Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:40

Is dit alleen Samsung?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:51

8nnemiek schreef:
De gyroscoop die in iPhones wordt gebruikt is gevoelig voor trillingen tot 100 Hz, en daardoor ongeschikt voor het opvangen van stemmen.
Maar daarnaast kan google ook niet via safari bij die gyroscoop voor zover ik weet.

Niet geschikt voor het opvangen van stemmen? En Siri dan? Die letterlijk antwoord geeft op wat je vraagt?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:53

Dat alles was hier niet het geval, Elena.

Mijn persoonlijke ervaring:

onze peuter komt thuis en is vol van haar nieuwe vriendje van de kinderopvang.
Ze heeft het over konnerat ipv Conrad.
Die naam is echt helemaal nieuw binnen onze leefomgeving.
We dollen er over, "Wat voor een rat"? "Konnerat!"
"Nee, zijn naam is Conrad. C-O-N-R-A-D".
Die naam is dus heel nadrukkelijk en meerdere malen herhaald.

Zodra ik mijn tablet weer gebruikte later die dag popte telkens een reclame van Conrad op.
Dan sta je echt raar te kijken, kan ik je zeggen. Dat is te toevallig naar mijn idee.
Die adverteerder is me enige tijd blijven achtervolgen.

Tja, in deze wereld is zoiets niet ondenkbaar vind ik.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:57

Goof schreef:
Ze kunnen niets letterlijk aftappen, ze kunnen enkel soms delen ontcijferen.
Wat een paniek zeg, maar wel bellen in het openbaar waar men 100% van je gesprek wel letterlijk kan verstaan :+

Nou inderdaad _O-

Wat maakt het nou voor verschil of je reclame te zien krijgt nav iets wat je gezegd hebt ipv wat je getypt hebt. Het is echt niet alsof er een hele fabriek is met hordes mensen die elke telefoon afluisteren ofzo :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:59

Nu gaat het om reclames. De volgende stap is dat iemand iets wat je zegt (of wat er gezegd is in bijzijn van je telefoon) foutief interpreteert en je plotseling aan jihadisme om maar een tak te noemen gelinkt wordt. Dat is plotseling een stuk minder grappig!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:04

elenaMM77 schreef:
sorry, ik geloof er niet zo in..

In de huidige tijd lezen en leren we veel via internet.
DAarna, praten we erover met familie en vrienden..

Echter, je vergeet dat je die telefoon en tablet ook in een pc geplugd hebt, of op een thuisnetwerk..
datzelfde als waar je pc aan aangesloten zat toen je zaken online opzocht.

ik ga er eerder voor dat je dus op een ander apparaat pop ups kunt krijgen dan het apparaat waar je iets op opzocht en compleet toeval..

immers over iets praten, doe je vaak omdat het een hottopic is. dus onder de aandacht, dus al meer reclame gevoelig..

Het zou toch raar zijn dat onderzoekers slechts delen van gesprekken kunnen ontcijferen
en bedrijven, niet een blijkbaar maar velen, nog veeeeel verder zijn.. die kunnen al willekeurige telefoons, niet specifiek getarget, maar gewoon het hele netwerk en alles wat erop zit scannen op specifieke onmiskenbare kernbewegingen en dat foutloos vertalen naar een gerichte advertentie?

niet een maar vele bedrijven liggen dan dus voor op de wetenschap?
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-12-15 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:04

elenaMM77 schreef:
sorry, ik geloof er niet zo in..

In de huidige tijd lezen en leren we veel via internet.
DAarna, praten we erover met familie en vrienden..

Echter, je vergeet dat je die telefoon en tablet ook in een pc geplugd hebt, of op een thuisnetwerk..
datzelfde als waar je pc aan aangesloten zat toen je zaken online opzocht.

ik ga er eerder voor dat je dus op een ander apparaat pop ups kunt krijgen dan het apparaat waar je iets op opzocht en compleet toeval..

immers over iets praten, doe je vaak omdat het een hottopic is. dus onder de aandacht, dus al meer reclame gevoelig..

Het zou toch raar zijn dat onderzoekers slechts delen van gesprekken kunnen ontcijferen
en bedrijven, niet een blijkbaar maar velen, nog veeeeel verder zijn.. die kunnen al willekeurige telefoons, niet specifiek getarget, maar gewoon het hele netwerk en alles wat erop zit scannen op specifieke onmiskenbare kernbewegingen en dat foutloos vertalen naar een gerichte advertentie?

niet een maar vele bedrijven liggen dan dus voor op de wetenschap?

Ik ben geïsoleerd door omstandigheden. Heb geen pc of gewone telefoon. Nu enkel smartphone. Bellen doe ik bijna niet. Ben niet sociaal bezig. Het was me al eerder opgevallen dat zaken waarover ik praat reclame over krijg. Dit....kan toch echt niet? Val echt schuin achterover dat mensen hier zo laks over doen. Echter, het was vrij voorspelbaar. Blijkbaar wordt het getolereerd en trappen de schapen er volledig in.
Nu is het reclame. Wie weet wat is de volgende stap. Denken jullie niet na? Beroert jullie dit niet? On ge lo fe lijk....
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-12-15 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:05

Iets met bescherming van je privacy, niobe.
De bescherming daarvan vinden sommige mensen namelijk zo belangrijk dat er zelfs wetgeving voor is gemaakt.
En er is ook een college voor.

Echt belachelijk _O- :=

8)7

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:09

Belachelijk niet, maar ik vind dat er tegenwoordig wel errug paranoia over gedaan wordt. Dit is ook weer zo'n voorbeeld. Alsof de "hoge boze" mensen serieus geïnteresseerd zijn in wat de gemiddelde persoon in het bijzijn van de telefoon bespreekt. Behalve dan in commerciele zin.
Als dit verhaal waar zou zijn en ik wil niet zeggen dat ik TS niet geloof, dan zou het heus niet meer zijn dan spraakherkenning, wat (naar mijn idee) al langer gebruikt wordt om bijvoorbeeld teksten te dicteren.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:10

Niobe schreef:
Goof schreef:
Ze kunnen niets letterlijk aftappen, ze kunnen enkel soms delen ontcijferen.
Wat een paniek zeg, maar wel bellen in het openbaar waar men 100% van je gesprek wel letterlijk kan verstaan :+

Nou inderdaad _O-

Wat maakt het nou voor verschil of je reclame te zien krijgt nav iets wat je gezegd hebt ipv wat je getypt hebt. Het is echt niet alsof er een hele fabriek is met hordes mensen die elke telefoon afluisteren ofzo :=

Pas op met wat je zegt. Hopelijk geloof je er zelf in. Wake up world zou ik zeggen. Dit is nog maar het begin.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:13

Niobe schreef:
Belachelijk niet, maar ik vind dat er tegenwoordig wel errug paranoia over gedaan wordt. Dit is ook weer zo'n voorbeeld. Alsof de "hoge boze" mensen serieus geïnteresseerd zijn in wat de gemiddelde persoon in het bijzijn van de telefoon bespreekt. Behalve dan in commerciele zin.
Als dit verhaal waar zou zijn en ik wil niet zeggen dat ik TS niet geloof, dan zou het heus niet meer zijn dan spraakherkenning, wat (naar mijn idee) al langer gebruikt wordt om bijvoorbeeld teksten te dicteren.

Ik wil daarvan wel op de hoogte zijn. Als ik typ weet ik wat geregistreerd wordt, namelijk alles.
Wat wordt geregistreerd als ik praat? Ook alles? Of een deel. Het doet er namelijk niet toe. Als ik mijn gsm niet gebruik hoeft die zonder mijn toestemming niets te registreren. Daarom: terug naar Dino nokia

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:15

Boras schreef:

Zodra ik mijn tablet weer gebruikte later die dag popte telkens een reclame van Conrad op.
Dan sta je echt raar te kijken, kan ik je zeggen. Dat is te toevallig naar mijn idee.

Zoek je nooit wat op over electronica, bijvoorbeeld, hoe ben je aan deze telefoon gekomen, hoe heb je er voor gekozen..

ik krijg namelijk talloze malen conrad voor mijn neus als eerste hit of pop up..
maar ik heb het woord nog nooit in de mond genomen..

nu zeg ik niet dat je toen naar conrad gezocht hebt..
maar het kan net zo goed de zoveelste add lancering zijn naar alles en iedereen die maar op conrad gehit heeft..

de site gebruik ik eigenlijk nooit, maar ik kom af en toe in hun ads om.

cambiar,
ik leef mijn leven niet in angst, noch in achterdocht.. dat ik het niet geloof omdat de wetenschap nog mijlenver achter ligt op deze ontwikkeling, maar het bedrijfsleven ineens in meervoud voor, daar ga ik niet voor.. Ik vind eerder direct geloven wat ergens gemeld wordt, en een artikel over delen van gesprekken kunnen ontcijferen op een specifiek getargette telefoon, eerder een vorm van complottheorie.. En wie zijn er dan schapen? mensen die er gelijk achteraan rennen, of ik dat ik een andere mening erover durf te uiten?

dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd, alles kan, behalve wim kan, die kan niet meer. ik hol echter niet direct naar conclussies op basis van een artikel dat aangeeft dat men in het allereerste begin zit van deze mogelijkheid.. En ik ben niet zo'n figuur die gelijk in de stress schiet van big brothertheorieën. Net zo min als ik andere zaken voor zoete koek slik. ik ben geen schaap die zich door een enkel artikeltje de stal in laat jagen en de ramen en deuren sluit.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 17-12-15 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:15

Cambiar schreef:
Niobe schreef:

Ik wil daarvan wel op de hoogte zijn. Als ik typ weet ik wat geregistreerd wordt, namelijk alles.
Wat wordt geregistreerd als ik praat? Ook alles? Of een deel. Het doet er namelijk niet toe. Als ik mijn gsm niet gebruik hoeft die zonder mijn toestemming niets te registreren. Daarom: terug naar Dino nokia

Daar kan ik inkomen.

Wel eentje met de echte snake, hoop ik? ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:16

mick75 schreef:
Nu gaat het om reclames. De volgende stap is dat iemand iets wat je zegt (of wat er gezegd is in bijzijn van je telefoon) foutief interpreteert en je plotseling aan jihadisme om maar een tak te noemen gelinkt wordt. Dat is plotseling een stuk minder grappig!

Dat gebeurt nu al. Hoeveel mensen worden niet onterecht verdacht? Op basis van wat? Ik heb heel wat nagelezen over wat er de dag van vandaag gaande is. Eerst geloofde ik het niet maar helaas wordt het meer en meer duidelijk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:20

elenaMM77 schreef:
Boras schreef:

Zoek je nooit wat op over electronica, bijvoorbeeld, hoe ben je aan deze telefoon gekomen, hoe heb je er voor gekozen..

ik krijg namelijk talloze malen conrad voor mijn neus als eerste hit of pop up..

maar het kan net zo goed de zoveelste add lancering zijn naar alles en iedereen die maar op conrad gehit heeft..

Vandaag vroeg iemand me om natuurlijk medicijn . Ik dacht diep na . Eventueel... turmeric zei ik. Daar Google ik nooit op. Uur nadat ik paar keren na elkaar turmeric gespeld had, verscheen pop up met reclame. Dit is geen geïsoleerd geval. Ik maakte het al eerder mee waardoor het me is beginnen opvallen

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:21

Daar kan ik inkomen.

Wel eentje met de echte snake, hoop ik? ;)[/quote]
Wat is snake?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:28

elenaMM77 schreef:
Boras schreef:

cambiar,
ik leef mijn leven niet in angst, noch in achterdocht.. dat ik het niet geloof omdat de wetenschap nog mijlenver achter ligt op deze ontwikkeling, maar het bedrijfsleven ineens in meervoud voor, daar ga ik niet voor.. Ik vind eerder direct geloven wat ergens gemeld wordt, en een artikel over delen van gesprekken kunnen ontcijferen op een specifiek getargette telefoon, eerder een vorm van complottheorie.. En wie zijn er dan schapen? mensen die er gelijk achteraan rennen, of ik dat ik een andere mening erover durf te uiten?

dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd, alles kan, behalve wim kan, die kan niet meer. ik hol echter niet direct naar conclussies op basis van een artikel dat aangeeft dat men in het allereerste begin zit van deze mogelijkheid.. En ik ben niet zo'n figuur die gelijk in de stress schiet van big brothertheorieën. Net zo min als ik andere zaken voor zoete koek slik. ik ben geen schaap die zich door een enkel artikeltje de stal in laat jagen en de ramen en deuren sluit.

Dat is jouw goed recht maar ik hoef het niet. Het brengt je namelijk niets op, enkel degene die er gebruik van maken. Ik heb daar geen behoefte naar. Mijn privé heeft niemand zaken mee.
Dat zovele dit gedogen toont aan hoe ver het gekomen is. Pas als het te laat is zal het besef komen.
Te laat voor wat hoor ik nu zeggen. Ik vrees vooral voor vrije meningsuiting uiting. Politieke overtuiging. Vrijheid is aller belangrijkste in het leven. Weet niet voor jullie, maar voor mij toch

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:30

Nee Elena.
Dit was gewoon te toevallig.
De specifieke naam, op dat specifieke moment. Helemaal out of the blue.
Het was heel weird.
Helemaal als je ontdekt dat meerdere mensen zo een ervaring hebben.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:37

Ik ga het bijna jammer vinden dat ik geen smartphone heb, ik zou dit echt gaan testen! :))
Het leven met een ouwe Nokia is niet zo erg hoor TS, lukt mij ook prima ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:40

Sababber schreef:
8nnemiek schreef:
De gyroscoop die in iPhones wordt gebruikt is gevoelig voor trillingen tot 100 Hz, en daardoor ongeschikt voor het opvangen van stemmen.
Maar daarnaast kan google ook niet via safari bij die gyroscoop voor zover ik weet.

Niet geschikt voor het opvangen van stemmen? En Siri dan? Die letterlijk antwoord geeft op wat je vraagt?

Siri heeft toestemming voor gebruik van de microfoon. Dit ging over de gyroscoop en die is bij Apple inderdaad niet geschikt voor stemmen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:48

Prive-gesprekken, die je thuis in besloten kring voert, gaan bedrijven werkelijk geen mallemoer aan.

Ik vind het behoorlijk schrikbarend hoe weinig mensen om hun privacy, zelfs de gesprekken (en mogelijk andere dingen) die ze samen doen in prive-context, geven.

Eigenlijk is zo'n telefoon naast je bed leggen terwijl je intiem bent met je vriendje of zo in de praktijk niet heel veel anders dan gewoon een home-video van de praktijk op internet gooien. Want als er delen van gesprekken, of specifieke woorden, opgevangen kunnen worden door het ding dan kunnen bepaalde geluiden die tijdens intieme momenten gemaakt worden ook opgevangen worden. Is het dan nog steeds grappig?

Of dat ding verstaat (of interpreteert!) iets compleet verkeerd, waardoor het systeem doorkrijgt dat er iets wat zij denken "strafbaars" of "gevaarlijks" gezegd wordt. Kan je je zorgvuldig geplande vakantie naar Amerika wel vergeten. Of nog heel, heel veel erger. En ja, dat gebeurd zoals eerder gezegd al. De hele bubs aan data die dagelijks verzameld wordt wordt al gescand op bepaalde woorden, frequentie daarvan en nog wat dingen, zoals contactpersonen. Dus mensen die in de facebook-vriendenlijst staan van mensen waarmee jij via facebook bevriend bent, maar waar jij in de praktijk nog nooit van gehoord hebt, laat staan dat je weet wat die vinden/ denken/ doen.

Het is al eerder gezegd hier op Bokt. Maar zo'n beetje alle negatieve kanten van het communisme waar tot eind jaren '80 zo hard tegen werd gevochten zijn allang en breed dagelijkse realiteit, en nog veel heftiger ook. Mensen als Stalin en Mao zouden helemaal wild worden an enthousiasme als ze zouden weten wat je vandaag de dag allemaal wel niet kan doen om je bevolking te controleren en te manipuleren!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 00:02

Bedankt Mick75. Bij sommige werkt het nog onder de hersenpan.
Nu je het zegt... intieme momenten... ik dacht al tiens wat doet die pop up reclame over blote beelden hier op mijn phone. ... Misschien een link :-)?
Communisme... vandaar dat ik opperde over vrije meningsuiting . Ooit Milan Kundera gelezen? Hij beschrijft heel mooi de impact ervan op je hele zijn...
Alles komt op bepaald moment neer op 1 ding. Macht en controle. Dat is nu het grootste streef doel van de rijkste op aarde die proberen volledig de touwtjes in handen te nemen. Macht over ons persoon, doen en laten. Dat mensen hier niet bewust van zijn vind ik echt getuigen van domheid en struis vogel politiek. Zolang het maar leuk is, we ons amuseren met die smartphone kan het ons geen moer schelen wat de gevolgen daarvan zijn op termijn.
Vreselijk domme schapen zijn we

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:11

Ik zou het niet weten, ik heb Apple, en voor werk een hoogbejaarde Nokia die de slaapkamer sowieso niet van binnen mag zien, iets met werk en prive.

Maar zoals het oude gezegde al. Geef het volk brood en spelen en ze slikken vrijwel alles. En dat is dus ook wat er gebeurd. Brood hebben de meeste mensen nog wel op de plank en in de vorm van (verplichte) computers en internet is in de spelen (entertainment) ook voorzien.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 00:18

_l_amanda_l_ schreef:
Ik ga het bijna jammer vinden dat ik geen smartphone heb, ik zou dit echt gaan testen! :))
Het leven met een ouwe Nokia is niet zo erg hoor TS, lukt mij ook prima ;)

Tuurlijk. Nokia was sterk en die smartphones gaan alleen snel stuk.
Alleen Internet was handig om het bij de hand te hebben als ik ging wandelen en verloren liep. Of om zaken op te zoeken zoals bvb adressen onderweg ....
Nu, voor wat hoort wat. Ze mogen hun info houden als het zo zit.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 00:19

mick75 schreef:
Ik zou het niet weten, ik heb Apple, en voor werk een hoogbejaarde Nokia die de slaapkamer sowieso niet van binnen mag zien, iets met werk en prive.

Maar zoals het oude gezegde al. Geef het volk brood en spelen en ze slikken vrijwel alles. En dat is dus ook wat er gebeurd. Brood hebben de meeste mensen nog wel op de plank en in de vorm van (verplichte) computers en internet is in de spelen (entertainment) ook voorzien.

+:)+