Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Voor, mits inderdaad 100% zeker is dat diegene echt de dader is, en het misdrijf uiteraard zwaar genoeg is.
Citaat:Ik vind levenslang voor sommige criminelen gewoonweg niet zwaar genoeg. Ze hebben het veel te goed in onze gevangenissen. Er is altijd het risico dat zo iemand toch weer vrij komt, en sommige mensen horen gewoon niet in onze maatschappij vrij rond te lopen..
Citaat:Nu ik er zo over nadenk.. Dat ze er maar veel meer een spuitje geven
Shadow0 schreef:De enige motivatie om zo hard te willen straffen is gewoon wraakzucht. Maar een ander wreed behandelen lost niks op, daar maak je alleen de wereld maar wat harder en onveiliger mee.
x_Kaat_x schreef:Iedere mens is maar een mens, en iedereen verdiend een tweede kans, wat niet betekent dat moorden, verkrachten etc. goedgekeurd nee nee zeker niet, belange na niet!
Maar is doodstraf nu echt de juiste oplossing? De makkelijkste weg zou het vast en zeker zijn ja.
Ook hebben de meeste (zware) criminelen (verkrachters, seriemoordenaars, geplande moordenaars,..) psychische problemen en zijn moorden 'meestal' impulsieve acties. Ik denk niet dat deze mensen hun misdaad niet gaan plegen uit schrik voor de doodstraf... (natuurlijk wil ik niet generaliseren hee maartoch...)