Bewapende burgers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:19

Trump is in mijn idee zó niet-wetend. Je moest eens bijhouden hoeveel schietpartijen er zijn in Amerika. Ik heb er zelf gewoond en regelmatig kwam het weer in het nieuws. Een man die graag burgemeester wilde worden van de stad waar ik woonde is zo op straat doodgeschoten omdat er een paar gekken waren die het niet eens waren met wat de man vond en dacht.

Dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:21

Merula123, klopt. Carson en Trump zijn een wedstrijdje aan het doen wie het minst menselijk kan overkomen. En ze zijn allebei ook volstrekt immuun voor feiten of rationele argumenten.

Anoniem

Re: Bewapende burgers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:27

Iets met narcisme die Trumph...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:32

Mussies, zou jij iemand dood kunnen schieten dan? Ik geloof er helemaal niks van. Zou je nog een argument met iemand kunnen hebbem, wetende dat je tegenstander een wapen bij zich draagt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:38

Musiess schreef:
Dikke EENS.
Nu dragen we ze niet en vallen er ook doden.
de dood is on omkeerbaar. Maar liever hij dan ik.

Ik denk dat er steeds meer burgers al 'bewapend' de straat op gaan zonder dat t is toegestaan..
Groot gelijk. Hij of jij ..

Ik had in een ander topic ook al kritische kanttekeningen bij jou opmerkingen maar ik heb toch gelijk met mijn gevoel over jouw opvattingen. Jo, ga lekker je zoontje drietalig opvoeden en dan zou ik hem ook zeker op zijn zesde of zo lid maken van de schietclub en zoiets voor zijn verjaardag geven.
Je reacties worden steeds kortzichtiger en racistischer. Denk na voor je iets schreeuwt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:41

Joolien schreef:
Iets met narcisme die Trumph...

Nou, laat dat iets maar weg. Die man is niet goed hoor :') 8)7

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:45

Ja dan was het inderdaad anders gelopen, dan waren in paniek waarschijnlijk nog meer mensen gedood.. Wat een slecht idee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:46

Verootjoo, of zoals John Oliver het zei "who's daddy has left you millions of dollars instead of hugging you.'

Maar Carson met z'n leugens is ook een eh, bijzonder geval.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:59

Ik denk dat je niet zomaar iemand kan neer/doodschieten.
Maar als iemand jou overhoop wilt schieten, kan je heus wel schieten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:20

MWS -> NM

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:26

Ik zou wel willen dat er iets als pepperspray gebruikt zou mogen worden. Het geeft geen blijvende schade, maar reken maar dat als je een beetje mikt de ander even helemaal van de kaart is.

Dit omdat ik ook vaak alleen met de hond loop en me toch soms onveilig voel. Ik zou me althans veiliger voelen als ik iets zou hebben waarmee ik me zou kunnen verdedigen. Nu heb ik heb dus ik niet gelijk over IS maar ik lees regelmatig dat mensen bijvoorbeeld op straat beroofd worden.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:35

Ik zou me juist minder veilig voelen als elke gek een wapen heeft. Zoals eerder gezegd werkt dat in Amerika ook niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:38

UhNee schreef:
Mussies, zou jij iemand dood kunnen schieten dan? Ik geloof er helemaal niks van. Zou je nog een argument met iemand kunnen hebbem, wetende dat je tegenstander een wapen bij zich draagt?

Dan moet je dus of je beheersen of het met een discussie af kunnen ipv woedeaanval, wat je wel kan als je de enige bent met wapen.

Canada en Zwitserland hebben ook flink wat wapens onder de burgerbevolking en daar hoor je veel minder van dit soort ellende. Amerikaanse wapenwetten zijn veel minder het probleem dan de bijbehorende cultuur en het niet willen/kunnen trainen in verantwoord gebruik. Wapen is laatste optie, niet de 1e 100 opties. En ook dat wordt voor het gemak even vergeten in dit soort discussies.

Voor bewapenen MET training en herhaling? Ja! maar tegen zo wapen kunnen kopen zonder bijbehorende kunde die 2 horen onlosmakelijk met elkaar verboden te zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:49

Nou dat wordt natuurlijk een dikke succeshit! een Glock of Walther tegen een volautomatische wapen van een terrorist..of zullen we allemaal naar een concert gaan of een restaurant met een volautomatisch wapen ij ons tas...dream on!

Het enige jammere aan deze gek is dat er nog veel meer van deze gekken zin die in dit soort loze kreten geloven, dat blijkt maar weer in dit topic.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:56

tamary schreef:
Canada en Zwitserland hebben ook flink wat wapens onder de burgerbevolking en daar hoor je veel minder van dit soort ellende.

Dat wordt vaak aangehaald, maar het aantal doden door vuurwapens is daar nog steeds hoger dan elders.

En daarnaast zijn de wetten in Canada en Zwitserland ook anders. Die wetten in de VS zijn wel een probleem, niet slechts de cultuur. Dat is ook overtuigend aangetoond in allerlei opzichten trouwens.

Citaat:
Voor bewapenen MET training en herhaling? Ja!

Als je toch mensen op cursus stuurt, waarom dan niet gewoon iedereen op cursus conflictbeheersing en wapenloze zelfverdediging? Dan hebben we die wapens in het algemeen niet nodig.

Ik snap die obsessie met wapens echt niet, want zelfs als je in bepaalde situaties kunt argumenteren dat het met training minder slecht is, dan nog heeft een wapen in een dichtbevolkt gebied geen enkel daadwerkelijk nut om je veiligheid te vergroten.

(Dat dat in de uithoeken van de Canadese wouden anders is, ook al omdat daar beren en dergelijke rondlopen, dat snap ik nog wel. Maar in steden en dichtbevolkte gebieden? Nergens voor nodig, ook met training en verantwoord gebruik is het nog altijd gevaarlijker dan gewoon geen wapens.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:02

Steek mijn uitgesproken mening over het devolved stelletje in de States bepaald niet onder stoelen of banken.
Trump is er eentje van -:(-
Vermoedelijk heeft ie aandelen in de wapenindustrie en zit ie een beetje krap bij kas(raar he).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:05

Musiess schreef:
Wat mij meer zorgen baard is dat er steeds meer beelden verschijnen waar de IS laat zien wat ze doen met Sexslavinnen die niet mee werken. Sexslavinnen soms afkomstig uit NL die daar heen 'gelokt' zijn een tijd geleden. Gedwongen zijn. Enz.
Dat ze Brussel als nieuw groot doelwit hebben. En ze Rusland zullen aanvallen in eigen land.
'Oceanen van bloed zullen er vloeien'.

Jahoor braaf afwachten tot we ze aan de deur hebben staan. En dan huilen als je moet 'bukken'! En je kinderen moeten toe kijken moe mama even aan het sporten is..
Want ja stel je voor dat je ze moet schieten.. dan dood je toch iemand dat is niet goed he.

Mooie verkeerde aan mij. K maak gatenkaas van je.

Je apreekt jezelf tegen..je wilt graag stoer zijn, maar de angst spat van mijn scherm..je weet dat angst je normale denkpatroon erg verhinderd?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:17

Als ik zie hoe extreem bepaalde mensen denken, vind ik dat enger als die met een wapen lopen. Met woorden vind ik ze al eng, maar als je zo vol haat zit en dan een wapen in de handen drukken? Alsjeblieft niet zeg. Ik voed mijn kind toch echt liever op zonder al die haat naar anderen toe, daar heeft de maatschappij veel meer aan dan een wapen.

Een gek met een wapen, blijft een gek; of het nou van extreem rechts komt, linkse hoek of neutraal. Vanuit angst een dodelijk vuurwapen dragen, lijkt mij geen praktisch uitgangspunt. Want o wee als die o zo enge moslima naar je kijkt, trek je dan ook gelijk maar je wapen want achter elke hoofddoek kan een terrorist schuilen? Lijkt mij geen fijne wereld worden. Word je volgens mij harstikke paranoia van.

En tja, Donald trump... Die geeft alleen om Donald Trump.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:26

vuurneon schreef:
Als ik zie hoe extreem bepaalde mensen denken, vind ik dat enger als die met een wapen lopen. Met woorden vind ik ze al eng, maar als je zo vol haat zit en dan een wapen in de handen drukken? Alsjeblieft niet zeg.

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar dit is echt precies wat ik gisteren tegen mijn man zei. Ik vind het heel eng om te zien hoe intolerant mensen kunnen zijn en er bepaalde bevolkingsgroepen beledigd en uitgesloten worden omdat ze bang zijn voor iets wat er totaal niet mee te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:27

Het opvoeden is het begin van het verhaal.
Als ik naar mijzelf kijk en hoe mijn opa het over Moffentreinen had }>
Denk dat het al veel zegt :D
Alleen hoe ga je er mee om, vaak merk ik dat als iemand makkelijk te beïnvloeden is het aannemelijker is dat ze eerder meegaan in allerhande angsten en vooroordelen dan iemand die wat nuchterder rondkijkt.

edit: Ergens een lettertje vergeten h
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:30

Ik zou het in principe best een goed idee vinden, alle slechteriken komen toch wel aan wapens dus waarom het voor normale burgers zo moeilijk maken..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:35

_Zoe schreef:
Ik zou het in principe best een goed idee vinden, alle slechteriken komen toch wel aan wapens dus waarom het voor normale burgers zo moeilijk maken..

Omdat er geen tweedeling tussen 'slechteriken' en 'gewone burgers' te maken is. Waaronder valt een 'gewone burger' (met vuurwapen) die dronken ruzie krijgt in een café? Die bedrogen wordt door zijn partner? Die vindt dat hij onterecht ontslagen is? Die iemand met de broek omlaag in zijn wei aantreft? Die...?

Allemaal situaties die voorkomen en waarin ík liever geen 'gewone burgers' met vuurwapens zou zien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:36

zonnebloem18 schreef:
vuurneon schreef:
Als ik zie hoe extreem bepaalde mensen denken, vind ik dat enger als die met een wapen lopen. Met woorden vind ik ze al eng, maar als je zo vol haat zit en dan een wapen in de handen drukken? Alsjeblieft niet zeg.

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar dit is echt precies wat ik gisteren tegen mijn man zei. Ik vind het heel eng om te zien hoe intolerant mensen kunnen zijn en er bepaalde bevolkingsgroepen beledigd en uitgesloten worden omdat ze bang zijn voor iets wat er totaal niet mee te maken heeft.

Ik kan het niet beter zeggen dan dit. De reacties van sommige mensen (zowel hier als op FB) hebben me net zoveel geschokt als de terreurdaad zelf.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 15-11-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:38

_Zoe schreef:

Boefjes komen ook aan granaten en mortieren , maar is het nou echt wenselijk om volgens die redenatie elk huishouden maar een handgranaat te geven? Is het zo oorlog, maar dan met elkaar omdat buurman het vast niet leuk vind dat je uit ergenis zijn tuinhuisje maar op blaast omdat je zo makkelijk toegang hebt tot die middelen. Bovendien lopen er onder de 'normale' mensen ook genoeg gekken rond en ik vind het echt geen fijn idee als iemand die vol haat zit, maar toegang krijgt tot een vuurwapen. Woorden kun je negeren, maar een kogel niet.
Niemand wil zinloos geweld, waarom dan wel aanmoedigen tot dragen van wapens? Een wapen is helaas zo getrokken namelijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:42

Oh alsjeblieft niet...echt niet.

Ik wil in een vrije samenleving wonen. Niet een waar ik gekooid in angst moet rondlopen.