Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 18:20

Ayasha schreef:
Dan kan je nog beter af geschoten wordt.... :\ mengele was zo mogelijk een nog grotere beul.

Als ik Wikipedia moet geloven... 8)7

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:21

Hmm ik vraag me dit ook steeds vaker af....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:23

Gezien de medische toestand van hitler, had hij het niet lang getrokken denk ik dus al hadden ze gewonnen dan had hij er niet lang van genoten.

Ik denk wel dat de jeugd gezonder zou zijn, want als onderdeel van het perfecte ras moest je wel in goede conditie zijn. :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:35

Als Hitler niet van die extreme dingen had gedaan, had hij een nobelprijs gewonnen. Duitsland heeft hij volledig uit de crisis gehaald, infrastructuur enorm verbeterd, economie enorm vooruit geholpen. Op zich hadden de mensen in Duitsland het goed onder zijn bewind, daarom liep het Duitse volk aanvankelijk met hem weg en daarom was de nsb in Nederland ook zo groot.
Zijn slechte daden zijn hiermee niet goed te praten, maar niet iedereen heeft een realistisch beeld hoe het geweest zou zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:41

Fehu schreef:
De Italianen, Spanjaarden en een aantal Arabische volkeren die met de nazi's hulde waren natuurlijk ook niet roomblank. Zolang je geen voorouders had\hebt die op Hitlers oliebol list stonden zat je wel aardig safe. Al moet je dan nog wel aan een berg andere voorwaarden voldoen.

In dat geval zit ik redelijk safe, ik ben blank. Maar in de zomer best wel getint. Ze hebben me vaker gevraagd waar mijn ouders vandaan komen :')

Maargoed, we zijn nu natuurlijk 70 jaar verder en een kleine 3 generaties. Met het ideaalbeeld van Hitler, werd er dan niet gewoon op kleur e.d. gefokt? Zeg maar? :')

Murthul

Re: Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:45

LZP > NM

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:49

Dan zou de oorlog alsnog uitgevochten zijn denk ik.

Verder tja: geen mensen meer op de wereld die niet thuis horen in het ideaal beeld.
Denk aan homo's, gehandicapten, geestelijk beperkten, zigeuners, etc etc.

Zou saaie boel worden

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 19:08

Gerritt schreef:
Dan zou de oorlog alsnog uitgevochten zijn denk ik.

Verder tja: geen mensen meer op de wereld die niet thuis horen in het ideaal beeld.
Denk aan homo's, gehandicapten, geestelijk beperkten, zigeuners, etc etc.

Zou saaie boel worden

Denk t ook ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:09

Niet zo positief vrees ik. Ze hebben Nederland zo hard als ze konden geplundert. :+ Er is een grote kans dat een groot deel van de bevolking zou overlijden aan ondervoeding.. Waarschijnlijk komt op een gegeven moment dan een burgeroorlog of rellen die keihard neergeslagen zullen worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:22

Dan was het boek londen over een samenwerking tussen Hitler en Engeland nooit geschreven.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:23

Lante schreef:
Als Hitler niet van die extreme dingen had gedaan, had hij een nobelprijs gewonnen. Duitsland heeft hij volledig uit de crisis gehaald, infrastructuur enorm verbeterd, economie enorm vooruit geholpen. Op zich hadden de mensen in Duitsland het goed onder zijn bewind, daarom liep het Duitse volk aanvankelijk met hem weg en daarom was de nsb in Nederland ook zo groot.
Zijn slechte daden zijn hiermee niet goed te praten, maar niet iedereen heeft een realistisch beeld hoe het geweest zou zijn.

Eens al zou ik onder Hitler en co niet meer in leven zijn als lesbienne.
Hitler en zijn aanhang waren trouwens niet echt devote christenen maar neigde meer naar de heidense overtuiging dat de grote moeder aarde aanbeden moest worden.
Terug naar het geloof voor het christendom dus zoals de Germanen vroeger.
De zonnewende was bv een groot feest in de kringen rond Hitler.
Respect voor de natuur en de dieren en planten waren een minder bekende overtuiging van Hitler hij was dan ook vegetariër en verbood onverdoofd slachten in Duitsland, en heus niet om de joden te pesten want hij was dikke vriendjes met de moslims................
Maar als ik terug kon gaan in de tijd en ik kon Hitler in zijn wieg als baby de nek draaien dan zou ik geen moment aarzelen, want zoals alle despoten heeft hij oneindig meer kwaad dan goed gedaan.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 07:06

alex66 schreef:
Lante schreef:

Eens al zou ik onder Hitler en co niet meer in leven zijn als lesbienne.
Hitler en zijn aanhang waren trouwens niet echt devote christenen maar neigde meer naar de heidense overtuiging dat de grote moeder aarde aanbeden moest worden.
Terug naar het geloof voor het christendom dus zoals de Germanen vroeger.
De zonnewende was bv een groot feest in de kringen rond Hitler.
Respect voor de natuur en de dieren en planten waren een minder bekende overtuiging van Hitler hij was dan ook vegetariër en verbood onverdoofd slachten in Duitsland, en heus niet om de joden te pesten want hij was dikke vriendjes met de moslims................
Maar als ik terug kon gaan in de tijd en ik kon Hitler in zijn wieg als baby de nek draaien dan zou ik geen moment aarzelen, want zoals alle despoten heeft hij oneindig meer kwaad dan goed gedaan.

Ik wist niet eens dat hij vegatarier was :')
Maar als baby huh? Dan weet je dat toch nog niet :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:16

Een op dat moment onschuldige baby vermoorden zou ik dus niet kunnen. Het is niet de baby die dit bedenkt, maar de acties in t leven die ertoe leiden. Een mens wordt niet 'goed' of 'slecht' geboren, imo.
Dat iemand op een later momentje (dus in het begin van zijn ideeën) een JFK-Tje had kunnen doen, ja dat had fijn geweest. Andere kant, je wordt geen leider zonder volgelingen...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:22

Dan zouden onze stranden eruit zien als poffertjes plaat :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:15

Hmm.. Je kan veel over Hitler zeggen, maar zonder Hitler had onze wereld er heel anders uit gezien. En of dat beter was geweest dan deze wereld waar wij nu in leven waag ik ernstig te betwijfelen. De hele wereld was in oorlog met elkaar en daarna zei men dit nooit meer. De prijs was dan ook bizar hoog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:56

Hitler willen vermoorden als baby is, hoe veel slecht hij ook gedaan heeft, een teken van kortzichtigheid vrees ik.
Een dergelijke grote verandering aanbrengen in de tijd zou een ramp kunnen zijn voor ons bestaan.

Hitler was wel als kind al "a hand full" meen ik.

Lante; iedereen is een perfect persoon als ze hun slechte daden/eigenschappen niet ten uitvoer gebracht hadden he. Hitler heeft in eerste instantie goede dingen gedaan voor Duitsland maar laten we niet vergeten dat ál die goede dingen maar één doel hadden; alleenheerser worden en de wereld "over nemen". Maar daar moest ie wel zieltjes voor winnen eerst. Hitler had weinig "goedaardigheid" in zijn lijf en hetgeen dat er in zat, was nog steeds met een hoger doel dat tot verschrikkelijke daden zou leiden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:27

Ayasha schreef:
Hitler willen vermoorden als baby is, hoe veel slecht hij ook gedaan heeft, een teken van kortzichtigheid vrees ik.
Een dergelijke grote verandering aanbrengen in de tijd zou een ramp kunnen zijn voor ons bestaan.

Hitler was wel als kind al "a hand full" meen ik.

Lante; iedereen is een perfect persoon als ze hun slechte daden/eigenschappen niet ten uitvoer gebracht hadden he. Hitler heeft in eerste instantie goede dingen gedaan voor Duitsland maar laten we niet vergeten dat ál die goede dingen maar één doel hadden; alleenheerser worden en de wereld "over nemen". Maar daar moest ie wel zieltjes voor winnen eerst. Hitler had weinig "goedaardigheid" in zijn lijf en hetgeen dat er in zat, was nog steeds met een hoger doel dat tot verschrikkelijke daden zou leiden.

Dat is een feit, maar hij was op een bepaalde manier een genie. Ik vind het één van de kwaadaardigste mensen die ooit geleefd heeft, juist hierdoor.
En het patroon herhaalt zich, hier, nu, op dit moment. En veel mensen onderkennen het niet...

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:36

Ik denk dat men in die zin wel geleerd heeft dat alleenheersen in de europese landen eigenlijk niet mogelijk is. Dat was Hitler zijn grote macht nl. Dat hij dat klaar gespeeld heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:39

Eigenlijk zijn er in het verleden meerdere voorbeelden te vinden dat de grote van een gebied een breakpoint heeft. Het Romeinse rijk is er ook een voorbeeld van. Hitler heeft twee grote fouten gemaakt, de macht niet uit handen willen geven (alles moest via Berlijn, dat zou nu voor minder problemen zorgen dan toen) en dat hij Rusland perse wilde veroveren. Wat mislukt is en voor een keerpunt zorgde..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:49

Als hitler niet had bestaan, zou t dan niet gebeurd zijn?
Ik denk dat dat niet waar is. We hebben hier van hoop ik genoeg geleerd. Want laten we eerlijk zijn, wat ee nu gebeurd is eigenlijk het zelfde verhaal. Alleen hebben we nu al volgelingen zonder een leider die 'sterk' genoeg is. Want Wilders (een vlug voorbeeld) wauwelt te veel zonder daadwerkelijke daden. Als er iemand zou opstaan die t wel allemaal voor elkaar zou krijgen, dan hebben we echt een probleem, want volgelingen heeft hij of zij dan genoeg. En dan zijn t dit keer niet de joden, maar de vluchtelingen die t over zich heen krijgen. En heus niet op dezelfde manier, maar wel met t zelfde doel: het onderdrukken/weghalen van een bevolking.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:52

Rest de vraag of het in dit geval het onderdrukken of weghalen van een bevolking is of een poging om dat te voorkomen... :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:55

vuurneon schreef:
Gezien de medische toestand van hitler, had hij het niet lang getrokken denk ik dus al hadden ze gewonnen dan had hij er niet lang van genoten.

Ik denk wel dat de jeugd gezonder zou zijn, want als onderdeel van het perfecte ras moest je wel in goede conditie zijn. :j

Inderdaad hij had op het laatst al behoorlijke klachten van zijn parkinson en gezien de keuzes die hij op het laatst maakte waren zijn hersenen ook al behoorlijk aangetast door deze ziekte. Echter had hij onder zich zo mogelijk nog wel een stuk engere heren werken.

Maar zaken zijn nooit zo zwart wit allemaal, want ook het bevrijden door de Amerikanen was niet zonder nadelen. (die doen namelijk ook echt niets zonder dat er iets tegenover staat zoals de kernwapens die in Duitsland geplaatst zijn destijds en nu zogenaamd al jaren weg zijn....) En het weggeven van een stukje midden Oosten aan de joden was wellicht ook niet de allerhandigste keuze ooit met alle onrust dat dat daar veroorzaakt heeft en nog steeds veroorzaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:59

Ik denk dat de heren die rechtstreeks onder hem werkte zo mogelijk nog enger waren dan Hitler zelf.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:01

Ayasha schreef:
Rest de vraag of het in dit geval het onderdrukken of weghalen van een bevolking is of een poging om dat te voorkomen... :)

Als je op dit moment kijkt op fb zie je genoeg, meer dan genoeg mensen die reacties plaatsen die erop wijzen dat ze ze niet willen hebben. Dat vrouwtje van de week voor de auto? Come on, mensen doen op dit moment de meest achterlijke dingen... Omdat ze die mensen niet in de buurt willen hebben. Ik denk niet dat dat het voorkomen van is, om heel eerlijk te zijn. Daar is het al te laat voor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:05

vrouwtje voor de auto?
Ik volg het niet zo maar ik kan me wel voorstellen dat "men" bang is ja. "Ze" staan nu eenmaal niet bekent om hun zachtaardigheid. Je kan het draaien en keren zoals je wil maar er zal vast wel een reden zijn waarom de moslimlanden leeglopen richting europa. Het enige probleem is dat ze, eenmaal veilig, vergeetachtig zijn en hier hun tradities willen voortzetten. Wat overigens eigen is aan de mens in het algemeen en niet enkel aan moslims.Je blijft doen wat je kent want onbekend maakt onbemind. Maar het maakt wel dat ik heel goed begrijp dat er mensen bang zijn voor de invloed die "zij" op onze maatschappij zullen hebben.
zo lang ze maar weer niet op het grandioze idé komen om ze allemaal samen in een wijkje te dumpen zoals met de mijnwerkers. Dat dát niet werkt is nl bewezen. Veel van de onaangepaste immigranten nu, zijn er omdat ze "vroegah" allemaal bij elkaar gedumpt werden en een soort eigen mini-maatschappij'tje creëerden. Ze konden zich niet aanpassen gezien "wij" hen dat niet wilde leren.