Koning moet ook belasting betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:37

Blue_Eyes schreef:
Ik moet echt gewoon BTW-aangifte doen, hoor... En ik krijg pas terug als ik meer BTW betaald heb dan ik verdiend heb (en dus zou moeten afdragen). Het is echt gewoon BTW verdiend - BTW betaald = BTW die ik nog moet afdragen.

Dan krijg je alle betaalde btw dus gewoon terug. Jij betaalt al jouw ontvangen btw en je krijgt alle betaalde btw terug. Alleen verreken je dit gelijk met elkaar in de aangifte.

purny

Re: Koning moet ook belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:45

Ik ben ook voor. Alles wat wij een beetje extra verdienen worden we dubbel en dwars op gepakt en deze familie hoeft geen belasting te betalen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:56

Ik ben wel een beetje klaar met het koningshuis. Als er dan iemand "bovenaan" een samenleving moet staan, dan graag democratisch gekozen (ookal is dat duurder).

Iedereen betaalt belasting. Wellicht wordt het in geval van de koning vestzak/broekzak, maar waarom ze ook ontheven worden van erfbelasting?
Er moet een duidelijke scheidingslijn komen tussen "voor het land" en "leuke uitjes". Staatsbezoeken, prima dat het op kosten van de overheid gebeurt. Maar die leuke vakantie die erachteraan geplakt wordt, mogen ze lekker zelf betalen. Net als erfbelasting/schenkbelasting over het eigen vermogen.