Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:45

little_birdy schreef:
KoudbloedKim schreef:
Goh, sinds wanneer is een vluchteling een ander type mens dan een niet-vluchteling? :=
Sinds wanneer moet je daar banger voor zijn dan voor iemand uit je eigen land?
Ik snap werkelijk de ophef om dit hele gebeuren niet.

als je ook maar iets van het nieuws hebt gevolgd de afgelopen 2 maanden dam zie je zelf ook wel in dat het drama is momenteel... breken overal gevechten uit. worden vrouwen aangerand enz enz...

Oh ja hoor, ik volg ons nieuws prima... Heb zelfs ook nog opsporing verzocht gekeken en wat bleek daar? Ook Nederlanders doen dingen die niet mogen :j

Wat denk je dat er gebeurd als er zoveel getraumatiseerde Nederlanders op een kluitje worden gezet... Waarschijnlijk precies hetzelfde.
Niet dat ik iets goed wil praten... Het is verschrikkelijk wat er gebeurd -O-

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:46

Ik snap wel dat moeder voorzichtiger worden hoor! Dit wordt mede ook wel veroorzaakt door het nieuws.
In het dorp naast ons zitten veel nieuwe asielzoekers en ze zijn nu in 1 week tijd al 3x in het nieuws gekomen:

"Het probleem van de jonge asielzoekers in Oisterwijk die leeftijdsgenoten uit het dorp met stokken te lijf wilden gaan, staat niet op zichzelf. Binnen één week tijd zijn er nog twee incidenten tussen de twee groepen geweest. Dat vertelt burgemeester Hans Janssen van Oisterwijk dinsdagavond aan Omroep Brabant."

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:48

gohya schreef:
Polly schreef:
Wat een gezeik zeg over die vluchtelingen, wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Genoeg mensen in ons land die Hulp nodig hebben! en die krijgen helemaal niks geen hulp,want er is geen geld voor. Psychische patiënten krijgen geen hulp meer,want er is geen geld.Veel ouderen krijgen geen hulp meer in huis,het geld is op.
Hoezo wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Is niet echt met elkaar te vergelijken heh...of heb jij liever dat de vluchtelingen allemaal afgeslacht worden in hun land, want dat worden ze als ze blijven, lekker egoistisch. Hier is het tenminste veilig, hoef je niet bang te zijn dat je wordt onthoofd of 1 van je kinderen. Ze komen hier echt niet voor hun lol( op een enkeling na misschien)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:49

Ik zeg toch niet dat ik ze aanranders noem... ik geef reactie op het artikel. ik vind het niet gek dat de manege houder dit niet zit zitten .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:49

Polly schreef:
Ik bedoel als je in een vergelijkbare situatie zit en je land ontvlucht vanwege geweld...
[/quote]

Miss. was dat vroeger zo,maar ik denk echt dat je nu van een koude kermis thuis komt als je naar een ander land zou vluchten.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:51

Net als deze vluchtelingen die hier door een hele grote groep met de nek aangekeken worden zeker...

verootjoo

JumpingRider schreef:
Ik snap wel dat moeder voorzichtiger worden hoor! Dit wordt mede ook wel veroorzaakt door het nieuws.
In het dorp naast ons zitten veel nieuwe asielzoekers en ze zijn nu in 1 week tijd al 3x in het nieuws gekomen:

"Het probleem van de jonge asielzoekers in Oisterwijk die leeftijdsgenoten uit het dorp met stokken te lijf wilden gaan, staat niet op zichzelf. Binnen één week tijd zijn er nog twee incidenten tussen de twee groepen geweest. Dat vertelt burgemeester Hans Janssen van Oisterwijk dinsdagavond aan Omroep Brabant."

Echt verschrikkelijk inderdaad, je hoort je zo niet te gedragen. Feit is wel dat pubers sowieso al niet de makkelijksten zijn, en een hele groep hormoonbommen bij elkaar die al getraumatiseerd zijn is al helemaal geen goede combi. Dan is het bijna logisch dat er zulke dingen gaan gebeuren :\ erg is het wel, dat kan ik niet ontkennen.

gohya

Tinkertje89 schreef:
gohya schreef:

Genoeg mensen in ons land die Hulp nodig hebben! en die krijgen helemaal niks geen hulp,want er is geen geld voor. Psychische patiënten krijgen geen hulp meer,want er is geen geld.Veel ouderen krijgen geen hulp meer in huis,het geld is op.
Hoezo wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Is niet echt met elkaar te vergelijken heh...of heb jij liever dat de vluchtelingen allemaal afgeslacht worden in hun land, want dat worden ze als ze blijven, lekker egoistisch. Hier is het tenminste veilig, hoef je niet bang te zijn dat je wordt onthoofd of 1 van je kinderen. Ze komen hier echt niet voor hun lol( op een enkeling na misschien)

Jij was erbij in die landen? jij gelooft blijkbaar al die 'vluchtelingen' die naar Europa komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:52

Polly schreef:
Net als deze vluchtelingen die hier door een hele grote groep met de nek aangekeken worden zeker...

Ja b.v. ja. Dat zal ook gebeuren als wij naar een ander land vluchten.De mens is niet meer zo behulpzaam als ze eerst waren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:53

gohya schreef:
Tinkertje89 schreef:

Jij was erbij in die landen? jij gelooft blijkbaar al die 'vluchtelingen' die naar Europa komen.

Jij wil zeggen dat je het niet gelooft hoe erg het in die landen is???

Nou ben ik er ook niet bij geweest, maar heb toch al meerdere mensen gesproken uit verschillende landen die gevlucht zijn. Geloof me... een verschrikkelijke toestand als je daar woont.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:55

verootjoo schreef:
gohya schreef:

Jij wil zeggen dat je het niet gelooft hoe erg het in die landen is???

Niet alles nee.Ik geloof wel de verhalen over de IS over die onthoofdingen enzo.Maar ik geloof niet alle verhalen van de zogenaamde vluchtelingen.Die dan ook nog een kind gebruiken bij de media om het maar zo zielig mogelijk te maken.
Ongeacht je ellende, daar gebruik je je kind niet voor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:56

Inderdaad, vluchtelingen hebben de volledige schuld van het zorgsysteem :j niet de verzekeraars die haast alle macht hebben gekregen :n

Voor de vluchtelingen crisis was de zorg al ziek en ja bezuinigen waren ook nodig. Waarom nou elke keer weer de zorg erbij wordt gehaald als het woord 'vluchteling' wordt genoemd... Mij een raadsel.

Ennieweeee, ik kom ook regelmatig langs een AZC en heb meer last van wat opgeschoten Hollandse tieners op de fiets naar de middelbare school die maar niet achter elkaar willen fietsen en nog een grote mond hebben ook :')

Ik vind het niet gezond om een kind angstig te maken iig.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-15 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:57

De media doen die mensen zelf niet hè :') dat doet het ANP van hier en die kiest de foto's erbij. Ze sturen echt geen zielige foto's om hier toegelaten te worden.

_Yasmine_

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/hahaha_apeldoorn_schopt_vlucht.html
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/09/asielzoekers_randen_tiener_18.html

Met dit soort berichten wordt het natuurlijk in de hand gewerkt. Grotendeels is alleen maar negatief in het nieuws, met als effect dat iedereen wantrouwig is.

Vergelijken met azc's van jaren terug vind ik ook net anders. Daar kwam over het algemeen niet iedereen tegelijk aan :n Dit is een grote groep die "ineens" daar komt en dat zal de omgeving ook als klap zien. Tuurlijk hebben die mensen een opvangplek nodig, maar ik snap die ouders stiekem ook wel :j

Polly
Moderator Algemeen

gohya schreef:
Polly schreef:

Ja b.v. ja. Dat zal ook gebeuren als wij naar een ander land vluchten.De mens is niet meer zo behulpzaam als ze eerst waren.

Gek he, moet je kijken hoe wij met buitenlanders omgaan en hoe er over ze gepraat word..

Wat gij niet wilt dat u geschied....etc

gohya

vuurneon schreef:
Inderdaad, vluchtelingen hebben de volledige schuld van het zorgsysteem :j niet de verzekeraars die haast alle macht hebben gekregen :n

Voor de vluchtelingen crisis was de zorg al ziek en ja bezuinigen waren ook nodig. Waarom nou elke keer weer de zorg erbij wordt gehaald als het woord 'vluchteling' wordt genoemd... Mij een raadsel.

Ennieweeee, ik kom ook regelmatig langs een AZC en heb meer last van wat opgeschoten Hollandse tieners op de fiets naar de middelbare school die maar niet achter elkaar willen fietsen en nog een grote mond hebben ook :')

Waar zie jij staan dat de vluchtelingen de schuld zijn van onze zorg?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:58

gohya schreef:
vuurneon schreef:

Nergens, maar ik vind het zo wonderlijk dat in dergelijke berichten vluchtelingen erbij worden gehaald en ons zorgsysteem. Die staan immers los van elkaar. Vandaar dat ik het zelf bewust zo neerzet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:59

Polly schreef:
gohya schreef:

Gek he, moet je kijken hoe wij met buitenlanders omgaan en hoe er over ze gepraat word..

Wat gij niet wilt dat u geschied....etc

Nee das zeker niet gek.Dat bedoel ik o.a. met dat als men vlucht naar een ander land,men echt niet zo geholpen word,als dat men zou verwachten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:01

vuurneon schreef:
gohya schreef:

Nergens, maar ik vind het zo wonderlijk dat in dergelijke berichten vluchtelingen erbij worden gehaald en ons zorgsysteem. Die staan immers los van elkaar. Vandaar dat ik het zelf bewust zo neerzet.

Ben ik met je eens,vluchtelingen hebben totaal niks met de dure zorg van ons te maken.
Dat zijn idd. de zorgkantoren/zorgaanbieders, díe zijn schuld hieraan.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:02

Maar vuurneon wat vind jij er dan van dat de bejaardentehuis leeg moeten vanwege bezuinigingen en daarna verbouwd worden voor asielzoekers?
Net zoals de Grittenborgh (gevangenis) bij ons, een paar jaar geleden helemaal opgeknapt en gemoderniseerd, een bak geld is daarin gestoken, vanwege bezuinigingen moet hij dicht en wordt er weer een bak geld ingegooid om het te verbouwen voor de vluchtelingen.
Dan vraag ik me echt eventjes af waar we mee bezig zijn... Bezuinigen om het daarna weer ergens anders uit te geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:03

Nicolien schreef:
Maar vuurneon wat vind jij er dan van dat de bejaardentehuis leeg moeten vanwege bezuinigingen en daarna verbouwd worden voor asielzoekers?
Net zoals de Grittenborgh (gevangenis) bij ons, een paar jaar geleden helemaal opgeknapt en gemoderniseerd, een bak geld is daarin gestoken, vanwege bezuinigingen moet hij dicht en wordt er weer een bak geld ingegooid om het te verbouwen voor de vluchtelingen.
Dan vraag ik me echt eventjes af waar we mee bezig zijn... Bezuinigen om het daarna weer ergens anders uit te geven.

Die moesten al leeg vóórdat de vluchtelingen hierheen kwamen.Daar kunnen hun niks aan doen dat dit achterlijke kabinet nu opeens wél overal geld voor heeft.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:04

Maar wat wel zo is is dat de zorgkosten flink gestegen zijn de afgelopen maanden vanwege de zorgkosten voir de asielzoekers...
Feiten zijn feiten, we gaan ook weer meer basispremie betalen om dat op te vangen...
Ook de benzineprijs is stiekem weer flink gestegen..
Alles zo lekker stiekempjes om kostendekkend te blijven
De hybriede auto's gaan ook nu 80 euro extra wegenbelasting betalen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:04

Dus l omdat een stel Nederlandse hufters er met onze centen vandoor gaat, moeten we die Nederlandse hufters verder spekken en laten we de vluchtelingen aan de grens staan?

Helder. We kunnen ook wat doen aan de grijpgrage cultuur waar we inzitten

Indestal

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:06

Ja, dat lijkt mij een goed plan, maar die zakkenvullers zijn nl wel de touwtjestrekkers....dus helaas pindakaas...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:06

gohya schreef:
Nicolien schreef:

Die moesten al leeg vóórdat de vluchtelingen hierheen kwamen.Daar kunnen hun niks aan doen dat dit achterlijke kabinet nu opeens wél overal geld voor heeft.

Precies dat dus. Probleem ligt complexer, systeem is ziek. Staat los van de vluchtelingen. Is niet kwestie van zomaar bezuinigen maar hele systeem is niet goed nu. Maar goed, moest ook wat gebeuren in de zorg hoor zo op die voet door gaan was ook ongezond.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt