Ayasha schreef:Dan kan je nog beter af geschoten wordt....mengele was zo mogelijk een nog grotere beul.
Als ik Wikipedia moet geloven...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fehu schreef:De Italianen, Spanjaarden en een aantal Arabische volkeren die met de nazi's hulde waren natuurlijk ook niet roomblank. Zolang je geen voorouders had\hebt die op Hitlers oliebol list stonden zat je wel aardig safe. Al moet je dan nog wel aan een berg andere voorwaarden voldoen.
Lante schreef:Als Hitler niet van die extreme dingen had gedaan, had hij een nobelprijs gewonnen. Duitsland heeft hij volledig uit de crisis gehaald, infrastructuur enorm verbeterd, economie enorm vooruit geholpen. Op zich hadden de mensen in Duitsland het goed onder zijn bewind, daarom liep het Duitse volk aanvankelijk met hem weg en daarom was de nsb in Nederland ook zo groot.
Zijn slechte daden zijn hiermee niet goed te praten, maar niet iedereen heeft een realistisch beeld hoe het geweest zou zijn.
alex66 schreef:Lante schreef:Als Hitler niet van die extreme dingen had gedaan, had hij een nobelprijs gewonnen. Duitsland heeft hij volledig uit de crisis gehaald, infrastructuur enorm verbeterd, economie enorm vooruit geholpen. Op zich hadden de mensen in Duitsland het goed onder zijn bewind, daarom liep het Duitse volk aanvankelijk met hem weg en daarom was de nsb in Nederland ook zo groot.
Zijn slechte daden zijn hiermee niet goed te praten, maar niet iedereen heeft een realistisch beeld hoe het geweest zou zijn.
Eens al zou ik onder Hitler en co niet meer in leven zijn als lesbienne.
Hitler en zijn aanhang waren trouwens niet echt devote christenen maar neigde meer naar de heidense overtuiging dat de grote moeder aarde aanbeden moest worden.
Terug naar het geloof voor het christendom dus zoals de Germanen vroeger.
De zonnewende was bv een groot feest in de kringen rond Hitler.
Respect voor de natuur en de dieren en planten waren een minder bekende overtuiging van Hitler hij was dan ook vegetariër en verbood onverdoofd slachten in Duitsland, en heus niet om de joden te pesten want hij was dikke vriendjes met de moslims................
Maar als ik terug kon gaan in de tijd en ik kon Hitler in zijn wieg als baby de nek draaien dan zou ik geen moment aarzelen, want zoals alle despoten heeft hij oneindig meer kwaad dan goed gedaan.
Ayasha schreef:Hitler willen vermoorden als baby is, hoe veel slecht hij ook gedaan heeft, een teken van kortzichtigheid vrees ik.
Een dergelijke grote verandering aanbrengen in de tijd zou een ramp kunnen zijn voor ons bestaan.
Hitler was wel als kind al "a hand full" meen ik.
Lante; iedereen is een perfect persoon als ze hun slechte daden/eigenschappen niet ten uitvoer gebracht hadden he. Hitler heeft in eerste instantie goede dingen gedaan voor Duitsland maar laten we niet vergeten dat ál die goede dingen maar één doel hadden; alleenheerser worden en de wereld "over nemen". Maar daar moest ie wel zieltjes voor winnen eerst. Hitler had weinig "goedaardigheid" in zijn lijf en hetgeen dat er in zat, was nog steeds met een hoger doel dat tot verschrikkelijke daden zou leiden.
vuurneon schreef:Gezien de medische toestand van hitler, had hij het niet lang getrokken denk ik dus al hadden ze gewonnen dan had hij er niet lang van genoten.
Ik denk wel dat de jeugd gezonder zou zijn, want als onderdeel van het perfecte ras moest je wel in goede conditie zijn.
Ayasha schreef:Rest de vraag of het in dit geval het onderdrukken of weghalen van een bevolking is of een poging om dat te voorkomen...