rider schreef:Ik gebruik geen Popcorntime maar soms wel andere streamsites. Daarnaast heb ik een Netflix en een HBO abbo.
Wat ik lastig vind: bij voorkeur betaal ik gewoon netjes voor het kijken van films/series. Maar: er is geen overkoepelende dienst die álles aanbiedt en dat maakt streamen dan wel weer verleidelijk.
In plaats van strafrechterlijke vervolging, zou het m.i beter zijn als men een betaalde versie van Popcorntime zou ontwikkelen. Ik kan me voorstellen dat, mits betaalbaar, dit voor veel mensen een aantrekkelijk medium zou zijn.
Maar in dat laatste zit nu juist het probleem. De reden dat bijv. Netflix hopeloos achterloopt is omdat Netflix in Nederland op de legale manier een eeuwigheid moet wachten voordat de filmrechten gekocht/verkocht zijn. Popcorntime zou nooit legaal op de huidige manier kunnen bestaan omdat het dan voor de filmrechten zou moeten betalen en die zijn er nog helemaal niet zo snel. Logisch want de meeste films draaien nog in de bioscoop als ze al op popcorntime te vinden zijn.
Ik heb een Netflix abo, maar inderdaad het is soms best frustrerend dat je op series of films moet wachten die elders allang (illegaal) te vinden zijn.
imo zou er iets gedaan moeten worden aan het versoepelen/versnellen van die filmrechten. On demand een film te zien krijgen, en daar wil ik dan best iets voor betalen.