Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Een snelle Google search vertelt dat er ook mensen zijn aangetroffen tijdens het maken van die mooie complexe graancircels. We kunnen raketten naar mars sturen dus met een beetje technisch inzicht, een touw en goede gps zijn die geometrische vormen schijnbaar een eitje.
Wat kuggur noemt geeft inderdaad een soort samenvatting van de opties. De aarde is schijnbaar ook vrij vroeg on het heelal gevormd dus misschien wemelt het over een miljoen jaar wel van het intelligente leven overal.
ierusju schreef:Het zou onmogelijk lijken dat er geen leven op aarde is.
Ik heb een keer ergens gelezen dat het buitenaardse leven dat een paar 100 lichtjaar verderop naar ons zouden kijken (als dat mogelijk zou zijn) ze nog de dinosauriërs zien.
Ik weet alleen niet of dit echt waar is. Klinkt namelijk wel logisch
Resistance schreef:Inderdaad. Dat heeft met de relativiteitstheory te maken.
Kuggur schreef:Resistance schreef:Inderdaad. Er kan van alles gebeuren.Mijn vriend en ik zeggen soms dat we 500 jaar te vroeg geboren zijn... we willen zo graag meer weten over dit soort dingen!
Zou ik niet te hard roepen, deze tijd is ontzettend interessant, stel je voor dat je 500 jaar eerder was geboren...
Kuggur schreef:Resistance schreef:Inderdaad. Dat heeft met de relativiteitstheory te maken.
Nee, wat hierboven beschreven staat heeft alleen met de lichtsnelheid te maken, en niet met de relativiteitstheorie.
Daar krijg je pas last mee als je zelf op hoge snelheden gaat reizen, in de richting van lichtsnelheid, ook wel relativistische snelheden genoemd, tijdvertraging enzo...
Resistance schreef:De relativiteistheory en de lichtsnelheid hebben alles met elkaar te maken.
Kuggur schreef:Resistance schreef:De relativiteistheory en de lichtsnelheid hebben alles met elkaar te maken.
Lezen resistance, ik zei "in de bovenstaande posts", daar wordt alleen gesproken over het waarnemen van ver verwijderde zonnestelsels. Bij zulke waarnemingen speelt alleen de snelheid van licht een rol, er zijn geen relativistische effecten om rekening mee te houden.
(E=MC2 kennen we allemaal...)
magda_90 schreef:Leuk topic. Ik moet even de nieuwsberichten op gaan zoeken, maar hadden ze laatst geen vloeibaar water gevonden op een van de manen van... ... Saturnus? *gaat zoeken*
Graancirkels geloof ik niet in. Je kunt makkelijk een op afstand bestuurbaar ding het veld insturen en die met GPS aansturen.