Wat vind jij van milieuzones?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Wat vind jij van milieuzones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:34

Ik vind de regel belachelijk. Mensen betalen zich groen en geel aan wegenbelasting en dan zou er even besloten worden waar je niet mag komen? Klink klare onzin.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:40

Ik denk dat er treffendere maatregelen te nemen zijn, kijk eens hoe er afgefakkeld word in de botlek bijvoorbeeld! Vind het dus maar onzin.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:56

Ik heb vorige week toevallig een nieuwere auto moeten kopen, omdat er een half jaar geleden een sukkel die niet uit zijn doppen keek achterop klapte. Nu kwam hij niet meer door de APK en hij was het niet waard om te laten repareren.
Nu voldoe ik dus weer om Rotterdam in te mogen, maar ik vind de regeling echt niet bijdragen aan een beter milieu.
Er word puur naar het bouwjaar van de auto gekeken en niet naar hoe " schoon" de auto is namelijk.

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:04

Ik vind het de grootste onzin.
Mensen met een oudere diesel worden dus gedwongen om maar nieuw te kopen stel dat je woont in een plek waar ze dat gaan invoeren... Lekker dan :(

Denk je nu echt dat het helpt om sommige plekken in de milieuzones te drukken?
Laten we lekker elders op de wereld kijken waar de grote dingen aangepakt kunnen worden zoals de SMOK in China en dergelijke dat lijkt mij veel zinvoller..

Wij in Nederland moeilijk doen om zulke kleine dingen en daar vergassen ze allemaal van de stank... Nou die stank en vuiltjes komen ook deze kant op door de lucht endergelijke.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:13

Laatst gingen wij naar de jaarbeurs maar daar blijkt ook een milieuzone te zijn wat wij niet wisten en wat ook niet aangegeven stond bij het bestellen van kaartjes. Het was dat mijn vader het zei en toen ging ik het opzoeken. We hebben ook nog een benzineauto dus die maar genomen. Het staat enorm slecht aangegeven. Een klein bord en als je het merkt dat je bij zo'n zone komt kun je al niet meer terug... Ik vind het raar. Je betaalt idd genoeg wegenbelasting en er zijn zoveel meer slechtere dingen die het milieu vervuilen

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:14

ruitje schreef:
Vandaag in het nieuws dat Rotterdam naast vrachtwagens ook oudere diesels( personenauto's) wil weren.

Nou hebben wij een oudere diesel en een oude benzine. De diesel gebruikt mijn vriend voor zijn werk en de mazda van 26 is als nieuwe auto gekocht door mijn opa en doet het gewoon nog prima.

Ik betaal wegenbelasting en ik vind het echt te raar voor woorden dat ik nu op sommige plekken in NL dus niet meer mag komen, ik zou nog gekker worden als ik daar dagelijks zou moeten zijn.

Het is niet dat ik niet pro-milieu ben, maar ik vind dit een discriminerende oplossing. Je word gestraft voor het feit dat je in een oude auto rijd, net alsof ik zelf niet ook liever een nieuwe heb :') .

Wat vind Bokt?

Daarom een auto bij Rotterdam gekocht en mee naar Venlo genomen. Vind die milieunormen niet geheel onzin maar dan moeten ze eens eerst bij de grote bedrijven beginnen en wat goed is voor milieu stimuleren zoals molens ect. En zoals je zegde mensen met kleine beurs worden de dupe, want die kunnen geen nieuwe auto veroorloven .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:27

even ter zijde,
zonder mij uit te laten over de regel..

wegenbelasting geeft natuurlijk niet het recht om overal te mogen rijden waar je zou willen.
van wegenbelasting wordt mede het wegennet onderhouden, of je daar nu wel of niet specifiek mag komen.

Stel je voor dat vrachtwagenchauffeurs dit ook zouden zeggen, of busmaatschappijen die zich vervolgens door wijken gaan struinen waar ze juist geweerd zijn vanwege de belasting van zo'n wijk, zowel vanwege geluid als vanwege de uitstoot.

bepaalde delen van binnensteden zijn sowieso al autovrij, daar betalen we ook gewoon wegenbelasting aan..

Dat je het niet eens bent met een stuk waar je niet mag komen is natuurlijk een punt, je zou kunnen proberen om massaal protest aan te tekenen met oude diesselbezitters. Maar dat bepaald soort vervoer ergens geweerd kan en mag worden vanwege bepaalde bepalingen, dat staat los van het wel of niet betalen van wegenbelasting.

om even een tipje op te lichten over mijn standpunt.. ik sta liever schuin achter een hybride in de stad (zowel in een auto als op een fiets), dan achter een oude diesel om heel eerlijk te zijn.. een deel van de oude diesels stoot zo zwaar uit dat je in je eigen auto naar lucht zit te happen..

of oude diessels aangevuld moeten worden met alle auto's die geen schone verbranding hebben, ja in mijn ogen wel.. van mijn part weren ze alles in iedere binnenstad dat niet electrisch is.

maar dan in combinatie met gratis pendelverkeer van buiten de ring waar je dan dient te parkeren, naar centrale plekken (bijvoorbeeld het station en een groot ander knooppunt van ov) binnen de stad.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:57

mystery1980 schreef:
Ik denk dat er treffendere maatregelen te nemen zijn, kijk eens hoe er afgefakkeld word in de botlek bijvoorbeeld! Vind het dus maar onzin.

affakkelen is een pure veiligheidsmaatregel en is (behalve bij de eerste minuten) wel 100% verbranding van de gassen (schoon dus- mits ze genoeg stoom hebben om naar de flare te sturen anders krijg je dikke zwarte wolken)
als er gefakkelt wordt is dat altijd vanwege veiligheid omdat er iets mis gaat in het productieprocess (doen ze dit niet of kunnen ze dit niet dan zou de fabriek de lucht in gaan), los daarvan is het heel duur voor deze bedrijven dus zullen ze het altijd proberen te voorkomen. Ze moeten dit melden aan de overheid en deze sturen dan vaak een meethelicopter om de eventuele emissies alsnog te meten.

Zonder botlek (e.a.) petrochemische industrie hebben we overigens ook geen mobiele telefoons meer, geen dashboards in auto's (of complete auto's) geen curver bakjes meer, alles wat van plastic gemaakt is is residue van aardolie. Zouden alle auto's in NL en/of europa electrisch rijden dan zouden we alsnog aardolie moeten verwerken om onze luxe artikelen (en auto's ) te maken :D

Stinkende 2takt brommers e.d. vind ik zelf nog erger ruiken dan een oude diesel.

Zou de overheid het echt menen en het wagenpark willen verjongen en zo de uitstoot zouden ze eens kunnen beginnen met het afschaffen van de bpm belasting (wat europa trouwens ook wil van NL maar blijkbaar niet kunnen afdwingen)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:01

Grote onzin vind ik het.. Ze moeten eens naar de kerncentrales en naar de fabrieken kijken wat die uitstoten. Das meerdere malen meer dan een aantal oude dieselauto's

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:57

Echt bullshit en mensen op kosten jagen. Ik wil best van mijn inmiddels 12 jaar oude diesel af hoor, maar dan moeten ze me wel tegemoet komen om een schonere auto aan te kunnen schaffen zonder dat ik er ook maar 1 cent op hoef in te leveren, het mag mij dus niets kosten (logisch, want ik heb immers al aan alle belasting, aanschafskosten enz voldaan, dus dat afnemen is natuurlijk pure diefstal).
Bovendien is het vernietigen van goede oude auto's nog veel slechter voor het milieu, want ze zijn nog niet aan het einde van hun levensduur.
En mijn oude diesel rijdt zuiniger dan sommige andere nieuwere diesels, dus het verhaal dat een oude diesel vervuilt is echt grote en nog grotere en de grootste onzin. Alles draait puur om het geld.