Aliens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:11

Heel interessant topic dit

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:13

Enige Alien waar ik in geloof is mijn laptop.
Maar vind het toch best wel interessant hoor. :)
Hele heelal en alles wat daarbij hoort zit zo ongelooflijk in elkaar.

Jolliegirl

Re: Aliens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:16

Interessant dit!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:42

Mwa die graancirkels lijken mij mensenwerk. Al blijft het soms gek en
Mysterieus.

Tip voor geïnteresseerde nerds: science cafe's/ wetenschaps cafe's in de gaten houden.
Zitten door het hele land.

Dit jaar oa de lezing van Erik Verlinde gevolgd, over zwaartekracht etcetera.
Het idee: dat de zwaartekracht niet fundamenteel is, maar bijv een entropische kracht. Oftewel als een zwart gat dat ons hier binnen trekt en houdt.

Wat als "wij aarde" in ons "eigen" zwarte gat zitten? Daardoor draait alles wat steeds verder naar buiten komt steeds sneller en dichter naar binnen, op de aarde, langzamer.

Kwa leven buiten ons, is dat best lastig. Want hoe ga je naar/door/uit een zwart gat?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:01

Een snelle Google search vertelt dat er ook mensen zijn aangetroffen tijdens het maken van die mooie complexe graancircels. We kunnen raketten naar mars sturen dus met een beetje technisch inzicht, een touw en goede gps zijn die geometrische vormen schijnbaar een eitje.

Wat kuggur noemt geeft inderdaad een soort samenvatting van de opties. De aarde is schijnbaar ook vrij vroeg on het heelal gevormd dus misschien wemelt het over een miljoen jaar wel van het intelligente leven overal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:32

Ik geloof ook zeker in leven op andere planeten. Er zijn zo veel zonnestelsels met zo veel planeten die op aarde lijken..

De ufo's en aliëns op aarde.. Geen idee. Graancirkels, waarom zou zo'n intelligente beschaving op zo'n ouderwetse manier tijdelijke boodschappen achter willen laten die je waarschijnlijk niet eens ziet vanuit de ruimte?
Het verhaal van roswell vind ik wel interessant. Er schijnen twee versies te zijn van het filmpje, waarvan er een vernietigd is en een is door de overheid nagemaakt met valse id kaarten en een nep ontleding. Iig volgens een docu die ik zag. Dat is natuurlijk wel verdacht als dat waar is..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:10

Yessy schreef:
Een snelle Google search vertelt dat er ook mensen zijn aangetroffen tijdens het maken van die mooie complexe graancircels. We kunnen raketten naar mars sturen dus met een beetje technisch inzicht, een touw en goede gps zijn die geometrische vormen schijnbaar een eitje.

Wat kuggur noemt geeft inderdaad een soort samenvatting van de opties. De aarde is schijnbaar ook vrij vroeg on het heelal gevormd dus misschien wemelt het over een miljoen jaar wel van het intelligente leven overal.

Inderdaad. Er kan van alles gebeuren. :j Mijn vriend en ik zeggen soms dat we 500 jaar te vroeg geboren zijn... we willen zo graag meer weten over dit soort dingen!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:33

Het zou onmogelijk lijken dat er geen leven op aarde is.

Ik heb een keer ergens gelezen dat het buitenaardse leven dat een paar 100 lichtjaar verderop naar ons zouden kijken (als dat mogelijk zou zijn) ze nog de dinosauriërs zien.
Ik weet alleen niet of dit echt waar is. Klinkt namelijk wel logisch

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:35

ierusju schreef:
Het zou onmogelijk lijken dat er geen leven op aarde is.

Ik heb een keer ergens gelezen dat het buitenaardse leven dat een paar 100 lichtjaar verderop naar ons zouden kijken (als dat mogelijk zou zijn) ze nog de dinosauriërs zien.
Ik weet alleen niet of dit echt waar is. Klinkt namelijk wel logisch

Dat is zo ja :j (denk ik)
Wij zien ook de zon van 8 minuten geleden natuurlijk. (Toch? :') )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:40

Wezens 100 lichtjaar hiervandaan zien ons 100 jaar geleden. Wezens 65 miljoen lichtjaar hiervandaan zitten inderdaad naar dino's te kijken als ze een goede telescoop hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:05

Inderdaad. Dat heeft met de relativiteitstheory te maken. :) Ik weet niet of iemand hier ooit de film "Interstellar" heeft gezien? Die gaat een en al over de relativiteitstheory, waarin dus gewoon wordt verteld wat er zou gebeuren als we door wormgaten kunen reizen. We kunnen welliswaar niet door wormgaten reizen (althans, nooit geprobeerd), maar als dat zou kunnen zou het inderdaad zo zijn dat als mensen van aarde vertrekken en na 5 jaar terugkomen, de rest van de aarde 80 jaar verder is. Of nog veel meer. Het is heel onbegrijpelijk, maar het is waar. Jij bent 5 jaar ouder geworden, je broer of zus 80 jaar ouder.

Alles wat zich in het heelal afspeelt is zo ongrijpbaar maar zo verschrikkelijk interessant...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:06

Resistance schreef:
Inderdaad. Er kan van alles gebeuren. :j Mijn vriend en ik zeggen soms dat we 500 jaar te vroeg geboren zijn... we willen zo graag meer weten over dit soort dingen!

Zou ik niet te hard roepen, deze tijd is ontzettend interessant, stel je voor dat je 500 jaar eerder was geboren...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:09

Resistance schreef:
Inderdaad. Dat heeft met de relativiteitstheory te maken. :)

Nee, wat hierboven beschreven staat heeft alleen met de lichtsnelheid te maken, en niet met de relativiteitstheorie.
Daar krijg je pas last mee als je zelf op hoge snelheden gaat reizen, in de richting van lichtsnelheid, ook wel relativistische snelheden genoemd, tijdvertraging enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:10

Kuggur schreef:
Resistance schreef:

Zou ik niet te hard roepen, deze tijd is ontzettend interessant, stel je voor dat je 500 jaar eerder was geboren...

Ik zeg niet dat deze tijd niet interessant is, integendeel. Ik vind deze tijd met al die ontwikkelingen vreselijk interessant. Maar ik zou zo graag willen weten wat er in de toekomst als wij niet meer leven gaat gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:11

Kuggur schreef:
Resistance schreef:
Inderdaad. Dat heeft met de relativiteitstheory te maken. :)

Nee, wat hierboven beschreven staat heeft alleen met de lichtsnelheid te maken, en niet met de relativiteitstheorie.
Daar krijg je pas last mee als je zelf op hoge snelheden gaat reizen, in de richting van lichtsnelheid, ook wel relativistische snelheden genoemd, tijdvertraging enzo...

De relativiteistheory en de lichtsnelheid hebben alles met elkaar te maken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:12

Misschien heb je geluk, komt de "singulariteit" (rapture of the nerds), en wordt je onsterfelijk...
Of de AI blijkt evil en roeit ons allemaal uit, dat kan ook natuurlijk :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:14

Resistance schreef:

Lezen resistance, ik zei "in de bovenstaande posts", daar wordt alleen gesproken over het waarnemen van ver verwijderde zonnestelsels. Bij zulke waarnemingen speelt alleen de snelheid van licht een rol, er zijn geen relativistische effecten om rekening mee te houden.
(E=MC2 kennen we allemaal...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:18

Kuggur schreef:
Resistance schreef:

Lezen resistance, ik zei "in de bovenstaande posts", daar wordt alleen gesproken over het waarnemen van ver verwijderde zonnestelsels. Bij zulke waarnemingen speelt alleen de snelheid van licht een rol, er zijn geen relativistische effecten om rekening mee te houden.
(E=MC2 kennen we allemaal...)

Ah, nu zie ik het. :D inderdaad, leesfoutje van mij. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:29

Leuk topic. Ik moet even de nieuwsberichten op gaan zoeken, maar hadden ze laatst geen vloeibaar water gevonden op een van de manen van... ... Saturnus? *gaat zoeken*

Graancirkels geloof ik niet in. Je kunt makkelijk een op afstand bestuurbaar ding het veld insturen en die met GPS aansturen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:47

magda_90 schreef:
Leuk topic. Ik moet even de nieuwsberichten op gaan zoeken, maar hadden ze laatst geen vloeibaar water gevonden op een van de manen van... ... Saturnus? *gaat zoeken*

Graancirkels geloof ik niet in. Je kunt makkelijk een op afstand bestuurbaar ding het veld insturen en die met GPS aansturen.

tuurlijk...ook in de 15 de eeuw hadden ze GPS

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:51

Ik ben sinds 2 weken de serie " Ancient Aliens" aan het kijken met mijn vriend, en steeds beetje bij beetje beginnen voor mij de puzzelstukjes op zijn plek te vallen. Echt een aanrader, en ook gewoon te kijken op Youtube!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:53

Huh, graancirkels in de vijftiende eeuw?
En dan nog, je hebt geen gps nodig om indrukwekkende graancirkels te maken. Gaat met heel basale werktuigen, wat touw, een plankje.
Ockham´s razor...

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:58

Interessant :+ Ik ga volgen.

Ik denk trouwens zelf dat ze al lang buitenaards leven hebben gevonden maar ze dat ons niet vertellen. Genoeg geheime diensten en basissen overal die onderzoek doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:02

Kuggur: Ockham's razor is hier niet echt van toepassing (en uberhaupt niet echt op menselijk gedrag.)