwoordig. Zeuren omdat ze iets gezien hebben dat ze niet willen zien, nu gaat het over een dier, maar voor ook over kinderen in oorlogsgebieden. Wel jij zeurt omdat je dat niet wil zien, wel weet je? Die mensen op die beelden hebben gene keus om te zien of niet, die zitten er middenin. Ik vind het goed dat deze beelde getoont worden. Het maakt ons westerlingen attent op wat er gebeurd daar en dan kan je het wel niet willen zien en in jouw perfecte wereld willen blijven leven, maar allerlij gruwel gebeurd constant overal over de wereld. Die betrokkenen kunnen ook niet kiezen om het niet te zien.