Heb geen zin in herhaling van een paar jaar geleden

Johanna.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
teiger150 schreef:Ik ga dit eventjes volgen wij zitten bij SOS dolfijn van Den Helder tot ongeveer Schoorl moeten wij voor de dolfijn achtige zorgen als ze aanspoelen. Mijn vader zit ook bij de KNRM waar hij op dit moment is. Ik weet niet of ze bij de potvissen zijn, maar hoop dat ze voorzichtig zijn.
teiger150 schreef:Ik ga dit eventjes volgen wij zitten bij SOS dolfijn van Den Helder tot ongeveer Schoorl moeten wij voor de dolfijn achtige zorgen als ze aanspoelen. Mijn vader zit ook bij de KNRM waar hij op dit moment is. Ik weet niet of ze bij de potvissen zijn, maar hoop dat ze voorzichtig zijn.
anneliesdj schreef:Ik vind dit zo vreselijk sneu, is er dan niemand daar aanwezig die het wel gepast vind ze uit hun lijden te verlossen? Danwel ze gewoon terug in zee te helpen. Maar ze liggen er nu vanaf 6 uur begrijp ik en er is nog niets gebeurd.
Ze hebben er nu 2 om te ontleden, mogen die andere 3 alsjeblieft overleven? :'(
briitje schreef:Oorzaak
Het stranden van walvissen in de Noordzee zou te maken kunnen hebben met verstoringen in het magnetisch veld van de Aarde, als gevolg van een verhoogde zonneactiviteit. Net als postduiven gebruiken ook walvissen dat magnetisch veld om hun weg te vinden. Bij verhoogde zonneactiviteit treden er echter verstoringen op. Duitse zeebiologen onderzochten alle strandingen van potvissen in de Noordzee tussen 1712 en 2003. Van de 97 geregistreerde gevallen bleken er zich 87 te hebben voorgedaan tijdens periodes dat de zon een hogere activiteit vertoonde.
bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/vij ... ~a4223347/
Smee__ schreef:Klopt inderdaad Polly. Wel is er sinds Johanna/Johannes een heel protocol opgezet door BuZa waarin staat hoe te handelen bij een stranding en hoe ze afgemaakt moeten worden (geloof met explosieven) Zulke grote dieren geef je niet net zo makkelijk een spuitje als een hond of paard.
anneliesdj schreef:Als het maar een orca is, dan kunnen ze hem wel van het strand af krijgen en in 'veiligheid' brengen.
Sorry hoor, maar met alle techniek en wetenschap tegenwoordig en dan zou het niet mogelijk zijn zo'n beest uit zijn lijden te verlossen?