Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Re: Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:15

Ik vraag mij trouwens af hoe zoiets rendabel kan zijn? Examens, benzine onderhoud auto etc kosten toch echt geld. Gok niet dat de rijschoolhouder dat ook via nature betaling heeft geregeld :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:18

Normaal betaalmiddel vind ik het persoonlijk niet. Heb zelf genoeg geld neergelegd bij een rijschool voor mijn lessen. Maar dit gebeurt al zoveel langer.

Je bent er zelf bij en je draagt zelf ook een stuk verantwoording. Dat is ook precies de reden dat ik, en een hoop anderen, dit zelf nooit zouden doen. Stuk opvoeding en eigenwaarde.
Daarnaast vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal? Je kunt er wel vanuit gaan dat een meid van 16 het nauwelijks zelf kan betalen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) dus als je kind dan ineens rijlessen heeft kun je ook het gesprek aangaan en er in ieder geval een groot vraagteken bij zetten.

Vind het een beetje scheef om dit te vergelijken met loverboys. Ze worden niet in elkaar gemept om seks te hebben in ruil voor rijlessen. Dit gebeurt al zo lang en met zoveel dingen, dat het nu een keer misgaat is niet meer als logisch. Dat gebeurt met heel veel dingen die altijd goed gaan.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:20

ilaan schreef:
Normaal betaalmiddel vind ik het persoonlijk niet. Heb zelf genoeg geld neergelegd bij een rijschool voor mijn lessen. Maar dit gebeurt al zoveel langer.

Je bent er zelf bij en je draagt zelf ook een stuk verantwoording. Dat is ook precies de reden dat ik, en een hoop anderen, dit zelf nooit zouden doen. Stuk opvoeding en eigenwaarde.
Daarnaast vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal? Je kunt er wel vanuit gaan dat een meid van 16 het nauwelijks zelf kan betalen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) dus als je kind dan ineens rijlessen heeft kun je ook het gesprek aangaan en er in ieder geval een groot vraagteken bij zetten.

Vind het een beetje scheef om dit te vergelijken met loverboys. Ze worden niet in elkaar gemept om seks te hebben in ruil voor rijlessen. Dit gebeurt al zo lang en met zoveel dingen, dat het nu een keer misgaat is niet meer als logisch. Dat gebeurt met heel veel dingen die altijd goed gaan.

Als je dat loverboy-beeld van mij bedoelde, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel dat mijn stiefzusje bijvoorbeeld weinig waarde aan sex hecht en dus wél voor zoiets zou kiezen. Niet dat de rijschoolhouder een loverboy zou zijn :)

Ik vind het een eigen keuze van de lesser

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:23

future_vet schreef:
Ik vraag mij trouwens af hoe zoiets rendabel kan zijn? Examens, benzine onderhoud auto etc kosten toch echt geld. Gok niet dat de rijschoolhouder dat ook via nature betaling heeft geregeld :')

En dan nog de afschrijvingen, zo'n auto rijdt heel de dag, dus wordt redelijk snel afgeschreven :') Dus moet je niet met te veel klantjes doen....

(en waarschijnlijk diesel ;) diesel is en goedkoper en rijdt makkelijker ;))

Maar stel dat je 8 mensen per dag les geeft een uur, dan moet je er niet met 7 seks gaan hebben :') Dan ga je failliet :p

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:25

Kermis schreef:
Als beide partijen instemmen. En minimaal 18 jaar oud is. Zie ik geen probleem :) moeten mensen toch helemaal zelf weten?

En de lesgever ook goed les geeft.

Bovag legt verband tussen slecht lesgeven en deze manier van betalen, hoe juist dat is, is de vraag. Wel denk ik dat de overheid hier niet blij van wordt, want ze kunnen er geen btw over heffen en vanuit die hoek kan het als fraude gezien worden. Met het principe zelf heb ik geen probleem, maar er zitten wel flink wat mitsen en maren aan om er een eerlijke transactie van te maken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:30

tja als iedereen meerderjarig is... had me veel geld gescheeld :+ zolang iedereen ook maar vrij van ziektes is....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:31

iewl!

Ik vind het wel echt heel bizar hoor :=... En ja, het is het oudste beroep, en die meiden zijn er zelf bij, maar toch vind ik het te absurd voor woorden 8)7

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:35

_Reneee schreef:
Dit was jaren geleden al in het nieuws. Het zal je verbazen wat er allemaal in natura te koop is.. ;)

Precies dit, ineens vette ophef omdat het in het nieuws is :') Het is al jaren en zolang iemand 18+ is en er zelf mee instemt zit het mij wel gebakken. Er zijn ook rijscholen die je veel meer lessen laten volgen dan nodig om meer geld aan je te verdienen. Zo zal het dus ook wel voorkomen dat deze rijscholen je vaker laten lessen voor vaker seks. Als het voor die meiden goed voelt, lig ik er echt niet wakker van.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:37

Je wilt geloof /hoop ik niet weten hoeveel studentes er zijn die uit de kleren gaan om hun studieschulden/kosten af te lossen.

Bovendien zijn hier de laatste tijd al veel topics voorbij gekomen met het onderwerp "sex " en veel reacties daarop deden me ook verbazen.

Ik neem het maar met een héle dikke korrel zout allemaal, anders zouden bij veel dames de normen en waarde vér zijn te zoeken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:38

RaafSmits schreef:
Je wilt geloof /hoop ik niet weten hoeveel studentes er zijn die uit de kleren gaan om hun studieschulden/kosten af te lossen.

Bovendien zijn hier de laatste tijd al veel topics voorbij gekomen met het onderwerp "sex " en veel reacties daarop deden me ook verbazen.

Ik neem het maar met een héle dikke korrel zout allemaal, anders zouden bij veel dames de normen en waarde vér zijn te zoeken.

vind jij dan dat prostituees weinig normen en waarden hebben? is gewoon een beroep..

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:38

Kom nou.. wie vind nou wie? De rij-instructeur bied het aan en het is uiteindelijk de leerling die contact opneemt met zo'n rijschool. Mits ze 18+ zijn vind ik dit wel kunnen. Ik hoor het ook wel om me heen dat het gebeurd en ik zou er zelf ook nooit voor kiezen, maar iedereen is anders.
Overigens vind ik het wel oneerlijk dat er zo geen BTW afgedragen wordt... :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:39

Als een man zou zeggen, ik had seks met mijn docent voor een hoger cijfer dan is het niet zo raar maar als een vrouw het doet wel. :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:39

love_western schreef:
WildWings schreef:
Totaal ongepast...

Hoezo?

Die meiden kiezen er zelf voor. Ze worden er niet toe gedwongen.

Zijn zoveel vrouwen die hun geld verdienen met seks.

En om eerlijk te zijn. Nee het zou mijn keus niet zijn. Ik heb gewoon netjes betaald voor mijn lessen.

Maar als een ander het liever zo doet. Dan hoor je mij niet zeuren.

Die meiden en vrouwen ook :D. Alleen dan in natura.

Ik zie het probleem ook niet zo. Ruilhandel is heel levendig. Er wordt al sinds jaar en dag allerlei diensten aangeboden in ruil voor andere diensten.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:40

Ik zat me al te bedenken hoe zo'n rijschoolhouder dat doet met zeven van zo'n lesklanten op een dag. Zeven keer van bil gaan is natuurlijk niet te doen vijf dagen in de week.

Maar ze zullen idd ook gewoon betalende klanten hebben natuurlijk.

En kunnen alle meiden zich daarvoor aanmelden? Of kun je er ook voor worden afgewezen?

Nou ja, ik denk vast weer veel te ver door.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:41

Dit gebeurt in zoveel.
In de paarden wereld komt het ook gewoon voor. (Stalling die in natura betaalt word ed)

Ik zou er nooit voor kiezen maar ieder is vrij om die keuze zelf te maken zolang het 18+ is.
Laatst bijgewerkt door moyra op 09-10-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:41

Heike schreef:
Ik zat me al te bedenken hoe zo'n rijschoolhouder dat doet met zeven van zo'n lesklanten op een dag. Zeven keer van bil gaan is natuurlijk niet te doen vijf dagen in de week.

Maar ze zullen idd ook gewoon betalende klanten hebben natuurlijk.

En kunnen alle meiden zich daarvoor aanmelden? Of kun je er ook voor worden afgewezen?

Nou ja, ik denk vast weer veel te ver door.

Haha je denkt precies hetzelfde als ik "Nee, jou vind ik niet knap genoeg... Of nouja.. probeer het eens met die papieren zak op je hoofd" :')

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:44

Nou ja, als ze ermee adverteren. Ze zullen ineens maar 30 in natura betalende klanten krijgen. Wat dan?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:46

Ze zijn niet verplicht om het af te nemen natuurlijk :p Kunnen ook gewoons zeggen "sorry, heb nu genoeg klanten" :') "Als deze volgende week slaagt.. dan..." :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:46

Heike schreef:
Nou ja, als ze ermee adverteren. Ze zullen ineens maar 30 in natura betalende klanten krijgen. Wat dan?

Dan kunnen ze vaak van bil.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:51

bij hoefsmeden gebeurt dit volgens mij ook wel eens... 8-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:54

Goh, de moderne breezersletjes. Als degene ermee instemt dan kan je het niet strafbaar stellen. Ik vind het walgelijk

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:02

unihorses schreef:
RaafSmits schreef:

vind jij dan dat prostituees weinig normen en waarden hebben? is gewoon een beroep..

Ik heb het hier niet over prostituees, dat is inderdaad een beroep.
Ik heb het over de dames van alle dag in 2015 waarbij sex niet werk gerelateerd is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:13

purny schreef:
Goh, de moderne breezersletjes. Als degene ermee instemt dan kan je het niet strafbaar stellen. Ik vind het walgelijk

In elk geval zijn nu wel de prijzen redelijk in overeenstemming. Prostituee kost minimaal 50 euro en een rijles ook. Breezer is 1.79

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:18

Zouden jullie les willen hebben van iemand waarvan je weet dat hij seks heeft met zijn klanten? Ik zou me daarbij behoorlijk ongemakkelijk voelen(Nu ben ik redelijk preuts wat dat betreft).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:33

Noem mij naief, maar ik vind het bizar.