Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:49

Blon_D schreef:
jesito schreef:
Matig ingelicht???
Tuurlijk worden dingen uit z'n verband getrokken maar inmiddels doen ook vrijwilligers vaak een boekje open hoe het er allemaal aan toe gaat.
Ik blijf bij mijn mening, nogmaals ik vind het vreselijk voor de mensen die echt bang zijn en als ratten in de val zitten daar.
Maar hoe willen we al die mensen nog in een klein landje als nederland kwijt er zijn nog zat andere landen waar ze kunnen aankloppen.
Maar nee ze kiezen voor nederland, duitsland, oostenrijk enz. landen waar het goed geregeld is.

De meeste mensen willen helemaal niet naar Nederland maar naar Duitsland (door de speech van angela met haar ''kom allemaal bij ons'', Denemarken of Zweden. En daar is ook ruimte! Maar door het verdrag van Dublin moeten zij op de plaatst van registratie worden opgevangen. Het is dus eigenlijk meer de schuld van onze eigen regering en niet van de vluchtelingen. En wie hebben deze regering gekozen? Oja! Wij als Nederlanders met stemrecht.

Breek me daar de bek niet over open, want regering kiezen is ook in dit land een grote doorgestoken kaart.
Want dit zooitje heeft het grootste deel van Nederland echt niet uitgekozen en dan zwijgen we nog maar over zich aan de afspraak houden.
Maar goed das offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:50

Idd die zag ik ook

Ik houd me stil, misschien beter ook.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:52

Dat dit allemaal uit de hand gaat lopen is duidelijk.En dan hoor je straks van het Kabinet: goh we hebben het toch onderschat,dit hadden we echt niet verwacht. Tja en dan ben je al te laat.

Idd.! jesito, dat stemmen tellen klopt geen ene moer van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:55

Voor degenen die van mening zijn dat er sprake is van stemmingmakerij.
Uit eerste hand, eigen ervaring en geen blabla verhaal.
Kreeg een nw huurwoning toegewezen. De oude werd aan een statushouder toegewezen.
Hij kwam samen met zijn begeleider de boel inspecteren.
Ik liet een schoon, netjes en vooral heel huis achter. Voor mij had een vorige huurder van de hele grote kale koude zolder 2 kamers gemaakt met deuren, verlaagd plafond, elektriek, kastruimte en meer van dit soort zaken.
Meneer viel over werkelijk alles, de deuren, verkeerde kleur. Keuken, kasten te weinig, ga zo maar door. Begeleider stond schaapachtig te kijken. Verhuurder stond met zijn mond open en bij mij kwam er rook uit mijn oren.
Heb uiteindelijk gezegd, goh meneer dan brengen we het huis in de originele staat terug (zolder nok 4,50 mtr hoog) geen verlichting geen verwarming en vooral geen isolatie. }>
Stilte.
Na lang overleg met zichzelf woning geaccepteerd. Heb toen ook de verhuurder een rapport op laten maken incluis foto's. Meneer heeft er een half jaar gewoond en is zonder huur(niet alleen de huur) te betalen en het huis volledig gesloopt te hebben vertrokken met onbekende bestemming.
Ik hoor nu mensen roepen dat doen Hollanders ook, ja alleen deze meneer had met voorrang dit huis toegewezen gekregen mede vanwege ligging en bouwkundige staat.
Is 1999 gebeurd.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:56

gohya schreef:
Dat dit allemaal uit de hand gaat lopen is duidelijk.En dan hoor je straks van het Kabinet: goh we hebben het toch onderschat,dit hadden we echt niet verwacht. Tja en dan ben je al te laat.

Tja dat is idd niet moeilijk te voorspellen. Zo ging het ook met de babyboom generatie waarvan men 55 jaar geleden al wist dat dit problemen gaf voor de toekomst. Het politieke spelletje :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:56

Ik vind het maar een moeilijk iets..........

media is sowieso stemming makerij, kijk maar naar de opkomst in Purmerend bij het overleg, dat was een rel volgens de media, terwijl het in de praktijk dus erg rustig met een glimlach verliep.
Media kan wat mij betreft de hoogste boom in.

Ik snap het vluchten, ik zou zelf ook vluchten en al mijn bezittingen zoals telefoon, geld en duurste beste kleding mee nemen. Dus mij zal je daar niet over horen dat ze goed bedeeld zijn.

De sterkste de overtocht laten doen......hmmm zet ik mijn vraagtekens bij. Misschien meer kans, maar ook kans dat mams en kind in oorlogsgebied het niet overleven. Ik zou toch ten alle tijde proberen mijn kind in veiligheid te brengen!

Dus....je ziet hoofdzakelijk mannen,van een bepaalde leeftijd die hier komen, geen werk, geen geld, en geen uiting voor hun oerdriften. En dat laatste maakt mij "bang". Ik heb een aantrekkelijke auto voor de deur om te stelen, ik heb een prachtige blonde dochter met blauwe ogen, en hier komen ze echt maar 4 straten vandaan te zitten. Ik hou mijn hart echt vast!! Ben ik misschien onterecht angstig? Misschien......Maar niemand kan mij nog bewijzen laten zien waar deze angst niet terecht is.

ik gun iedereen een beter leven, man vrouw kind....."hetjes" allemaal prima

maar het mag niet ten koste gaan van.........En dat gebeurd dus wel.......
Hier gaan ze bijv een gebouw betrekken wat een kinderopvang zou worden, naast een school, en duurdere koopwoningen die straks vervallen in waarde. Daarbij worden de asielzoekers daarna voorzien van een woning binnen een bepaalde tijd
Die kinderopvang is ook nodig ivm de wachtlijsten, en de wachtlijst hier is enorm, je wacht dus gemiddeld 19-21 jaar hier ondanks dat de gemeente dat zo leuk onkent. Die wachtlijst wordt dus alleen maar langer

Ik heb er dus een heel dubbel gevoel bij

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:58

Ik zal het wat simpeler uitleggen.
Bij mijn moeder langs woont een asielzoekster, zeer jonge donkere griet met drie kids.
Opzicht geen vervelend iemand, maar aanpassen ho maar.
Ze hebben een tamelijk goede eengezinswoning gekregen, die notabene ook nog grote deels vernieuwt word( badkamer en wc) en dan hebben we het nog niet over de inrichting die ze krijgen.
Deze woning heeft best een behoorlijke tuin en is een wildernis, dus binnenkort staat daar de gemeente op de stoep om de boel te fatsoeneren en wie denk je dat dat betaald??? Juist ja................
Dit huis zouden vele eigen mensen van dit land gehad willen hebben en die zouden hier dik huur voor moeten betalen.
Want aan de andere kant woont een vrouwtje in een soort gelijk huis met kleinere tuin, maar daar hebben ze voor haar aankomst een nieuwe keuken en badkamer in gezet en dat terwijl het huis sowieso opgeknapt moest worden.
Maar ze moet wel 80 euro per maand meer betalen.
Daarbij al dat geld wat in die vluchtelingen en asielzoekers wordt gestoken zouden we daar niet eerst eens onze eigen ouderen en gehandicapten mee moeten helpen en wat dacht je gezinnen die het zwaar hebben.
Ik vind het prima om andere mensen te helpen, maar dit hebben onze grootouders opgebouwt en die zitten met hun overvol gescheten pamper in een klein kamertje te verpieteren, terwijl de mensen van buitenaf een luxeleven leiden.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:05

jesito schreef:
Ik zal het wat simpeler uitleggen.
Bij mijn moeder langs woont een asielzoekster, zeer jonge donkere griet met drie kids.
Opzicht geen vervelend iemand, maar aanpassen ho maar.
Ze hebben een tamelijk goede eengezinswoning gekregen, die notabene ook nog grote deels vernieuwt word( badkamer en wc) en dan hebben we het nog niet over de inrichting die ze krijgen.
Deze woning heeft best een behoorlijke tuin en is een wildernis, dus binnenkort staat daar de gemeente op de stoep om de boel te fatsoeneren en wie denk je dat dat betaald??? Juist ja................
Dit huis zouden vele eigen mensen van dit land gehad willen hebben en die zouden hier dit huur voor moeten betalen.
Want aan de andere kant woont een vrouwtje in een soort gelijk huis met kleinere tuin, maar daar hebben ze voor haar aankomst een nieuwe keuken en badkamer in gezet en dat terwijl het huis sowieso opgeknapt moest worden.
Maar ze moet wel 80 euro per maand meer betalen.
Daarbij al dat geld wat in die vluchtelingen en asielzoekers wordt gestoken zouden waar daar niet eerst eens onze eigen ouderen en gehandicapten mee moeten helpen en wat dacht je gezinnen die het zwaar hebben.
Ik vind het prima om andere mensen te helpen, maar dit hebben onze grootouders opgebouwt en die zitten met hun overvol gescheten pamper in een klein kamertje te verpieteren, terwijl de mensen van buitenaf een luxeleven leiden.

En dit is dus wat ik bedoel met matig ingelicht want:

- zij heeft een verblijfsvergunning
- zij betaald huur, ja echt! Zij heeft nu zij een verblijfsvergunning heeft recht op huurtoeslag, zorgtoeslag etc en moet dus ook een zorgverzekering betalen, huur betalen etc.

wat betreft de tuin tja ik woon in een koopwoning en in mijn wijk staan er een boel koopwoningen leeg door scheidingen en deze worden particulier onder de huurtoeslaggrens verhuurd aan Nederlands en die tuinen zijn ook een wildernis.. Wanneer jouw moeder last heeft van de wildernis in die tuin moet zij hier een melding van maken dan zal er een instantie deze mevrouw aanspreken op het onderhoud van de tuin.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:08

Zucht...

Ik ben er gruwelijk op tegen om die mensen te helpen.
Niks is er goed genoeg voor die mensen
En de negatieve filmpjes/media word gemanipuleerd he,en de goeie dan?
Ik word dat gezeik kotsbeu,als wij onderdak willen moeten wij op een wachtlijst van een paar jaar,voor een huurhuis dan.
En hun krijgen het! Kom op zeg
En breek me de bek niet open over het feit dat ze nog geld moeten hebben ,doen ze er wat voor?

Zorg eerst eens voor de nederlanders

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:19

Vechters, verkrachters en herrieschoppers moeten ze echt op een enkeltje terug in een boot stoppen. "Dat gebeurt in iedere oorlog" vind ik een zwak excuus. Want als vluchtelingen onder elkaar heb je geen oorlog toch? Zeker niet als je al in een opvang in Europa zit.

Daarbij snap ik de ontevredenheid van veel vluchtelingen ook niet. Ze vinden het koud, geen geld om te roken, te weinig kleren, te sloom internet... Sja heel vervelend maar blijkbaar hadden ze het dus beter in hun eigen land? Dat is de groep geld/gelukzoekers denk ik...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:42

mijn oma was van 1900 en heeft dus twee oorlogen mee gemaakt. in de eerste oorlog was Nederland neutraal en stikte het hier van de vluchtelingen uit België zo ook in het ouderlijk huis van oma.
twee meiden 4 jaar lang eten geven als je het zelf al heel arm hebt is niet niks maar ze waren dankbaar en hielpen waar ze konden in de huishouding en op het land..en na de oorlog gingen ze weer terug!

in de tweede oorlog woonde er mensen uit Den Haag in bij oma en haar gezin want hun huis was plat gebombardeerd, ze hielpen in het huis en probeerden geld te verdienen om eten te kopen en waren vooral heel dankbaar voor het dak boven hun hoofd al was het dan een kleine kamer waar ze met 4 man op moesten en na de oorlog gingen ze weer weg!

deze mensen die nu binnen komen gaan nooit meer weg en eisen huis,eten en uitkering, ze slopen opvang plekken en tonen nul respect voor de lokale bevolking en de gebruiken van dit land.

en onze eigen ouderen en hulpbehoevende zijn de klos, jongeren kunnen geen huurwoning meer krijgen en de zorg holt achteruit en zo kan ik nog wel even door gaan.

opvang in de regio is de enige oplossing!!!!!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:58

sloffiee schreef:
Heb gisteren een filmpje gezien zegt zoon vluchteling ik wil geld en beter eten enzo denk ik verdorie ontevreden stuk vuil ga dan maar terug ze mogen gewoon blij zijn met eten wat ze krijgen ik wil ook wel geld en dit en dat haha als het ze niet aanstaan hadden ze inderdaad beter kunnen blijven

Zeker het filmpje van pownews gezien? Zegt al genoeg dat het van hun is. Overal zitten rotte appels tussen, maar om ze nu allemaal over een kam te scheren, dat gaat te ver.

Mensen die klagen dat vluchtelingen het beter hebben dan hun oma (ouder) in een tehuis, moet misschien maar eerst wat meer zelf de handen uit de mouwen steken dan pas klagen.

Van mij mogen ze allemaal komen, maar ze moeten zich wel aanpassen.

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:06

Quote: Van mij mogen ze allemaal komen, maar ze moeten zich wel aanpassen.

En dat doet het grootste gedeelte dus niet! ze vinden dat WIJ ons aan hun moeten aanpassen.
En zo is het.
En de échte Vluchtelingen lijden hieronder.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 12:15

Geen stijl, powed etc krijgen nu allemaal de naam dat zij verkeerde beelden naar buiten brengen maar aan de andere kant laan de andere alleen maar "de zielige vluchteling zien'

Als je toch moet vrezen voor je leven kan het je toch niet schelen of je slecht internet hebt in het land waar je veilig bent.

Ze mogen idd niet over 1 kam geschoren worden en de mensen die echt vluchten voor het gevaar zijn welkom. Mits zij zichzelf aanpassen.

Snollygoster

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:25

Laatst wat cijfers te horen gekregen van iemand die met 'vluchtelingen' werkt, waaruit bleek dat slechts 20% van de grote hoop écht vluchteling is. De rest zijn gewoon gelukzoekers, van wie de ware aard nu ook naar boven komt.
Het blijft steeds moeilijker om neutraal te blijven hierin als er filmpjes en foto's opduiken van hoe ondankbaar sommigen wel niet zijn. Gemanipuleerd door de media? Kan goed zijn, maar de laatste tijd duiken steeds meer en meer dingen op.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:34

Ariannee schreef:
Gewoon terugsturen. Gister ergens een filmpje gezien dat ze alleen maar klagen dat niks goed is :x

Sluit ik mij bij aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:45

Snollygoster schreef:
Laatst wat cijfers te horen gekregen van iemand die met 'vluchtelingen' werkt, waaruit bleek dat slechts 20% van de grote hoop écht vluchteling is. De rest zijn gewoon gelukzoekers, van wie de ware aard nu ook naar boven komt.
Het blijft steeds moeilijker om neutraal te blijven hierin als er filmpjes en foto's opduiken van hoe ondankbaar sommigen wel niet zijn. Gemanipuleerd door de media? Kan goed zijn, maar de laatste tijd duiken steeds meer en meer dingen op.

Klopt, langzamerhand komen er steeds meer verhalen naar buiten van zowel het handje echte vluchtelingen als van de hulpverleners (die dringend verzocht wordt hun mond te houden en niet de politie in te schakelen bij problemen ivm imago opvang).
http://www.volkskrant.nl/opinie/eu-is-n ... ~a4146833/

http://www.politalk.nl/2015/09/23/oud-s ... adliner.nl
Citaat:
Oud-staatssecretaris Dzsingisz Gabor (CDA) vindt dat Hongarije gelijk heeft wanneer het harde afspraken eist op de EU-top in Brussel. Hij pleit in Trouw voor ‘een heel strenge grensbewaking langs de grenzen van de Europese Unie, anders is het zinloos om over verdeling van asielzoekers te spreken’. Gabor is tevens voorzitter van een organisatie voor politieke vluchtelingen Von. De steun van de Nederlandse bevolking voor de vluchtelingen noemt hij formidabel, maar een snelle sfeer-omslag acht hij mogelijk wanneer Europa niet tot een gezamenlijk helder beleid komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:43

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:51

gohya schreef:
Quote: Van mij mogen ze allemaal komen, maar ze moeten zich wel aanpassen.

En dat doet het grootste gedeelte dus niet! ze vinden dat WIJ ons aan hun moeten aanpassen.
En zo is het.
En de échte Vluchtelingen lijden hieronder.

Zwarte Piet eruit..vluchteling erin.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:53

Ik vind het hele vluchtelingen verhaal maar vaag. En moeilijk om een mening over te hebben. Ik begrijp dat die mensen misschien wel doodsangsten hebben gehad in hun land en dat ze werkelijk ALLES hebben achtergelaten om een beter leven te hebben en hun kinderen veilig te stellen. Daar kan ik me geen voorstelling van maken hoe eng dat is.
Dat we die mensen opvangen vind ik goed.
Een tegengeluid is,, die mensen hadden ook in griekenland, italie, duitsland etc kunnen blijven. Dat ze gewoon net in europa een veilige haven zoeken.. maar in plaats daarvan reizen ze verder helemaal naar nederland toe. Ik vraag me dan af of dat dat regeling is die nederland heeft getroffen met de andere europeese landen, of dat dat de keuze van de vluchtelingen zelf is.
Daarnaast maak ik me opzich ook wel zorgen over de tijd die gaat komen. Die syrie oorlog gaat nog wel een tijdje door, en die mensen krijgen hier een veilig thuis en gratis zorg, onderwijs etc. Maar straks krijgen ze hier een vast huis, terwijl wij als jonge generatie moeten wachten op sociale huurwoningen. hun kinderen gaan naar school, maken hier vriendjes vriendinnetjes, ouders gaan hier werken, vestigd zich hier. Prima, maar zitten we dan niet straks met 20 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde?
Blijft er dan nog wel werk over? Hoe zit het met de huisvestiging? Inburgering? Verblijfsvergunningen? Kortom een hoop vragen, en voornamelijk gericht op de toekomst. Voor nu, vind ik het heel fijn voor deze mensen dat ze veilig zijn.. en natuurlijk moet je iemand een veilig onderkomen bieden als ze in gevaar zijn. Maar wat gaat de toekomst doen. Maar 1 manier om erachter te komen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:02

Ik word echt misselijk van sommige reacties in dit topic en ik hoop nooit in een situatie te komen dat ik huis en haard moet verlaten omdat ik en mijn gezin het leven niet zeker zijn.
En wat ik dan helemaal niet hoop dat er mensen zijn zoals in dit topic roepen: nou en, lekker jou probleem, zoek het maar uit want ik wil wel in mijn ruime een gezinswoning blijven zitten met leuke buren.

Als elk europeesland na rato de deuren openzet voor vluchtelingen dan is er plek genoeg!
Voor nu ja dan moeten er maar tenten neer gezet worden of de gymzalen gebruikt worden voor de eerste opvang.
Maar roepen: Eigen mensen eerst. Dan ben ik wel een Nederlande rmaar schaam ik me werkelijk waar kapot dat die mensen ook hier wonen.

En wat betreft de bejaarden die "wegrotten", als je het zo erg vind waarom ga je dan niet als vrijwilliger 1 of 2 dagen per maand naar een verpleeghuis om eens wat leuks te doen en dat kan van alles zijn van een rondje fietsen tot een verhaal voorlezen, een taart bakken, rondje wandelen, bloem potten vullen, mensen van en naar de kerk brengen, ga eens langs met je hond of je paard voor een knuffelsessie, echt er is zoveel wat je kan doen
Dan houd de verpleging ook wat meer tijd over voor de echte belangrijke zorg.
Niet alleen maar roepen dat een ander het fout doet, zelf ook actie ondernemen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:05

Maar eerlijk is eerlijk ik ken iemand van mijn oude vrijwilligers werk die ook gevlucht is uit Syrie samen met haar man.

Hebben daar beide in de gevangenis gezeten en ze hebben gestreden tegen isis. Daar blijven was geen optie want dan zouden ze vermoord worden. Enkele familie leden waren al vermoord.
Zij zijn gevlucht en hebben alles achtergelaten. Ze is een enorme katten fanaat en heeft dus ook al haar katten daar achter gelaten. Die foto's komen dan wel eens voorbij op facebook...serieus hartverscheurend
Inmiddels hebben ze een verblijfsvergunning, doet ze vrijwilligers werk in het asiel o.a. om snel de taal te kunnen leren, gaan ze naar school in de hoop hier weer een leven op te bouwen.
Een enorm sterke vrouw die echt wil.

En zo heb ik ook eens op stage te maken gehad met vluchtelingen uit Irak en Afghanistan.
Van die verhalen werd je echt misselijk en zie je de strijd om hier een goed en eerlijk bestaan op te bouwen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:14

Gillbo schreef:
Ik word echt misselijk van sommige reacties in dit topic en ik hoop nooit in een situatie te komen dat ik huis en haard moet verlaten omdat ik en mijn gezin het leven niet zeker zijn.
En wat ik dan helemaal niet hoop dat er mensen zijn zoals in dit topic roepen: nou en, lekker jou probleem, zoek het maar uit want ik wil wel in mijn ruime een gezinswoning blijven zitten met leuke buren.

Als elk europeesland na rato de deuren openzet voor vluchtelingen dan is er plek genoeg!
Voor nu ja dan moeten er maar tenten neer gezet worden of de gymzalen gebruikt worden voor de eerste opvang.
Maar roepen: Eigen mensen eerst. Dan ben ik wel een Nederlande rmaar schaam ik me werkelijk waar kapot dat die mensen ook hier wonen.

En wat betreft de bejaarden die "wegrotten", als je het zo erg vind waarom ga je dan niet als vrijwilliger 1 of 2 dagen per maand naar een verpleeghuis om eens wat leuks te doen en dat kan van alles zijn van een rondje fietsen tot een verhaal voorlezen, een taart bakken, rondje wandelen, bloem potten vullen, mensen van en naar de kerk brengen, ga eens langs met je hond of je paard voor een knuffelsessie, echt er is zoveel wat je kan doen
Dan houd de verpleging ook wat meer tijd over voor de echte belangrijke zorg.
Niet alleen maar roepen dat een ander het fout doet, zelf ook actie ondernemen

Het zal zeker om de dagbesteding gaan maar ik denk nog meer om de dagelijkse noodzakelijke verzorging van onze ouderen zoals wassen , aankleden en naar bed helpen.
De verpleging staat gewoon enorm onder druk.
Dat was bij mijn moeder 20 jaar geleden al zo...5 minuten hier voor de sokken en 10 minuten daar om te wassen(niet douchen maar ff washandje) en aankleden.
Mede hierdoor is mijn moeder er toen mee gestopt.

Er zijn gewoon heel veel mensen hun baan al kwijt geraakt door de bezuinigingen...en moeten die nu dan maar vrijwillig gaan werken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:18

Ik werk zelf in de zorg met een van de meest intensieve doelgroepen die er op dit moment is dus weet waar ik over praat.Vrijwilligers zijn het gewicht in goud waard
Als mensen die hier zo hard roepen dat ze het zo erg vinden voor de bejaarden allemaal vrijwilligerswerk zouden gaan doen dan houden ook de verpleegkundige meer tijd over.
Normaal zit je bijvoorbeeld met 3 verpleegkundige aan de eettafel( op een grote afdeling) om te helpen. Maak hier 2 verpleegkundige en een vrijwilliger van dan houdt die 3e verpleegkunidge tijd over om iemand in bad te doen.
Het zijn de kleine dingen die het doen, een middagje in de maand draagt al bij
Het is heel makkelijk om allerlei redenen te noemen waarom je iets niet zou doen maar juist die ene reden waarom je het wel zou doen die telt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:26

Ik vind het een zeer moeilijke kwestie. Natuurlijk moeten vluchtelingen geholpen worden! Als ik die beelden zie ben ik zo blij dat ik in een veilig land als Nederland opgegroeid ben.

Maar anderzijds maakt het me toch ook een beetje bang.
In een aangrenzend dorp hier willen ze bijv. midden in een woonwijk 750 vluchtelingen op gaan vangen. Ik vrees best voor problemen.
Het percentage allochtonen ligt in dat dorp best hoog en helaas zijn er daar bepaalde groepen jongeren van die flinke overlast veroorzaken en zelfs criminaliseren. Dat hebben ze nog niet onder controle. En dan moeten er nog eens 750 vluchtelingen bij gaan komen, waarvan een deel misschien flink getraumatiseerd is.
Als ik beelden zie van bergen zooi en afval die ze gewoon achterlaten en vechtpartijen e.d. dan maakt mij dat best bang. Ik ben bang dat het hier misschien gaat escaleren.

Ook zijn er maar 2 scholen hier en niet eens hele grote scholen. Waar moeten de kinderen heen? Komt er een aparte school waar ze Nederlands leren of komen ze in de klassen van de 2 bestaande scholen? Krijgen zij genoeg begeleiding en is daar geld voor? Want in hetzelfde dorp is bijv. een meisje met downsyndroom van school gemoeten, omdat er geen budget was voor intensievere hulp zodat zij op regulier onderwijs kon blijven.

Ik blijf het moeilijk vinden .... moeten deze mensen binnen een bepaalde tijd zelf hun leven opgebouwd hebben en verplicht op Nederlandse les of wordt daar niet in geïnvesteerd en kunnen zij lange tijd terug blijven vallen op uitkeringen e.d.?
Mijn buurvrouw moest laatst bij een Marokkaanse vrouw een screening doen. Een aardige gastvrije vrouw die al 20 jaar hier woont, maar helaas na 20 jaar nog geen woord Nederlands sprak en al die jaren al van een uitkering leeft.

Ik vind wel dat als er zoveel vluchtelingen hierheen komen er ook echt in geïnvesteerd moet worden dat zij Nederlands leren en ze geholpen moeten worden aan een baan. Desnoods tijdelijk vrijwilligerswerk gaan doen in ruil voor een uitkering (en dat geldt trouwens voor mij ook voor alle Nederlanders die leven van een uitkering).

En mensen die naar Nederland gekomen zijn en een misdrijf plegen, hebben wat mij betreft hun kans verspeeld en krijgen een enkeltje terug.
Kijk naar de asielzoeker laatst die zijn ex tot 2 maal toe mishandeld heeft, ondanks een straatverbod, en vertelde dat hij droomde dat hij haar moest vermoorden....

Ik vind echt dat er op die manier streng gekeken moet worden en er weinig geld verspild moet worden aan mensen die misdrijven plegen of mensen die denken hier jarenlang een uitkering te kunnen trekken, zodat er genoeg geld overblijft voor de echte vluchtelingen die er alles aan willen doen om maar in een veilig land te zijn en die bereid zijn hard te werken aan hun toekomst.
Die mensen zijn wat mij betreft van harte welkom.