Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Zoveel zwevers zijn er nou ook weer niet, en Sanders heeft echt een goed verhaal. Ik hoop vooral dat dat verhaal aandacht krijgt.
(Getsie! Verkiezingen over ideeen en visies en over wat men echt wil bereiken in het land. Dat moeten we toch niet willen met z'n allen?)Citaat:Terwijl conservatieven geloven in persoonlijke verantwoordelijkheid, minder overheid, vrije markten, individuele vrijheid, traditionele Amerikaanse normen en waarden en een sterke krijgsmacht. Dat klinkt dan weer best plausibel en minder "ignorant" dan hoe we soms willen denken over deze republikeinse Amerikanen.
Een deel daarvan is gewoon, tsja, leugens. Je kunt bv geen sterke krijgsmacht hebben EN minder overheid, want die krijgsmacht is deel van de overheid. De markten zijn helemaal niet vrij, juist niet, maar leiden tot een systeem waar nieuwkomers juist helemaal worden verdrukt (of opgekocht, of kapotgesued wegens patent infringement) door de grote bedrijven. Dat is bij uitstek niet vrij natuurlijk. Ook is het idee van een vrije markt gebaseerd op het idee dat de consumenten een keuze hebben, maar ook dat is aan alle kanten onmogelijk (al is het maar omdat er vrijwel geen informatie beschikbaar is, en angstvallig wordt verzwegen) om een keuze op te baseren.
Kortom: ze staan helemaal niet waar ze voor zeggen te staan. Maar helaas geloven te veel mensen die indoctrinatie.
Babeth schreef:Laat ik voorop stellen dat ik al nooit in politiek en democratie heb geloofd, een groot poppenkast en Amerika laat dat nu erg goed zien.
Ik wacht nog steeds op de dag dat er bekend wordt gemaakt dat het een grote grap is met Donald. Laten we hopen dat hij niet aan de macht komt. Amerika wordt in ieder geval niet meer serieus genomen nu.
De enige waar ik een 'goed' gevoel bij heb is Sanders. Maar er zal wel voor gezorgd worden dat hij niet aan de macht komt.
Het zal Hilary worden, omdat zij pro wallstreet en coorporaties is. En dat is nu precies wat de macht heeft in deze wereld.
DarkoFoitzik schreef:Babeth schreef:Laat ik voorop stellen dat ik al nooit in politiek en democratie heb geloofd, een groot poppenkast en Amerika laat dat nu erg goed zien.
Ik wacht nog steeds op de dag dat er bekend wordt gemaakt dat het een grote grap is met Donald. Laten we hopen dat hij niet aan de macht komt. Amerika wordt in ieder geval niet meer serieus genomen nu.
De enige waar ik een 'goed' gevoel bij heb is Sanders. Maar er zal wel voor gezorgd worden dat hij niet aan de macht komt.
Het zal Hilary worden, omdat zij pro wallstreet en coorporaties is. En dat is nu precies wat de macht heeft in deze wereld.
in welke bestuursvorm geloof jij wel dan?
Babeth schreef:Dat is een hele tricky vraag waar ik geen antwoord op heb. Geen enkele bestuursvorm heeft zich bewezen te werken, doordat mensen gewoon niet met macht en geld om kunnen gaan. Democratie zou in theorie kunnen werken als er daadwerkelijk oprechte mensen aan de macht zijn. Maar de mens is corrupt en teveel mensen hebben uiteenlopende en verschillende ideaalbeelden waardoor je nooit een perfect werkend systeem kunt hebben.